LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo levert plotseling minder zenders
Als je €6,95 per maand wat toch een flink bedrag per jaar is teveel vind....
Deze €83,40 per jaar teveel vind is Marktplaats een alternatief.
Vele UPC en Ziggo kastjes voor digitale ontvangst kun je voordelig kopen.
Dat is eenmalig en bij Ziggo is naast de nu op UPC methode aangeboden huur kasten nog toegestaan...
Zonder kaart kun je Ziggo TV5 op 725 tussen andere regionale zenders vinden als Fryslan en West en zo....
De prijzen varieren tussen de €10,- voor Humax met Scart, €20,- voor Humax met HDMI en Cisco is duurder.... en die hebben vaak een Harddisk voor opname dus 1 kijken en 2 opnemen!
De 160 of 320 Gb kun je probleemloos voor 500 Gb of 1 Tb vervangen.
Enkele hebben een aansluiting voor losse Hard Disk maar de meeste kun je de ingebouwde zonder extra voeding nodig vervangen als hij sneuvelde...
Vooral een kapotte HD is voordelig en dan voor €49,99 er 1 Tb in zetten...
Ja, meer voor minder en alleen voor Full HD ontvangst van RT4 en zo moet je kaart hebben maar
vele zitten digitaal zonder kaart...
Ik ging ook zonder kaart van 24 naar ruim 50... en die digitale, alleen Arte verviel helaas...
Dus tot ziens op Marktplaats.....
Deze €83,40 per jaar teveel vind is Marktplaats een alternatief.
Vele UPC en Ziggo kastjes voor digitale ontvangst kun je voordelig kopen.
Dat is eenmalig en bij Ziggo is naast de nu op UPC methode aangeboden huur kasten nog toegestaan...
Zonder kaart kun je Ziggo TV5 op 725 tussen andere regionale zenders vinden als Fryslan en West en zo....
De prijzen varieren tussen de €10,- voor Humax met Scart, €20,- voor Humax met HDMI en Cisco is duurder.... en die hebben vaak een Harddisk voor opname dus 1 kijken en 2 opnemen!
De 160 of 320 Gb kun je probleemloos voor 500 Gb of 1 Tb vervangen.
Enkele hebben een aansluiting voor losse Hard Disk maar de meeste kun je de ingebouwde zonder extra voeding nodig vervangen als hij sneuvelde...
Vooral een kapotte HD is voordelig en dan voor €49,99 er 1 Tb in zetten...
Ja, meer voor minder en alleen voor Full HD ontvangst van RT4 en zo moet je kaart hebben maar
vele zitten digitaal zonder kaart...
Ik ging ook zonder kaart van 24 naar ruim 50... en die digitale, alleen Arte verviel helaas...
Dus tot ziens op Marktplaats.....
Re: Ziggo levert plotseling minder zenders
Dat er uberhaupt nog analoge TV bestaat mag je als pure goodwill van Ziggo beschouwen. Het aantal zenders mag steeds verder worden afgebouwd omdat deze verouderde techniek vernieuwing op de kabel beperkt. Wie nog analoog wil kijken is dus overgeleverd aan de grollen van Ziggo. Houdt er rekening meer dat binnen afzienbare tijd de analoge doorgifte volledig gestaakt zal worden.
Re: Ziggo levert plotseling minder zenders
Op 1 oude analoge passen meerdere digitale dus ze moeten wel, daarom mijn advies, koop kastje en niet huren nu ze nog verkrijgbaar zijn op marktplaats.
De oude Ziggo was vrijwel allemaal koop en UPC huur en nu samen dus gebruik deze kans die straks op is.
De oude Ziggo was vrijwel allemaal koop en UPC huur en nu samen dus gebruik deze kans die straks op is.
Re: Ziggo levert plotseling minder zenders
Dit mag Ziggo in beginsel niet doen. Alleen als is afgesproken dat Ziggo het zenderaanbod mag wijzen en de klant weg mag is dat anders. Het moet vier weken van te voren worden aangegeven, dacht ik. Alleen je schade is minder dan die hele maand gratis.
