| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fout Dexia, maar wat nu???
-
brigit
Fout Dexia, maar wat nu???
Hoi, Ik heb de aandelen over genomen en op tijd alles betaald. Ik wacht al een maand op die aandelen en na gebeld te hebben geven ze toe dat ze de aandelen verkocht hebben terwijl ik toch op tijd betaald had.
Kan ik hier iets mee, contract breuk ofzo!!
Wie kan mij antwoord geven?????
Kan ik hier iets mee, contract breuk ofzo!!
Wie kan mij antwoord geven?????
-
Bob
Re: Fout Dexia, maar wat nu???
Zo hé wat een schurken. Lijkt mij een duidelijk geval van contractbreuk even naar een advokaat stappen, dacht ik zo.
-
F.J. van Meerloo
hallo brigit,
Ik heb op 7 april 2003 via een brief aan Dexia kenbaar gemaakt, dat ik er nog minimaal 1 jaar, doch maximaal 3jaar aan vast wilde plakken (misschien tegen beter weten in, maar goed..), tegen de commerciële rente (art. 8 WVD Lease-overeenkomst) Mijn contract liep op 1 mei 2003 af. Met andere woorden, ik wilde doorgaan mét behoud van alle rechten, dus geen afstand ervan doen in combinatie met een lagere rente, wat Dexia graag wil via haar z.g. "verruimde aanbod".
Wat gebeurt er...ik krijg een brief van Dexia, gedateerd 6 mei 2003, waarin doodleuk staat dat men mijn aandelenpakket heeft verkocht. Dus éénzijdige opzegging van Dexia. Ik beschouw dit als een wanprestatie. In de regels staat (art. 9 WVD)dat en ik citeer:" Bank Labouchere (lees: Dexia Bank) lessee garandeert haar verplichtingen uit hoofde van deze lease-overeenkomst zal nakomen, indien en voor zover lessee aan zijn verplichtingen uit hoofde van deze overeenkomst heeft voldaan." Ik heb in 2000 de overeenkomst volgestort, dus van een wanprestatie mijnerzijds kan geen sprake zijn!
Ik heb op 7 april 2003 via een brief aan Dexia kenbaar gemaakt, dat ik er nog minimaal 1 jaar, doch maximaal 3jaar aan vast wilde plakken (misschien tegen beter weten in, maar goed..), tegen de commerciële rente (art. 8 WVD Lease-overeenkomst) Mijn contract liep op 1 mei 2003 af. Met andere woorden, ik wilde doorgaan mét behoud van alle rechten, dus geen afstand ervan doen in combinatie met een lagere rente, wat Dexia graag wil via haar z.g. "verruimde aanbod".
Wat gebeurt er...ik krijg een brief van Dexia, gedateerd 6 mei 2003, waarin doodleuk staat dat men mijn aandelenpakket heeft verkocht. Dus éénzijdige opzegging van Dexia. Ik beschouw dit als een wanprestatie. In de regels staat (art. 9 WVD)dat en ik citeer:" Bank Labouchere (lees: Dexia Bank) lessee garandeert haar verplichtingen uit hoofde van deze lease-overeenkomst zal nakomen, indien en voor zover lessee aan zijn verplichtingen uit hoofde van deze overeenkomst heeft voldaan." Ik heb in 2000 de overeenkomst volgestort, dus van een wanprestatie mijnerzijds kan geen sprake zijn!
-
F.J. van Meerloo
vervolg op bovenstaande:
Ik heb Dexia dan ook verantwoordelijk gesteld voor welke schade die ik eventueel loop door hun handelwijze en dat de bank de consequenties dient te aanvaarden. Dexia pleegt contractbreuk, ik niet!
groeten, Frans v. M.
Ik heb Dexia dan ook verantwoordelijk gesteld voor welke schade die ik eventueel loop door hun handelwijze en dat de bank de consequenties dient te aanvaarden. Dexia pleegt contractbreuk, ik niet!
groeten, Frans v. M.
