Fiber, goed zolang het werkt
Geplaatst: 22 aug 2015 16:30
Sinds januari 2014 klant bij Fiber (toen nog Fype).
Dat ging toen al niet zonder slag of stoot.
Een monteur met beroerde afwerking en Fype die daarvoor geen aansprakelijkheid wilde nemen; het was niet hun monteur. Wel door hun aangeboden en geselecteerd.
Na de juiste dreigbrieven vanaf februari tot 2 weken geleden alles goed werkend:
+ tv en radio goede kwaliteit;
+ analoge tv en radio van bijhorende kwaliteit;
+ internet snelheid zoals beloofd (up- en download snelheden van rond de 100 Mb);
- telefoonkwaliteit bij langere gesprekken (vervorming, vertraging, echo).
Maar op een maandag 2 weken geleden werkte plots niets meer. Met de mobiel contact met de service desk opgenomen:
- (ik): ik heb geen internet, geen telefoon, geen tv en geen radio meer.
Het glasvezelmodem is al gereset, maar er branden nog steeds maar 2 lampjes,
van de bovenste 3 de power lamp, van de onderste zes knippert de op één na bovenste;
- (fiber): dan heeft het glasvezelmodem geen verbinding. Dit moet waarschijnlijk door de
netbeheerder opgelost worden. Dat kan wel één week duren;
- (ik): één week ? Dat is toch niet meer van deze eeuw ?
U realiseert zich toch dat we hier niets meer hebben!
Geen internet, geen telefoon, geen tv en geen radio meer!;
- (fiber): zo is het nu éénmaal meneer;
Mail gestuurd naar Fiber met verzoek me op de hoogte te houden van de ontwikkelingen.
T/m vrijdag geen ontwikkelingen kennelijk.
Zaterdag Fiber helpdesk gebeld:
- (ik): 5 dagen geleden een storing gemeld, niets doet het bij ons.
Kunt u mij vertellen wat u gedaan heeft om dit probleem te verhelpen ?;
- (fiber): ik zie dat het probleem wordt onderzocht meneer;
- (ik): dat mag ik hopen, maar wat hebben jullie dan al onderzocht?
Is er al contact opgenomen met de netbeheerder ?;
- (fiber): zoals ik u zeg het wordt onderzocht;
- (ik): maar u kunt me toch vertellen wat er tot nu toe nagekeken is ?
Ik krijg namelijk de indruk dat er nog niet gebeurt is.
Dit hoeft toch geen 5 dagen te duren voordat jullie hier iemand bij mij langs laten komen?
- (fiber): eerst moeten alle andere dingen uitgesloten worden meneer;
- (ik): aha, en welke van die andere dingen hebben jullie al uitgesloten ?
- (fiber): zoals ik u nu al een paar keer gezegd heb meneer, het probleem wordt onderzocht.
Dit gesprek leidt zo nergens naar. Heeft u nog andere vragen ?;
- (ik ): Dit gesprek leidt zo nergens naar omdat je m'n enige vraag niet wilt beantwoorden,
namelijk wat hebben jullie de afgelopen dagen gedaan om mijn probleem te verhelpen?
- (fiber): Heeft u nog andere vragen ?;
- (ik): nee, een prettige dag.
Maandag en dinsdag Fiber gebeld met verzoek om storingsdienst mij te laten bellen om duidelijk te maken wat er tot dan toe onderzocht was en om monteur langs te sturen en met netbeheerder contact op te nemen. Men weigert beide. Dinsdag zegt Fiber dat er contact is opgenomen met de netbeheerder.
Zelf de netbeheerder gebeld: Fiber heeft geen contact met ze gehad. Fiber weer gebeld, ze hebben wel contact met de netbeheerder maar mogelijk wist de afdeling die wij gebeld hadden dat niet.
Woensdag: zie dinsdag.
Donderdag: er komt een monteur bij ons langs ingehuurd door Fiber. Deze verwisselt het glasmodem (2x), probleem niet verholpen. Monteur: u krijgt ook geen signaal van buiten meneer want dan had lampje nummer X op de modem moeten branden, dit moet door de netbeheerder afgehandeld worden. Ik ga onmiddellijk een melding bij ze plaatsen.
Vrijdag: netbeheerder gebeld, melding was geplaatst en weer ingetrokken. Netbeheerder gaat nu zelf contact met Fiber opnemen, komende maandag, als we dan dus al 2 weken zonder internet, zonder telefoon, zonder tv en zonder radio zitten.
Mijn vragen aan Fiber: waarom moet dit zo lang duren ? Op dag één was al duidelijk dat er geen signaal van buiten binnenkwam, waarom niet binnen 2 dagen een monteur bij mij aan huis? Wat hebben jullie onderzocht waar jullie anderhalve week lang voor nodig hadden?
