LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN misleidt weer:bellen naar tele2 klanten zou duurder zijn

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Rolandroland

KPN misleidt weer:bellen naar tele2 klanten zou duurder zijn

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Hallo,

Op http://www.kpn.com staat onder het kopje tarieven het volgende (afwijkende tarieven)

Tarieven voor bellen naar Tele 2

Als u naar een aansluiting van Tele 2 belt, dan gelden andere gesprekstarieven. Dit geldt niet voor het starttarief. De tarieven zijn exclusief VoordeelNummer-korting. Voor BelBudget abonnees gelden geen afwijkende tarieven.

BelBasis; binnen de regio
Tarief in euro per minuut, inclusief BTW
maandag - vrijdag 08.00-19.00 uur 0,0330
maandag - vrijdag 19.00-24.00 uur 0,0179
maandag - vrijdag 00.00-08.00 uur 0,0114
zaterdag - zondag 00.00-24.00 uur 0,0114

BelBasis; buiten de regio
Tarief in euro per minuut, inclusief BTW
maandag - vrijdag 08.00-19.00 uur 0,0480
maandag - vrijdag 19.00-24.00 uur 0,0232
maandag - vrijdag 00.00-08.00 uur 0,0232
zaterdag - zondag 00.00-24.00 uur 0,0232

Tele 2 heeft helemaal geen aansluitingen op het vaste netwerk. De indruk wekt dat wanneer u naar Tele2 pre-select klanten meer zou moeten betalen dit is echter niet het geval. Voor actuele tarieven bel gratis: 0800-0429 optie tarieven.

Groetnis,

xxxx

Budje

Re: KPN misleidt weer:bellen naar tele2 klanten zou duurder zijn

Ongelezen bericht door Budje »

Als je even verder had gekeken dan de bekende neus lang is dan had je op exact dezelfde pagina kunnen lezen:

"Dit geldt niet voor het bellen naar een telefoonnummer van iemand die alleen voor het belverkeer gebruik maakt van een alternatieve aanbieder van telefonie, de zogenaamde 'carrier (pre) selectie'. Deze aansluitingen worden namelijk door KPN verzorgd. Voor het bellen naar deze aansluitingen gelden de normale KPN tarieven."

Lijkt me toch vrij duidelijk...

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dan ga ik vertellen:

Naar abbelokoekkoe Telecom abonnee betaalt u

4 euro per minuut.

Terwijl Abbolokoekkoe Telecom niet bestaat wat is dan het doel om te gaan vermelden?

Nu bestaat toevallig Tele 2 wel dus kan er alleen sprake zijn van misleiding omdat Tele 2 geen vaste aansluitingen leverd.

Tele 2 is hier over aan het na denken om stappen te gaan nemen tegen KPN telecom.

jorisp900

Ongelezen bericht door jorisp900 »

waarom neem al mensen die zo zeuren over kpn of tele2 ,pilmo bellen via internet 9, 95 per maand en altijd 1 cent per minuut ,en daarbij onderlinge gesprekken met andere pilmo klanten gratis.

gr joris

Budje

Ongelezen bericht door Budje »

Ik heb geen idee of Tele2 zelf geen telefoonlijnen heeft.

Toch lijkt het me vrij duidelijk vermeld op de site van KPN en kan daar geen misverstand over zijn (zolang je maar leest).

Rolandroland

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Wat is het nut van die tekst van KPN dan?

Tele 2 heeft mij zelf verteld dat ze geen eigen aansluitingen hebben

Gast

Tele 2 heeft ook geen eigen net, huurt deze van KPN.
Alleen KPN en versatel heeft in nederland een telefoonnet

Gast

Dat klopt, alleen Tele 2 zei van niet. Maar ze hebben wel beetje gelijk ze hebben inderdaad geen eigen netwerk/kabeltjes.

rolandroland

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

VERGEET KPN en Tele2: het antwoord op al uw telefoonsores is www.bel1601.nl . Nee, ik werk niet bij dat bedrijf maar bel er al een jaar naar volle tevredenheid mee binnen Nederland. Bellen naar mobiel is nauwelijks goedkoper dan via KPN of Tele2; gewoon bellen kost maar 0,5 ct per minuut. Piek- of daluren? Binnen of buiten de regio? Maakt allemaal niks uit: 0,5 ct per minuut!!!!!!!!!!! :D :D :D

Gesloten