Hollandsnieuwe incasseert onterecht
Geplaatst: 15 sep 2015 15:42
Op 16 juni 2015 heb ik voor mijn schoonmoeder een telefoonabonnement bij Hollandsnieuwe aangevraagd. Uiteraard zijn alle contractgegevens op haar naam gezet, echter omdat ze graag wat hulp bij de aanvraag wilde heb ik uiteraard geholpen. Omdat de eerste betaling (eerste maand abonnementskosten en aansluitkosten) via iDeal gedaan moest worden en zij wat moeite heeft met internet bankieren heb ik de eerste betaling voor haar gedaan.
Nadat er heel wat zaken mis zijn gegaan met betrekking tot nummerbehoud duurde het lang voordat zij eindelijk met Hollandsnieuwe kon bellen. Dat kan zij sinds kort.
Echter wat schetst mijn verbazing? Het abonnementsgeld wordt - zonder machtiging van mij - van MIJN rekening afgeschreven. Althans dat proberen ze.
Ten eerste is een iDeal betaling NOOIT een rechtsgeldige machtiging. Ten tweede staat op het getekende contract de machtigingsgegevens van mijn schoonouders.
Ik heb de voorgenomen incasso geweigerd en aangegeven bij de klantenservice dat zij het rekeningnummer op de machtiging (in het contract) kunnen (en moeten) gebruiken. Echter konden zij dat niet doorvoeren en moest ik dit zelf maar wijzigen. Nee, dat doe ik niet. Ik ga geen (strafbare) fouten goedmaken en zeker niet middels een niet-rechtsgeldige iDeal betaling.
Zie ook:
https://www.consuwijzer.nl/geld-verzeke ... he-incasso
http://www.emerce.nl/nieuws/currence-id ... ing-worden
https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... index.html
Ik heb nergens een handtekening gezet en ik heb Hollandsnieuwe dus nergens gemachtigd. Ik snap dan ook niet dat dit soort dingen nog steeds kunnen. En wat nog erger is, ze komen er mee weg.
Iemand een idee bij welke instantie dit gemeld kan worden, zodat er ook daadwerkelijk iets gebeurt? Ik heb twee klachten bij Hollandsnieuwe ingediend (wat niet helpt) en zojuist ook een klacht bij Currence en mijn eigen bank.
Nadat er heel wat zaken mis zijn gegaan met betrekking tot nummerbehoud duurde het lang voordat zij eindelijk met Hollandsnieuwe kon bellen. Dat kan zij sinds kort.
Echter wat schetst mijn verbazing? Het abonnementsgeld wordt - zonder machtiging van mij - van MIJN rekening afgeschreven. Althans dat proberen ze.
Ten eerste is een iDeal betaling NOOIT een rechtsgeldige machtiging. Ten tweede staat op het getekende contract de machtigingsgegevens van mijn schoonouders.
Ik heb de voorgenomen incasso geweigerd en aangegeven bij de klantenservice dat zij het rekeningnummer op de machtiging (in het contract) kunnen (en moeten) gebruiken. Echter konden zij dat niet doorvoeren en moest ik dit zelf maar wijzigen. Nee, dat doe ik niet. Ik ga geen (strafbare) fouten goedmaken en zeker niet middels een niet-rechtsgeldige iDeal betaling.
Zie ook:
https://www.consuwijzer.nl/geld-verzeke ... he-incasso
http://www.emerce.nl/nieuws/currence-id ... ing-worden
https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... index.html
Ik heb nergens een handtekening gezet en ik heb Hollandsnieuwe dus nergens gemachtigd. Ik snap dan ook niet dat dit soort dingen nog steeds kunnen. En wat nog erger is, ze komen er mee weg.
Iemand een idee bij welke instantie dit gemeld kan worden, zodat er ook daadwerkelijk iets gebeurt? Ik heb twee klachten bij Hollandsnieuwe ingediend (wat niet helpt) en zojuist ook een klacht bij Currence en mijn eigen bank.