Pagina 1 van 1

Opzeggen T-mobile abonnement bij emigreren

Geplaatst: 21 sep 2015 18:31
door AnnyB
Beste,
mijn zoon is per 1 augustus jl geemigreerd naar Curacao. Hij had in Nederland een mobiele abonnement bij T-mobile van 45,- per maand. Hij wilde het abonnement stopzetten (loopt tot juni 2016) maar helaas, T-mobile zegt dat dit niet mogelijk is. Hij kan het afkopen voor 450,- !!!!! of hij kan het doorverkopen aan iemand anders en anders moet hij gewoon blijven betalen totdat de periode afgelopen is. Nu las ik ergens dat bijvoorbeeld Tele2 wel de mogelijkheid heeft om in geval van vertrek naar het buitenland een mobiele abonnement op te zeggen, men hoeft in dit geval alleen een brief te sturen met een kopie document waarop staat dat men in het buitenland is gaan wonen, bijvoorbeeld een kopie van de inschrijving in het bevolkingsregister van desbetreffende land of een bewijs van een bedrijf waar men is gaan werken in het buitenland. Hoe is het mogelijk dat een provider wel en een ander niet deze regeling heeft? Is er geen eenduidige consumentenrecht die geldt voor alle providers? Het is toch van de zotte dat je een jaar lang moet betalen of anders een hoge bedrag ineens moet afstaan? Wie heeft hier ook mee te maken gehad? Zijn er mogelijkheden om toch het abonnement stop te zetten?
Bij voorbaat dank voor alle reacties.

Re: Opzeggen T-mobile abonnement bij emigreren

Geplaatst: 22 sep 2015 09:47
door renewouters
Waarom zou T-Mobile de kosten moeten dragen omdat jouw zoon is geemigreerd. Op basis van geplande inkomsten plannen zij investeringen. Dat Tele2 wel een optie heeft om dit te doen is mooi voor hun klanten maar niet relevant voor jouw zoon. Gelukkig heeft een bedrijf nog de mogelijkheid om zelf een deel van hun proposities in te vullen zonder dat er nog meer regelgeving is.

Re: Opzeggen T-mobile abonnement bij emigreren

Geplaatst: 22 sep 2015 12:58
door prem
Lijkt me logisch, hij heeft een contract getekend.

Re: Opzeggen T-mobile abonnement bij emigreren

Geplaatst: 22 sep 2015 14:59
door kweenie
Gelukkig wordt er nog niet van bovenaf opgelegd hoe alle contacten eruit moeten zien.
Bij een andere provider kan dit misschien wel n daarbij worden de kosten in feite opgebracht door alle andere abonnees samen. Hoe meer van zulk soort service er in een contact zit, hoe meer kosten ze in rekening moeten brengen een terugverdienen via de abonnementen.

Re: Opzeggen T-mobile abonnement bij emigreren

Geplaatst: 22 sep 2015 15:20
door sjohie
AnnyB schreef:Beste,
mijn zoon is per 1 augustus jl geemigreerd naar Curacao. Hij had in Nederland een mobiele abonnement bij T-mobile van 45,- per maand. Hij wilde het abonnement stopzetten (loopt tot juni 2016) maar helaas, T-mobile zegt dat dit niet mogelijk is. Hij kan het afkopen voor 450,- !!!!! of hij kan het doorverkopen aan iemand anders en anders moet hij gewoon blijven betalen totdat de periode afgelopen is. Nu las ik ergens dat bijvoorbeeld Tele2 wel de mogelijkheid heeft om in geval van vertrek naar het buitenland een mobiele abonnement op te zeggen, men hoeft in dit geval alleen een brief te sturen met een kopie document waarop staat dat men in het buitenland is gaan wonen, bijvoorbeeld een kopie van de inschrijving in het bevolkingsregister van desbetreffende land of een bewijs van een bedrijf waar men is gaan werken in het buitenland. Hoe is het mogelijk dat een provider wel en een ander niet deze regeling heeft? Is er geen eenduidige consumentenrecht die geldt voor alle providers? Het is toch van de zotte dat je een jaar lang moet betalen of anders een hoge bedrag ineens moet afstaan? Wie heeft hier ook mee te maken gehad? Zijn er mogelijkheden om toch het abonnement stop te zetten?
Bij voorbaat dank voor alle reacties.
Tsja, contract is contract, en als dit er niet in staat, dan hoeft T-mobile dat dus niet te doen. Er is bij mijn weten geen wet die zegt dat ze dit wél moeten doen. En emigreren is een bewuste beslissing, en ook nog eentje waar zij geen deelgenoot van zijn, dus de voor je zoon negatieve gevolgen van die beslissing maar in hún schoenen schuiven, zou wel wat apart zijn in mijn ogen.

Sommige providers bieden de mogelijkheid om een abonnement op te schortten, dan betaal je een X aantal maanden geen geld, maar worden die maanden er aan de achterkant weer bij aan geplakt. 3 maanden stoppen op een 12 maanden contract betekend dus dat de einddatum op 15 maanden na aangaan van het contract gaat. Dat doet Vodafone meen ik zo. Dan betaal je dus de contractueel overeengekomen 12 maanden, maar dan in 15 maanden. Weer anderen, T-mobile bijvoorbeeld, staan niks van dat alles toe, en een derde smaak is Tele-2, die het tussentijds opzeggen zo te lezen wél toestaat.

Maar dit is dus iets wat onderdeel is van een contract, een extra service welke een bedrijf wel of niet aanbied, wat dus onderdeel is van de keuze om wel of niet voor een bepaalde telecomprovider te kiezen. Als het er niet in staat, hoeven ze het dus niet te doen. Dat kom je dan samen overeen, en schept dus voor je zoon de verplichting om te blijven betalen, ook al zit hij in het buitenland.

T-mobile heeft tegenwoordig abonnementen die je per maand kan wijzigen, en ook helemaal tot nul kan terugschroeven meen ik, die had hij dus niet?

Re: Opzeggen T-mobile abonnement bij emigreren

Geplaatst: 22 sep 2015 19:56
door Har06
prem schreef:Lijkt me logisch, hij heeft een contract getekend.
mee eens, heeft Ts de provider geraadpleegd???????????

Re: Opzeggen T-mobile abonnement bij emigreren

Geplaatst: 22 sep 2015 21:31
door Frantic2
en wat gebeurt er met de telefoon die bij het abbo hoort?

Re: Opzeggen T-mobile abonnement bij emigreren

Geplaatst: 23 sep 2015 09:52
door Har06
Frantic2 schreef:en wat gebeurt er met de telefoon die bij het abbo hoort?
de phone zwerft ergens in C rond?? vandaar de gevraagde betalingen :lol: