Vreemde handelswijze Fletcher Hotel Amsterdam
Geplaatst: 27 aug 2015 21:30
Goedenavond allen,
Het volgende is mij overkomen, vorig jaar 11 december 2014 een kamer geboekt via booking.com bij Fletcher Hotel Amsterdam. De aankomst datum zou op zaterdag 12 september 2015 zijn en we zouden 13 september 2015 weer vertrekken. Dit vanwege het a.s. concert van U2.
Via booking.com gereserveerd voor een smartdeal prijs van 104,72 euro om precies te zijn. Keurig een bevestiging gekregen van booking.com. Om mijn eigen gemoed wat rust te geven toch nog even met de receptie gemaild en gevraagd of alles klopte. En na een geruststellend mailtje bleek dat alles goed was binnen gekomen en ze zouden ons 12 september 2015 van harte welkom heten.
Een kennis van ons had inmiddels ook een kaartje gescoord voor het concert op 12 september en ik attendeerde hem op booking.com dat ze een kamer konden boeken bij Fletcher hotel Amsterdam en wat wij er voor zouden moeten betalen. Na enkele dagen kreeg ik bericht van hem dat de prijzen al behoorlijk gestegen waren. Hmmz oke, dan hebben wij op tijd gereserveerd was mijn gedachte.
Om mijn gemoed wat rust in te praten toch weer een mail aan de receptie gestuurd met de vraag hoe het kon dat de prijzen in zo'n korte tijd zo gestegen waren en of het wel klopte dat wij 104,72 euro moesten betalen. Wel keurig weer een mail terug dat dit te maken had én met het concert én dat er een groot congres was aangekondigd maar dat wij geluk hadden en op tijd gereserveerd hadden, ik zou zeggen super om te horen.
Tot van de week. Ik werd door een andere kennis gebeld die ook bij het Fletcher hotel Amsterdam had gereserveerd via een andere boekingssite ( Hotels.nl ) dat zij telefoon hadden gekregen dat het voor die 104,72 euro het niet kon en dat ze rond de 150 euro moesten bij betalen en of ik al bericht had gehad. Nee was mijn antwoord. Er was een typefout gemaakt qua prijs en ze konden de kamer annuleren, bijbetalen of een alternatief Fletcher hotel in Huizen, zeg maar half uurtje verder op.
Vanmorgen 27-08-2015 kreeg ik een telefoon met dezelfde mededeling. De lezing was dat er een typefoutje was gemaakt en in de voorwaarden stond te lezen dat de prijzen golden onder voorbehoud van typefouten. Hier waren ze 2 weken geleden ( zeg maar rond 1 augustus 2015 achter gekomen. ( notabene bijna 9 MAANDEN !!! later ) Mijn keuze was dus ook min of meer, annuleren, 150 euro bij betalen of het alternatief kiezen incl. gratis diner, ontbijt en shuttle bus.
Voor Fletcher mijns inziens een win-win situatie, kamer annuleren betekent weer in de verhuur voor een hoge prijs, 150 euro bij betalen verdienen ze ook 250 euro en als ik kies voor het alternatief is de kamer ook weer vrij voor de verhuur.
In feite wordt je als klant voor een dilemma gesteld, je moet gauw beslissen want anders wordt de kamer geannuleerd en dan heb je niks. We waren ( zijn ) van plan om er een leuk weekend van te maken zonder heen en weer rij gestress dus vandaar de keuze voor een hotel op korte afstand.
Wat mij het meest stoort is dat ik gemaild heb en expliciet gevraagd heb of het wel klopte betreffende de 104,72 die ik zou moeten betalen en dit werd bevestigd. Daarnaast is het merkwaardig dat er 9 maanden na de boeking en bevestiging men er pas achter komt dat er een typefout is gemaakt en dat dit pas 2 weken geleden ( begin augustus 2015 ) ontdekt is. Ik mag toch aannemen dat zo'n organisatie toch een financiële afdeling heeft wat de boekingen en de bedragen bijhoudt ? Dan had men toch kunnen/zien weten; heee nu gaat er iets mis ? Dan ga je toch niet 2 weken van te voren op je strepen staan aangezien de meesten dan toch niet meer annuleren omdat de rest van de dichtstbijzijnde hotels allang vol zitten op die data.
Mijns inziens hadden ze de fout toe moeten geven en hun verlies moeten nemen vooral na het mail verkeer wat er is geweest, waarin ik het één en ander duidelijk heb nagevraagd én bevestigd heb gekregen. Al deze mailtjes heb ik uiteraard nog op de pc staan. Ik snap dat waar men werkt dat er fouten worden gemaakt maar deze handelswijze stuit mij toch wel tegen de borst.
Concreet is de vraag, kan dit zo allemaal maar ? en wat zou ik nog meer kunnen doen ?
Ik heb onder protest het alternatief geaccepteerd maar vraag me gewoon af of dit zomaar kan en of anderen dit ook is overkomen.
