Pagina 1 van 1

Vervelende ervaring met Hostway Nederland

Geplaatst: 20 aug 2015 16:53
door Herma83
Ik heb eerder berichten gelezen over Hostway. Dit was een bericht uit 2009 geloof ik. Nu wil ik toch een nieuw bericht aanmaken. Mijn man had een site bij hun http://www.reizenmetverhalen.nl deze site heeft hij opgezegd. Dus hij is geen klant meer bij Hostway nu. Toch hebben ze 18,15 van zijn rekening af gehaald.
Dit wil hij natuurlijk terug hebben. Dus hij stuurt een mail met een simpele vraag voor terug storten. Op 3 juni 2015 krijgt hij een mail we zullen het zo spoedig mogelijk terug storten meneer.

Nu is het 20 augustus 2015 en we hebben nog steeds geen geld terug. Na vele mails en telefoontjes die mijn man en ik hebben gepleegd zijn we het zat.

Op hun site stellen ze we zijn eerlijk en betrouwbaar. Nou daar is niks van waar. Ze komen beloftes niet na die ze doen, gooien de telefoon gewoon erop als je met ze in gesprek bent, willen geen discussie met je aangaan en beantwoorden geen mails.

Jammer genoeg heeft mijn man in 2014 ongeveer dezelfde ervaring al gehad. Toen heeft hij een mail gestuurd naar Hostway US en Hostway Duitsland. Hostway US wilde toen niks met Hostway Nederland te maken hebben. Hostway Duitsland was ook niet blij, maar heeft ons toen goed geholpen. Heb daarom maar weer een mail naar beide gestuurd.

Wat is er nou zo moeilijk om 18,15 terug te storten?? Ik denk niks.

Heeft iemand dezelfde ervaring? Ik hoor het graag. Mijn advies is ga nooit in zee met Hostway Nederland.

Herma Klomp, Lunteren

Re: Vervelende ervaring met Hostway Nederland

Geplaatst: 23 aug 2015 09:03
door gordr
Hostway is een beetje een rat in de markt. Goedkope registratie aanbieden voor het eerste jaar en dan proberen je te binden aan allerlei diensten. Die 18,15 euro was toch automatisch afgeschreven? Die had je zelf kunnen laten storneren en je had hun afschrijvingen kunnen laten blokkeren door je bank.

Er zijn ook veel goede providers in Nederland, http://www.antagonist.nl is er eentje van (in mijn ogen de beste als het niet op groot-zakelijk gebruik aankomt), maar er zijn er meer hoor. Het ligt er ook maar aan wat je precies wenst aan diensten (OS, onderhouds-software, bijkomende diensten etc.). Hostway is een no-go, dat ben ik wel met je eens. Webhosting-bedrijven kun je goed vergelijken op http://www.webhosters.nl

Re: Vervelende ervaring met Hostway Nederland

Geplaatst: 26 jul 2017 11:16
door geduldigeharrie
sinds 2012 ben ik bezig de diensten van hostway op te zeggen. Elke vorm van communicatie blijft uit. enkel de facturen komen binnen op mijn inbox. Elke andere vorm van communicatie blijft uit.

Ik heb tweemaal de officiele opzeggingsformulier per post verstuurd en vele mailtjes erachteraan gestuurd. Nooit enig antwoord.

Dit jaar maken ze het nog bonter. Men stuurt mij een aanmaning terwijl blijkt dat ze 4 maal geld van mijn rekening hebben gehaald. Wederom een mail eruit gegaan. En wat was het resultaat: geen mail terug maar wel een 5e keer geld van mijn rekening geschreven.

Re: Vervelende ervaring met Hostway Nederland

Geplaatst: 06 dec 2017 15:32
door cklaver
Ook zeer slechte ervaringen met Hostway. Gek genoeg heeft hun helpdesk mij in het verleden heel goed geholpen. Administratief is het een puinhoop. Onterechte afschrijvingen (die ik helaas niet meer kon terugboeken). De fout is erkend door Hostway, 'We zullen u zou spoedig mogelijk terugbetalen'. Helaas, nog steeds niets ontvangen. Wel weer nieuwe afschrijvingen. Uiteraard teruggeboekt, maar nu steeds dreigementen met incasso.

Re: Vervelende ervaring met Hostway Nederland

Geplaatst: 03 jan 2018 17:34
door H.A. Spel
Idem CKlaver. Hostway blijft maar onterechte afschrijvingen doen terwijl ze niet regeren op email of telefoon. In mijn geval is het volstrekt onduidelijk welke dienst ze denken door te moeten belasten. Ook zijn kosten van diensten niet terug te vinden op de site.
Dus inderdaad: "nog steeds niets terugontvangen en wel weer een nieuwe afschrijving.
En op hun site maar stoer doen over tevreden klanten, complete oplossingen en MVO en ondertussen blijven dreigen met incassomaatregelen zonder dat ze de klant willen spreken/helpen.

Re: Vervelende ervaring met Hostway Nederland

Geplaatst: 26 apr 2018 19:33
door sridanie
November en December 2017 is er 3x een afschrijving gedaan vanwege de jaarlijkse kosten. Vanaf januari zijn we bezig om het teveel betaalde bedrag terug te krijgen echter nog steeds zonder resultaat.
Ik geef het door aan mijn leidinggevende. Ja ik zie dat het teveel is afgeschreven; ik zet het op de mail. Ach en de laatste keer was de leidinggevende ziek....
De afgelopen 2 maanden bel ik wekelijks naar HOSTWAY en de telefoniste is inmiddels bekend met mij en ons bedrijf Wizard on Wheels. Drie weken geleden heeft ze toegezegd dat het overgemaakt zou worden en toen het na twee weken nog niet opstond; was de telefoniste net zo verbaasd als ik. Ze kon het niet verklaren...
Diverse mails ook verstuurd, zelfs tot aan het management ( dit is vandaag gedaan).
Maar ik vrees dat ook dit weinig resultaat opleverd.
Beste Radar we zijn hard werkende zzp-erg en iedere euro die onnodig weggaat is al teveel.
Dit kan toch niet zo verder...
Kunnen jullie ons helpen?

Re: Vervelende ervaring met Hostway Nederland

Geplaatst: 26 apr 2018 21:19
door Lady1234
Waarom hebt u zelf niet die bedragen gestorneerd?