Pagina 1 van 1

hp pc

Geplaatst: 31 aug 2015 16:14
door kyky
ik had de hp gebeld of ze voor mij voor een leuk prijsje een pc setje hadden, nou dat hadden ze wel, ik moest 460.00 storten, en dan zou ik het thuis gestuurd krijgen, nou ik kreeg alleen het beeldscherm, en verder niets, ik weer bellen, zeiden ze o sorry we hebben geen setjes meer, maar als u het beeldscherm af geeft aan de vervoerder, en we hebben het binnen, dan krijgt u zo snel mogelijk u geld terug, dus niet, ik heb het 20-07-2015 af gegeven, en ze hebben het de 22-07-2015 ontvangen, na talloze telefoontjes krijg ik een e-mail dat ze met reorganisatie bezig zijn, en moeten al de rekeningen die terug gestort moeten worden met de hand doen, nu is het al langer dan een maand geleden, en ik heb nog steeds niets ontvangen, ik weer talloze e-mails sturen van waar blijf mijn geld, maar ze reageren niet meer. hebben jullie dat ook al eens meegemaakt?

Re: hp pc

Geplaatst: 31 aug 2015 16:45
door newmikey
kyky schreef:ik had de hp gebeld
Wie of wat is "de hp"?

Ik ken HP als computermerk maar daar kunt u als consument niks bestellen voor zover ik weet.

Re: hp pc

Geplaatst: 31 aug 2015 17:35
door newmikey
vogels schreef:
newmikey schreef:
kyky schreef:ik had de hp gebeld
Wie of wat is "de hp"?

Ik ken HP als computermerk maar daar kunt u als consument niks bestellen voor zover ik weet.
store.hp.com/NetherlandsStore
Weer wat bijgeleerd, waarvoor dank!

Re: hp pc

Geplaatst: 01 sep 2015 03:50
door Tuihanti
Ik zou een aangetekende brief sturen waarin dringend wordt verzocht om teruggave binnen 14 dagen.
Dan vermelden dat indien daar aan niet wordt voldaan een incasso procedure kan worden gestart. Jij kunt ook een incassobureau inschakelen. Dan worden ze wel wakker. :wink:
Dan moet je wel bereidt zijn om die stappen ook te ondernemen, dus niet bluffen.
Het kan zijn dat de administratie dermate over hoop ligt dat er niet wordt gereageerd omdat men mogelijk verwacht dat je toch maar bluft. Dus wees wel bereidt om de daad bij het woord te voegen.
Oh ja, de wettelijke rente niet vergeten. :mrgreen:

Zo heb ik maanden geleden een abbo opgezegd. Kreeg ik vorige maand een 2e betalingsherinnering. Uiteraard had ik op de eerste gereageerd. Ik heb nu maar een mail gestuurd met de kosten voor elke handeling als ik nog langer met die ongein bezig moet zijn.
Een mail of brief lezen 100,-. En ik factureer dat ook, als een dienstverlening!!!
Zodra het geld gaat kosten wordt men wel wakker.

Toen ik ze bij de eerste maal belde kwamen de standaard excuses dat het aan de andere partij lag die het niet goed aan hun doorgaf, terwijl ik het cc heb meegekregen etc. Redactie en de uitgever zijn 2 aparte bedrijven. Ik heb geen zin in al dat geneuzel. Helemaal omdat men de zaken niet op orde heeft.
Dus duidelijk aangegeven dat hun administratie hun probleem is en niet de mijne.
Tot nog toe niets meer vernomen. Let wel, ik had het netjes opgezegd en wel schriftelijk en ben in bezit van een schriftelijke bevestiging die zij ook cc hebben meegekregen. Het is dus een zootje. Even een beetje wakkerschudden kan dan goed helpen.

Onthoudt dat je niet aardig hoeft te worden gevonden, maar je geld terug wilt.
Dat mag je gewoon netjes opeisen met de zelfde methoden die bedrijven toepassen.
Het is jouw geld en daar heb je recht op want men kon niet leveren en daarmee is het contract van aankoop verleden tijd
Doe alle communicatie schriftelijk. Print het inclusief de broncode.
Dan kun je aantonen wat er wanneer door wie naar wie toe is gecommuniceerd.

Benader hun net zo zakelijk als jij benaderd wordt. Schrijf ten allen tijde netjes en beleeft en erg duidelijk. :wink:

Re: hp pc

Geplaatst: 01 sep 2015 09:23
door Moneyman
Tuihanti schreef:Ik heb nu maar een mail gestuurd met de kosten voor elke handeling als ik nog langer met die ongein bezig moet zijn. Een mail of brief lezen 100,-. En ik factureer dat ook, als een dienstverlening!!! Zodra het geld gaat kosten wordt men wel wakker.
Klinkt leuk, alleen krijg je dat geld natuurlijk nooit. Ook een rechter wijst dat nooit toe. Dus als je dat al pressiemiddel wilt gebruiken, wordt je door de tegenpartij keihard uitgelachen.