LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opgelost
-
Re: Opgelost
Allereerst is je afmelden per sms wel een vreemde gang van zaken, of bedoel je misschien een ziekmelding ?
ten tweede verhoudt een waarschuwing zich niet met ontslag. Je krijgt of een waarschuwng of ontslag, maar beide is een beetje teveel van het goede.
In ieder geval is het niet zinvol om zelf ontslag te nemen.
Geef gewoon aan dat je wilt blijven doorwerken en teken een eventuele waarschuwing alleen voor gezien (schrijf dat er ook bij als dat niet op de waarschuwing zelf staat).
Als je een contract van 12 uur per week hebt, kun je ook gewoon aangeven dat je wilt dat de supermarkt zich daaraan houdt en je voor de komende weken inroostert. Mocht de filiaalleider aangeven dat dit niet gaat gebeuren, geef dan aan dat je het hoofdkantoor hierover zal informeren.
ten tweede verhoudt een waarschuwing zich niet met ontslag. Je krijgt of een waarschuwng of ontslag, maar beide is een beetje teveel van het goede.
In ieder geval is het niet zinvol om zelf ontslag te nemen.
Geef gewoon aan dat je wilt blijven doorwerken en teken een eventuele waarschuwing alleen voor gezien (schrijf dat er ook bij als dat niet op de waarschuwing zelf staat).
Als je een contract van 12 uur per week hebt, kun je ook gewoon aangeven dat je wilt dat de supermarkt zich daaraan houdt en je voor de komende weken inroostert. Mocht de filiaalleider aangeven dat dit niet gaat gebeuren, geef dan aan dat je het hoofdkantoor hierover zal informeren.
Tsja, onstlag omdat je je bij de verkeerde persoon afmelt, dat lijkt me redelijk overdreven. De werkgever heeft mogelijk onduidelijkheid veroorzaakt bij jou door je uit te lenen aan een ander filiaal. De manager van het andere filiaal had natuurlijk best even je afmelding kunnen melden bij het filiaal waar je normaal werkt.
Neem in GEEN geval zelf (vrijwillig) onstalg. Waarom zou je dat doen. Teken ook de waarschuwing NIET. Ook niet voor gezien. Als ze willen dat je de waarschuwing schriftelijk erkent sturen ze die maar aangetekend op.
Neem in GEEN geval zelf (vrijwillig) onstalg. Waarom zou je dat doen. Teken ook de waarschuwing NIET. Ook niet voor gezien. Als ze willen dat je de waarschuwing schriftelijk erkent sturen ze die maar aangetekend op.
Wat zij nu willen is van hun probleem (verstoorde werkverhouding naar ik begrijp) jouw probleem maken.
Teken ook niet voor gezien. En neem geen ontslag. Dat is wat ze willen dan kost het de supermarkt geen geld.
Teken ook niet voor gezien. En neem geen ontslag. Dat is wat ze willen dan kost het de supermarkt geen geld.
-
ik zie het voordeel niet om een waarschuwing niet voor gezien te ondertekenen. Dat is onredelijk, en maakt je postitie niks sterker.
Weigeren om de waarschuwing niet voor ontvangst te tekenen zet alleen maar (meer) kwaad bloed. Het kan ook geen kwaad om voor gezien / voor ontvangt te tekenen.
Protesteer op de waarschuwing tegen de inhoud van de waarschuwing en maak een kopie (of foto) voordat u deze inlevert.
De reactie van werkgever is overigens zwaar overtrokken. Verder is zelf ontslag nemen inderdaad geen goed idee. Volg daarover het advies van Leo the emperor.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Protesteer op de waarschuwing tegen de inhoud van de waarschuwing en maak een kopie (of foto) voordat u deze inlevert.
De reactie van werkgever is overigens zwaar overtrokken. Verder is zelf ontslag nemen inderdaad geen goed idee. Volg daarover het advies van Leo the emperor.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Als een waarschuwing schriftelijk wordt gegeven, dient dit aangetekend te gebeuren. Werkgever is toch zo van de regeltjes, dan moet hij dat voor zichzelf ook laten gelden.Leo The Emperor schreef:ik zie het voordeel niet om een waarschuwing niet voor gezien te ondertekenen. Dat is onredelijk, en maakt je postitie niks sterker.
waar staat die regel beschreven?olaf79 schreef:Als een waarschuwing schriftelijk wordt gegeven, dient dit aangetekend te gebeuren. Werkgever is toch zo van de regeltjes, dan moet hij dat voor zichzelf ook laten gelden.Leo The Emperor schreef:ik zie het voordeel niet om een waarschuwing niet voor gezien te ondertekenen. Dat is onredelijk, en maakt je postitie niks sterker.
En wat is er mis met persoonlijk overhandigen? Lijkt me zelfs nog beter dan onpersoonlijk per post!
