| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Banken
Re: Banken
Betekend het vetgedrukte, dat je door alle nederlandse banken wordt geweigerd?emmen1955 schreef:Al sinds 2009 ben ik actief binnen het roerend/onroerend goed en maak tot heden gebruik van een niet zakelijke rekening. Echter doordat ik andere activiteiten wens toe te voegen betreffende evenementen had ik een zakelijke bankrekening nodig.
Echter deze wordt mij geweigerd doordat zoals de bank schriftelijk bevestigd dit te maken zou hebben met integriteitsincidenten binnen de branche. Eveneens zou men te veel controles moeten uitoefenen en was het volgens de bank onmogelijk (???) Vanzelfsprekend heb ik geen strafrechtelijk verleden of wat dan ook en ook na mijn aanbod een bewijs van goed gedrag te overleggen leek men onverstoord vast te houden aan hun in mijn optiek onrechtmatig handelen.
Toch word ik weggezet als een verdacht persoon en blijkt na lang doorvragen dat men de gehele vastgoed zou weren. Buiten het feit dat ik dit niet geloof lijkt men zich schuldig te maken aan Artikel 1 conform de Grondwet waarin duidelijk is vastgelegd dat men niet als dusdanig mag handelen. Ook de AFM, de Nederlandse bank lijken zich maar ten dele zich te herkennen in het beeld namens diverse Nederlandse banken dat de gehele vastgoed geweigerd zou mogen worden, echter lijkt men gewoon de andere kant op te kijken.
De bank gaf aan dat indien ik de activiteiten zou verwijderen binnen mijn Kamer van Koophandel inschrijving dat ik dan wel een zakelijke bankrekening zou kunnen krijgen. Echter vanzelfsprekend is dit geen optie. Je gaat natuurlijk bestaande activiteiten niet stopzetten om wel een zakelijke rekening te kunnen krijgen. Tevens kan men geen 2 eenmanszaken oprichten onder dezelfde naam.
De casus neergelegd bij de Kamer van Koophandel en vonden ook zij deze handelswijze ronduit opmerkelijk te noemen. Echter ook zij lijken geen rol van betekenis te kunnen (of willen spelen) maar is het wel doorgespeeld aan Economische zaken.
Klaarblijkelijk geldt de Grondwet dus niet voor de Nederlandse banken. Wie heeft idem ervaringen gehad?
Wat is het probleem om de vastgoed activiteit te schrappen bij de kvk, en na openening van de zakelijke rekening weer op te voeren ?
Dat heet fraude.... Maar is dit een consumenten kwestie of kan hij beter naar een juridisch forum? Ik weet zeker dat de makelaars/ woningbouwvereniging e.d. wel zakelijke rekeningen hebben.... Dus word mijn conclusie al snel dat er meer aan de hand is.crazyme schreef:Wat is het probleem om de vastgoed activiteit te schrappen bij de kvk, en na openening van de zakelijke rekening weer op te voeren ?
Ik denk dat het verhuren van "ramen" op weerstand zal stuiten.
Nee, er is niet meer aan de hand maar ben niet aangesloten bij een branchevereniging. Ik wil onafhankelijk blijven opereren en kan niemand mij natuurlijk verplichten mij aan te sluiten bij de vaak veel te dure branche organisaties.
Beetje onzinnige redenering. Ten eerste geldt de grondwet naar burgers toe en niet naar ondernemingen. Ten tweede gaat het om een verbod op onderscheid op grond van niet-relevante aspecten, waarbij voor een onderneming toch zeer relevant is in welke branche men werkzaam is. Ten derde gaat het er om dat gelijke gevallen gelijk worden behandeld, en er wordt juist door de bank gemeld dat men in het algemeen met zulke ondernemingen niet wil zakendoen. Dus men behandelt juist wel alle onroerend goed ondernemingen gelijk.emmen1955 schreef: lijkt men zich schuldig te maken aan Artikel 1 conform de Grondwet waarin duidelijk is vastgelegd dat men niet als dusdanig mag handelen.
...
Klaarblijkelijk geldt de Grondwet dus niet voor de Nederlandse banken.
Het staat de bank vrij om zaken te doen met de ondernemingen die zij willen, mits het onderscheid hierbij op zakelijke gronden geschiedt.
U bent huisjesmelker ?emmen1955 schreef:Al sinds 2009 ben ik actief binnen het roerend/onroerend goed en maak tot heden gebruik van een niet zakelijke rekening. Echter doordat ik andere activiteiten wens toe te voegen betreffende evenementen had ik een zakelijke bankrekening nodig.
Echter deze wordt mij geweigerd doordat zoals de bank schriftelijk bevestigd dit te maken zou hebben met integriteitsincidenten binnen de branche.
Reactie het zijnde als huisjesmelkers reageer ik natuurlijk niet en is te onzinnig voor woorden. Dat de Grondwet slechts voor particulieren zou gelden is eveneens complete flauwekul en lijkt mij een hoog Telegraaf gehalte te hebben.
Banken mogen inderdaad een eigen beleid voeren, echter binnen de kader van de wet en mag men niet gehele groepen uitsluiten. Dit is overigens ook zo uitgelegd door zowel Economische zaken als de AFM.
Banken mogen inderdaad een eigen beleid voeren, echter binnen de kader van de wet en mag men niet gehele groepen uitsluiten. Dit is overigens ook zo uitgelegd door zowel Economische zaken als de AFM.
