Tele2 opzeggen na overlijden onmogelijk
Geplaatst: 31 jul 2015 10:06
Hallo,
Mijn vader is sinds maart van dit jaar overleden.Na enkele weken besloten om het abonnement bij tele2 op te zeggen, want hij heeft er niet veel meer aan zullen we maar zeggen...
Contact opgenomen met de tele2 helpdesk en te horen gekregen dat ik een akte van overlijden moet opsturen. Adres staat vermeld op de website, want het adres mogen we niet geven??
Afijn, adres opgezocht via www.opzeggen.nu want op de tele2 website staat geen adres vermeld. Het hele ratteplan opgestuurd met een begeleidende brief. Totaal geen reactie.. Wel netjes de acceptgiro's betaald (omdat de automatische incasso bij overlijden niet meer mogelijk is).
Krijg op een gegeven moment een incasso bureau op mijn dak omdat ik ergens een maand vergeten ben (postadres nog huis van mijn vader) Dat was ook meteen een trigger..he wacht eens even, dat is waar ook. Wij zijn als familie met heel veel zaken bezig (vaders had ook een bedrijf) om de afwikkeling goed te laten verlopen.
Ik bel dus nogmaals met tele2, hoe zit het nou met de beëindiging? Klaarblijkelijk hebben ze niets ontvangen... Maar niet getreurd, tegenwoordig kan men in het geval van overlijden ook gewoon telefonisch opzeggen...Bij het laatste vinkje krijg ik toch de mededeling dat ze het niet telefonisch mag afhandelen en stuurt mijn gegevens door naar het hoofdkantoor.
Weer een week gewacht (mijn geduld is sterk).Opnieuw gebeld met Tele2. Wederom niets bekend van een afspraak om gegevens door te sturen naar het hoofdkantoor, dat is immers niet de gang van zaken...
Bovendien loopt het contract nog tot oktober 2015... (alsof mijn vader daar nog wat aan heeft)
Je moet zelf een brief schrijven naar tele2 met akte e.t.c. Het postadres staat op de website... Dat geintje ga ik niet nog eens meemaken en heb na veel wikken en wegen dat verdomde adres gekregen en tele2 middels een brief gesommeerd binnen 10 werkdagen het abonnement te beëindigen en de abonnementsgelden te retourneren... Wij zijn weer een week verder, tot op heden nog niets gehoord. Mijn geduld raakt echt op.
Mijn vader heeft geen rechtsbijstand, ikzelf wel, kan ik op een of andere manier met mijn eigen rechtsbijstand hier meer druk op zetten? Ik heb nog nooit zo'n onbeschofte gang van zaken mee gemaakt.
Niels van Haren
Mijn vader is sinds maart van dit jaar overleden.Na enkele weken besloten om het abonnement bij tele2 op te zeggen, want hij heeft er niet veel meer aan zullen we maar zeggen...
Contact opgenomen met de tele2 helpdesk en te horen gekregen dat ik een akte van overlijden moet opsturen. Adres staat vermeld op de website, want het adres mogen we niet geven??
Afijn, adres opgezocht via www.opzeggen.nu want op de tele2 website staat geen adres vermeld. Het hele ratteplan opgestuurd met een begeleidende brief. Totaal geen reactie.. Wel netjes de acceptgiro's betaald (omdat de automatische incasso bij overlijden niet meer mogelijk is).
Krijg op een gegeven moment een incasso bureau op mijn dak omdat ik ergens een maand vergeten ben (postadres nog huis van mijn vader) Dat was ook meteen een trigger..he wacht eens even, dat is waar ook. Wij zijn als familie met heel veel zaken bezig (vaders had ook een bedrijf) om de afwikkeling goed te laten verlopen.
Ik bel dus nogmaals met tele2, hoe zit het nou met de beëindiging? Klaarblijkelijk hebben ze niets ontvangen... Maar niet getreurd, tegenwoordig kan men in het geval van overlijden ook gewoon telefonisch opzeggen...Bij het laatste vinkje krijg ik toch de mededeling dat ze het niet telefonisch mag afhandelen en stuurt mijn gegevens door naar het hoofdkantoor.
Weer een week gewacht (mijn geduld is sterk).Opnieuw gebeld met Tele2. Wederom niets bekend van een afspraak om gegevens door te sturen naar het hoofdkantoor, dat is immers niet de gang van zaken...
Bovendien loopt het contract nog tot oktober 2015... (alsof mijn vader daar nog wat aan heeft)
Je moet zelf een brief schrijven naar tele2 met akte e.t.c. Het postadres staat op de website... Dat geintje ga ik niet nog eens meemaken en heb na veel wikken en wegen dat verdomde adres gekregen en tele2 middels een brief gesommeerd binnen 10 werkdagen het abonnement te beëindigen en de abonnementsgelden te retourneren... Wij zijn weer een week verder, tot op heden nog niets gehoord. Mijn geduld raakt echt op.
Mijn vader heeft geen rechtsbijstand, ikzelf wel, kan ik op een of andere manier met mijn eigen rechtsbijstand hier meer druk op zetten? Ik heb nog nooit zo'n onbeschofte gang van zaken mee gemaakt.
Niels van Haren