Dit geldt alleen als dit is vastgelegd in een cao of arbeidsovereenkomst. De wet bepaalt zo iets niet. De wet bepaalt alleen dat de verzender zo nodig moet kunnen aantonen dat de brief de geadresseerde bereikt heeft.olaf79 schreef:Als een waarschuwing schriftelijk wordt gegeven, dient dit aangetekend te gebeuren. Werkgever is toch zo van de regeltjes, dan moet hij dat voor zichzelf ook laten gelden.
Artikel 3:37 BW lid 3: Een tot een bepaalde persoon gerichte verklaring moet, om haar werking te hebben, die persoon hebben bereikt. Nochtans heeft ook een verklaring die hem tot wie zij was gericht, niet of niet tijdig heeft bereikt, haar werking, indien dit niet of niet tijdig bereiken het gevolg is van zijn eigen handeling, van de handeling van personen voor wie hij aansprakelijk is, of van andere omstandigheden die zijn persoon betreffen en rechtvaardigen dat hij het nadeel draagt.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Onpersoonlijk is het dat je iemand een officiele waarschuwing geeft omdat hij zich per abuis bij de verkeerde manager afmeldt.angel1978 schreef:waar staat die regel beschreven?
En wat is er mis met persoonlijk overhandigen? Lijkt me zelfs nog beter dan onpersoonlijk per post!
Wellicht is het overdreven of overtrokken. Belachelijk misschien zelfs.olaf79 schreef:Onpersoonlijk is het dat je iemand een officiele waarschuwing geeft omdat hij zich per abuis bij de verkeerde manager afmeldt.angel1978 schreef:waar staat die regel beschreven?
Met onpersoonlijk heeft het echter helemaal NIETS te maken!
-
Je hebt je werkkleding al ingeleverd, dus je kan niet meer werken voor de Aldi.
Je hebt ook al aangegeven ontslag te nemen.
misschien objectief gezien niet het beste om te doen.
Enfin, het gaat over 2*12 uur is 24 uur.
ik zou er nu niks meer aan doen maar naar een andere ( betere) werkgever zoeken.
Je hebt ook al aangegeven ontslag te nemen.
misschien objectief gezien niet het beste om te doen.
Enfin, het gaat over 2*12 uur is 24 uur.
ik zou er nu niks meer aan doen maar naar een andere ( betere) werkgever zoeken.
Ik denk dat het probleem meer zit in het afmelden per SMS, dan in het afmelden bij de verkeerde manager.
Als je je telefonisch afmeldt, kan de manager zeggen, dat je gewoon op je werk moet verschijnen.
Met een SMS is het maar de vraag, wanneer een manager die leest.
Als je je telefonisch afmeldt, kan de manager zeggen, dat je gewoon op je werk moet verschijnen.
Met een SMS is het maar de vraag, wanneer een manager die leest.
-
Ontslagvergoeding? Hoe lang werk je daar dan? En je neemt toch zelf ontslag, je wordt toch niet ontslagen?
Denk niet alleen aan een ontslagvergoeding. Dat is korte termijn denken. Hoe staat deze situatie op jouw CV wanneer je voor een echte baan wil gaan ? Hoe leg je uit dat je bent ontslagen ?
Zelf opstappen komt veel daadkrachtiger over bij een nieuwe werkgever. Daarbij is het nog maar de vraag of er een ontslagvergoeding zal komen.
Zelf opstappen komt veel daadkrachtiger over bij een nieuwe werkgever. Daarbij is het nog maar de vraag of er een ontslagvergoeding zal komen.
Er bestaat geen recht op een vergoeding. Een transitievergoeding is pas aan de orde vanaf 2 jaar werken voor een werkgever. En bovendien niet als je zelf ontslag neemt.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
-
In welk opzicht denk je nu dan nog belazerd te worden??Ralynx schreef: Ik zou heel graag willen weten waar ik nog op moet letten om niet belazerd te worden.
Je neemt zelf ontslag en m.i. word je dan gewoon netjes uitbetaald t/m de laatste dag.
Maar 1 ding snap ik nog niet : hoe zit het nu met die " ziekmelding" omdat dat dat kennelijk niet officieel is gegaan bij je eigen filiaalleider? Je hebt je ziek gemeld dmv een sms je , er was gelijk vervanging geregeld , maar ben je nu officieel ziek?
En waarom wil de filiaalleidster je niet meer?Ralynx schreef: Heb wel aangegeven mondeling dat ik ontslag zou nemen tijdens het gesprek vanochtend.
En van werken bij de Aldi tot eind augustus is geen sprake meer omdat de filiaalleidster dat niet wil.
De reactie van hun is inderdaad overdreven ook al ben ik wel echt onbereikbaar geweest.
Ralynx.
En waarom ben je onbereikbaar gebleven na die ziekmelding?
Zijn ze je nu dan zat en willen zij je dan liever ontslaan en wil je daarom liever zelf ontslag nemen?
Het geheel komt voor mij wat knullig over en er is voor mij nog veel onduidelijk hoe het e.e.a nu is geïnterpreteerd.