Je weet het kennelijk prima. Succes ermee.emmen1955 schreef:Reactie het zijnde als huisjesmelkers reageer ik natuurlijk niet en is te onzinnig voor woorden. Dat de Grondwet slechts voor particulieren zou gelden is eveneens complete flauwekul en lijkt mij een hoog Telegraaf gehalte te hebben.
Je weet het kennelijk prima. Succes ermee.emmen1955 schreef:Reactie het zijnde als huisjesmelkers reageer ik natuurlijk niet en is te onzinnig voor woorden. Dat de Grondwet slechts voor particulieren zou gelden is eveneens complete flauwekul en lijkt mij een hoog Telegraaf gehalte te hebben.
??? geen hele groepen uitsluiten? Verzekeraars en banken doen niets anders! Acceptatiebeleid heet dat. Bedrijven in een grijze sector die zich niet willen of kunnen aansluiten bij een branchevereniging worden niet geaccepteerd.
In de vastgoedhandel is heel veel grijs gebied, voorbeelden zijn al gegeven! En die willen ze niet en ze zijn nergens verplicht gesteld om een klant te accepteren! Alleen de zorgverzekeringen kennen een acceptatieplicht.
In de vastgoedhandel is heel veel grijs gebied, voorbeelden zijn al gegeven! En die willen ze niet en ze zijn nergens verplicht gesteld om een klant te accepteren! Alleen de zorgverzekeringen kennen een acceptatieplicht.
Is er een zakelijke rekening waar je niet rood op kan staan? Welk risico loopt de bank dan nog?
Faciliteren van duistere zaken.16again schreef:Is er een zakelijke rekening waar je niet rood op kan staan? Welk risico loopt de bank dan nog?
Dat je niet bij een bank als Triodos kan aankloppen als fabrikant van clusterbommen snap ik wel.crazyme schreef:Faciliteren van duistere zaken.16again schreef:Is er een zakelijke rekening waar je niet rood op kan staan? Welk risico loopt de bank dan nog?
Maar dat banken de gehele vastgoed branche uitsluiten, kan er bij mij niet in.
Dat is natuurlijk lariekoek. Banken sluiten alleen bepaalde activiteiten uit van de vastgoed markt. Kennelijk doet TS één of meerdere activiteiten in de vastgoed markt die door banken niet geaccepteerd worden.16again schreef:Dat je niet bij een bank als Triodos kan aankloppen als fabrikant van clusterbommen snap ik wel.crazyme schreef:Faciliteren van duistere zaken.16again schreef:Is er een zakelijke rekening waar je niet rood op kan staan? Welk risico loopt de bank dan nog?
Maar dat banken de gehele vastgoed branche uitsluiten, kan er bij mij niet in.
Nee, het betreft geen andere activiteiten dan andere vastgoedadviseurs. Nee geen duistere zaakjes en nee geen geheimen voor de fiscus, ja een K.v.K nummer, en ja een BTW nummer. En ja vele tevreden klanten!
Dan zou je bij een andere bank gewoon een zakelijke rekening moeten kunnen openen.emmen1955 schreef:Nee, het betreft geen andere activiteiten dan andere vastgoedadviseurs. Nee geen duistere zaakjes en nee geen geheimen voor de fiscus, ja een K.v.K nummer, en ja een BTW nummer. En ja vele tevreden klanten!
Wanneer dat niet lukt is er toch meer aan de hand.
Over welke activiteiten heb je het dan in onderstaande quote?emmen1955 schreef:Nee, het betreft geen andere activiteiten dan andere vastgoedadviseurs. Nee geen duistere zaakjes en nee geen geheimen voor de fiscus, ja een K.v.K nummer, en ja een BTW nummer. En ja vele tevreden klanten!
En bij welke bank(en) kun je die zakelijke rekening niet openen?emmen1955 schreef:De bank gaf aan dat indien ik de activiteiten zou verwijderen binnen mijn Kamer van Koophandel inschrijving dat ik dan wel een zakelijke bankrekening zou kunnen krijgen. Echter vanzelfsprekend is dit geen optie. Je gaat natuurlijk bestaande activiteiten niet stopzetten om wel een zakelijke rekening te kunnen krijgen. Tevens kan men geen 2 eenmanszaken oprichten onder dezelfde naam.
Vreemd. Ik kan gewoon bankieren bij de ING en Rabo.
BV in handel en beleggen in vastgoed in de breedste zin van het woord. Nu doe ik dat wel al heel lang. Van voor de vastgoedfraudes. Mogelijk dat ze nu anders omgaan met nieuwe klanten.
BV in handel en beleggen in vastgoed in de breedste zin van het woord. Nu doe ik dat wel al heel lang. Van voor de vastgoedfraudes. Mogelijk dat ze nu anders omgaan met nieuwe klanten.
1. Behoort een onderneming tot allen die zich in Nederland bevinden? Volgens mij is en onderneming geen persoon en behoort die onderneming dus niet tot allen.emmen1955 schreef: Dat de Grondwet slechts voor particulieren zou gelden is eveneens complete flauwekul en lijkt mij een hoog Telegraaf gehalte te hebben.
2.worden ondernemingen in gelijke gevallen ongelijk behandeld? Volgens mij geef je zelf al aan dat de banken de ondernemingen in onroerend goed allen uitsluit en dus gelijk behandelt.
3. Kan een onderneming een godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of wat voor ander persoonskenmerken hebben? Lijkt mij voorbehouden aan personen en dus niet mogelijk bij ondernemingen. Dus discriminatie op grond van zulke persoonskenmerken is bij een onderneming onmogelijk.
Dit zijn al drie redenen waarom je argument dat de banken zich niet aan de grondwet zouden houden geen hout snijdt.