Pagina 1 van 1

Online kussen mag niet geretourneerd worden. het landhuys

Geplaatst: 06 sep 2015 16:33
door mariens
klacht: hetlandhuys home lifestyle

Ik heb online een kussen bij het landhuys http://www.hetlandhuys.nl/nl/ gekocht, maar wil deze retourneren. Ik heb via een andere webwinkel ook kussens binnen gekregen en ik vind het toch niet mooi matchen.
Ik heb het landhuys per e-mail benaderd dat ik mijn kussen wil retourneren. Hierop wordt gereageerd dat sale producten niet geretourneerd mag worden en dit staat ook op hen site vermeld. Ik heb toen een artikel gestuurd met dat het wettelijk is vastgesteld dat sales producten binnen 2 weken geretourneerd mag worden . Hierop krijg ik weer het volgende mailtje van het landhuys:

''Wij kennen de regels. Maar we hebben de mededeling er niet voor niks erbij gezet. Het is u eigen verantwoordelijkheid om deze te lezen. Door deze te bestelen bent u hiermee akkoord gegaan. Daarom zit er ook een hele grote korting op. Daarnaast is u reden om een kussen die u later heeft bij gekocht heeft en niet match met deze niet een zodanig ernstige reden om u hierin tegemoet te komen.''

Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij Webshop keurmerk, omdat ze aangesloten zijn bij keurmerk.
Hierbij ook een klacht op radar forum.

Re: Online kussen mag niet geretourneerd worden. het landhuys

Geplaatst: 06 sep 2015 16:35
door mariens
Ik stuur maandag de kussen gewoon terug naar het landhuys en verwacht mijn hele factuur (inclusief verzendkosten) terugbetaalt wordt.

Re: Online kussen mag niet geretourneerd worden. het landhuys

Geplaatst: 06 sep 2015 16:50
door witte angora
FF quoten, want het is intussen al 5 keer bewerkt.
mariens schreef:klacht: hetlandhuys home lifestyle

Ik heb online een kussen bij het landhuys http://www.hetlandhuys.nl/nl/ gekocht, maar wil deze retourneren. Ik heb via een andere webwinkel ook kussens binnen gekregen en ik vind het toch niet mooi matchen.
Ik heb het landhuys per e-mail benaderd dat ik mijn kussen wil retourneren. Hierop wordt gereageerd dat sale producten niet geretourneerd mag worden en dit staat ook op hen site vermeld. Ik heb toen een artikel gestuurd met dat het wettelijk is vastgesteld dat sales producten binnen 2 weken geretourneerd mag worden . Hierop krijg ik weer het volgende mailtje van het landhuys:

''Wij kennen de regels. Maar we hebben de mededeling er niet voor niks erbij gezet. Het is u eigen verantwoordelijkheid om deze te lezen. Door deze te bestelen bent u hiermee akkoord gegaan. Daarom zit er ook een hele grote korting op. Daarnaast is u reden om een kussen die u later heeft bij gekocht heeft en niet match met deze niet een zodanig ernstige reden om u hierin tegemoet te komen.''

Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij Webshop keurmerk, omdat ze aangesloten zijn bij keurmerk.
Hierbij ook een klacht op radar forum.
Inhoudelijk: hoeveel heb je voor dat kussen betaalt?

Re: Online kussen mag niet geretourneerd worden. het landhuys

Geplaatst: 06 sep 2015 16:50
door riddert
Waardeloze webshop die zelf regels staat te verzinnen. Ik heb even snel gekeken en zie het volgende;

Wilt u de gehele bestelling retourneren? Reeds in ontvangst genomen artikelen dient u terug te sturen naar onderstaand retouradres. Het Landhuys zal de gehele aankoopsom minus verzendkosten aan u terugstorten.

Dit is niet correct; ze dienen de gehele som terug te betalen, enkel de verzendkosten die u maakt om een zending terug te sturen zijn voor rekening van de klant.

Wat je er verder mee moet doen weet ik niet, maar ze handelen absoluut niet correct. Meld het in ieder geval bij het keurmerk.

Re: Online kussen mag niet geretourneerd worden. het landhuys

Geplaatst: 06 sep 2015 16:55
door witte angora
Ik heb even zelf gekeken, maar kan niet zo snel vinden dat sale-producten niet retour gestuurd kunnen worden. Waar staat dat ergens?

*Edit: het staat in bijzonder kleine lettertjes helemaal onderaan de pagina. Dat zie je echt wel over het hoofd als je een artikel ziet, daar op klikt, en besluit te bestellen. Inderdaad, waardeloze webshop.

Re: Online kussen mag niet geretourneerd worden. het landhuys

Geplaatst: 06 sep 2015 21:13
door 16again
mariens schreef: ''Wij kennen de regels. Maar we hebben de mededeling er niet voor niks erbij gezet. Het is u eigen verantwoordelijkheid om deze te lezen. Door deze te bestelen bent u hiermee akkoord gegaan. Daarom zit er ook een hele grote korting op. Daarnaast is u reden om een kussen die u later heeft bij gekocht heeft en niet match met deze niet een zodanig ernstige reden om u hierin tegemoet te komen.''
Blijkbaar kennen ze de regels niet.
-De wet koop op afstand is dwingend recht, hiervan kan niet worden afgeweken ten nadele van de consument.
-Ook hoeft consument geen reden voor retournering op te geven.

Re: Online kussen mag niet geretourneerd worden. het landhuys

Geplaatst: 07 sep 2015 18:11
door renewouters
witte angora schreef:Ik heb even zelf gekeken, maar kan niet zo snel vinden dat sale-producten niet retour gestuurd kunnen worden. Waar staat dat ergens?

