LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hotelpas betalingsverzoek
Hotelpas betalingsverzoek
Vandaag ontving ik een e-mail van Hotelpas. Vorig jaar heb ik via Vakantieveilingen.nl een waardeloze Hotelpas "gewonnen". In de e-mail van vandaag wordt aangegeven dat het een doorlopend lidmaatschap betreft als niet uitgeschreven wordt binnen een jaar. Het jaar zou verstreken zijn. Ik heb nu de optie om EUR 150 te betalen voor het komende jaar (korting 50%). Mocht ik af willen zien van het abonnement dan dien ik op een link te klikken en binnen 5 dagen 25 euro te betalen. Direct ging ik on line op zoek naar gelijke verhalen en ik schrok. De e-mail is naar velen gestuurd vandaag. Deze blijkt identiek. Op de website van Consumentenbond is dit in een forum te lezen. In 2013 heeft Consumentenbond geadviseerd niet te betalen. Naast het feit dat ik vorig jaar nergens gelezen heb dat het lidmaatschap automatisch verlengd zou worden roept de inhoud van de e-mail vragen op. Het is ook opmerkelijk dat enorm veel mensen vandaag dezelfde e-mail hebben ontvangen. Zeer verdacht. Ik hoop op reacties en natuurlijk advies. Moet ik hier iets mee? Of is dit oplichterij en gaat de e-mail de prullenbak in?
Laatst gewijzigd door FWestland op 02 sep 2015 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hotelpas betalingsverzoek
hier iets uit hun voorwaarden
6d. Het product is een abonnement dat geldig is voor minimaal een jaar vanaf activatiedatum. Na het eerste jaar wordt het abonnement automatisch voortgezet voor onbepaalde tijd. Indien u het abonnement niet meer wilt kunt u de overeenkomst uiterlijk een maand voor het einde van het eerste jaar, of na het eerste jaar op elk gewenst moment beëindigen door de overeenkomst schriftelijk en bij voorkeur aangetekend op te zeggen. De opzegtermijn bedraagt een maand. Per abonnementsmaand of een deel daarvan is men 1/12 deel van het jaartarief van verlenging verschuldigd. De kosten hiervan zijn te vinden op het bestelformulier op de website waar het product is geactiveer
6d. Het product is een abonnement dat geldig is voor minimaal een jaar vanaf activatiedatum. Na het eerste jaar wordt het abonnement automatisch voortgezet voor onbepaalde tijd. Indien u het abonnement niet meer wilt kunt u de overeenkomst uiterlijk een maand voor het einde van het eerste jaar, of na het eerste jaar op elk gewenst moment beëindigen door de overeenkomst schriftelijk en bij voorkeur aangetekend op te zeggen. De opzegtermijn bedraagt een maand. Per abonnementsmaand of een deel daarvan is men 1/12 deel van het jaartarief van verlenging verschuldigd. De kosten hiervan zijn te vinden op het bestelformulier op de website waar het product is geactiveer
Re: Hotelpas betalingsverzoek
Ook ik heb vorig jaar via Vakantieveilingen blijkbaar een hotelkaart bij Hotelpas afgesloten dus zonder dit te weten. Op 30 augustus kreeg ik een email dat ik deze kaart niet had opgezegd en dat deze nu voor onbepaalde tijd werd verlengd tegen betaling van € 299,-. Kon deze ook opzeggen tegen betaling van een maandtermijn (1/12e deel van € 299,-) € 24,92. Dit heb ik toen maar betaald om van het gezeur af te zijn en een email verstuurd aan Hotelpas dat ik niet op de hoogte was hiervan en niets heb getekend vorig jaar. Later ontdekte ik dat er nog 2 vouchers liepen van Vakantieveilingen en deze heb ik toen direct opgezegd, dit werd ook bevestigd door Hotelpas met het verzoek nog 2 x € 24,92 te willen overmaken binnen 5 dagen. Zo niet dan kon er nog een maandbedrag bijkomen. Wat hiermee doen betalen ? Of is hier sprake van afpersing ? Bij de klachtenlijn van de Consumentenbond staan inmiddels al 35 klachten van dezelfde strekking.
