Ik zou een aangetekende brief sturen waarin dringend wordt verzocht om teruggave binnen 14 dagen.
Dan vermelden dat indien daar aan niet wordt voldaan een incasso procedure kan worden gestart. Jij kunt ook een incassobureau inschakelen. Dan worden ze wel wakker.
Dan moet je wel bereidt zijn om die stappen ook te ondernemen, dus niet bluffen.
Het kan zijn dat de administratie dermate over hoop ligt dat er niet wordt gereageerd omdat men mogelijk verwacht dat je toch maar bluft. Dus wees wel bereidt om de daad bij het woord te voegen.
Oh ja, de wettelijke rente niet vergeten.
Zo heb ik maanden geleden een abbo opgezegd. Kreeg ik vorige maand een 2e betalingsherinnering. Uiteraard had ik op de eerste gereageerd. Ik heb nu maar een mail gestuurd met de kosten voor elke handeling als ik nog langer met die ongein bezig moet zijn.
Een mail of brief lezen 100,-. En ik factureer dat ook, als een dienstverlening!!!
Zodra het geld gaat kosten wordt men wel wakker.
Toen ik ze bij de eerste maal belde kwamen de standaard excuses dat het aan de andere partij lag die het niet goed aan hun doorgaf, terwijl ik het cc heb meegekregen etc. Redactie en de uitgever zijn 2 aparte bedrijven. Ik heb geen zin in al dat geneuzel. Helemaal omdat men de zaken niet op orde heeft.
Dus duidelijk aangegeven dat hun administratie hun probleem is en niet de mijne.
Tot nog toe niets meer vernomen. Let wel, ik had het netjes opgezegd en wel schriftelijk en ben in bezit van een schriftelijke bevestiging die zij ook cc hebben meegekregen. Het is dus een zootje. Even een beetje wakkerschudden kan dan goed helpen.
Onthoudt dat je niet aardig hoeft te worden gevonden, maar je geld terug wilt.
Dat mag je gewoon netjes opeisen met de zelfde methoden die bedrijven toepassen.
Het is jouw geld en daar heb je recht op want men kon niet leveren en daarmee is het contract van aankoop verleden tijd
Doe alle communicatie schriftelijk. Print het inclusief de broncode.
Dan kun je aantonen wat er wanneer door wie naar wie toe is gecommuniceerd.
Benader hun net zo zakelijk als jij benaderd wordt. Schrijf ten allen tijde netjes en beleeft en erg duidelijk.