-
Karel
Brigit,
Geen zorgen, Dexia koopt de aandelen terug en stort ze alsnog op je effectenrekening. Vaste procedure en dit lijkt me niet iets om van in paniek te raken.
Het beste, Karel
Geen zorgen, Dexia koopt de aandelen terug en stort ze alsnog op je effectenrekening. Vaste procedure en dit lijkt me niet iets om van in paniek te raken.
Het beste, Karel
-
Margriet
Beste Birgit Was het bedrag ook anders bij jou dan alleen de hoofdsom? Bij ons staat een bedrag voor Eerste aflossing;Restant Hoofdsom {dit is een ander bedrag dan het destijds geleend bedrag};Contractueel verschuldigd dividend.Vandaag kregen we deze brief,die voor ons erg dubbel overkomt nl tegen betaling van {het restant van}de hoofdsom d.m.v acceptgiro per ommegaande over te maken aan DEXIA.Verder moeten we het volledig ingevulde antwoordformulier voor 8 MEI in hun bezit zijn even als het bedrag.Morgen loopt de wv3d af.RAAR VIND IK ALLES GAAN . Margriet
-
Verstandig
Beste Brigit,
De aap komt uit de mouw!
Legio had 3 paketten lucht voor je gekocht en in een overeenkomst vastgelegd! Nooit betaald en had nooit iets in portefeuille, hoe kunnen ze iets afleveren? Dan maar eerst zelf even gaan kopen!
Zo wordt het spelletje gespeeld, mensen bang en ziek maken door te knevelen terwijl ze zelf geen cent uitgegeven hebben. Het probleem is, waar blijven de waakhonden??
m.vr.gr.
De aap komt uit de mouw!
Legio had 3 paketten lucht voor je gekocht en in een overeenkomst vastgelegd! Nooit betaald en had nooit iets in portefeuille, hoe kunnen ze iets afleveren? Dan maar eerst zelf even gaan kopen!
Zo wordt het spelletje gespeeld, mensen bang en ziek maken door te knevelen terwijl ze zelf geen cent uitgegeven hebben. Het probleem is, waar blijven de waakhonden??
m.vr.gr.
-
Piet
Hallo Margriet,
Ik neem aan dat je spreekt over de "winstverdriedubbelaar".
In punt 6 van de overeenkomst staat dat de premie voor dit contract gelijk is aan het dividend van 1998 en mocht het dividend lager zijn wordt dit aan het eind van de looptijd verrekend.
In jouw geval is de dividend uitkering lager, dus moet je bijbetalen.
Normaal gesproken krijg je over een aantal aandelen , b.v. AHOLD,ING,KON OLIE dividend uitbetaald.
Met de "winstverdriedubbelaar" krijg je geen dividend omdat dit geld(premie) gebruikt wordt voor "de aankoop van het tweede en derde pakket".
Hiernaast ook weer de vraag, heb je alleen getekend of samen met je partner.
Wel of niet de restschuld betalen.
Kortom, moeilijk.
Niet moeilijk is opkomen voor je recht op 21 mei in Amsterdam.
Kom naar het Scheepvaart museum en om 1300 uur gaan wij demonstreren tegen de "aanbieders" van deze producten.
Groeten,
Piet
Ik neem aan dat je spreekt over de "winstverdriedubbelaar".
In punt 6 van de overeenkomst staat dat de premie voor dit contract gelijk is aan het dividend van 1998 en mocht het dividend lager zijn wordt dit aan het eind van de looptijd verrekend.
In jouw geval is de dividend uitkering lager, dus moet je bijbetalen.
Normaal gesproken krijg je over een aantal aandelen , b.v. AHOLD,ING,KON OLIE dividend uitbetaald.
Met de "winstverdriedubbelaar" krijg je geen dividend omdat dit geld(premie) gebruikt wordt voor "de aankoop van het tweede en derde pakket".
Hiernaast ook weer de vraag, heb je alleen getekend of samen met je partner.
Wel of niet de restschuld betalen.
Kortom, moeilijk.
Niet moeilijk is opkomen voor je recht op 21 mei in Amsterdam.