Re: Ziggo levert plotseling minder zenders
Ziggo mag dat wel, want van de mediawet is het niet meer verplicht analoge tv door te geven.alfatrion schreef:Dit mag Ziggo in beginsel niet doen. Alleen als is afgesproken dat Ziggo het zenderaanbod mag wijzen en de klant weg mag is dat anders. Het moet vier weken van te voren worden aangegeven, dacht ik. Alleen je schade is minder dan die hele maand gratis.
Re: Ziggo levert plotseling minder zenders
TV5MONDE stapt in het gehele Ziggo-verzorgingsgebied over van het analoge naar het digitale basispakket. TV5MONDE en Ziggo zijn hierover tot een overeenkomst gekomen. TV5MONDE blijft voor alle Ziggo-abonnees zonder extra abonnementskosten beschikbaar in het digitale basispakket.
De voornaamste reden voor dit besluit is dat TV5MONDE hiermee in het gehele verzorgingsgebied van Ziggo op dezelfde wijze voor alle abonnees te zien blijft. Gezien de toenemende digitalisering van het televisielandschap levert de garantie van een plaats in het digitale basispakket van Televisie Z1 voor TV5MONDE de meeste continuïteit op. "In het gehele Ziggo-verzorgingsgebied verplaatsen we TV5MONDE van analoge naar digitale distributie. We hebben dit besloten naar aanleiding van de verdeelde adviezen van de diverse programmaraden,” zegt André Vroegindeweij, CEO van TV5MONDE Nederland. "Wij hebben met Ziggo goede afspraken gemaakt over een stabiele distributie in het digitale basispakket waarvoor abonnees geen extra abonnementskosten hoeven te betalen. Hiermee kunnen we alle kijkers een doorlopende toegang tot TV5MONDE garanderen. Een tweede voorwaarde van de overeenkomst is de verbetering van de ontvangst van de Nederlandse ondertiteling. TV5MONDE investeert in digitale ontvangststations waardoor de ondertiteling perfect in beeld verschijnt. Hierdoor kunnen Ziggo-abonnees zonder problemen genieten van Franse cinema op TV5MONDE.”
Mocht u nog vragen hebben of wilt u overstappen naar digitale televisie van Ziggo, ga dan naar de website van Ziggo http://www.ziggo.nl of bel met de Klantenservice 0900-1884.
http://www.tv5monde.com/cms/hollande/p- ... -Ziggo.htm
Zo te lezen niet eens een beslissing van Ziggo maar van TVMonde zelf.
De voornaamste reden voor dit besluit is dat TV5MONDE hiermee in het gehele verzorgingsgebied van Ziggo op dezelfde wijze voor alle abonnees te zien blijft. Gezien de toenemende digitalisering van het televisielandschap levert de garantie van een plaats in het digitale basispakket van Televisie Z1 voor TV5MONDE de meeste continuïteit op. "In het gehele Ziggo-verzorgingsgebied verplaatsen we TV5MONDE van analoge naar digitale distributie. We hebben dit besloten naar aanleiding van de verdeelde adviezen van de diverse programmaraden,” zegt André Vroegindeweij, CEO van TV5MONDE Nederland. "Wij hebben met Ziggo goede afspraken gemaakt over een stabiele distributie in het digitale basispakket waarvoor abonnees geen extra abonnementskosten hoeven te betalen. Hiermee kunnen we alle kijkers een doorlopende toegang tot TV5MONDE garanderen. Een tweede voorwaarde van de overeenkomst is de verbetering van de ontvangst van de Nederlandse ondertiteling. TV5MONDE investeert in digitale ontvangststations waardoor de ondertiteling perfect in beeld verschijnt. Hierdoor kunnen Ziggo-abonnees zonder problemen genieten van Franse cinema op TV5MONDE.”
