Pagina 1 van 2
Go and Fly
Geplaatst: 12 aug 2015 19:13
door Vogeltje1960
Een aantal weken geleden ben ik gebeld door Go and Fly, met de mededeling dat ze nav een enquete die ik had ingevuld als reactie op een boeking mij een leuk aanbod mochten doen voor een reisje naar NewCastle. Ze zouden mij hierover binnen 2 werkdagen een mail sturen met verdere informatie en ik had dan 2 weken de tijd om te beslissen of ik op dit aanbod in zou gaan.
Die mail heb ik echter nooit ontvangen.
Gister kreeg ik echter wel een mail van hun met daaraan gekoppeld een factuur van € 59,95 die binnen enkele dagen van mijn rekening zal worden geschreven.
Omdat ik het hiermee niet eens ben heb ik gisteravond direct een mail naar hun geschreven dat de afschrijving niet ga accepteren en dat ik met de hele gang van zaken niet accoord ga zonder te weten waar het over gaat.
Vandaag heb ik twee keer met hun gebeld om mijn verhaal te doen, maar verder dan dat ze in hun recht staan en beweren dat ze de eerste mail wel verzonden hebben kom ik niet. Dan worden ze boos en zeggen ze letterlijk dat het mijn eigen schuld is omdat ik die eerste mail niet beantwoord heb. Als ik er dan tegenin breng dat ik die mail nooit gehad heb dan worden ze onbeschoft.
Iemand enig idee wat ik hier mee aan moet, ik ben echt niet van plan te betalen, heb het rekeningnummer van het incassobureau ook al doorgegeven aan de bank om het voor incasso te blokkeren, maar kreeg te horen dat dit soort van bedrijven vaak meerdere nummers gebruiken om de incasso wel voorelkaar te krijgen als het de eerste keer door blokkade niet lukt.
Re: Go and Fly
Geplaatst: 13 aug 2015 09:49
door sjohie
Vogeltje1960 schreef:Een aantal weken geleden ben ik gebeld door Go and Fly, met de mededeling dat ze nav een enquete die ik had ingevuld als reactie op een boeking mij een leuk aanbod mochten doen voor een reisje naar NewCastle. Ze zouden mij hierover binnen 2 werkdagen een mail sturen met verdere informatie en ik had dan 2 weken de tijd om te beslissen of ik op dit aanbod in zou gaan.
Die mail heb ik echter nooit ontvangen.
Gister kreeg ik echter wel een mail van hun met daaraan gekoppeld een factuur van € 59,95 die binnen enkele dagen van mijn rekening zal worden geschreven.
Omdat ik het hiermee niet eens ben heb ik gisteravond direct een mail naar hun geschreven dat de afschrijving niet ga accepteren en dat ik met de hele gang van zaken niet accoord ga zonder te weten waar het over gaat.
Vandaag heb ik twee keer met hun gebeld om mijn verhaal te doen, maar verder dan dat ze in hun recht staan en beweren dat ze de eerste mail wel verzonden hebben kom ik niet. Dan worden ze boos en zeggen ze letterlijk dat het mijn eigen schuld is omdat ik die eerste mail niet beantwoord heb. Als ik er dan tegenin breng dat ik die mail nooit gehad heb dan worden ze onbeschoft.
Iemand enig idee wat ik hier mee aan moet, ik ben echt niet van plan te betalen, heb het rekeningnummer van het incassobureau ook al doorgegeven aan de bank om het voor incasso te blokkeren, maar kreeg te horen dat dit soort van bedrijven vaak meerdere nummers gebruiken om de incasso wel voorelkaar te krijgen als het de eerste keer door blokkade niet lukt.
Je bent niet de enige, misschien kan je nuttige info uit dit topic
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 1&t=158009 vinden?
1 tip die met opvalt, is even kijken in je telebankieren of er geplande incasso's in staan. Als deze club er al tussen staat, kan je die dan nog weigeren. Naderhand is het veel lastiger.