*Edit: het staat in bijzonder kleine lettertjes helemaal onderaan de pagina. Dat zie je echt wel over het hoofd als je een artikel ziet, daar op klikt, en besluit te bestellen. Inderdaad, waardeloze webshop.
Die "bijzonder kleine lettertjes" zijn net zo groot als die van de productbeschrijving en de prijs.

Re: Online kussen mag niet geretourneerd worden. het landhuys

Geplaatst: 07 sep 2015 18:42
door olaf79
witte angora schreef:Ik heb even zelf gekeken, maar kan niet zo snel vinden dat sale-producten niet retour gestuurd kunnen worden. Waar staat dat ergens?

*Edit: het staat in bijzonder kleine lettertjes helemaal onderaan de pagina. Dat zie je echt wel over het hoofd als je een artikel ziet, daar op klikt, en besluit te bestellen. Inderdaad, waardeloze webshop.
De kleine lettertjes, hoe groot of klein ook: Totaal niet relevant. Een sale product dat online gekocht wordt mag gewoon retour worden gestuurd. Ook heeft de webshop geen recht om de reden van retour af te keuren. Sterker nog, de wet stelt dat retourneren zonder opgaaf van reden is toegestaan.
Deze webshop gaat totaal zijn boekje te buiten en maakt geen schijn van kans bij een rechtzaak.

Re: Online kussen mag niet geretourneerd worden. het landhuys

Geplaatst: 07 sep 2015 19:44
door alfatrion
Er klopt wel meer niet.
- Rembours kosten 25 euro. Als je voor 30 euro besteld dan zijn de kosten hiervan een paar euro + 1% provisie. Ruim onder de 25 euro!
- Ik zie zo snel niet dat de retourkosten voor rekening van de koper komen. Dit moet duidelijk en begrijpbaar in het bestel proces worden aangegeven. Deze komen dus voor rekening van de verkoper.

Het goede nieuws is dat de ACM op het punt staat om webwinkels te gaan aanpakken. Ik zou dus klagen bij ConsuWijzer.

Re: Online kussen mag niet geretourneerd worden. het landhuys

Geplaatst: 07 sep 2015 20:48
door witte angora
renewouters schreef:
witte angora schreef:Ik heb even zelf gekeken, maar kan niet zo snel vinden dat sale-producten niet retour gestuurd kunnen worden. Waar staat dat ergens?

*Edit: het staat in bijzonder kleine lettertjes helemaal onderaan de pagina. Dat zie je echt wel over het hoofd als je een artikel ziet, daar op klikt, en besluit te bestellen. Inderdaad, waardeloze webshop.
Die "bijzonder kleine lettertjes" zijn net zo groot als die van de productbeschrijving en de prijs.
Dan heb jij een ander zinnetje gelezen? Ik heb alleen onderaan één pagina dit gevonden:
* Outlet artieklen kunnen niet geretourneerd worden of geruild.
En onder de andere salepagina staat dit:
* Outlet producten kunnen niet geretourneerd worden en er wordt geen garantie verleend.
Maar als je eenmaal een product hebt aangeklikt zie ik het nergens staan eigenlijk.

Re: Online kussen mag niet geretourneerd worden. het landhuys

Geplaatst: 07 sep 2015 20:56
door witte angora
olaf79 schreef:
witte angora schreef:Ik heb even zelf gekeken, maar kan niet zo snel vinden dat sale-producten niet retour gestuurd kunnen worden. Waar staat dat ergens?

*Edit: het staat in bijzonder kleine lettertjes helemaal onderaan de pagina. Dat zie je echt wel over het hoofd als je een artikel ziet, daar op klikt, en besluit te bestellen. Inderdaad, waardeloze webshop.
De kleine lettertjes, hoe groot of klein ook: Totaal niet relevant. Een sale product dat online gekocht wordt mag gewoon retour worden gestuurd. Ook heeft de webshop geen recht om de reden van retour af te keuren. Sterker nog, de wet stelt dat retourneren zonder opgaaf van reden is toegestaan.
Deze webshop gaat totaal zijn boekje te buiten en maakt geen schijn van kans bij een rechtzaak.
Voor de rechten van de topicstarter is het niet relevant nee. Maar dat mooie bedrijf roept wel dat die uitsluiting vermeld staat, maar ik vind het allemaal wel erg summier eigenlijk. Als je op een saleproduct klikt zie je het nergens staan (tenminste, ik niet), alleen onderaan de overzichtspagina's van beide sale-groepen zeg maar. Maar als je iets leuks ziet dat je belangstelling wekt ga je heus niet helemaal naar onderen scrollen om te kijken of er toevallig iets staat dat je weten moet...

Ik bedoel alleen te zeggen dat de communicatie wel wat beter kan.

Re: Online kussen mag niet geretourneerd worden. het landhuys

Geplaatst: 07 sep 2015 22:15
door olaf79
witte angora schreef: Ik bedoel alleen te zeggen dat de communicatie wel wat beter kan.
Hoe wilde je beter communiceren dat je lak hebt aan de wet? Er valt niks te communiceren. Sale artikelen kunnen gewoon worden terug gestuurd of de webshop het leuk vind of niet. We kunnen dan eindeloos discussieren over waar dit had moeten staan en of het duidelijk is of niet. Maar is volledig irrelevant. Het is namelijk onwettelijk en dus sowieso niet toegestaan.

Re: Online kussen mag niet geretourneerd worden. het landhuys

Geplaatst: 07 sep 2015 23:36
door newmikey
Direct reageren naar de verstrekker van het keurmerk en ze vragen het keurmerk per onmiddelijk in te trekken, met de email communicatie van de verkoper als argument.

Voor deze webshop zou dat dan zijn:
Stichting Webshop Keurmerk
Willemsparkweg 193
1071 HA Amsterdam
E-mail: info @ keurmerk.info