Pagina 1 van 1
Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt
Geplaatst: 31 aug 2015 17:19
door nettemeneer
Beste forumleden graag Uw mening over het volgende,
Wegens verhuizing, op 13-05-2015 een aangetekende brief naar
Ziggo
[adresgegevens verwijderd]
gestuurd m.b.t. opzegging van mijn Tv/Internet abbonement.
Heb verzendbewijs in bezit.
Na uitblijven van enige reactie heb ik op 26-06-2015 met ziggo klantenbehoud gebeld.
Daar beweerde men (U raad het al) geen brief te hebben ontvangen.
De dame vroeg of ik een verzendbewijs had en haar deze wilde mailen.
Meteen gedaan.
Weer geen reactie.
Wel een aanmaning+incassokosten op 20-08-2015.
Vandaag weer telefonisch kontakt met Ziggo.
Kreeg te horen dat ik de brief naar het verkeerde adres heb gestuurd.
Was wel Ziggo, maar niet de juiste afdeling?
Kreeg trouwens niet te horen waar ik het dan wel naar had moeten sturen.
In plaats daarvan een vaag verhaal dat ik een "kaartje" had moeten opsturen?
Nee, de aanmaning moest ik wel betalen, het kon niet met terugwerkende kracht worden
opgezegd volgens de jongen van de klantenservice.
Is er iets mis met de bovenstaande manier van opzeggen?
Voel me echt belazerd na ca. 20 jaar abbonee @home/ziggo.
Wat kan ik nu het beste doen?
mvg.
Re: Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt
Geplaatst: 03 sep 2015 13:02
door sjohie
nettemeneer schreef:Beste forumleden graag Uw mening over het volgende,
Wegens verhuizing, op 13-05-2015 een aangetekende brief naar
Ziggo
[adresgegevens verwijderd]
gestuurd m.b.t. opzegging van mijn Tv/Internet abbonement.
Heb verzendbewijs in bezit.
Na uitblijven van enige reactie heb ik op 26-06-2015 met ziggo klantenbehoud gebeld.
Daar beweerde men (U raad het al) geen brief te hebben ontvangen.
De dame vroeg of ik een verzendbewijs had en haar deze wilde mailen.
Meteen gedaan.
Weer geen reactie.
Wel een aanmaning+incassokosten op 20-08-2015.
Vandaag weer telefonisch kontakt met Ziggo.
Kreeg te horen dat ik de brief naar het verkeerde adres heb gestuurd.
Was wel Ziggo, maar niet de juiste afdeling?
Kreeg trouwens niet te horen waar ik het dan wel naar had moeten sturen.
In plaats daarvan een vaag verhaal dat ik een "kaartje" had moeten opsturen?
Nee, de aanmaning moest ik wel betalen, het kon niet met terugwerkende kracht worden
opgezegd volgens de jongen van de klantenservice.
Is er iets mis met de bovenstaande manier van opzeggen?
Voel me echt belazerd na ca. 20 jaar abbonee @home/ziggo.
Wat kan ik nu het beste doen?
mvg.
Alle info is, het is tenslotte een internetprovider, op hun website te vinden. Zowel het
online opzegformulier, als het
adres waar je de brief heen moet sturen. Let op, bij die laatste is er eerst een postcodecheck die je moet doorlopen, dit omdat het nieuwe Ziggo bestaat uit UPC en het oude Ziggo, die beide een apart postadres hadden voor abonnees, en die zijn gezien die check, zo te zien nog niet samengevoegd.
Als Ziggo begon over het adres tijdens dat gesprek, kan het dus zo zijn dat jij in een oud UPC gebied woont, en je brief dus niet naar het Ziggo postadres had moeten sturen.
Beetje ambtenaresk 2 postadressen, maar ze maken het je wel zo makkelijk mogelijk met dat online formulier als optie, en die postcode check om verkeerde adressering te voorkomen.
Hoe ben je precies aan het adres gekomen waar je je opzegging heen hebt gestuurd?
Re: Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt
Geplaatst: 03 sep 2015 14:31
door 16again
Ziggo neemt aangetekende brief in ontvangst, ontvangt email over opzegging , en komt 2 maanden later met rekening en incasso?
Lijkt mij dat Ziggo hier echt te veel steken heeft laten vallen.
Re: Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt
Geplaatst: 03 sep 2015 15:20
door sjohie
16again schreef:Ziggo neemt aangetekende brief in ontvangst, ontvangt email over opzegging , en komt 2 maanden later met rekening en incasso?