Re: Go and Fly
Geplaatst: 13 aug 2015 13:12
door tijger1
Die incasso wordt een paar dagen van te voren aangekondigd, dus dan weigeren. Elke dag, in de aankomende tijd, uw rekening controleren.
Re: Go and Fly
Geplaatst: 31 aug 2015 18:21
door Keteltjes2
Vandaag ben ik gebeld met hetzelfde verhaal. Heb jij voor mij het telefoon nummer van hen? Kreeg vanmiddag al een naar gevoel toen ik geen email ontving. Ga elke dag mijn rekening in de gaten houden. Hoop voor je dat je je geld terug kan krijgen.
Re: Go and Fly
Geplaatst: 08 sep 2015 15:08
door Guardian72
Simpele vraag - maar waar haalt dat bedrijf het 'recht' vandaan te incasseren?
Heb je hen een machtiging gegeven? Nee? Nou dan - als men dan alsnog incasseert kan je het zowiezo laten storneren - maar zitten zij ook fout - incassofraude..
(al is voorkomen beter dan erachteraan moeten hollen - da`s waar)
Re: Go and Fly
Geplaatst: 10 sep 2015 12:05
door ingrid#
Hoi
Ik ben vanmorgen gebeld door fly and go met de mededeling dat ik een reis heb gewonnen naar turkye voor 2 personen .
Een reis die normaal 895,- euro zou kosten zou nu voor 95 euro te boeken zijn ,speciaal voor mij want ik was "uitgekozen" via een enquete die ik blijkbaar vorig jaar heb ingevuld.Wat ik me overigens niet kan herrineren.
Ik zou een E-mail krijgen en deze op mijn gemak door kunnen nemen.Na twee weken ga ik accoord met het aanbod en gaat het door ,wil ik hier geen gebruik van maken dan zou ik het alleen maar af hoeven te bellen.
Aha dat is vreemd..dus als ik GEEN reactie geef op de mail dan gaat het door? Wat gaat door? de reis? nou dan zou er eenmalig 95 euro afgeschreven worden .
Hij wilde mijn rekeningnummer om zo de machtiging ook te bevestigen.
Ik heb hem gevraagd om eerst de mail te sturen ,dan neem ik deze door en als ik het een goed aanbod vind dan bel IK jullie terug en dan geef ik mijn rekening nummer ok?
Ik werd vriendelijk bedankt en er werd opgehangen!
Ik heb nog wel van tevoren het nummer gevraagd en dat was 085-8880788.
Als ik zo deze reacties lees van mensen met soortgelijke ervaringen dan weet ik nu zeker dat het nep is.
Volgens mij is fly and go wel een reisburo ,maar ik weet niet of ze op de hoogte zijn van dit soort oplichting? misschien eens bellen om te kijken of er een marcel kerkhof werkt?
groetjes ingrid
Re: Go and Fly
Geplaatst: 17 sep 2015 18:42
door BOB COHEN
[Dat is gebeurd met mij ook. Ik heb geen email gehad binnen 48 uur. Ik heb nooit een email gehad. Ik heb dan besloten om alles via een direct email op te zeggen. Ik heb ook gedaan. Ik heb een reactie gehad dat alles nu opgezegd is en je hoefde niks te betalen. Het probleem is 48 uur: je krijgt geen email en je vergeet het gewoon. Op die manier verdienen ze. quote][/quote]
Vogeltje1960 schreef:Een aantal weken geleden ben ik gebeld door Go and Fly, met de mededeling dat ze nav een enquete die ik had ingevuld als reactie op een boeking mij een leuk aanbod mochten doen voor een reisje naar NewCastle. Ze zouden mij hierover binnen 2 werkdagen een mail sturen met verdere informatie en ik had dan 2 weken de tijd om te beslissen of ik op dit aanbod in zou gaan.
Die mail heb ik echter nooit ontvangen.