Onnodig te vermelden dat ik Fiber op dit moment niet aanraad.
Dat ging toen al niet zonder slag of stoot.
Een monteur met beroerde afwerking en Fype die daarvoor geen aansprakelijkheid wilde nemen; het was niet hun monteur. Wel door hun aangeboden en geselecteerd.
Na de juiste dreigbrieven vanaf februari tot 2 weken geleden alles goed werkend:
+ tv en radio goede kwaliteit;
+ analoge tv en radio van bijhorende kwaliteit;
+ internet snelheid zoals beloofd (up- en download snelheden van rond de 100 Mb);
- telefoonkwaliteit bij langere gesprekken (vervorming, vertraging, echo).
Maar op een maandag 2 weken geleden werkte plots niets meer. Met de mobiel contact met de service desk opgenomen:
- (ik): ik heb geen internet, geen telefoon, geen tv en geen radio meer.
Het glasvezelmodem is al gereset, maar er branden nog steeds maar 2 lampjes,
van de bovenste 3 de power lamp, van de onderste zes knippert de op één na bovenste;
- (fiber): dan heeft het glasvezelmodem geen verbinding. Dit moet waarschijnlijk door de
netbeheerder opgelost worden. Dat kan wel één week duren;
- (ik): één week ? Dat is toch niet meer van deze eeuw ?
U realiseert zich toch dat we hier niets meer hebben!
Geen internet, geen telefoon, geen tv en geen radio meer!;
- (fiber): zo is het nu éénmaal meneer;
Mail gestuurd naar Fiber met verzoek me op de hoogte te houden van de ontwikkelingen.
T/m vrijdag geen ontwikkelingen kennelijk.
Zaterdag Fiber helpdesk gebeld:
- (ik): 5 dagen geleden een storing gemeld, niets doet het bij ons.
Kunt u mij vertellen wat u gedaan heeft om dit probleem te verhelpen ?;
- (fiber): ik zie dat het probleem wordt onderzocht meneer;
- (ik): dat mag ik hopen, maar wat hebben jullie dan al onderzocht?
Is er al contact opgenomen met de netbeheerder ?;
- (fiber): zoals ik u zeg het wordt onderzocht;
- (ik): maar u kunt me toch vertellen wat er tot nu toe nagekeken is ?
Ik krijg namelijk de indruk dat er nog niet gebeurt is.
Dit hoeft toch geen 5 dagen te duren voordat jullie hier iemand bij mij langs laten komen?
- (fiber): eerst moeten alle andere dingen uitgesloten worden meneer;
- (ik): aha, en welke van die andere dingen hebben jullie al uitgesloten ?
- (fiber): zoals ik u nu al een paar keer gezegd heb meneer, het probleem wordt onderzocht.
Dit gesprek leidt zo nergens naar. Heeft u nog andere vragen ?;
- (ik ): Dit gesprek leidt zo nergens naar omdat je m'n enige vraag niet wilt beantwoorden,
namelijk wat hebben jullie de afgelopen dagen gedaan om mijn probleem te verhelpen?
- (fiber): Heeft u nog andere vragen ?;
- (ik): nee, een prettige dag.
Maandag en dinsdag Fiber gebeld met verzoek om storingsdienst mij te laten bellen om duidelijk te maken wat er tot dan toe onderzocht was en om monteur langs te sturen en met netbeheerder contact op te nemen. Men weigert beide. Dinsdag zegt Fiber dat er contact is opgenomen met de netbeheerder.
Zelf de netbeheerder gebeld: Fiber heeft geen contact met ze gehad. Fiber weer gebeld, ze hebben wel contact met de netbeheerder maar mogelijk wist de afdeling die wij gebeld hadden dat niet.
Woensdag: zie dinsdag.
Donderdag: er komt een monteur bij ons langs ingehuurd door Fiber. Deze verwisselt het glasmodem (2x), probleem niet verholpen. Monteur: u krijgt ook geen signaal van buiten meneer want dan had lampje nummer X op de modem moeten branden, dit moet door de netbeheerder afgehandeld worden. Ik ga onmiddellijk een melding bij ze plaatsen.
Vrijdag: netbeheerder gebeld, melding was geplaatst en weer ingetrokken. Netbeheerder gaat nu zelf contact met Fiber opnemen, komende maandag, als we dan dus al 2 weken zonder internet, zonder telefoon, zonder tv en zonder radio zitten.
Mijn vragen aan Fiber: waarom moet dit zo lang duren ? Op dag één was al duidelijk dat er geen signaal van buiten binnenkwam, waarom niet binnen 2 dagen een monteur bij mij aan huis? Wat hebben jullie onderzocht waar jullie anderhalve week lang voor nodig hadden?
Onnodig te vermelden dat ik Fiber op dit moment niet aanraad.