Re: Hotelpas betalingsverzoek
heb jij er voorwaarden erbij gekregen of stond dat ergens op vakantieveiligen? want ik neem aan dat er wel ergens kleine lettertjes hebben gestaan. als dat zo is heb je denk ik weinig kans ergens op hebt.miekemook schreef:Ook ik heb vorig jaar via Vakantieveilingen blijkbaar een hotelkaart bij Hotelpas afgesloten dus zonder dit te weten. Op 30 augustus kreeg ik een email dat ik deze kaart niet had opgezegd en dat deze nu voor onbepaalde tijd werd verlengd tegen betaling van € 299,-. Kon deze ook opzeggen tegen betaling van een maandtermijn (1/12e deel van € 299,-) € 24,92. Dit heb ik toen maar betaald om van het gezeur af te zijn en een email verstuurd aan Hotelpas dat ik niet op de hoogte was hiervan en niets heb getekend vorig jaar. Later ontdekte ik dat er nog 2 vouchers liepen van Vakantieveilingen en deze heb ik toen direct opgezegd, dit werd ook bevestigd door Hotelpas met het verzoek nog 2 x € 24,92 te willen overmaken binnen 5 dagen. Zo niet dan kon er nog een maandbedrag bijkomen. Wat hiermee doen betalen ? Of is hier sprake van afpersing ? Bij de klachtenlijn van de Consumentenbond staan inmiddels al 35 klachten van dezelfde strekking.
heb je soms hier je pas aangemeld?
http://www.hotelpas.com/vakantieveilingen
want daar staat het duidelijk in de voorwaarden.
Re: Hotelpas betalingsverzoek
Ik las al een excuus van VakantieVeilingen over deze ellende. Hotelpas zou door een "storing per abuis" aan iedereen een aanmaning verzonden hebben. Ja, ja.
Dus niet betalen. Die kaart via VakantieVeilingen liep automatisch na een jaar af.
Dus niet betalen. Die kaart via VakantieVeilingen liep automatisch na een jaar af.
Re: Hotelpas betalingsverzoek
Jij draagt het risico voor alle gevallen ?????, knap hoor !!!!!!!!tijger1 schreef:Ik las al een excuus van VakantieVeilingen over deze ellende. Hotelpas zou door een "storing per abuis" aan iedereen een aanmaning verzonden hebben. Ja, ja.
Dus niet betalen. Die kaart via VakantieVeilingen liep automatisch na een jaar af.
Re: Hotelpas betalingsverzoek
Neem maar contact op met VakantieVeilingen, dan krijgt u dat antwoord ook.
Re: Hotelpas betalingsverzoek
Ik weet niet maar het lijkt erop dat aarie25 werkt voor Hotelpas. Of na aanschaf van de pas je gekozen zou hebben voor een andere abonnementsvorm of niet.. de datum van verlenging zou dan gecommuniceerd moeten worden.. ook members die een abonnement hebben van een jaar, verlopen langer dan een maand geleden, ontvingen deze e-mail. Dit zit niet goed. Ik hoop op meer reacties. Hotelpas gaat eraan voor mij. Dit is oplichting. Het is een waardeloos product, de communicatie is zeer slecht en het klopt niet dat een bulk aan members tegelijk wordt aangeschreven om maar even 25 euro over te maken. Dit klopt niet. Ik overweeg stappen als De Consumentenbond en TrosRadar niet reageren.
Re: Hotelpas betalingsverzoek
oh en jij neemt hun statements voor waarheid aan en adviseert derden bepaalde handelingen ????tijger1 schreef:Neem maar contact op met VakantieVeilingen, dan krijgt u dat antwoord ook.