Gister kreeg ik echter wel een mail van hun met daaraan gekoppeld een factuur van € 59,95 die binnen enkele dagen van mijn rekening zal worden geschreven.
Omdat ik het hiermee niet eens ben heb ik gisteravond direct een mail naar hun geschreven dat de afschrijving niet ga accepteren en dat ik met de hele gang van zaken niet accoord ga zonder te weten waar het over gaat.
Vandaag heb ik twee keer met hun gebeld om mijn verhaal te doen, maar verder dan dat ze in hun recht staan en beweren dat ze de eerste mail wel verzonden hebben kom ik niet. Dan worden ze boos en zeggen ze letterlijk dat het mijn eigen schuld is omdat ik die eerste mail niet beantwoord heb. Als ik er dan tegenin breng dat ik die mail nooit gehad heb dan worden ze onbeschoft.
Iemand enig idee wat ik hier mee aan moet, ik ben echt niet van plan te betalen, heb het rekeningnummer van het incassobureau ook al doorgegeven aan de bank om het voor incasso te blokkeren, maar kreeg te horen dat dit soort van bedrijven vaak meerdere nummers gebruiken om de incasso wel voorelkaar te krijgen als het de eerste keer door blokkade niet lukt.
Re: Go and Fly
Geplaatst: 17 sep 2015 18:48
door BOB COHEN
Ik heb ook zelfde manier benaderd. Ik moest binnen 48 uur een email krijgen met 14 dagen bedenktijd. Na 48 uur heb ik geen email gehad.Na 60 uur heb ik een email naar fly and go toegestuurd: Ik wil alles opzeggen die bij jullie loopt, ik heb geen nummer maar dit zijn mijn gegevens . Ik heb een email van fly and go gehad dat alles was gecanceld en je hoefde niks te betalen. Ze verdienen geld op de basis van vergetelheid van de mensen.
Re: Go and Fly
Geplaatst: 18 sep 2015 13:57
door Jhbrakke
Ook ik heb net [persoonsgegevens verwijderd] van Go and Fly aan de telefoon gehad. Mooi aanbod hoor, maar als je je bankrekeningnummer niet wilt geven, houdt het verhaal op. Wat een flauw gedoe ...
En idd als ze dan willen incasseren van mensen die vergeten te reageren...... Ik vind het wel wat dat mensen zich met dit soort zaken bezighouden.
Nou ja, ik heb hem een kwartier aan de praat gehouden zonder resultaat en hem geadviseerd even op het forum van Radar te kijken haha.
Re: Go and Fly
Geplaatst: 21 sep 2015 09:18
door Vogeltje1960
Ben nog steeds met hun bezig. Incasso heb ik geblokkeerd maar krijg nu steeds herinneringen. Bel er dan weer achteraan en dan beloven ze van alles maar gebeurd er niks. Net weer een herinnering in mijn mailbox dat ik echt moet betalen anders komt er volgende keer €40,- overheen.
Maar weer gemaild dat ik niet van plan ben te betalen en afwachten maar weer.
Re: Go and Fly
Geplaatst: 21 sep 2015 17:10
door Har06
Vogeltje1960 schreef:Ben nog steeds met hun bezig. Incasso heb ik geblokkeerd maar krijg nu steeds herinneringen. Bel er dan weer achteraan en dan beloven ze van alles maar gebeurd er niks. Net weer een herinnering in mijn mailbox dat ik echt moet betalen anders komt er volgende keer €40,- overheen.
Maar weer gemaild dat ik niet van plan ben te betalen en afwachten maar weer.
het lijkt me allemaal vervelend.
maar waarom enquettes invullen?, bedrijven geven echt niets kado, gokken op mensen die dat wel verwachten.
je kunt bij de bank een incasso blokkade laten instellen
Re: Go and Fly
Geplaatst: 21 sep 2015 17:22
door tijger1
Gewoon verder negeren, niet meer bellen niet meer mailen. Klaar met die louche club.
