LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstap KPN naar Vodafone gaat helemaal mis

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Muurbloempje

Overstap KPN naar Vodafone gaat helemaal mis

Ongelezen bericht door Muurbloempje »

Vorige maand ben ik overgestapt van KPN naar Vodafone. Ik had al slechte ervaringen met de service van KPN en Vodafone was, kijkend naar mijn kijk-, bel- en internetgedrag, goedkoper. Toen ik overgestapte koos ik er voor de overstapservice van Vodafone te gebruiken. KPN zette netjes op de afgesproken datum (25 augustus) mijn verbinding stop en ook mijn telefoonnummer werd overgezet. Ik ontving twee brieven waarin het stop- en overzetten van de verbinding en het nummer werd bevestigd.

Nu kreeg ik dit weekend echter weer een factuur van KPN. Geen eindfactuur, maar een standaard factuur voor september/oktober. Na telefonisch contact bleek dat mijn abonnement helemaal niet was stopgezet. KPN bevestigde dat de diensten inderdaad op 25 augustus waren beëindigd, maar benadrukte dat het abonnement gewoon doorliep. Ze bleven dus geld innen terwijl er geen diensten meer tegenover stonden. Dit zou normaal zijn.

Ik heb toen mijn abonnement alsnog zelf stopgezet, maar dit kon niet met terugwerkende kracht. Ik heb dus betaald voor een dienst die tussen 25 augustus en 15 september niet eens werd geleverd. KPN gaf aan verder niets te kunnen doen en verwees me door naar Vodafone.

Na kon het natuurlijk zijn dat er iets fout was gegaan bij het overstappen. Foutjes zijn menselijk, toch? Vodafone's antwoord was verrassender: ze hebben geen overstapservice. Die dienst had mij nooit aangeboden mogen worden. Toch was voor mij geregeld dat KPN mijn internetverbinding beëindigde op de dag dat de monteur van Vodafone langskwam. Kennelijk had een medewerkers iets gedaan waarvoor hij niet geautoriseerd was en Vodafone weigert nu verantwoordelijkheid te nemen. Ik moest mijn geld maar bij KPN halen, want die rare constructie van 'geen dienst, wel betalen' was KPN's idee.

Na (opnieuw) een half uur aan de lijn te hebben gehangen met KPN, krijg ik opnieuw te horen dat ze niets voor mij kunnen doen en de fout bij Vodafone ligt. Vodafone zou namelijk wettelijk verplicht zijn een overstapservice aan te bieden. Als er iets misgaat bij de overstap, is dat Vodafone's verantwoordelijkheid.

Het gaat in totaal om een bedrag van drie tientjes en blijven telefoneren tot ik het terug heb (als dat ooit al gebeurd) wordt met dit tempo duurder dan dat. Heeft iemand eerder zoiets meegemaakt? Wie is de echte verantwoordelijke?

Muurbloempje

Re: Overstap KPN naar Vodafone gaat helemaal mis

Ongelezen bericht door Muurbloempje »

snuffel1 schreef:
Dubbele kosten wil je voorkomen, zorg er daarom voor dat je je diensten bij je huidige aanbieder op tijd opzegt. Wij bieden geen overstapservice aan, maar met onze opzegbrief zeg je eenvoudig je oude abonnement op. Vul de brief in en stuur het op als je een installatie-afspraak hebt gemaakt met de monteur

Uit de voorwaarden.
Wist u dat niet of dacht u dat het wel goed zou komen. Gewoon die drie tientjes betalen en bij een volgende overstap goed lezen wat de provider voor u doet en wat u zelf dient te doen.
De medewerker via wie ik het abonnement afsloot had mij verzekerd dat er een overstapservice was en ik heb ook meermaals contact met hem gehad hierover. Hij zou het allemaal regelen (en kennelijk heeft hij dat ook deels gedaan). Omdat de KPN-verbinding ook op de afgesproken datum stopte, nam ik aan dat het goed zat.

yvon600

Re: Overstap KPN naar Vodafone gaat helemaal mis

Ongelezen bericht door yvon600 »

Zet deze klacht op de Facebook pagina van het hoofdkantoor van KPN. Hier houden ze namelijk niet van en wedden dat ze de binnen no time reageren? Succes.

Gesloten