Gr. Henry
Het volgende is mij overkomen, vorig jaar 11 december 2014 een kamer geboekt via booking.com bij Fletcher Hotel Amsterdam. De aankomst datum zou op zaterdag 12 september 2015 zijn en we zouden 13 september 2015 weer vertrekken. Dit vanwege het a.s. concert van U2.
Via booking.com gereserveerd voor een smartdeal prijs van 104,72 euro om precies te zijn. Keurig een bevestiging gekregen van booking.com. Om mijn eigen gemoed wat rust te geven toch nog even met de receptie gemaild en gevraagd of alles klopte. En na een geruststellend mailtje bleek dat alles goed was binnen gekomen en ze zouden ons 12 september 2015 van harte welkom heten.
Een kennis van ons had inmiddels ook een kaartje gescoord voor het concert op 12 september en ik attendeerde hem op booking.com dat ze een kamer konden boeken bij Fletcher hotel Amsterdam en wat wij er voor zouden moeten betalen. Na enkele dagen kreeg ik bericht van hem dat de prijzen al behoorlijk gestegen waren. Hmmz oke, dan hebben wij op tijd gereserveerd was mijn gedachte.
Om mijn gemoed wat rust in te praten toch weer een mail aan de receptie gestuurd met de vraag hoe het kon dat de prijzen in zo'n korte tijd zo gestegen waren en of het wel klopte dat wij 104,72 euro moesten betalen. Wel keurig weer een mail terug dat dit te maken had én met het concert én dat er een groot congres was aangekondigd maar dat wij geluk hadden en op tijd gereserveerd hadden, ik zou zeggen super om te horen.
Tot van de week. Ik werd door een andere kennis gebeld die ook bij het Fletcher hotel Amsterdam had gereserveerd via een andere boekingssite ( Hotels.nl ) dat zij telefoon hadden gekregen dat het voor die 104,72 euro het niet kon en dat ze rond de 150 euro moesten bij betalen en of ik al bericht had gehad. Nee was mijn antwoord. Er was een typefout gemaakt qua prijs en ze konden de kamer annuleren, bijbetalen of een alternatief Fletcher hotel in Huizen, zeg maar half uurtje verder op.
Vanmorgen 27-08-2015 kreeg ik een telefoon met dezelfde mededeling. De lezing was dat er een typefoutje was gemaakt en in de voorwaarden stond te lezen dat de prijzen golden onder voorbehoud van typefouten. Hier waren ze 2 weken geleden ( zeg maar rond 1 augustus 2015 achter gekomen. ( notabene bijna 9 MAANDEN !!! later ) Mijn keuze was dus ook min of meer, annuleren, 150 euro bij betalen of het alternatief kiezen incl. gratis diner, ontbijt en shuttle bus.
Voor Fletcher mijns inziens een win-win situatie, kamer annuleren betekent weer in de verhuur voor een hoge prijs, 150 euro bij betalen verdienen ze ook 250 euro en als ik kies voor het alternatief is de kamer ook weer vrij voor de verhuur.
In feite wordt je als klant voor een dilemma gesteld, je moet gauw beslissen want anders wordt de kamer geannuleerd en dan heb je niks. We waren ( zijn ) van plan om er een leuk weekend van te maken zonder heen en weer rij gestress dus vandaar de keuze voor een hotel op korte afstand.
Wat mij het meest stoort is dat ik gemaild heb en expliciet gevraagd heb of het wel klopte betreffende de 104,72 die ik zou moeten betalen en dit werd bevestigd. Daarnaast is het merkwaardig dat er 9 maanden na de boeking en bevestiging men er pas achter komt dat er een typefout is gemaakt en dat dit pas 2 weken geleden ( begin augustus 2015 ) ontdekt is. Ik mag toch aannemen dat zo'n organisatie toch een financiële afdeling heeft wat de boekingen en de bedragen bijhoudt ? Dan had men toch kunnen/zien weten; heee nu gaat er iets mis ? Dan ga je toch niet 2 weken van te voren op je strepen staan aangezien de meesten dan toch niet meer annuleren omdat de rest van de dichtstbijzijnde hotels allang vol zitten op die data.
Mijns inziens hadden ze de fout toe moeten geven en hun verlies moeten nemen vooral na het mail verkeer wat er is geweest, waarin ik het één en ander duidelijk heb nagevraagd én bevestigd heb gekregen. Al deze mailtjes heb ik uiteraard nog op de pc staan. Ik snap dat waar men werkt dat er fouten worden gemaakt maar deze handelswijze stuit mij toch wel tegen de borst.
Concreet is de vraag, kan dit zo allemaal maar ? en wat zou ik nog meer kunnen doen ?
Ik heb onder protest het alternatief geaccepteerd maar vraag me gewoon af of dit zomaar kan en of anderen dit ook is overkomen.
Gr. Henry