Re: Hotelpas betalingsverzoek
ik werk niet voor hotelpas of vakantieveilig!!FWestland schreef:Ik weet niet maar het lijkt erop dat aarie25 werkt voor Hotelpas. Of na aanschaf van de pas je gekozen zou hebben voor een andere abonnementsvorm of niet.. de datum van verlenging zou dan gecommuniceerd moeten worden.. ook members die een abonnement hebben van een jaar, verlopen langer dan een maand geleden, ontvingen deze e-mail. Dit zit niet goed. Ik hoop op meer reacties. Hotelpas gaat eraan voor mij. Dit is oplichting. Het is een waardeloos product, de communicatie is zeer slecht en het klopt niet dat een bulk aan members tegelijk wordt aangeschreven om maar even 25 euro over te maken. Dit klopt niet. Ik overweeg stappen als De Consumentenbond en TrosRadar niet reageren.
ik heb zelf even op vakantieveiligen hotelpas gegoogeld en op hotelpas.com in de voorwaarden gekeken.
ik probeer mensen alleen te helpen, verder niet
Re: Hotelpas betalingsverzoek
OK aarie25 Nee, excuus van mijn kant. Het voelt zo slecht. De e-mail die door heel veel mensen is ontvangen. De onprofessionele opzet en het opvallend "goede" aanbod voor een lidmaatschap van een jaar. Ik heb nooit een pas gewild waarmee boeken onmogelijk bleek en waar ik langer dan een jaar aan vast zou zitten.
Re: Hotelpas betalingsverzoek
dankje wel hoorFWestland schreef:OK aarie25 Nee, excuus van mijn kant. Het voelt zo slecht. De e-mail die door heel veel mensen is ontvangen. De onprofessionele opzet en het opvallend "goede" aanbod voor een lidmaatschap van een jaar. Ik heb nooit een pas gewild waarmee boeken onmogelijk bleek en waar ik langer dan een jaar aan vast zou zitten.
ik vind het wel vervelend voor jou en al die andere mensen, je wordt er tot een beetje ingeluist.
ik was nog aan het kijken op vakantieveilingen of er nog meer van die advertentie`s waren, om te kijken of er niet ergens een voorwaarde was verstopt. maar die kon ik niet meer vinden, vandaar dat ik via google op de link kwam van http://www.hotelpas.com/vakantieveiligen
maar waar moest jij die kaart activeren?
omdat ik wel die links vond van hotelpas.com/vakantieveiligen
en daar ook stond gefeliciteerd, maar daar stonden wel de voorwaarden op de site.
Re: Hotelpas betalingsverzoek
Lees ook het volgende eens, en dan vooral de reactie van Patricia.
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... 20599e44ff
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... 20599e44ff
Re: Hotelpas betalingsverzoek
Je kunt aangeven dat de verkoper tekort geschoten is in zijn informatieplicht omtrend essentiele informatie, waaronder de duur en prijs van het abonnement, en je daarom niet tot betaling bent gehouden. De duur en prijs per periode moet in het aanbod zelf staan. Het klinkt alsof dit bij jou niet het geval is. Deze wet is 13 juni 2014 ingevoerd.
Re: Hotelpas betalingsverzoek
dit hoor ik de laatste tijd vaak, dat er een fout is gemaakt, maar toch hebben mensen betaalt om er van af te komen. die zouden dus hun geld terug moeten krijgen, als ze een email hebben gehad.tijger1 schreef:Lees ook het volgende eens, en dan vooral de reactie van Patricia.
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... 20599e44ff
ben benieuwd of dat ook gebeurd
Re: Hotelpas betalingsverzoek
Geen idee, lijkt me heel moeilijk. Maar geen ervaring daarmee, heb zo'n ding niet gekocht,
Re: Hotelpas betalingsverzoek
Ook ik krijg uit het niets mails van hotelpas sinds 31-08 en met mij zovelen zie ik, dus ze zullen wel een rondje mail hebben gedaan. Ik heb mij nooit voor iets aangemeld en heb zelfs geen klantnummer . Ik heb al meerdere malen een mail verzonden naar ze en krijg ook helemaal niets terug. Klaar ben ik ermee!!! Nu zeg ik op en dan pas is dat vanaf 01-11-2015 en geen maand. nu zeggen ze maar dat ik moet betalen!!! Wat is nu het wijste om te doen? zoveel geld heb ik ook weer niet. RADAR help ons!!!
