LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vissers meubelen, slechte service.
Vissers meubelen, slechte service.
Wij hebben een bankstel gekocht bij Vissers meubelen. Bij het zitten op dat bankstel in de toonzaal zaten wij oke. Na 3 maanden werd het bankstel geleverd. Wij blij. Dus niet. Wij zaten niet op het bankstel wij lagen beide achterover. Meteen een klachten formulier opgestuurd. Toen is er een neutraal iemand geweest. Van de fabriek? Dat weten wij niet. Volgens Vissers meubelen was alles precies hetzelfde na het meten van ons bankstel en die in de toonzaal. Wij weer terug naar de toonzaal, en ja hoor wij zaten weer oke. Oplossing Vissers meubelen; omruilen tegen het bankstel in de toonzaal. Maar dat is toch niet oke. Een nieuwe bankstel omruilen tegen een bankstel waar iedereen al op heeft gezeten. Lekker fris. Wat er niet of kan gemeten worden is de dikte van de vulling in de rug. Het is ruilen of anders niets. Mag dat zo? Wie weet raad?
Re: Vissers meubelen, slechte service.
Neem toch gewoon dat bankstel uit de toonzaal. Een andere oplossing kan ik zo snel niet bedenken. Misschien moet uw bank nog even ingezeten worden, aangezien er op de bank in de toonzaal iedereen al heeft gezeten.mientjes schreef:Wij hebben een bankstel gekocht bij Vissers meubelen. Bij het zitten op dat bankstel in de toonzaal zaten wij oke. Na 3 maanden werd het bankstel geleverd. Wij blij. Dus niet. Wij zaten niet op het bankstel wij lagen beide achterover. Meteen een klachten formulier opgestuurd. Toen is er een neutraal iemand geweest. Van de fabriek? Dat weten wij niet. Volgens Vissers meubelen was alles precies hetzelfde na het meten van ons bankstel en die in de toonzaal. Wij weer terug naar de toonzaal, en ja hoor wij zaten weer oke. Oplossing Vissers meubelen; omruilen tegen het bankstel in de toonzaal. Maar dat is toch niet oke. Een nieuwe bankstel omruilen tegen een bankstel waar iedereen al op heeft gezeten. Lekker fris. Wat er niet of kan gemeten worden is de dikte van de vulling in de rug. Het is ruilen of anders niets. Mag dat zo? Wie weet raad?
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Vissers meubelen, slechte service.
Het bankstel in de toonzaal staat er ws al een tijdje dus heeft ook al aardig wat " proefzitters " gehad,
mischien gaat uw nw bankstel na een tijdje ook wel net zo zitten? Als het precies hetzelfde bankstel is als in de toonzaal is het misschien een kwestie van het even een half jaartje aanzien. Dus even volhouden misschien? En waarom kan de dikte vd vulling in de rug niet nagemeten en vergeleken worden? Kunt u zelf immers ook even doen ......
mischien gaat uw nw bankstel na een tijdje ook wel net zo zitten? Als het precies hetzelfde bankstel is als in de toonzaal is het misschien een kwestie van het even een half jaartje aanzien. Dus even volhouden misschien? En waarom kan de dikte vd vulling in de rug niet nagemeten en vergeleken worden? Kunt u zelf immers ook even doen ......
Re: Vissers meubelen, slechte service.
U zou kunnen voorstellen de banken te ruilen tegen terugbetaling van een deel van het door u betaalde bedrag. 20% bijvoorbeeld.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Re: Vissers meubelen, slechte service.
Waarom niet meteen 50 procent korting vragen ?Uw Jurist schreef:U zou kunnen voorstellen de banken te ruilen tegen terugbetaling van een deel van het door u betaalde bedrag. 20% bijvoorbeeld.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Re: Vissers meubelen, slechte service.
TS koopt een nieuw bankstel dat niet voldoet.crazyme schreef:Waarom niet meteen 50 procent korting vragen ?
Het voorstel van de winkel om bank om te ruilen is goed, maar dan wel omruilen voor een nieuw bankstel.
TS heeft immers betaald voor een nieuw bankstel , en niet voor een showroom model.
Re: Vissers meubelen, slechte service.
Is gewoon een nieuw bankstel hoor. En of het bankstel niet voldoet is nog maar de vraag.16again schreef:TS koopt een nieuw bankstel dat niet voldoet.crazyme schreef:Waarom niet meteen 50 procent korting vragen ?
Het voorstel van de winkel om bank om te ruilen is goed, maar dan wel omruilen voor een nieuw bankstel.
TS heeft immers betaald voor een nieuw bankstel , en niet voor een showroom model.