Mocht u nog vragen hebben of wilt u overstappen naar digitale televisie van Ziggo, ga dan naar de website van Ziggo http://www.ziggo.nl of bel met de Klantenservice 0900-1884.
http://www.tv5monde.com/cms/hollande/p- ... -Ziggo.htm
Zo te lezen niet eens een beslissing van Ziggo maar van TVMonde zelf.
Re: Ziggo levert plotseling minder zenders
Ziggo past hier een overeenkomst eenzijdig aan en in het nadeel van zijn klanten. Dat mag alleen als dit is afgesproken, vier weken van te voren wordt aangekondigd en de klant kosteloos kan opzeggen. Dat wordt niet anders door een wijziging van de mediawet.olaf79 schreef:Ziggo mag dat wel, want van de mediawet is het niet meer verplicht analoge tv door te geven.
Re: Ziggo levert plotseling minder zenders
De providers incl Ziggo geven het ook door aan de klanten, misschien heeft Ts niet opgelet :")alfatrion schreef:Ziggo past hier een overeenkomst eenzijdig aan en in het nadeel van zijn klanten. Dat mag alleen als dit is afgesproken, vier weken van te voren wordt aangekondigd en de klant kosteloos kan opzeggen. Dat wordt niet anders door een wijziging van de mediawet.olaf79 schreef:Ziggo mag dat wel, want van de mediawet is het niet meer verplicht analoge tv door te geven.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Ziggo levert plotseling minder zenders
Nee hoor:alfatrion schreef:Ziggo past hier een overeenkomst eenzijdig aan en in het nadeel van zijn klanten. Dat mag alleen als dit is afgesproken, vier weken van te voren wordt aangekondigd en de klant kosteloos kan opzeggen. Dat wordt niet anders door een wijziging van de mediawet.olaf79 schreef:Ziggo mag dat wel, want van de mediawet is het niet meer verplicht analoge tv door te geven.
17.2 Ziggo kan de samenstelling van het Ziggo standaardpakket radio/tv, de digitale tv-diensten en aanvullende digitale tv-diensten wijzigen, waaronder het vergroten of verkleinen van het aantal programma’s. In dat geval streven wij ernaar dit ten minste vier weken van tevoren bekend te maken.
Dit is overigens niets nieuws en bestond als toen we nog lokale CAI systemen hadden. De programmaraad bepaalde toen wat we mochten zien en wat niet.
-
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10
Re: Ziggo levert plotseling minder zenders
Ok, fijn dat het opgelost is.Donna schreef:Ik heb het opgelost, een andere provider gevonden. Daaaaaaag, Ziggo!
Maar welke nieuwe provider heeft dan zenders, die Ziggo niet heeft?
Re: Ziggo levert plotseling minder zenders
Analoog dan want in het digitale basispakket van Ziggo zit hij gewoon standaard in.Maar welke nieuwe provider heeft dan zenders, die Ziggo niet heeft?
Re: Ziggo levert plotseling minder zenders
Dat hebben ze dus wél gedaan, in die nieuwsbrief. Vandaar dat die ook in de reacties wordt genoemd. Overigens hoef je voor tv5 geen extra abonnement af te sluiten, omdat deze zender gewoon digitaal in het standaard pakket zit.Donna schreef: Het gaat niet om nieuwsbrieven, beslissingen van anderen, websites enz. Het gaat er ook niet om of ik beter af ben bij Ziggo. Het gaat erom dat ik een overeenkomst heb die eenzijdig wordt gewijzigd zonder mij daarvan op de hoogte te stellen.
Re: Ziggo levert plotseling minder zenders
Die claim hebben we hier al vaker gezien "problemen sinds de overgang" en dan bleek het toch in de infrastructuur binnen te zitten.er waren sinds de overgang van UPC naar Ziggo meer problemen die door Ziggo niet werden opgelost.
In ieder geval wordt dat probleem opgelost als je bij de nieuwe provider toch CAT5/6 naar de toestellen moet gaan trekken en de coax niet meer gebruikt.
