Pagina 1 van 1

Fiber, goed zolang het werkt

Geplaatst: 22 aug 2015 16:30
door rkayzer
Sinds januari 2014 klant bij Fiber (toen nog Fype).
Dat ging toen al niet zonder slag of stoot.
Een monteur met beroerde afwerking en Fype die daarvoor geen aansprakelijkheid wilde nemen; het was niet hun monteur. Wel door hun aangeboden en geselecteerd.
Na de juiste dreigbrieven vanaf februari tot 2 weken geleden alles goed werkend:
+ tv en radio goede kwaliteit;
+ analoge tv en radio van bijhorende kwaliteit;
+ internet snelheid zoals beloofd (up- en download snelheden van rond de 100 Mb);
- telefoonkwaliteit bij langere gesprekken (vervorming, vertraging, echo).

Maar op een maandag 2 weken geleden werkte plots niets meer. Met de mobiel contact met de service desk opgenomen:
- (ik): ik heb geen internet, geen telefoon, geen tv en geen radio meer.
Het glasvezelmodem is al gereset, maar er branden nog steeds maar 2 lampjes,
van de bovenste 3 de power lamp, van de onderste zes knippert de op één na bovenste;
- (fiber): dan heeft het glasvezelmodem geen verbinding. Dit moet waarschijnlijk door de
netbeheerder opgelost worden. Dat kan wel één week duren;
- (ik): één week ? Dat is toch niet meer van deze eeuw ?
U realiseert zich toch dat we hier niets meer hebben!
Geen internet, geen telefoon, geen tv en geen radio meer!;
- (fiber): zo is het nu éénmaal meneer;

Mail gestuurd naar Fiber met verzoek me op de hoogte te houden van de ontwikkelingen.
T/m vrijdag geen ontwikkelingen kennelijk.

Zaterdag Fiber helpdesk gebeld:
- (ik): 5 dagen geleden een storing gemeld, niets doet het bij ons.
Kunt u mij vertellen wat u gedaan heeft om dit probleem te verhelpen ?;
- (fiber): ik zie dat het probleem wordt onderzocht meneer;
- (ik): dat mag ik hopen, maar wat hebben jullie dan al onderzocht?
Is er al contact opgenomen met de netbeheerder ?;
- (fiber): zoals ik u zeg het wordt onderzocht;
- (ik): maar u kunt me toch vertellen wat er tot nu toe nagekeken is ?
Ik krijg namelijk de indruk dat er nog niet gebeurt is.
Dit hoeft toch geen 5 dagen te duren voordat jullie hier iemand bij mij langs laten komen?
- (fiber): eerst moeten alle andere dingen uitgesloten worden meneer;
- (ik): aha, en welke van die andere dingen hebben jullie al uitgesloten ?
- (fiber): zoals ik u nu al een paar keer gezegd heb meneer, het probleem wordt onderzocht.
Dit gesprek leidt zo nergens naar. Heeft u nog andere vragen ?;
- (ik ): Dit gesprek leidt zo nergens naar omdat je m'n enige vraag niet wilt beantwoorden,
namelijk wat hebben jullie de afgelopen dagen gedaan om mijn probleem te verhelpen?
- (fiber): Heeft u nog andere vragen ?;
- (ik): nee, een prettige dag.

Maandag en dinsdag Fiber gebeld met verzoek om storingsdienst mij te laten bellen om duidelijk te maken wat er tot dan toe onderzocht was en om monteur langs te sturen en met netbeheerder contact op te nemen. Men weigert beide. Dinsdag zegt Fiber dat er contact is opgenomen met de netbeheerder.
Zelf de netbeheerder gebeld: Fiber heeft geen contact met ze gehad. Fiber weer gebeld, ze hebben wel contact met de netbeheerder maar mogelijk wist de afdeling die wij gebeld hadden dat niet.
Woensdag: zie dinsdag.
Donderdag: er komt een monteur bij ons langs ingehuurd door Fiber. Deze verwisselt het glasmodem (2x), probleem niet verholpen. Monteur: u krijgt ook geen signaal van buiten meneer want dan had lampje nummer X op de modem moeten branden, dit moet door de netbeheerder afgehandeld worden. Ik ga onmiddellijk een melding bij ze plaatsen.
Vrijdag: netbeheerder gebeld, melding was geplaatst en weer ingetrokken. Netbeheerder gaat nu zelf contact met Fiber opnemen, komende maandag, als we dan dus al 2 weken zonder internet, zonder telefoon, zonder tv en zonder radio zitten.

Mijn vragen aan Fiber: waarom moet dit zo lang duren ? Op dag één was al duidelijk dat er geen signaal van buiten binnenkwam, waarom niet binnen 2 dagen een monteur bij mij aan huis? Wat hebben jullie onderzocht waar jullie anderhalve week lang voor nodig hadden?

Onnodig te vermelden dat ik Fiber op dit moment niet aanraad.

Re: Fiber, goed zolang het werkt

Geplaatst: 28 aug 2015 14:24
door Onjuist
Fiber is in deze afhankelijk van de netwerkbeheerder (de derde partij). Zoals ze telefonisch aan je hebben gemeld hebben ze de storing uit handen gegeven aan de netwerkbeheerder. En ja, de netwerkbeheerder is een hele grote partij. Veel providers hebben contact via een afgesloten weg met de netwerkbeheerders die voor de consument niet bereikbaar is. Als iedereen elke keer de netwerkbeheerder belt om te vragen of de provider hun werk wel heeft gedaan zouden ze gek worden en geen tijd meer overhouden voor jou storing.

