Pagina 1 van 1

Eigen risico carglass

Geplaatst: 09 okt 2015 19:34
door roof1971
Ik heb het volgende probleem gehad met Carglass; ik heb vorig jr een sterretje laten repareren aan mijn voorruit. De monteur gaf na de reparatie aan dat het niet helemaal goed was verlopen, was reparatie aan huis, mijn vrouw was thuis, ik op het werk. Zou eigenlijk een nieuwe voorruit in moeten maar ik moest maar even kijken of het zou houden, ik had toen een andere auto vz met een eigen risico voor de voorruit. Ik heb toen heel lang nog door kunnen rijden met de gerepareerde ster. In het nieuwe jaar 2015 heb ik dus ook veiligheidshalve me beter laten verzekeren bij centraal beheer met ruitschade plus geen eigen risico voor ruitschade. Een maand geleden is me de gerepareerde ster alsnog doorgescheurd. Ik heb het geheel netjes laten maken en nog extra even gebeld of ik nu echt geen eigen risico had. Nee was het antwoord van mijn vz. Carglass zet een nieuwe ruit erin en zou het verder met cb oppakken. Vorige week krijg ik alsnog een rekening in de bus met jawel een eigen risico die bij mij in rekening wordt gebracht?
Verhaal gehaald bij Carglass met het volgende antwoord. gezien het een doorgescheurde schade betrof van een jr geleden zou gefactureerd worden een jr terug bij de vz die ik toen had met de toenmalige voorwaarden?.. Hoe kan het dat als ik nu schade heb, wordt afgerekend op de situatie van een jaar terug? Ik ben nu toch wel goed verzekerd, waarom kan Carglass de factuur niet bij mijn huidige vz indienen. Ik begrijp het technisch verhaal wel met oorzaak en gevolg maar waarom moet ik hier als klant voor opdraaien? Ik heb hier een zeer verhit gesprek met Carglass over gehad maar geven naar mij toe aan dat ze dit nu eenmaal zo doen in hun bedrijf en daarmee is de kous af. Bij mijn huidige vz centraal beheer is er een specialist mee aan de slag geweest en die geven aan dat ik het zelf kom te betalen en dat dit nu eenmaal zo gaat. Zie ik deze hele situatie nu verkeerd of klopt hier iets niet. Mvg A :?

Re: Eigen risico carglass

Geplaatst: 10 okt 2015 11:07
door Quark
Ik denk dat carglass echt wel heeft geprobeerd het met de verzekering te regelen, maar als zij 0 op het rekest krijgen, zullen ze de rekening toch echt bij u neerleggen.
Aan u de taak om dit met uw verzekering te regelen en niet met carglass.

U heeft geen problemen met carglass, die hebben gedaan waarvoor ze worden betaald, maar met uw verzekering.

Re: Eigen risico carglass

Geplaatst: 10 okt 2015 11:30
door sjohie
roof1971 schreef:Ik heb het volgende probleem gehad met Carglass; ik heb vorig jr een sterretje laten repareren aan mijn voorruit. De monteur gaf na de reparatie aan dat het niet helemaal goed was verlopen, was reparatie aan huis, mijn vrouw was thuis, ik op het werk. Zou eigenlijk een nieuwe voorruit in moeten maar ik moest maar even kijken of het zou houden, ik had toen een andere auto vz met een eigen risico voor de voorruit. Ik heb toen heel lang nog door kunnen rijden met de gerepareerde ster. In het nieuwe jaar 2015 heb ik dus ook veiligheidshalve me beter laten verzekeren bij centraal beheer met ruitschade plus geen eigen risico voor ruitschade. Een maand geleden is me de gerepareerde ster alsnog doorgescheurd. Ik heb het geheel netjes laten maken en nog extra even gebeld of ik nu echt geen eigen risico had. Nee was het antwoord van mijn vz. Carglass zet een nieuwe ruit erin en zou het verder met cb oppakken. Vorige week krijg ik alsnog een rekening in de bus met jawel een eigen risico die bij mij in rekening wordt gebracht?
Verhaal gehaald bij Carglass met het volgende antwoord. gezien het een doorgescheurde schade betrof van een jr geleden zou gefactureerd worden een jr terug bij de vz die ik toen had met de toenmalige voorwaarden?.. Hoe kan het dat als ik nu schade heb, wordt afgerekend op de situatie van een jaar terug? Ik ben nu toch wel goed verzekerd, waarom kan Carglass de factuur niet bij mijn huidige vz indienen. Ik begrijp het technisch verhaal wel met oorzaak en gevolg maar waarom moet ik hier als klant voor opdraaien? Ik heb hier een zeer verhit gesprek met Carglass over gehad maar geven naar mij toe aan dat ze dit nu eenmaal zo doen in hun bedrijf en daarmee is de kous af. Bij mijn huidige vz centraal beheer is er een specialist mee aan de slag geweest en die geven aan dat ik het zelf kom te betalen en dat dit nu eenmaal zo gaat. Zie ik deze hele situatie nu verkeerd of klopt hier iets niet. Mvg A :?
Het klopt volgens mij wel, het doorscheuren is ontstaan in het nieuwe jaar, maar is feitelijk een vervolgschade van de oorspronkelijke schade uit het oude jaar. Als je toen direct had gezegd, ik kijk het niet aan, als jullie zeggen dat de reparatie niet helemaal goed is verlopen, en jij (de monteur aan huis) vindt dat er "eigenlijk" een nieuwe ruit in moet, dan doen we dat nu ook. Was dat doorscheuren niet gebeurd.

Re: Eigen risico carglass

Geplaatst: 10 okt 2015 15:18
door 16again
snuffel1 schreef: U heeft wel een beetje fraude gepleegd want u heeft een oude schade voor de tweede keer ter vergoeding opgevoert.
Het woord fraude lijkt me volkomen misplaatst. Een rekening uit 2015 wordt simpelweg ingediend bij de verzekeringsmaatschappij waar in 2015 de polis loopt.

Re: Eigen risico carglass

Geplaatst: 10 okt 2015 15:27
door tijger1
U claimt een oude schade bij ern nieuwe verzekeraar. Dat kan natuurlijk niet.

Re: Eigen risico carglass

Geplaatst: 10 okt 2015 16:11
door stefanhouterman
Quark schreef:Ik denk dat carglass echt wel heeft geprobeerd het met de verzekering te regelen, maar als zij 0 op het rekest krijgen, zullen ze de rekening toch echt bij u neerleggen.
Aan u de taak om dit met uw verzekering te regelen en niet met carglass.

U heeft geen problemen met carglass, die hebben gedaan waarvoor ze worden betaald, maar met uw verzekering.
Inderdaad, want het repareren van het sterretje wat door de verzekering gratis vergoed is, wordt bij het toch vervangen van een ruit, door Carglass weer gecrediteerd.

Re: Eigen risico carglass

Geplaatst: 11 okt 2015 11:49
door roof1971
Bedankt voor jullie reacties, ik zag het zelf meer van ik heb me nu toch beter verzekerd, ik heb nu schade dus ik reken af met mijn huidige verzekeraar, ik betaal immers nu ook meer premie. Maar het lijkt inderdaad een verhaal van oorzaak en gevolg en op de juiste plaats afrekenen, dus bij mijn vorige verzekeraar. Ik ga hem maar snel betalen....helaas.