Dat is de mening van de klant, maar dat hoeft nog geen waarheid te zijn. Alles is nagemeten en gelijk bevonden. Om tegemoet te komen aan de irrationele wensen van de klant is de winkel bereid het bankstel om te ruilen voor het showmodel. Moet de ondernemer, naast de extra transportkosten, ook nog even de portemonnee trekken omdat er iemand op gezeten kan hebben ?
En dan ook nog even 20%, een percentage wat volkomen uit de lucht is gegrepen.
Dan zou ik tegen de klant zeggen : klacht afgewezen, bankstel is conform en zoek het maar verder uit.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Vissers meubelen, slechte service.
Het geleverde bankstel is prima! Het is alleen nog niet " in gezeten " i.t.t. het showroommodel.
TS moet het gewoon nog even aankijken en het bankstel gaan gebruiken. Over een tijdje zit het dan ook net zo " ingezeten " als in de showroom denk ik zo.
Anders het showroommodel aannemen en dan niet " miepen " dat er anderen op hebben proefgezeten + het wordt gratis getransporteerd veronderstel ik zo , hen kennende.
Ik ken Vissers meubelen toevallig en zij zijn zeer coulant en medewerkend.
TS moet het gewoon nog even aankijken en het bankstel gaan gebruiken. Over een tijdje zit het dan ook net zo " ingezeten " als in de showroom denk ik zo.
Anders het showroommodel aannemen en dan niet " miepen " dat er anderen op hebben proefgezeten + het wordt gratis getransporteerd veronderstel ik zo , hen kennende.
Ik ken Vissers meubelen toevallig en zij zijn zeer coulant en medewerkend.
Re: Vissers meubelen, slechte service.
TS meldt dat het geen zitten is op de nieuwe , maar achterover liggen.moederslink schreef:Het geleverde bankstel is prima! Het is alleen nog niet " in gezeten " i.t.t. het showroommodel.
Dan lijkt het mij alsof er ander/dunner schuim gebruikt en, dat wordt echt niet dikker door er op te zitten.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Vissers meubelen, slechte service.
@16again, ja had ik gelezen . Het showroommodel is toch exact hetzelfde, alleen meer proefzitters gehad.
En ik had TS gevraagd waarom ze niet zelf even de rugvulling ging nameten, als daar idd een significant verschil in zit heeft TS een punt.
Als je " achterover valt " kan dat trouwens ook liggen ad dikte vd zitkussens....i.t.t. de meer doorgezakte zitkussens vh showroommodel
En ik had TS gevraagd waarom ze niet zelf even de rugvulling ging nameten, als daar idd een significant verschil in zit heeft TS een punt.
Als je " achterover valt " kan dat trouwens ook liggen ad dikte vd zitkussens....i.t.t. de meer doorgezakte zitkussens vh showroommodel
Re: Vissers meubelen, slechte service.
Denk dat de beleving van het bankstel thuis anders ervaren wordt dan in de winkel. Dit komt vaker voor. Bij nameting is vaak alles identiek.
Re: Vissers meubelen, slechte service.
Evengoed komt het vaker voor dat het showroom model van betere kwaliteit is, dan de bank die uiteindelijk geleverd wordt.sjoegel schreef:Denk dat de beleving van het bankstel thuis anders ervaren wordt dan in de winkel. Dit komt vaker voor.
Re: Vissers meubelen, slechte service.
Misschien bij een groot bedrijf als Seats and sofa's waar het loont om twee lijnen naast elkaar te hebben en die bekend staan om hun streken blijkens de vele postings hier maar bij een relatief klein bedrijf als Vissers zonder filialen lijkt me dat uitgesloten. Ken geen banken fabrikant die "goeie" maakt voor de showrooms en rotzooi voor de klanten. Dat werkt gewoon niet.Evengoed komt het vaker voor dat het showroom model van betere kwaliteit is, dan de bank die uiteindelijk geleverd wordt.
Maar, aluhoedje op, theoretisch is niets uitgesloten natuurlijk
Re: Vissers meubelen, slechte service.
Heb ik ook nog nooit meegemaakt.16again schreef:Evengoed komt het vaker voor dat het showroom model van betere kwaliteit is, dan de bank die uiteindelijk geleverd wordt.sjoegel schreef:Denk dat de beleving van het bankstel thuis anders ervaren wordt dan in de winkel. Dit komt vaker voor.
Hoe verzin je het. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten zullen we maar zeggen.
Re: Vissers meubelen, slechte service.
Zelfs bij de hele dure merken komt het voor.
Re: Vissers meubelen, slechte service.
Geef eens een voorbeeld.Zelfs bij de hele dure merken komt het voor.
Re: Vissers meubelen, slechte service.