Re: Go and Fly
Geplaatst: 22 sep 2015 23:04
door Vogeltje1960
Har06 schreef:Vogeltje1960 schreef:Ben nog steeds met hun bezig. Incasso heb ik geblokkeerd maar krijg nu steeds herinneringen. Bel er dan weer achteraan en dan beloven ze van alles maar gebeurd er niks. Net weer een herinnering in mijn mailbox dat ik echt moet betalen anders komt er volgende keer €40,- overheen.
Maar weer gemaild dat ik niet van plan ben te betalen en afwachten maar weer.
het lijkt me allemaal vervelend.
maar waarom enquettes invullen?, bedrijven geven echt niets kado, gokken op mensen die dat wel verwachten.
je kunt bij de bank een incasso blokkade laten instellen
Enquete had ik ingevuld na een tegenvallend weekendje weg. Dacht dat ze naar aanleiding daarvan belden, maar niet dus
Re: Go and Fly
Geplaatst: 23 sep 2015 10:37
door janet64
Ook ik ben gebeld door Go and Fly, gisteren, dus nog in afwachting van een mail.
Ik vraag me af of er ook verhalen zijn van mensen die op het vliegveld strandden, omdat het allemaal nep zou zijn. Daar kan ik helemaal niets over vinden. Alleen succesverhalen op de site van Go and Fly.
Zijn er mensen daadwerkelijk op vakantie geweest met deze organisatie met deze prijzen?
Re: Go and Fly
Geplaatst: 23 sep 2015 17:02
door Har06
janet64 schreef:Ook ik ben gebeld door Go and Fly, gisteren, dus nog in afwachting van een mail.
Ik vraag me af of er ook verhalen zijn van mensen die op het vliegveld strandden, omdat het allemaal nep zou zijn. Daar kan ik helemaal niets over vinden. Alleen succesverhalen op de site van Go and Fly.
Zijn er mensen daadwerkelijk op vakantie geweest met deze organisatie met deze prijzen?
zo zo Janet heeft bewijzen dat betreffende club NEP is??, gaarne meer over horen
Re: Go and Fly
Geplaatst: 28 sep 2015 11:34
door TheFranz
Ondanks mijn registratie bij het BelMeNiet-register ben ik vandaag gebeld door Go&Fly, zogenaamd omdat ik "een enquête over vakantie en reizen" zou hebben ingevuld.
1. Voor zover ik dat bij wijze van uitzondering eens een keer gedaan heb is daarbij in ieder geval aangegeven dat ik géén reclame wens te ontvangen; Go&Fly lapt dus de regels van het BelMeNiet register aan haar laars ...
Zodra je vraagt welke enquête je precies hebt ingevuld krijg je een nietszeggend antwoord.
Deze tactiek lijkt een methode van telemarketiers om onder de beperking van het BelMeNiet register uit te komen!
2. De medewerker suggereert per email een aanbieding te zullen sturen, die - desgevraagd - vrijblijvend zou zijn. Als je op de aanbieding ingaat koop je echter een voucher met - inderdaad - het wettelijke recht om deze te annuleren binnen de termijn. De vraag "mag ik u een aanbieding sturen" is dus feitelijk onjuist en daarom misleidend. Een vrijblijvende aanbieding levert immers geen enkele verplichting op: niet tot afname, niet tot betaling en ook niet tot opzegging. Ga dus nooit in op "aanbiedingen" met een opzegtermijn.
Re: Go and Fly
Geplaatst: 28 sep 2015 17:20
door Har06
TheFranz schreef:Ondanks mijn registratie bij het BelMeNiet-register ben ik vandaag gebeld door Go&Fly, zogenaamd omdat ik "een enquête over vakantie en reizen" zou hebben ingevuld.
1. Voor zover ik dat bij wijze van uitzondering eens een keer gedaan heb is daarbij in ieder geval aangegeven dat ik géén reclame wens te ontvangen; Go&Fly lapt dus de regels van het BelMeNiet register aan haar laars ...