Lijkt mij dat Ziggo hier echt te veel steken heeft laten vallen.
Mwoa, het is nog niet eens duidelijk of de brief naar het goede adres is gestuurd. Zo te lezen niet, aangezien er aan de telefoon is verteld dat hij het verkeerde adres heeft gebruikt. Als ik mijn Telfort opzegbrief stuur naar KPN, en ik heb daar een ontvangstbewijs van, wil dat niet zeggen dat ik "goed" heb opgezegd, ondanks het feit dat beide onderdeel zijn van hetzelfde concern.
Gezien de postcodecheck voorafgaand aan het kunnen vinden van het postadres op hun site, lijkt het er op dat er op dit moment nog 2 adressen in gebruik zijn, eentje voor oude ziggo klanten, en eentje voor UPC klanten. Vervelend en verwarrend, maar 1 van de vele dingen die boven komen drijven bij dit soort grote fusies.
Re: Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt
Geplaatst: 03 sep 2015 15:26
door ciske
lijkt het er op dat er op dit moment nog 2 adressen in gebruik zijn, eentje voor oude ziggo klanten, en eentje voor UPC klanten. Vervelend en verwarrend, maar 1 van de vele dingen die boven komen drijven bij dit soort grote fusies.
Lijkt mij dan toch niet , dat TS daar voor op hoeft te draaien.
Re: Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt
Geplaatst: 03 sep 2015 16:30
door sjohie
ciske schreef: lijkt het er op dat er op dit moment nog 2 adressen in gebruik zijn, eentje voor oude ziggo klanten, en eentje voor UPC klanten. Vervelend en verwarrend, maar 1 van de vele dingen die boven komen drijven bij dit soort grote fusies.
Lijkt mij dan toch niet , dat TS daar voor op hoeft te draaien.
Nee, maar als hij het online opzegformulier, of ten minste de helppagina van ziggo met die postcodecheck vóór het tonen van het correcte adres, had gebruikt, was dit mogelijk te voorkomen geweest. Daarom ook mijn eerdere vraag aan TS, hoe/waar hij aan het adres is gekomen waar hij de brief naar toe heeft gestuurd.
Re: Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt
Geplaatst: 05 sep 2015 15:39
door Har06
gratis 1201 draaien en adres vragen, eenvoudiger kan niet, zelfs bij Ziggo
, vorige week 3* er een halve dag uit gelegen, was voor de combi upc ziggo niet
Re: Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt
Geplaatst: 05 sep 2015 18:59
door ciske
Har06 schreef:gratis
1201 draaien en adres vragen, eenvoudiger kan niet, zelfs bij Ziggo
, vorige week 3* er een halve dag uit gelegen, was voor de combi upc ziggo niet
Hoezo eenvoudig Har? bij 1201 kan je lang wachten
Beter 1200 te toetsen.
Re: Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt
Geplaatst: 06 sep 2015 13:51
door bprosman
vorige week 3* er een halve dag uit gelegen, was voor de combi upc ziggo niet
Zeker weten dat dat niet door de DDOS kwam waarbij iedereen in NL nu toch wel zo'n beetje de "workaround" voor weet.
Re: Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt
Geplaatst: 07 sep 2015 10:14
door witte angora
sjohie schreef:
Mwoa, het is nog niet eens duidelijk of de brief naar het goede adres is gestuurd. Zo te lezen niet, aangezien er aan de telefoon is verteld dat hij het verkeerde adres heeft gebruikt.
Maar wat is er dan mis mee als deze semi-ambtenaren de verkeerd verzonden brief alsnog naar de juiste vestiging sturen? Het is één bedrijf geworden, de 'anderen' zijn nu eenmaal collega's. En laten we eerlijk zijn, ik kan me indenken dat het nogal verwarrend kan zijn voor de bestaande Ziggo-klanten. Ziggo is Ziggo.
Ik denk dat Ziggo hier toch zeker wel steken heeft laten vallen.
Re: Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt
Geplaatst: 07 sep 2015 11:07
door bprosman
in de boort is een waterleidingsbedrijf bezig met grondwerkzaamheden, schijnbaar nemen ze regelmatig een kabeltje mee
Ook buiten de schuld van Ziggo dus.
Re: Ziggo opzeggen moeilijk gemaakt
Geplaatst: 07 sep 2015 18:55
door ciske
bprosman schreef:in de boort is een waterleidingsbedrijf bezig met grondwerkzaamheden, schijnbaar nemen ze regelmatig een kabeltje mee
Ook buiten de schuld van Ziggo dus.
Maar ook buiten de schuld van de abo afnemers.