Dat lijkt me flauwekul. Waarom zou je je als fabrikant en als winkelier enorm veel klachten op de hals halen door een topkwaliteit aan de klant te laten zien en een minderwaardige kwaliteit te leveren?gosewijn schreef:Zelfs bij de hele dure merken komt het voor.
Daar heeft toch niemand wat aan?
Re: Vissers meubelen, slechte service.
Dat verzin ik niet, dat lees ik op dit forum.crazyme schreef:Heb ik ook nog nooit meegemaakt.16again schreef:Evengoed komt het vaker voor dat het showroom model van betere kwaliteit is, dan de bank die uiteindelijk geleverd wordt.
Hoe verzin je het.
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 4&t=119762
Het maakt niet zoveel uit hoe betrouwbaar de waard (=consument) zelf is, er zijn genoeg gasten (=bedrijven) die niet betrouwbaar zijn, zodat elk wantrouwen en voorzichtigheid gerechtvaardigd is. Voorbeelden te over op het forumcrazyme schreef:Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten zullen we maar zeggen.
Vertrouwen:
Wijlen mijn oom kocht ooit een nieuwe bank bij Pim v/d Elst in Rotterdam. Was winkel in duurdere segment, echt geen seats en sofas. Tijdens proefzitten had mijn oom met krijt een merkteken onder de bank geplaatst, bij levering stond dat teken er ook weer op.....
Laatst gewijzigd door Radar op 01 sep 2015 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verwijzing naar andere bedrijven verwijderd
Reden: Verwijzing naar andere bedrijven verwijderd
Re: Vissers meubelen, slechte service.
Zit 55 jaar in het vak van Klomplete woninginrichting en meubelstoffeerderij .
Meubelstoffen en gordijnsttoffen van bv. 300 gram pm is in eens 250 gram . Een leek ziet het niet.
De vering reksingel eerst zitkwaliteit dan rugkwaliteit , ziet niemand
Polyaether van sg 35 naar 30 zie je niet en voel je niet
Bankstel op verschillend manieren opgebouwd ,zelfs bij Ned . bekenste fabrikant .
Houtwerkframe geen beuken maar ander kwaliteit.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Meubelstoffen en gordijnsttoffen van bv. 300 gram pm is in eens 250 gram . Een leek ziet het niet.
De vering reksingel eerst zitkwaliteit dan rugkwaliteit , ziet niemand
Polyaether van sg 35 naar 30 zie je niet en voel je niet
Bankstel op verschillend manieren opgebouwd ,zelfs bij Ned . bekenste fabrikant .
Houtwerkframe geen beuken maar ander kwaliteit.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Re: Vissers meubelen, slechte service.
Ben ik eindelijk weer. Helaas, pc crash, autobrandschade en vakantie.
Gaarne willen wij weten hoe lang inzitten is? Dit was het eerste advies van Vissers. De firma Solpro heeft alles opgemeten met de maten van het showmodel erbij. Vreemd? Dus zegt Vissers het bankstel is hetzelfde. De persoon van Solpro heeft ons het advies gegeven om het bankstel om te ruilen voor een ander met een bij betaling. Helaas, geen coulance. Het om ruilen tegen het showmodel is niets voor ons daar wij dan meteen een ander showmodel hadden gekocht. Dat scheelde ook nog in de prijs. Wij hadden ook nog door gegeven dat de rugleuning veel vouwen en kreukels kreeg. Foto opgestuurd naar de service afdeling. Het antwoordt was; dat hoort zo. Helaas, wij zijn al op leeftijd met gebreken dus hebben wij pech. O ja, de verkoopster wilde heel graag verkopen zodat ze vergat te vertellen dat de 3 jaar garantie anders was dan wij hadden verwacht. CBW garantie.
Gaarne willen wij weten hoe lang inzitten is? Dit was het eerste advies van Vissers. De firma Solpro heeft alles opgemeten met de maten van het showmodel erbij. Vreemd? Dus zegt Vissers het bankstel is hetzelfde. De persoon van Solpro heeft ons het advies gegeven om het bankstel om te ruilen voor een ander met een bij betaling. Helaas, geen coulance. Het om ruilen tegen het showmodel is niets voor ons daar wij dan meteen een ander showmodel hadden gekocht. Dat scheelde ook nog in de prijs. Wij hadden ook nog door gegeven dat de rugleuning veel vouwen en kreukels kreeg. Foto opgestuurd naar de service afdeling. Het antwoordt was; dat hoort zo. Helaas, wij zijn al op leeftijd met gebreken dus hebben wij pech. O ja, de verkoopster wilde heel graag verkopen zodat ze vergat te vertellen dat de 3 jaar garantie anders was dan wij hadden verwacht. CBW garantie.