Kom naar het Scheepvaart museum en om 1300 uur gaan wij demonstreren tegen de "aanbieders" van deze producten.
Groeten,
Piet
-
Margriet
Hoi Piet;Wat bedoelen ze dan met eerste aflossingstermijn,met die kosten? wij hebben destijds een eenmalig bedrag gestort,niet wetende dat we nu schuld zouden hebben.Ik denk dat ik niet heb meegetekend dus heb ik me bij Eegalease en Leaseverlies aangeslotenen we hebben een winstverdriedubbelaar die vandaag afloopt en waar we voor nu blijkt voor 8mei moesten betalen voor evt overname,kunnen we dat nu nog,gezien de dubbelheid in de brief,per ommegaande over te maken? groeten Margriet.
-
Piet
Hallo Margriet,
Als je niet hebt meegetekend lees ook de volgende topic:
EEGALEASE NIET BETALEN VERSIE 3 HELDERE UITLEG DOOR SARA.
Hier staat beschreven wat je wel of niet moet doen.
Wat je niet moet doen is betalen natuurlijk.
Hiervoor heb je de vernietigingsbrief verstuurd, zie ook de topic.
Algemene vraag:
Wie kan iets vertellen over die laatste termijn van 100 gulden/ 50 euro en het belang hiervan bij het bepalen van definities ?
Ook begrijp ik niet waarom je met het sprintplan geen vernietigings brief kan sturen en bij de winstverdriedubbelaar wel, heeft dat met die laatste betaling te maken ?
Groeten,
Piet
Als je niet hebt meegetekend lees ook de volgende topic:
EEGALEASE NIET BETALEN VERSIE 3 HELDERE UITLEG DOOR SARA.
Hier staat beschreven wat je wel of niet moet doen.
Wat je niet moet doen is betalen natuurlijk.
Hiervoor heb je de vernietigingsbrief verstuurd, zie ook de topic.
Algemene vraag:
Wie kan iets vertellen over die laatste termijn van 100 gulden/ 50 euro en het belang hiervan bij het bepalen van definities ?
Ook begrijp ik niet waarom je met het sprintplan geen vernietigings brief kan sturen en bij de winstverdriedubbelaar wel, heeft dat met die laatste betaling te maken ?
Groeten,
Piet
-
Maarten
Hoi Piet,
Die aparte betaling van 100 gulden is nodig om er voor te zorgen dat er meer dan één betaling op de koopsom (of hoofdsom) is. De laatste betaling is dan de betaling van de restschuld. Anders zou het geen koop op afbetaling zijn.
Als het geen koop op afbetaling is dan kan art 1:88 lid 1 D BW ook niet van toepassing zijn.
Wat jij zegt over het sprintplan is dus heel goed mogelijk. Ik heb echter nog nooit een sprintplan kunnen bestuderen. Wel verzocht om een anoniem kopie bij Pay-back maar nooit gekregen. Ik weet dus niet precies hoe het bij die contracten zit. Ik weet wel zeker dat niet elk aandelenleasecontract ook gebaseerd is op koop op afbetaling. En dat zodoende art 88 niet op elk contract van toepassing is.
groet Maarten
Die aparte betaling van 100 gulden is nodig om er voor te zorgen dat er meer dan één betaling op de koopsom (of hoofdsom) is. De laatste betaling is dan de betaling van de restschuld. Anders zou het geen koop op afbetaling zijn.
Als het geen koop op afbetaling is dan kan art 1:88 lid 1 D BW ook niet van toepassing zijn.
Wat jij zegt over het sprintplan is dus heel goed mogelijk. Ik heb echter nog nooit een sprintplan kunnen bestuderen. Wel verzocht om een anoniem kopie bij Pay-back maar nooit gekregen. Ik weet dus niet precies hoe het bij die contracten zit. Ik weet wel zeker dat niet elk aandelenleasecontract ook gebaseerd is op koop op afbetaling. En dat zodoende art 88 niet op elk contract van toepassing is.
groet Maarten