Fiber zal in dit geval in afwachting zijn van de netwerkbeheerder. Die hebben ook een volle agenda.

Fiber zal vast bereidt zijn om een compensatie te geven voor het niet kunnen gebruiken van de diensten.

Re: Fiber, goed zolang het werkt

Geplaatst: 28 aug 2015 18:40
door 16again
Onjuist schreef:Fiber is in deze afhankelijk van de netwerkbeheerder (de derde partij). Zoals ze telefonisch aan je hebben gemeld hebben ze de storing uit handen gegeven aan de netwerkbeheerder.
Ik heb toch de indruk dat het anderhalve week duurt , voordat de netbeheerder eens aangestuurd wordt.
Dat gebeurde m.i. pas nadat de fiber monteur langs geweest is
Onjuist schreef:Fiber zal in dit geval in afwachting zijn van de netwerkbeheerder. Die hebben ook een volle agenda.
Een soortgelijke storing bij andere provider met dezelfde netbeheerder wordt echt sneller opgelost

Re: Fiber, goed zolang het werkt

Geplaatst: 29 aug 2015 13:03
door rkayzer
Met dank aan de netbeheerder na 2 weken eindelijk weer internet, telefoon, en digitale tv.
Dit had dus binnen enkele dagen geregeld kunnen zijn, als Fiber direct met de netbeheerder contact had opgenomen met de wetenschap dat er geen signaal van buiten kwam. De netbeheerder vroeg zich ook af waarom dit niet gebeurd was. Fiber heeft nog niet willen vertellen wat het de eerste 2 weken gedaan heeft aan onderzoek.

Echter geen analoog signaal (tv, radio).
Weer Fiber gebeld:
- (fiber): heeft u op de tv opnieuw naar zenders gezocht ?
- (ik): waarom, ze staan geprogrammeerd en ik neem aan dat Fiber niet de afgelopen weken
alle zenders op andere frequenties heeft geplaatst !
- (fiber): wilt u dit toch doen meneer ?
- (ik): ik heb wel op de radio naar andere zenders gezocht, 3 maal alle frequenties afgelopen,
maar zonder resultaat. Op de tv zie ik door de ruis nog net de zender en ik heb daar geluid.
Kan het zijn dat de monteur met het verwisselen van het kabelmodem iets beschadigd heeft ?
- (fiber): dan moet ik weer een monteur laten langs komen.
- (ik): binnen 2 dagen dan graag, ik zit nu in week 3 na melding en nog steeds werkt niet alles.
- (fiber): ik doe mijn best maar kan u niets beloven meneer;
- (ik): nee dat verwacht ik ook niet meer.

Re: Fiber, goed zolang het werkt

Geplaatst: 11 dec 2015 16:10
door nova12
Fiber begon bij mij met een mannetje van Fype aan de deur. Ik trapte in zijn verkooppraatjes en zou voor een besproken bedrag digitale televisie(glasvezel) krijgen+telefoon en internet. En waar ik specifiek om had gevraagd een opname bakje voor de tv.
Vervolgens komt de monteur hier aansluiten, analoge tv voor het afgesproken bedrag+telefoon en internet. HALLO... wat moet ik met analoge tv bij een glasvezel leverancier... Daar begon de ellende. Een over en weer gebel en klacht hier klacht daar.
Kwamen ze mij tegemoet met drie maanden gratis het hele pakket. Hier ben ik mee akkoord gegaan, maar moest wel mn pakket opwaarderen omdat ik ook tv wilde opnemen. Maar voor het opname bakje moest een borg betaald worden van 159 euro. Ik zei verreken die drie maanden compensatie maar met de borg van het opname bakje. Gevraagd; krijg ik dan aan het einde van het contract dit geld terug? ja mevrouw dit krijgt u dan terug.
En nu aan het einde van het contract, uiteraard weer moeilijk moeilijk. Een paar keer gebeld en gevraagd komt het goed met de borg van het bakje wat ik teruggestort moet krijgen. Ja dat komt goed, u moet de eindafrekening afwachten.
Toen had ik een bedrag van 47 teruggestort gekregen en heb ik gebeld waar dit van was. De eerste persoon aan de telefoon zei ja dat is de borg van het bakje en de eindafrekening komt nog. De tweede persoon aan de telefoon zei nee dat is de te veel betaalde maand juli 2015 en de eindafrekening komt nog.
Nooit bericht gehad van een eindafrekening dus zelf maar gebeld blijkt dat het zo klaar was.
U krijgt de borg niet terug, want volgens Fiber is die nooit betaald zei Brian. Wat is dan de compensatie geweest van die ellende aan het begin vraag ik hem? Nee u heeft er zelf voor gekozen om die drie maanden compensatie niet te nemen dus zo is het klaar.
Dus tja... dit was te verwachten. Dus ik zeg nooit aan beginnen, aan die waardeloze dienstverlening en service hebben ze nog nooit van gehoord.