Pagina 1 van 1

Studentreisproduct

Geplaatst: 25 aug 2015 14:27
door wereldkaart
Ik weet niet zeker of het hier thuis hoort, maar ik geloof dat het overheidachtig is.

Mijn probleem:
In februari dit jaar verliep mijn oude OV kaart. Ik heb een nieuwe aangevraagd (kost 7.50 wat trouwens echt belachelijk is), en direct na de aanvraag een mail gestuurd met de vraag of ze er direct een studentreisproduct op kunnen zetten.
Ik krijg een mailtje terug dat dit product erop staat en ik hiermee door de weeks gratis kan reizen.
Een paar dagen later krijg ik mijn kaart in de bus. Nu reis ik bijna nooit met het OV, maar op 15 maart kwam het er toch van.
Als donderslag bij heldere hemel maakte het OV poortje een vreemd geluid, mijn kaart was niet geactiveerd. Ik naar de OV balie waar hij vervolgens geactiveerd wordt. De mevrouw verteld mij echter dat er géén studentenreisproduct opstaat, maar is zo vriendelijk om mij een tijdelijk product te geven zodat ik niet hoef te betalen.
De volgende dag direct gebeld naar MijnOVChipkaart, de dame aan de telefoon zou het product gelijk activeren, zodat hij werkt als het tijdelijke product (7dagen) is afgelopen.
Na 7 dagen moest ik weer met het OV, en wéér staat er geen product op. Zo gaat het vervolgens twee maanden door, waarin ik meer dan tien keer gebeld heb (á 50 cent per gesprek, terwijl je er 0 service voor krijgt) en bij ieder telefoongesprek ook nog eens gemaild.

Op 13 april is het dan eindelijk zo ver, 2 maanden na aanvraag doet mijn studentenproduct het!
Maar nu zit ik met een schadepost van circa 100 euro. Op 13 april heb ik direct een declaratieverzoek ingediend, en na 6 weken is deze afgewezen, ik zou niet alle vervoersbewijzen hebben doorgegeven waardoor ze niet kunnen zien of ik het ben.
Afijn, ik nogmaals alles doorlopen, dubbelcheck dat alles klopt en ik stuur het nog een keer op (31-5) en op 1 juli wordt deze nogmaals afgewezen, ditmaals omdat ik 'kosten declareer die buiten de periode vallen'. Hierbij zeggen ze dat mijn product klaarstond op 16-04, en mijn koppelaanvraag op 13-04 plaatsvond.
Dit is dus complete onzin, omdat ik vanaf februari al aan het mailen ben om dit product gekoppeld te krijgen aan de kaart. Een medewerker van MijnOVChipkaart geeft in die mail zelfs toe dat het de fout van het bedrijf is, maar de declaratieafdeling negeert dit gewoon.

Als klap op de vuurpijl is mijn reisproduct gister ineens geblokkeerd. Ik heb vandaag gebeld met het bedrijf en wéér krijg ik een incompetent persoon aan de lijn die mij verteld dat zij het niet snapt. Na zesmaal herhalen wat er aan de hand is zou ze het doorsturen naar 'interne zaken'. Ik vraag vriendelijk of ze mij het mailtje kan cc'en zodat ik kan zien wat erin staat, maar dit kan niet want de email is al verzonden. Op dit moment begint mijn bloed al lichtelijk te borrelen, dus ik vraag haar nogmaals of ze in haar verzonden items kan kijken, de tekst kan copypasten en mij dit kan mailen. Dit kan niet vanwege privacyredenen, dus ik vraag mij af HOE KAN IK MIJN EIGEN SPULLEN NIET INZIEN, HET IS MIJN PRIVACY!!!?@@#@!!
Op dit moment kookt mijn bloed, maar ik weet nog rustig naar de manager/baas te vragen, alleen - je verwacht het al - daar kan ze me niet mee doorverbinden. Op de vraag waarom, hoe laat etc. komt ze terug met constant dezelfde zin 'hiermee kan ik u niet helpen, heeft u nog andere vragen?'

In het kort:
Wat kan ik doen om mijn geld terug te krijgen?
En wat kan ik doen om deze absoluut asociale organisatie te laten weten dat wat ze doen ontzettend treurig is?

Re: Studentreisproduct

Geplaatst: 25 aug 2015 22:00
door stofzuigertje
Activeren reisproduct als de Studenten kaart moet precies en foutloos volgens de regels en als je daar iets fout hebt gedaan of te lang gewacht met activeren kan dit voorkomen.

Daarom, altijd binnen 1 week activeren en goed opletten dat je niets verkeerd doet.
Even testen op kort ritje is slimmer dan achteraf dure kaart te moeten betalen....

Re: Studentreisproduct

Geplaatst: 26 aug 2015 23:42
door wereldkaart
Als dit daadwerkelijk zo zou zijn zou het prettig zijn dat dit wordt vermeld in de brief en de email die je ontvangt bij het aanvragen van een nieuwe kaart.

Maar dit was niet het antwoord waar ik naar op zoek was, gezien het niet slaat op de vragen die ik stelde.

Re: Studentreisproduct

Geplaatst: 27 aug 2015 00:02
door olaf79
Ik zou je grieven eens melden bij ROVER. Deze hebben een speciaal OV shitkaart (geen spelfout) loket waar je met klachten terecht kunt. Ook de ombudsman heeft geloof ik zo'n loket.
Suc6 want ik weet uit ervaring dat de TransLinkSystems molen nog trager draait dan die van welke andere ambtelijke organisatie ook (hoewel ze feitelijk gezien gewoon een commercieel bedrijf zijn)

Re: Studentreisproduct

Geplaatst: 27 aug 2015 00:04
door tijger1
Maar waar slaan die € 100 op, als steeds het product tijdelijk is geactiveerd? En wasrom een week na 15 maart gecontroleerd of alles in orde was?