Re: Hotelpas betalingsverzoek
@paula2205
Maar als u zich nergens voor aangemeld hebt, is het toch klaar? Dus niks opzeggen, want u bent niets aangegaan. Stuur ze een mail dat u bewijzen eist en dat u de eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet.
Maar als u zich nergens voor aangemeld hebt, is het toch klaar? Dus niks opzeggen, want u bent niets aangegaan. Stuur ze een mail dat u bewijzen eist en dat u de eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet.
Re: Hotelpas betalingsverzoek
Deze week ontving ook ik een betalingsverzoek van Hotelpas.com.
In 2013 heb ik via Vakantieveilingen.nl een Voucher gewonnen van een Hotelpas die tot vorig jaar geldig was. Vandaag kreeg ik een herinnering en het dreigement wanneer ik niet zou betalen bericht kan verwachten van Gerechtsdeurwaarderskantoor Van Lith uit Eindhoven. Er was bij de veiling op geen enkele wijze kenbaar gemaakt dat het om een abonnement zou gaan. Ook op de Voucher die niet eens persoonsgebonden is, is daar niets over terug te vinden. Op internet zie ik nu heel veel klachten over dit malafide bedrijf staan. Wanneer wordt hier nou eens hard tegen opgetreden?
In 2013 heb ik via Vakantieveilingen.nl een Voucher gewonnen van een Hotelpas die tot vorig jaar geldig was. Vandaag kreeg ik een herinnering en het dreigement wanneer ik niet zou betalen bericht kan verwachten van Gerechtsdeurwaarderskantoor Van Lith uit Eindhoven. Er was bij de veiling op geen enkele wijze kenbaar gemaakt dat het om een abonnement zou gaan. Ook op de Voucher die niet eens persoonsgebonden is, is daar niets over terug te vinden. Op internet zie ik nu heel veel klachten over dit malafide bedrijf staan. Wanneer wordt hier nou eens hard tegen opgetreden?
Re: Hotelpas betalingsverzoek
Ik krijg ook sinds een een week die onzin van Hotelpas. "Gewonnen" voor € 15 bij Vakantieveilingen.nl in 2013
Wat blijkt: Je moest die kaart destijds activeren. Kwestie van klikken. Daarbij moest je de Algemene Voorwaarden voor akkoord aanvinken en in die Voorwaarden staat dat het om een automatisch verlengd abonnement gaat. Dat mag echter helemaal niet op deze manier. Voor een dergelijk abonnement moet je expliciet akkoord gaan en mag niet worden verstopt in de Algemene Voorwaarden. Je kunt de mails ook niet beantwoorden; komen van een no_reply adres. Voor klachten kun je ook niet bellen.
Opzeggen moet je zeker NIET doen! Dan bevestig je zelf het bestaan van een overeenkomst.
Ik heb destijds ook geprobeerd hotels te boeken maar dat ging helemaal niet. Ook hier gaat weer op: Als het te mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo! Geen enkel hotel geeft 50% korting op vertoon van een kaart.
Hotelpas is gewoon ordinaire oplichterij.
Wat blijkt: Je moest die kaart destijds activeren. Kwestie van klikken. Daarbij moest je de Algemene Voorwaarden voor akkoord aanvinken en in die Voorwaarden staat dat het om een automatisch verlengd abonnement gaat. Dat mag echter helemaal niet op deze manier. Voor een dergelijk abonnement moet je expliciet akkoord gaan en mag niet worden verstopt in de Algemene Voorwaarden. Je kunt de mails ook niet beantwoorden; komen van een no_reply adres. Voor klachten kun je ook niet bellen.
Opzeggen moet je zeker NIET doen! Dan bevestig je zelf het bestaan van een overeenkomst.
Ik heb destijds ook geprobeerd hotels te boeken maar dat ging helemaal niet. Ook hier gaat weer op: Als het te mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo! Geen enkel hotel geeft 50% korting op vertoon van een kaart.
Hotelpas is gewoon ordinaire oplichterij.