Laptop gerepareerd, meer defecten
Geplaatst: 16 aug 2015 20:19
Mijn vriendin heeft, via een ander, een paar weken geleden haar laptop (4 jaar oud) ter reparatie aangeboden bij een lokale winkel (Inkstation in Culemborg) aangezien de ventilator van de laptop het niet meer deed en het toetsenbord vervangen moest worden.
Eerst hebben ze 'onderzoek' gedaan naar wat er niet goed was en ze kwamen tot de conclusie dat het toetsenbord vervangen moest worden en de ventilator. Mijn vriendin begreep dat de prijs 120 euro max zou zijn, als het meer zou worden zouden ze bellen, dus ze ging akkoord met de reparatie.
Even op de 120 euro inhaken, de communicatie in de winkel ging in het Engels aangezien de andere persoon geen Nederlands spreekt. Hier zit het eerste wat al niet goed ging aangezien er in de winkel werd gezegd:"one-hundred-eighteen till one-hundred-nineteen". Oftewel ze bedoelde 180-190 euro maar zeiden dus 118-119 euro (later in een gesprek in de winkel zei de verkoper dit exact zo). De andere persoon vroeg nog of het dus maximum "one-hundred-twenty" zou zijn waarop bevestigend werd gereageerd.
Afijn, de laptop was gerepareerd en er moest dus afgerekend worden. De prijs viel dus hoger uit dan afgesproken en is uiteindelijk betaald aangezien anders de laptop niet meegegeven werd. Er werd gevraagd waarom er niet gebeld was over de hogere prijs waarbij de verkoper aangaf dat ze dit wel gedaan hadden maar het telefoonnummer was onbereikbaar. Ze hebben dus wel gebeld, maar op de dag dat de laptop opgehaald zou worden, 10 minuten voordat de laptop werd opgehaald en al gerepareerd was. Bij thuiskomst bleek dat de ventilator van de laptop niet eens werkte dus zijn we terug gegaan naar de winkel. De verkoper was het er niet mee eens en zei dat de ventilator wel degelijk werkte.. Ik heb de laptop voor zijn neus aangezet en hem laten voelen dat er geen lucht verplaatst werd. Hierop kreeg ik als commentaar terug dat zijn reparateur zei dat het werkte, dat de reparateur het getest had en dat hij geen technicus was en dus niet wist wanneer het wel of niet werkt. Hij wou er dus niets aan doen en we moesten de maandag erna maar terug komen als de reparateur er was. Wij gingen een dag later op vakantie dat dat was voor ons geen mogelijkheid. Reactie: "Dat is dan jullie probleem, dan cancel je maar je vakantie!"
Op dit moment werd de verkoper (die ook zei dat hij de eigenaar was) agressiever en zei dat hij dit soort gesprekken niet in zijn winkel wilde hebben en of we maar op kon houden met zeuren. Hierop zijn mijn vriedin en ik de deur opgestapt met de melding dat we naar de politie zouden gaan wegens oplichting waarop de verkoper ons uitlachte.
Een paar weken later (na de vakantie) zijn we terug gedaan naar het Inkstation. We hebben vermeld dat we het gesprek van hierboven opgenomen hebben en de verkoper veranderde zijn toon en gaf aan dat we de laptop konden achterlaten en ze opnieuw naar de ventilator zouden kijken. Wederom kwamen ze tot de conclusie dat de ventilator niet goed was en hebben ze er een andere ventilator in gezet. Ze gaven tevens de 'oude' ventilator terug welke niet eens bij de laptop hoorde maar "compatible zou zijn".
Eerst hebben ze 'onderzoek' gedaan naar wat er niet goed was en ze kwamen tot de conclusie dat het toetsenbord vervangen moest worden en de ventilator. Mijn vriendin begreep dat de prijs 120 euro max zou zijn, als het meer zou worden zouden ze bellen, dus ze ging akkoord met de reparatie.
Even op de 120 euro inhaken, de communicatie in de winkel ging in het Engels aangezien de andere persoon geen Nederlands spreekt. Hier zit het eerste wat al niet goed ging aangezien er in de winkel werd gezegd:"one-hundred-eighteen till one-hundred-nineteen". Oftewel ze bedoelde 180-190 euro maar zeiden dus 118-119 euro (later in een gesprek in de winkel zei de verkoper dit exact zo). De andere persoon vroeg nog of het dus maximum "one-hundred-twenty" zou zijn waarop bevestigend werd gereageerd.
Afijn, de laptop was gerepareerd en er moest dus afgerekend worden. De prijs viel dus hoger uit dan afgesproken en is uiteindelijk betaald aangezien anders de laptop niet meegegeven werd. Er werd gevraagd waarom er niet gebeld was over de hogere prijs waarbij de verkoper aangaf dat ze dit wel gedaan hadden maar het telefoonnummer was onbereikbaar. Ze hebben dus wel gebeld, maar op de dag dat de laptop opgehaald zou worden, 10 minuten voordat de laptop werd opgehaald en al gerepareerd was. Bij thuiskomst bleek dat de ventilator van de laptop niet eens werkte dus zijn we terug gegaan naar de winkel. De verkoper was het er niet mee eens en zei dat de ventilator wel degelijk werkte.. Ik heb de laptop voor zijn neus aangezet en hem laten voelen dat er geen lucht verplaatst werd. Hierop kreeg ik als commentaar terug dat zijn reparateur zei dat het werkte, dat de reparateur het getest had en dat hij geen technicus was en dus niet wist wanneer het wel of niet werkt. Hij wou er dus niets aan doen en we moesten de maandag erna maar terug komen als de reparateur er was. Wij gingen een dag later op vakantie dat dat was voor ons geen mogelijkheid. Reactie: "Dat is dan jullie probleem, dan cancel je maar je vakantie!"
Op dit moment werd de verkoper (die ook zei dat hij de eigenaar was) agressiever en zei dat hij dit soort gesprekken niet in zijn winkel wilde hebben en of we maar op kon houden met zeuren. Hierop zijn mijn vriedin en ik de deur opgestapt met de melding dat we naar de politie zouden gaan wegens oplichting waarop de verkoper ons uitlachte.
Een paar weken later (na de vakantie) zijn we terug gedaan naar het Inkstation. We hebben vermeld dat we het gesprek van hierboven opgenomen hebben en de verkoper veranderde zijn toon en gaf aan dat we de laptop konden achterlaten en ze opnieuw naar de ventilator zouden kijken. Wederom kwamen ze tot de conclusie dat de ventilator niet goed was en hebben ze er een andere ventilator in gezet. Ze gaven tevens de 'oude' ventilator terug welke niet eens bij de laptop hoorde maar "compatible zou zijn".