No cure No pay
Geplaatst: 08 apr 2004 17:11
Van de site belegger .nl
No Cure No Pay ondersteuning voor financiële geschillen
Veel beleggers nemen contact op met ons omdat zij advies wensen inzake een conflict met een financiele instelling. Hoewel wij u graag willen helpen, is het juridische gebied niet ons terrein. Onze ervaring is dat u een advocaat vaak te duur vindt en huiverig bent dat dit tot niets leidt. Het uiteindelijke gevolg is dat u met het probleem blijft zitten.
Wij waren daarom verheugd dat wij stuitten op het initiatief ‘Beursklacht’. Zij is een internet dienstverlener, die als intermediair optreedt om uw financiële geschillen in uw voordeel trachten te beslissen. Beursklacht werkt op "No cure - No pay" basis, zodat u naast lage standaardbehandelingskosten alleen bij succes een performance fee verschuldigd bent. Beursklacht is er ook voor gedupeerde Leasebeleggers.
Meer informatie over Beursklacht vindt u op: www.beursklacht.nl
--------------------------------------------------------------------------------
De spelregels
Om een klacht in behandeling te kunnen laten nemen, dient vooraf (eenmalige incasso en creditcardbetalingen zijn op dit moment nog niet mogelijk) de verschuldigde behandelingskosten te worden voldaan.
Nadat betaling is ontvangen, wordt de klacht onderzocht op haalbaarheid. Bij het niet in behandeling nemen van een aanmelding zal een deel van de vooruit betaalde kosten worden terugbetaald.
Zodra een klacht door Beursklacht in behandeling is genomen, zal zij, indien zij over voldoende informatie beschikt, binnen 5 werkdagen de klacht bij de tegenpartij aanhangig maken. Indien dit niet het geval is, zal zij u om aanvullende informatie vragen. Beursklacht houdt zich het recht voor om voor haar moverende redenen welke klacht dan ook niet in behandeling te nemen. Indien zij de klacht niet in behandeling neemt dan zal zij motiveren waarom.
Beursklacht zal zich te allen tijden, met al haar kennis, in het belang van de klant inzetten. Door een klacht ter bemiddeling aan Beursklacht uit handen te geven, zal Beursklacht uw belangen naar beste weten behartigen. De klant zal als gevolg van het uit handen geven van een klacht, in die gevallen dat een door tegenpartij, DSI, beroepscommissie DSI of rechtbank een voor klant ongunstige uitspraak wordt gedaan, Beursklacht hiertoe niet aansprakelijk stellen.
--------------------------------------------------------------------------------
De klachtenprocedure
Een klachtenprocedure bestaat uit maximaal drie fasen, waarbij beursklacht u actief zal ondersteunen :
indiening klacht bij bank, broker of commissionair;
indien de klacht wordt afgewezen: voorleggen aan de DSI (Dutch Security Institute), de onafhankelijke partij inzake financiële geschillen;
indien de klacht wordt afgewezen door de DSI: de beroepszaak voorbereiden voor de commissie van beroep van de DSI of de rechtbank.
Veelal is een goed beargumenteerd schrijven waarom de klager in zijn recht staat voldoende om tijdens de eerste fase succes te behalen. Met name verwijzingen naar regelgeving en jurisprudentie kan de kans op toewijzing van een klacht vergroten. Beursklacht beschikt over een omvangrijk dossier op dit gebied en gebruikt deze informatie om uw claim te steunen.
Complexere zaken, waarvan het geclaimde bedrag tevens omvangrijk kan zijn, zullen daarentegen door de tegenpartij eerder bij de DSI ter beoordeling worden voorgelegd. Het moge duidelijk zijn dat deze weg langer en kostbaarder is.
Per fase dient in die gevallen van een afwijzing, de kans op succes tegen de kosten afgewogen te worden die een vervolgprocedure met zich meebrengt.