Ben overigens benieuwd welke problemen dat waren.
Re: Ziggo levert plotseling minder zenders
Kwaliteit en lengte!
Ja, Rommel kabel, extra dun en goedkoop maar 50 cm zal zelden storen!
En een rol satelliet kabel van 100 meters heeft meer weerstand... en dan is de dure kabel slechter!
Zowel dikte/kwaliteit als lengte is bepalend of een extra versterker nodig is of niet.
Maar kabels, vaak valt dat mee maar zijn het de goedkope plastic stekker met gat in bescherming.
Ronde rechte stekkers vallen mee maar vooral haakse zijn vaak open en daar komt de storing binnen.
De buitenkabel het vlechtwerk moet de straling van buiten tegen houden voor de massieve binnen koper.
Maar de stekkers, die moeten van metaal zijn of een constructie die zo is dat er geen gaten zitten.
Het instralen van stoorzenders kan op klein plekje en vooral sinds Digitenne is dat erger geworden!
Ook GSM zender.... dus nog meer storingen die je niet ziet maar er wel zijn!
In plaats van weggewerkte kabels vervangen is vaak alleen het stekkertje vervangen voldoende....
Wel alle stekkers dus in als uitgang vervangen...
Ja, Rommel kabel, extra dun en goedkoop maar 50 cm zal zelden storen!
En een rol satelliet kabel van 100 meters heeft meer weerstand... en dan is de dure kabel slechter!
Zowel dikte/kwaliteit als lengte is bepalend of een extra versterker nodig is of niet.
Maar kabels, vaak valt dat mee maar zijn het de goedkope plastic stekker met gat in bescherming.
Ronde rechte stekkers vallen mee maar vooral haakse zijn vaak open en daar komt de storing binnen.
De buitenkabel het vlechtwerk moet de straling van buiten tegen houden voor de massieve binnen koper.
Maar de stekkers, die moeten van metaal zijn of een constructie die zo is dat er geen gaten zitten.
Het instralen van stoorzenders kan op klein plekje en vooral sinds Digitenne is dat erger geworden!
Ook GSM zender.... dus nog meer storingen die je niet ziet maar er wel zijn!
In plaats van weggewerkte kabels vervangen is vaak alleen het stekkertje vervangen voldoende....
Wel alle stekkers dus in als uitgang vervangen...
Re: Ziggo levert plotseling minder zenders
Daarom pleit ik vaker voor de aangeperste F-Connector, van daaruit kun je naar ieder verloop, zowel recht als haaks.Maar de stekkers, die moeten van metaal zijn of een constructie die zo is dat er geen gaten zitten
Re: Ziggo levert plotseling minder zenders
Het is wel erg technisch, heeft Ziggo daarom zenders aangepast ?
Re: Ziggo levert plotseling minder zenders
Goed lezen Har, dat was op verzoek van de zender zelf
Re: Ziggo levert plotseling minder zenders
Op verzoek van Ziggo ? prima toch, wie kijkt naar de regionale zenders zoals TV Eindhoven TV helmond etc, weg gegooid geldbprosman schreef:Goed lezen Har, dat was op verzoek van de zender zelf
Re: Ziggo levert plotseling minder zenders
Vogels toch: Ziggo is een provider welke de zenders verzorgd, is dit zo moeilijk te begrijpen ?????vogels schreef:Sinds wanneer is Ziggo een zender???Har06 schreef:Op verzoek van Ziggo ? prima toch, wie kijkt naar de regionale zenders zoals TV Eindhoven TV helmond etc, weg gegooid geldbprosman schreef:Goed lezen Har, dat was op verzoek van de zender zelf
Re: Ziggo levert plotseling minder zenders
Nog maar een keer speciaal voor jou Har, de link even begrijpend lezen :
http://www.tv5monde.com/cms/hollande/p- ... -Ziggo.htm
http://www.tv5monde.com/cms/hollande/p- ... -Ziggo.htm