Zodra je vraagt welke enquête je precies hebt ingevuld krijg je een nietszeggend antwoord.
Deze tactiek lijkt een methode van telemarketiers om onder de beperking van het BelMeNiet register uit te komen!
2. De medewerker suggereert per email een aanbieding te zullen sturen, die - desgevraagd - vrijblijvend zou zijn. Als je op de aanbieding ingaat koop je echter een voucher met - inderdaad - het wettelijke recht om deze te annuleren binnen de termijn. De vraag "mag ik u een aanbieding sturen" is dus feitelijk onjuist en daarom misleidend. Een vrijblijvende aanbieding levert immers geen enkele verplichting op: niet tot afname, niet tot betaling en ook niet tot opzegging. Ga dus nooit in op "aanbiedingen" met een opzegtermijn.
Zo is het maar net, Go&Fly zijn geregistreerd bij de kamer van koophandel
Re: Go and Fly
Geplaatst: 03 okt 2015 14:16
door pvo48
Gisteren gebeld door Fo en Fly, gefeliciteerd u heeft een reis gewonnen naar Turkije door invullen enquete. Nu vul ik die nooit in, dus rinkelende bellen. Bleek mijn echtenotes voorletter te zijn en daar doe niet thuis was gezegd, bel morgen maar terug. Had ik mooi de tijd om eea uit te zoeken. Dankzij jullie posts was ik dus voorbereid. Vandaag weer gebeld en gezegd dat mijn echtgenote was sporten maar dat ze mij had ingelicht en ik het verder kon afhandelen. Na het eerder gehoorde verhaal, reis Turkije op te nemen tot/met maart oid, kwam de aap uit de mouw, ik moest wel €95 betalen, reserveringskosten oid. We hebben toch gewonnen en evengoed betalen? Vreemde prijs. Vervolgens de persoonsgegevens en u woont op ....... Nu werden de rinkelende bellen keihard. We wonen daar al 3 jaar niet meer. Je gaat mij niet vertellen dat we een prijs hebben gewonnen op een deelname ergens aan van ruim 3 jaar geleden. Heb vriendelijk gezegd dat het m.i. oplichterij was en ik er niets mee te maken wil hebben, waarna hij uitgebreid vertelde dat ze alle op het forum van Radar staande problemen netjes hadden opgelost, maar dat het vnl kwam omdat de mensen te laat reageerden met annuleren ( waar en bij wie als je ze niet te pakken krijgt)
Ik heb uiteraard mijn gegevens niet doorgegeven en zal ook bel me niet weer contacten.
Nogmaals bedankt voor jullie posts, deze hebben een argwanende geest zeker geholpen een misstap te voorkomen
Re: Go and Fly
Geplaatst: 05 okt 2015 10:49
door Vogeltje1960
Probleem Go&Fly is opgelost.
Heb melding van oplichting gedaan bij de politie, en advies gekregen consuwijzer in te lichten. Heb dit doorgemaild naar Go&Fly en binnen 2 dagen bericht van hun terug:
Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw mail.
Wij zullen uw reis annuleren en een creditfactuur doorsturen naar het incasso bureau. Indien er als nog een bedrag is afgeschreven door Go and Fly raden wij u aan om een opdracht te geven aan uw bank om te storneren.
Excuses voor het ongemak
Mocht u nog andere vragen hebben horen wij dat graag.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Team Goandfly
Martin Bos
Website:
www.goandfly.eu
E-mail:
[email protected]
Tel: 028-083 994 (lokaal tarief) bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 13:00 tot 17:00 uur.
Re: Go and Fly
Geplaatst: 05 okt 2015 10:51
door Vogeltje1960
Omdat dit bedrijf vanuit Belgie opereerd kun je ook het ECC in Utrecht inschakelen. Zij behandelen de klachten die Consuwijzer over Go&Fly heeft gekregen.