Meer informatie over Beursklacht vindt u op:
www.beursklacht.nl
No Cure No Pay ondersteuning voor financiële geschillen
Veel beleggers nemen contact op met ons omdat zij advies wensen inzake een conflict met een financiele instelling. Hoewel wij u graag willen helpen, is het juridische gebied niet ons terrein. Onze ervaring is dat u een advocaat vaak te duur vindt en huiverig bent dat dit tot niets leidt. Het uiteindelijke gevolg is dat u met het probleem blijft zitten.
Wij waren daarom verheugd dat wij stuitten op het initiatief ‘Beursklacht’. Zij is een internet dienstverlener, die als intermediair optreedt om uw financiële geschillen in uw voordeel trachten te beslissen. Beursklacht werkt op "No cure - No pay" basis, zodat u naast lage standaardbehandelingskosten alleen bij succes een performance fee verschuldigd bent. Beursklacht is er ook voor gedupeerde Leasebeleggers.
Meer informatie over Beursklacht vindt u op: www.beursklacht.nl
--------------------------------------------------------------------------------
De spelregels
Om een klacht in behandeling te kunnen laten nemen, dient vooraf (eenmalige incasso en creditcardbetalingen zijn op dit moment nog niet mogelijk) de verschuldigde behandelingskosten te worden voldaan.
Nadat betaling is ontvangen, wordt de klacht onderzocht op haalbaarheid. Bij het niet in behandeling nemen van een aanmelding zal een deel van de vooruit betaalde kosten worden terugbetaald.
Zodra een klacht door Beursklacht in behandeling is genomen, zal zij, indien zij over voldoende informatie beschikt, binnen 5 werkdagen de klacht bij de tegenpartij aanhangig maken. Indien dit niet het geval is, zal zij u om aanvullende informatie vragen. Beursklacht houdt zich het recht voor om voor haar moverende redenen welke klacht dan ook niet in behandeling te nemen. Indien zij de klacht niet in behandeling neemt dan zal zij motiveren waarom.
Beursklacht zal zich te allen tijden, met al haar kennis, in het belang van de klant inzetten. Door een klacht ter bemiddeling aan Beursklacht uit handen te geven, zal Beursklacht uw belangen naar beste weten behartigen. De klant zal als gevolg van het uit handen geven van een klacht, in die gevallen dat een door tegenpartij, DSI, beroepscommissie DSI of rechtbank een voor klant ongunstige uitspraak wordt gedaan, Beursklacht hiertoe niet aansprakelijk stellen.
--------------------------------------------------------------------------------
De klachtenprocedure
Een klachtenprocedure bestaat uit maximaal drie fasen, waarbij beursklacht u actief zal ondersteunen :
indiening klacht bij bank, broker of commissionair;
indien de klacht wordt afgewezen: voorleggen aan de DSI (Dutch Security Institute), de onafhankelijke partij inzake financiële geschillen;
indien de klacht wordt afgewezen door de DSI: de beroepszaak voorbereiden voor de commissie van beroep van de DSI of de rechtbank.
Veelal is een goed beargumenteerd schrijven waarom de klager in zijn recht staat voldoende om tijdens de eerste fase succes te behalen. Met name verwijzingen naar regelgeving en jurisprudentie kan de kans op toewijzing van een klacht vergroten. Beursklacht beschikt over een omvangrijk dossier op dit gebied en gebruikt deze informatie om uw claim te steunen.
Complexere zaken, waarvan het geclaimde bedrag tevens omvangrijk kan zijn, zullen daarentegen door de tegenpartij eerder bij de DSI ter beoordeling worden voorgelegd. Het moge duidelijk zijn dat deze weg langer en kostbaarder is.
Per fase dient in die gevallen van een afwijzing, de kans op succes tegen de kosten afgewogen te worden die een vervolgprocedure met zich meebrengt.
Meer informatie over Beursklacht vindt u op:
www.beursklacht.nl