Pagina 1 van 1

Ontevreden over nazorg bandenleader.nl

Geplaatst: 02 sep 2015 13:14
door ron030
Beste Forum bezoekers,

Graag deel ik jullie mijn ervaringen met de nazorg betreffende de afhandeling van 1 lekke band.
4 heb ik besteld echter werd 1 band geleverd met een snee (beschadigd en dus onbruikbaar).

Bandenleader.nl wilde wel het een en ander uitzoeken, echter heb ik het gevoel met een kluitje in het riet te worden gestuurd.

In bijlage mijn correspondentie met hen.
Wat is nu verstandig? Moet ik op hun voorstel ingaan en een onderzoek laten instellen?

Ondertussen moet ik ook gewoon verder en zal ik bij een andere leverancier, een nieuwe band bestellen...

mvrg,
Ron

Re: Ontevreden over nazorg bandenleader.nl

Geplaatst: 02 sep 2015 15:25
door crazyme
Bijlage mist.
Via internet gekocht ?
Welk voorstel ?
Wanneer gekocht, wanneer gemeld, wanneer antwoord ?

U laat zoveel zaken weg, dat er geen zinnig woord over te zeggen valt.

Voor de hand liggend : heeft u met het openen niet zelf de band beschadigd ?

Re: Ontevreden over nazorg bandenleader.nl

Geplaatst: 02 sep 2015 20:01
door FritzTheCat
Eigen schuld.

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Had voor een paar euro meer gewoon bij een bandenspecialist gekocht.
Had je gewoon garantie gehad dmv een nieuwe band.


Bandenwebshops lijken leuk totdat het mis gaat...............en dat gebeurt vaker dan je denkt.

Re: Ontevreden over nazorg bandenleader.nl

Geplaatst: 13 sep 2015 17:36
door ron030
Allereerst dank voor jullie reacties

@Crazyme,

Er is tijdens het uploaden waarschijnlijk iets foutgegaan dus hierbij alsnog.
Inmiddels heb ik een nieuwe band door Kwikfit laten monteren.

Als je de bijlage leest, zal je merken dat ze recentelijk niet meer hebben gereageerd op mijn mail.
Je vraagt je af of ik zelf de schade kan hebben veroorzaakt, maar dat is niet het geval aangezien de banden zijn afgeleverd bij een vakgarage die op hun site genoemd stond. Overigens heb ik de garage ook nog geconfronteerd met de vraag of zij de snee konden hebben gemaakt tijdens het uipakken o.i.d, maar dat werd ontkend.

@FritsTheCat,
Eigen schuld en voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, vind ik wel erg kort door de bocht.
We leven nu in een tijdperk waarbij internetaankopen gewoon orde van de dag zijn en het kan ook gewoon veilig en goed! Ik doe al jaren wat aankopen via internet en tot nu toe gaat dat gewoon goed. Inderdaad gaat het nu dan een keer fout met alle concequenties van dien. Problemen kan je ook gewoon krijgen tijdens een winkelaankoop maar in een winkel kan je tenminste een persoonlijke discussie met iemand voeren. Via internet gaat dat nou eenmaal wat lastiger en trager.

Met groet,
Ron

Re: Ontevreden over nazorg bandenleader.nl

Geplaatst: 13 sep 2015 18:58
door FritzTheCat
Hoop ellende voor misschien € 10,- goedkoper uit te zijn dan een bandenspecialist.

En dan klagen als het mis gaat.
Had je huiswerk goed gedaan dan had je vooraf gezien dat dit een buitenlandse club is.

Via internet kopen prima maar lees wel goed de garantievoorwaarden en afwikkeling.

Doe je dat niet, in jou geval, dan ook niet ze*ken.

Re: Ontevreden over nazorg bandenleader.nl

Geplaatst: 13 sep 2015 22:57
door crazyme
Korte vrije samenvatting :

Banden zijn verstuurd naar een garage. Deze constateert pas bij de montage (meer dan 15 dagen later) dat een band beschadigd is. De leverancier stelt dat ze niet ingaan op claims ouder dan 15 dagen.

Dit is een lastige. U zou de garage kunnen aanspreken op hun zorgplicht. Zij ontvangen uw goederen en hebben verzuimd deze te controleren.

Re: Ontevreden over nazorg bandenleader.nl

Geplaatst: 13 sep 2015 23:22
door FritzTheCat
Helaas.

De garage is enkel montagepunt en heeft niets maar dan ook niets met de webshop van doen.
Het is volledig je eigen verantwoording, je kunt de banden ook thuis laten leveren.

Re: Ontevreden over nazorg bandenleader.nl

Geplaatst: 25 sep 2015 20:29
door ron030
Misschien voor een volgende keer laat ik de banden thuis afleveren, dan kan ik ze tenminste zelf nog inspecteren.

@crazyme
In essentie heeft u gelijk en zijn zij verantwoordelijk geweest voor de "goede ontvangst" van de band.

Voor nu is t inderdaad misgegaan op 1 band.
Overigens heeft bandeleader.nl nu wel een reactie gestuurd om in ieder geval de band op te halen en voor de verdere afwikkeling zorg te dragen.

Voor wie geinteresseerd is zal ik tzt nog wel een update sturen.

