De pakketten worden voortaan direct bij een afhaalpunt afgeleverd. Je krijgt een briefje in de bus en je moet maar zien hoe je naar het afhaalpunt komt.
PostNL noemt het een nieuwe service

http://i.imgur.com/Kslf9Q4.png
Het is natuurlijk niets anders dan een kostenbesparing. Een pakketbezorger krijgt een x-bedrag per pakketje, door deze beleidswijziging hoeft PostNL dat niet meer af te dragen en besparen ze flink wat geld.
Maar voor mij als consument levert het extra kosten op. Ik bestel veel bij Chinese webshops en het kost mij nu veel tijd en geld (benzine) om elke keer naar het ophaalpunt te gaan. En daar komt ook nog een hoop ergernis bij want het afhaalpunt is een supermarkt waar het een ongeorganiseerd zooitje is qua pakketjes. Dus dan sta je rustig 10 minuten te wachten totdat ze je pakketje hebben gevonden.
En het is ook nog eens in strijd met hun eigen algemene voorwaarden http://www.postnl.nl/Images/Algemene-vo ... 0-9615.pdf
In artikel 13 staat vermeld:
Aflevering vindt plaats op het op de Zending vermelde adres, dan wel op een door de Geadresseerde opgegeven ander adres.
Maar op het pakket staat MIJN adres en niet het adres van het afhaalpunt.
Mogen ze dit zomaar doen?