LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook wij R&G beveiligingen (echt niet tevreden)

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Mowgli2009

Ook wij R&G beveiligingen (echt niet tevreden)

Ongelezen bericht door Mowgli2009 »

Ook wij zijn benaderd door R&G beveiligingen in 2009, na een gesprek te hebben met de medewerker van R&G besloten om dit te laten plaatsen. Ik heb destijds (2011) een brief gehad van EuroPAC (de alarmcentrale) dat als er brand uit breekt bij ons, de brandweer wordt gebeld. In 2012 is deze brief herroepen, en staat nu in het landelijke protocol (NEN 2535) dat voordat de brandweer wordt aangestuurd, er een geverifieerd alarm moet plaatsvinden middels brandmelders, en geen rookmelders. Dit is ons nooit meegedeeld door R&G, hier ben er zelf afgelopen augustus achter gekomen.

Wat blijkt......
R&G zegt dat ze brandmelders in het pakket hebben en plaatsen, maar dit zijn helaas rookmelders. Dit is dus het hele grote probleem.

Na dit voor te hebben gelegd bij R&G ben ik vorige week gebeld door V&S beveiligingen de installateur van R&G voor het plaatsen van een extra rookmelder in elk vertrek, contact gehad met EuroPAC of dit kan, het antwoord is NEE.

Voordat de alarmcentrale de brandweer belt bij brand, moeten er brandmelders worden geplaatst of camera's, wat natuurlijk veel duurder is dan een setje rookmelders.

Sinds 2 weken is het akelig rustig van de kant van R&G, nadat ik ze heb gevraagd het contract te ontbinden, gezien ze niet kunnen nakomen wat er destijds is afgesproken, en op papier staat.

Als ik het zo lees op van andere gebruikers op internet..... wordt er gedreigd door R&G om deurwaarders/incassobureau's op je af te sturen. Deze personen hebben alleen een titel als de rechtbank uitspraak heeft gedaan.

Waar het mij om gaat.... ik neem een dienst af, betaal elke maand netjes, er zijn veranderingen die niet worden door gegeven, rookmelders zijn geen brandmelders zoals ze beweren, dus de veiligheid wordt niet gewaarborgd, het is dus voor mij beëindiging van het contract.

Mijn vraag.....
Zijn er meer personen die dit product hebben van R&G, en weten dat als er brand uitbreekt er geen brandweer meer wordt gebeld, dus met een veilig gevoel van huis gaan is er voor mij/ons niet meer bij.

Ik heb al contact met mijn jurist gehad, en ga hier zeker een zaak van maken in de rechtbank.

Groet,

Mowgli2009

Re: Ook wij R&G beveiligingen (echt niet tevreden)

Ongelezen bericht door Mowgli2009 »

Nadat ik mijn bericht had geplaatst, kreeg ik een mail van R&G beveiliging dat zij uit coulance heeft besloten, op ons verzoek tot ontbinding van ons Koopovereenkomst alarmcentrale in te gaan.
Omdat ze niet kunnen nakomen wat er in 2009 was overeengekomen, was dit hun beslissing.

De meldkamer, service,- en onderhoudsdiensten worden per omgaande opgezegd,
er wordt geen afkoopsom in rekening gebracht,
het alarmsysteem is eigendom van ons, en wordt niet door R&G gedemonteerd/opgeëist.

Dit klopt, heb van EuroPAC alarmcentrale al bericht gehad dat wij zijn afgemeld.

De kosten voor de jurist houden wij gelukkig in onze zak.

Groet,

Michelle_L

Re: Ook wij R&G beveiligingen (echt niet tevreden)

Ongelezen bericht door Michelle_L »

En dat binnen 4 uur. Fijn dat het opgelost is in ieder geval.

Gesloten