Ervaringen Telfort
Geplaatst: 08 aug 2015 00:05
Een vriend van mij heeft het volgende verhaal. Een soortgelijk verhaal heb ik bij mijn provider, maar zit er nog niet zo ver in als hij. Maar graag jullie mening over het stuk dat hij mij toe mailde. Nu ik toevallig bijna het exacte probleem heb en dezelfde merkwaardige bevindingen doe, vraag ik mij af.... Zijn dit normale taferelen? Ik hoor vaker over onkunde bij medewerkers van internetproviders. [ongefundeerde bewering verwijderd]
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Helaas nog steeds traag internet.
De snelheid lag weken geleden op 2500kiloBytes, maar zakte terug naar 1600 kiloBytes. Dit door een overzet naar een
nieuwe lijn. Volgens [persoonsgegevens verwijderd] Telfort, was dit het max. haalbare. Na telefonisch contact met een andere Telfort medewerker, werd mij het volgende duidelijk.
1- Tijdens het contact met een medewerker, kan de medewerker zien of de lijn stabiel is, wat de snelheid is maar ook wat het MAX HAALBARE is
2- Nu bleek het zo te zijn dat de snelheid die ik behaalde, niet het max. haalbare is, in tegenstelling tot wat mvr B, beweerde. Er werd een bericht verstuurd naar KPN om mn verbinding te resetten zodat ik niet meer in een te lage klasse werd ingetrimt. Op een Vrijdagmiddag, een uur later, zat ik weer op 2500 kiloBytes. ( snelheid werd dus WELDEGELIJK bereikt en er is dus iets externs wat dit belemmerd) duh!
3- Helaas.... ik kreeg een telefoontje van een andere medewerker van Telfort, met de mededeling dat mijn snelheid weer was gekelderd ( heel netjes, want ze waren me voor) . Dit was volgens de medewerker raar en onmogelijk. Het overzetten naar een nieuwe lijn, mocht volgens hem, nooit zoveel schelen. Extra raar was het dat de snelheid na een reset, wel bereikt werd. Er werd een intern onderzoek gestart bij KPN en deze zouden mij nog persoonlijk benaderen.
4- Lange tijd ging er over heen, maar mijn vrouw werd gebel, door dezelfde [persoonsgegevens verwijderd], met weer de mededeling dat dit toch echt het max haalbare is, weer in tegenstelling tot wat haar collega mij weer mededeelde. Ook vond mvr het niet fijn dat ik dit probleem, met naam en toenaam op dit forum heb gepost. Dit vond zij wat prioriteit betret, belangrijker.
Hoe merkwaardig zij het in het begin vond, dat mijn snelheid zo was gezakt en er zo van overtuigd was dat dit verholpen zou worden na wat onderzoek, blijkt nu anders, want van 'merkwaardig' is het nu toch echt het meest haalbare. Kreeg vorige maand mijn maandbedrag retour omdat ik niet het uiterste uit mijn verbinding kon halen, maar moet er nu genoegen mee nemen, zo lijkt het LOL.
Niet dus. Volgens de medewerker van Telfort ( een andere ), was de verbinding stabiel, maar de snelheid niet toereikend. Vreemd vond deze man het hahaha. hij zei " meneer, u moet met gemak de 2400 kiloBYTES, halen.
Kortom, de ene pc van een medewerker zegt " er is iets mis, want het max. haalbare wordt niet bereikt", en de pc van [persoonsgegevens verwijderd], zegt " dit is het max haalbare" Wel hetzelfde bedrijf?
Zhet is maar net hoe de pet staat. Zojuist mn verbinding weer weggevallen. Het lijkt erop dat deze dame min dossier vroegtijdig heeft gesloten en dit ook nog eens ten onrechte. Ook zij kan net als haar collega zien dat er iets mis moet zijn met de verbinding. Mijn signaal is zwak en dossier mag heropend. Z
et er svp wel iemand anders op. Hoe nu verder? [ongefundeerde beweringen verwijderd] Walgelijk.
Dacht dat dit ook niet mocht van inze lieve heer
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Helaas nog steeds traag internet.
De snelheid lag weken geleden op 2500kiloBytes, maar zakte terug naar 1600 kiloBytes. Dit door een overzet naar een
nieuwe lijn. Volgens [persoonsgegevens verwijderd] Telfort, was dit het max. haalbare. Na telefonisch contact met een andere Telfort medewerker, werd mij het volgende duidelijk.
1- Tijdens het contact met een medewerker, kan de medewerker zien of de lijn stabiel is, wat de snelheid is maar ook wat het MAX HAALBARE is
2- Nu bleek het zo te zijn dat de snelheid die ik behaalde, niet het max. haalbare is, in tegenstelling tot wat mvr B, beweerde. Er werd een bericht verstuurd naar KPN om mn verbinding te resetten zodat ik niet meer in een te lage klasse werd ingetrimt. Op een Vrijdagmiddag, een uur later, zat ik weer op 2500 kiloBytes. ( snelheid werd dus WELDEGELIJK bereikt en er is dus iets externs wat dit belemmerd) duh!
3- Helaas.... ik kreeg een telefoontje van een andere medewerker van Telfort, met de mededeling dat mijn snelheid weer was gekelderd ( heel netjes, want ze waren me voor) . Dit was volgens de medewerker raar en onmogelijk. Het overzetten naar een nieuwe lijn, mocht volgens hem, nooit zoveel schelen. Extra raar was het dat de snelheid na een reset, wel bereikt werd. Er werd een intern onderzoek gestart bij KPN en deze zouden mij nog persoonlijk benaderen.
4- Lange tijd ging er over heen, maar mijn vrouw werd gebel, door dezelfde [persoonsgegevens verwijderd], met weer de mededeling dat dit toch echt het max haalbare is, weer in tegenstelling tot wat haar collega mij weer mededeelde. Ook vond mvr het niet fijn dat ik dit probleem, met naam en toenaam op dit forum heb gepost. Dit vond zij wat prioriteit betret, belangrijker.
Hoe merkwaardig zij het in het begin vond, dat mijn snelheid zo was gezakt en er zo van overtuigd was dat dit verholpen zou worden na wat onderzoek, blijkt nu anders, want van 'merkwaardig' is het nu toch echt het meest haalbare. Kreeg vorige maand mijn maandbedrag retour omdat ik niet het uiterste uit mijn verbinding kon halen, maar moet er nu genoegen mee nemen, zo lijkt het LOL.
Niet dus. Volgens de medewerker van Telfort ( een andere ), was de verbinding stabiel, maar de snelheid niet toereikend. Vreemd vond deze man het hahaha. hij zei " meneer, u moet met gemak de 2400 kiloBYTES, halen.
Kortom, de ene pc van een medewerker zegt " er is iets mis, want het max. haalbare wordt niet bereikt", en de pc van [persoonsgegevens verwijderd], zegt " dit is het max haalbare" Wel hetzelfde bedrijf?
Zhet is maar net hoe de pet staat. Zojuist mn verbinding weer weggevallen. Het lijkt erop dat deze dame min dossier vroegtijdig heeft gesloten en dit ook nog eens ten onrechte. Ook zij kan net als haar collega zien dat er iets mis moet zijn met de verbinding. Mijn signaal is zwak en dossier mag heropend. Z
et er svp wel iemand anders op. Hoe nu verder? [ongefundeerde beweringen verwijderd] Walgelijk.
Dacht dat dit ook niet mocht van inze lieve heer