administratieve wanorde bij VGZ
Geplaatst: 13 okt 2015 09:59
VGZ stuurt facturen naar de gerechtsdeurwaarder in plaats van naar verzekerde.
Het geval is dat ik bericht kreeg van de gerechtsdeurwaarder dat ik de premie niet betaald zou hebben. Raar, want ik boek dat zelf elke maand over. ( en ja ik heb dit zelf automatisch lopen ( geen automatische incasso, want ik wil zelf de dag bepalen, wanneer het afgeschreven wordt)). De gerechtsdeurwaarder is er vriendelijk aan telefoon en vraagt mij om een printscreen van mijn betalingen. okee wordt geregeld. Ik naïef denkende dat het geregeld gaat worden.
VGZ ook gecontacteerd en gevraagd wat er nu eigenlijk openstaat. Verschillende maanden premie en eigen risico volgens hun. o waarom heb ik hier niet van gehoord. ik heb nog een brief, nog een herinnering, nog een aanmaning van gezien???????? Nu blijkt dat ze het postadres nooit aangepast hebben. Dus weer een ( post) adreswijziging doorgegeven en gevraagd of ik voortaan de post per mail kan krijgen, want op een of andere rede verdwijnt mijn post( alleen die van het VGZ hoor!) Zij blijven volhouden dat de betreffende brieven wel gestuurd zijn (en als ik vraag om bewijzen dan heb ik de telefoniste op de tenen getrapt.) Nu moet het goed komen denk ik, adres is aangepast!!!
Maar helaas wordt mijn verzoek niet gehonoreerd. Ik krijg bericht van het oude adres dat er post van het VGZ is. Ik weer contact met VGZ ( 20 cent per gesprek met de gebruikelijke belkosten) weer vragen AUB mijn post naar een ander adres te sturen. En ja hoor, het lukt nog steeds niet. Ook zijn ze mijn betalingen kwijt. Ik weer een overzicht gestuurd, want ik maak het toch over o.v.v. poliskosten en dan mijn relatienummer. wat is hier zo moeilijk aan. Als ik dat aan een basisschool leerling uitleg dat weten ze toch ook waar het thuis hoort. Terug naar het verhaal rechtsdeurwaarder. Ja bericht van hun. Met opwinding open ik hun mail( krijgen zij wel een bevredigend antwoord van het VGZ????). Helaas het VGZ mag gewoon (zonder Clienten op de hoogte te stellen van een factuur en in gebreken te stellen van een Client, als de betaling uitblijft) je hele dossier doorsturen naar de gerechtsdeurwaarder. Dus toch rente en incassokosten. Uit de aanvullende verzekering gegooid. Te boek staan als wanbetaler enz, enz...
Op advies van de telefoniste na nogmaals contact te hebben gehad met het VGZ, via de website een klacht ingediend bij VGZ en daar nemen ze gewoon niet de moeite om daarop te reageren.
Help, hoe krijg ik deze puinhoop opgelost????????
Indien ik geweten had van de (eigen risico)factuur dan had ik die gewoon betaald en zat ik niet in deze puinhoop. Helaas denk ik dat er niet anders opzit dan de weg naar de rechtbank en daar alles gewoon uitleggen. Want gelukkig ben ik wel zo slim geweest om mijn CORRESPONENTIE te bewaren.
Het geval is dat ik bericht kreeg van de gerechtsdeurwaarder dat ik de premie niet betaald zou hebben. Raar, want ik boek dat zelf elke maand over. ( en ja ik heb dit zelf automatisch lopen ( geen automatische incasso, want ik wil zelf de dag bepalen, wanneer het afgeschreven wordt)). De gerechtsdeurwaarder is er vriendelijk aan telefoon en vraagt mij om een printscreen van mijn betalingen. okee wordt geregeld. Ik naïef denkende dat het geregeld gaat worden.
VGZ ook gecontacteerd en gevraagd wat er nu eigenlijk openstaat. Verschillende maanden premie en eigen risico volgens hun. o waarom heb ik hier niet van gehoord. ik heb nog een brief, nog een herinnering, nog een aanmaning van gezien???????? Nu blijkt dat ze het postadres nooit aangepast hebben. Dus weer een ( post) adreswijziging doorgegeven en gevraagd of ik voortaan de post per mail kan krijgen, want op een of andere rede verdwijnt mijn post( alleen die van het VGZ hoor!) Zij blijven volhouden dat de betreffende brieven wel gestuurd zijn (en als ik vraag om bewijzen dan heb ik de telefoniste op de tenen getrapt.) Nu moet het goed komen denk ik, adres is aangepast!!!
Maar helaas wordt mijn verzoek niet gehonoreerd. Ik krijg bericht van het oude adres dat er post van het VGZ is. Ik weer contact met VGZ ( 20 cent per gesprek met de gebruikelijke belkosten) weer vragen AUB mijn post naar een ander adres te sturen. En ja hoor, het lukt nog steeds niet. Ook zijn ze mijn betalingen kwijt. Ik weer een overzicht gestuurd, want ik maak het toch over o.v.v. poliskosten en dan mijn relatienummer. wat is hier zo moeilijk aan. Als ik dat aan een basisschool leerling uitleg dat weten ze toch ook waar het thuis hoort. Terug naar het verhaal rechtsdeurwaarder. Ja bericht van hun. Met opwinding open ik hun mail( krijgen zij wel een bevredigend antwoord van het VGZ????). Helaas het VGZ mag gewoon (zonder Clienten op de hoogte te stellen van een factuur en in gebreken te stellen van een Client, als de betaling uitblijft) je hele dossier doorsturen naar de gerechtsdeurwaarder. Dus toch rente en incassokosten. Uit de aanvullende verzekering gegooid. Te boek staan als wanbetaler enz, enz...
Op advies van de telefoniste na nogmaals contact te hebben gehad met het VGZ, via de website een klacht ingediend bij VGZ en daar nemen ze gewoon niet de moeite om daarop te reageren.
Help, hoe krijg ik deze puinhoop opgelost????????
Indien ik geweten had van de (eigen risico)factuur dan had ik die gewoon betaald en zat ik niet in deze puinhoop. Helaas denk ik dat er niet anders opzit dan de weg naar de rechtbank en daar alles gewoon uitleggen. Want gelukkig ben ik wel zo slim geweest om mijn CORRESPONENTIE te bewaren.