Re: Ontevreden over nazorg bandenleader.nl

Geplaatst: 15 jan 2016 16:58
door dikos65
Nieuwe motorband ,Golden tyre GT 200 enduro besteld bij bandenleader.nl en aangeleverd met snee in de wang van de band die pas opvalt als hij op de velg zit en opgepompt is.Direct gereclameerd echter na 14 dagen krijg je reactie dat je niet binnen 14 dagen gereclameerd hebt.En schrijven "wij nemen geen banden terug die reeds gemonteerd zijn/ en of gebruikt " zo lust ik er ook nog wel een.Wel wordt aangeboden om de band terug te nemen en te onderzoeken , 35 euro + verzendkosten ( op een band van 70 euro) die je niet terug krijgt als hun "onafhankelijk" onderzoek uitwijst dat het hun schuld niet is.
Waardeloze service die het geld niet waard is.
Koop hier niet / nicht hier kaufen / do not buy here
Geen service /keine service / no service

Dick

Re: Ontevreden over nazorg bandenleader.nl

Geplaatst: 17 jan 2016 12:20
door FritzTheCat
Bandenwebshops zijn simpel gezegd dozenschuivers.

Mannetjes vanuit een zolderkamer die een website bouwen met software gekoppeld aan de bandenmagazijnen in Europa. Bestel je een band dan gaat de order rechtstreeks naar het magazijn ergens in Europa (meestal Duitsland). De rekening betaal je aan de webshop. Die heeft het geld binnen en doet verder niets richting klant.
De instellingen die de webshops gebruiken naar de leveranciers toe is vaak de oudste voorraad eerst. Dit om de laagste prijs te krijgen. Vaak komt dit neer op banden die 24 maanden of ouder zijn.
Mocht er iets fout gaan in de magazijnen (gebeurt vaker dan je wenst) dan hang je.
Je moet de webshop zien te bereiken en dan begint het gedonder. De band(en) moet omgeruild worden en dat is een zeer kostbare aangelegenheid voor de webshop. Ophalen is erg duur en enkelingen leveren via de magazijnen geeft extra kosten.
Daar de marges op banden extreem laag zijn zit een webshop niet te wachten op dat soort onheil.

Be smart en koop je banden bij een reguliere bandenboer.
Je kan vooraf vragen en kijken welke DOT code banden hebben. Is er 1 niet goed dan zal de bandenman dit direct oplossen.

En voor de prijs hoef je het ook niet te laten.

Re: Ontevreden over nazorg bandenleader.nl

Geplaatst: 27 jan 2016 10:56
door AFS Purmerend
FritzTheCat schreef:Bandenwebshops zijn simpel gezegd dozenschuivers.

Mannetjes vanuit een zolderkamer die een website bouwen met software gekoppeld aan de bandenmagazijnen in Europa. Bestel je een band dan gaat de order rechtstreeks naar het magazijn ergens in Europa (meestal Duitsland). De rekening betaal je aan de webshop. Die heeft het geld binnen en doet verder niets richting klant.
De instellingen die de webshops gebruiken naar de leveranciers toe is vaak de oudste voorraad eerst. Dit om de laagste prijs te krijgen. Vaak komt dit neer op banden die 24 maanden of ouder zijn.
Mocht er iets fout gaan in de magazijnen (gebeurt vaker dan je wenst) dan hang je.
Je moet de webshop zien te bereiken en dan begint het gedonder. De band(en) moet omgeruild worden en dat is een zeer kostbare aangelegenheid voor de webshop. Ophalen is erg duur en enkelingen leveren via de magazijnen geeft extra kosten.
Daar de marges op banden extreem laag zijn zit een webshop niet te wachten op dat soort onheil.

Be smart en koop je banden bij een reguliere bandenboer.
Je kan vooraf vragen en kijken welke DOT code banden hebben. Is er 1 niet goed dan zal de bandenman dit direct oplossen.

En voor de prijs hoef je het ook niet te laten.
Dat is niet helemaal correct.
Met mij zijn er nog meer bedrijven die (motor)banden verkopen via internet en ook daarnaast een normale werkplaats hebben. Deze bedrijven zijn wel iets duurder dan de (voornamelijk van origine buitenlandse) bandenwebshops.
De door jou genoemde voordelen worden dan gecombineerd.

Re: Ontevreden over nazorg bandenleader.nl

Geplaatst: 27 jan 2016 12:45
door stofzuigertje
Mijn ervaring;

Van de 12 webshops waar ik kocht zijn er 7 duidelijk met zelfde afzender dus......

Verder zijn het meestal wegens hoge omzet vaak erg nieuwe banden die erg veel rubber lucht
verspreiden....

Banden eerst controleren, dan monteren en balanceren en als laatste die sticker eraf...
Als niet goed willen ze graag met die sticker erop hebben omdat ze een retour die niet goed
is graag in partij doorverkopen en bij die opkopers moet je dus niet zijn.

Als je band retour en geld wil is het vaak een probleem.
Als je wilt ruilen voor andere is het zelden een probleem, ze houden omzet en de retour die niet
goed is dumpen ze naar dubieuze handelaren.

Ik heb 1x een band gekregen met montage sporen en krijt strepen die weggepoetst waren en zonder
uitpakken zag ik het al, gelijk retour en nieuwe gekregen!
Helaas heb ik met de hier genoemde nog geen ervaring maar heb sterke vermoedens....
Meerdere klachten online gevonden en dat is voor mij voldoende om niets te bestellen.