Garantie Coolblue - batterij laadt niet
Geplaatst: 09 okt 2015 10:48
Beste Allen,
Ik post dit voor een vriendin, maar vraag me toch wel af hoe dit zit:
- Augustus: Laptop laadt niet meer op, doet het prima als hij bekabeld is. Coolblue gebeld, die geven aan dat ik Lenovo (de fabrikant) moet bellen
- Lenovo geeft aan dat ik eerst software testjes moet uitvoeren om te kijken of het aan de software ligt. Dat doe ik en het ligt niet aan de software.
- Lenovo terug gebeld en die geven aan dat dan waarschijnlijk de accu kapot is.
- 28 augustus: Lenovo stuurt mij een nieuwe accu, maar de nieuwe accu laadt ook niet op. Lenovo geeft aan dat het dan waarschijnlijk het moederbord is.
- Ik bel Lenovo en coolblue terug. Ik moet de laptop opsturen, dat kan via Lenovo maar ook via Coolblue. Colleblue adviseert mij dat zelf naar Lenovo te doen want dat gaat sneller.
- 5 september: ik stuur de laptop naar Lenovo
- 18 september: Lenovo vertelt mij dat de laptop stuk is en dat het niet binnen de garantie valt omdat de schade door mijn eigen schuld zou zijn. Volgens Lenovo is het moederbord stuk door waterschade en zo ook het keyboard (het keyboard deed het prima voordat ik het naar lenovo stuurde, ik had er echt geen problemen mee)
- Ik bel lenovo om te vragen hoe het kan dat opeens het keyboard stuk is, zij stellen dat het misschien niet stuk was maar zeer zeker door de waterschade snel stuk zal gaan, ivm corrosie. Ik wil graag van Lenovo fotos krijgen. In eerste instantie krijg ik te horen dat dat niet kan. Maar na een beetje zeuren krijg ik ze toch. Op die fotos zie ik inderdaad waterschade.
- Ik moet vervolgens 200 euro betalen om de laptop (die dus net een half jaar oud was) te repareren.
- Ik betaal op 2 oktober (het duurde even voordat ik die fotos kreeg) en zal als het goed is mijn laptop voor de 26e terugkrijgen.
Wat ik me een beetje afvraag hier: ik had het aan onze systeembeheerder gevraagd op werk, en daar werd gesteld dat een accu die niet meer laadt inderdaad waarschijnlijk aan het moederbord ligt, maar dat dat eigenlijk nooit veroorzaakt wordt door waterschade, want dan zouden er ook andere problemen moeten zijn. En die waren er niet (volgens Lenovo is het keyboard ook stuk, maar ik heb dat helemaal niet ervaren) Toch is op de fotos duidelijk waterschade te zien.
Word ik hier nou aan het lijntje gehouden door lenovo zodat ik zelf voor reparatie moet betalen tijdens de garantie periode? Of is er wel waterschade en heeft de systeembeheerder ongelijk en kan het inderdaad zijn dat het keyboard wel stuk is maar er gewoon nog geen symptomen waren?
Er is overigens echt geen water of vloeistof over die laptop heen gegaan, want ik zou de eerste zijn die het toegaf op het moment dat ik dat ding zelf stuk gemaakt had.
Ik post dit voor een vriendin, maar vraag me toch wel af hoe dit zit:
- Augustus: Laptop laadt niet meer op, doet het prima als hij bekabeld is. Coolblue gebeld, die geven aan dat ik Lenovo (de fabrikant) moet bellen
- Lenovo geeft aan dat ik eerst software testjes moet uitvoeren om te kijken of het aan de software ligt. Dat doe ik en het ligt niet aan de software.
- Lenovo terug gebeld en die geven aan dat dan waarschijnlijk de accu kapot is.
- 28 augustus: Lenovo stuurt mij een nieuwe accu, maar de nieuwe accu laadt ook niet op. Lenovo geeft aan dat het dan waarschijnlijk het moederbord is.
- Ik bel Lenovo en coolblue terug. Ik moet de laptop opsturen, dat kan via Lenovo maar ook via Coolblue. Colleblue adviseert mij dat zelf naar Lenovo te doen want dat gaat sneller.
- 5 september: ik stuur de laptop naar Lenovo
- 18 september: Lenovo vertelt mij dat de laptop stuk is en dat het niet binnen de garantie valt omdat de schade door mijn eigen schuld zou zijn. Volgens Lenovo is het moederbord stuk door waterschade en zo ook het keyboard (het keyboard deed het prima voordat ik het naar lenovo stuurde, ik had er echt geen problemen mee)
- Ik bel lenovo om te vragen hoe het kan dat opeens het keyboard stuk is, zij stellen dat het misschien niet stuk was maar zeer zeker door de waterschade snel stuk zal gaan, ivm corrosie. Ik wil graag van Lenovo fotos krijgen. In eerste instantie krijg ik te horen dat dat niet kan. Maar na een beetje zeuren krijg ik ze toch. Op die fotos zie ik inderdaad waterschade.
- Ik moet vervolgens 200 euro betalen om de laptop (die dus net een half jaar oud was) te repareren.
- Ik betaal op 2 oktober (het duurde even voordat ik die fotos kreeg) en zal als het goed is mijn laptop voor de 26e terugkrijgen.
Wat ik me een beetje afvraag hier: ik had het aan onze systeembeheerder gevraagd op werk, en daar werd gesteld dat een accu die niet meer laadt inderdaad waarschijnlijk aan het moederbord ligt, maar dat dat eigenlijk nooit veroorzaakt wordt door waterschade, want dan zouden er ook andere problemen moeten zijn. En die waren er niet (volgens Lenovo is het keyboard ook stuk, maar ik heb dat helemaal niet ervaren) Toch is op de fotos duidelijk waterschade te zien.
Word ik hier nou aan het lijntje gehouden door lenovo zodat ik zelf voor reparatie moet betalen tijdens de garantie periode? Of is er wel waterschade en heeft de systeembeheerder ongelijk en kan het inderdaad zijn dat het keyboard wel stuk is maar er gewoon nog geen symptomen waren?
Er is overigens echt geen water of vloeistof over die laptop heen gegaan, want ik zou de eerste zijn die het toegaf op het moment dat ik dat ding zelf stuk gemaakt had.