Tickets4U.nl verkoopt niet geactiveerde (nep) kaarten.
Geplaatst: 13 okt 2015 15:19
Ik wil mijn (zeer negatieve) ervaring delen met jullie inzake Tickets4U.nl.
Allereerst het is natuurlijk stom van mijzelf om zo'n bedrijf als Tickets4U.nl te vertrouwen. Het is "wederom" zo'n bedrijf dat kaarten en tickets doorverkoopt tegen woekerprijzen, dit terzijde.
Afgelopen zaterdag besloot ik, last minute, naar een feest te gaan in Ahoy. Dit feest was natuurlijk al lang en breed uitverkocht, dus een gewoon c.q. regulier kaartje aanschaffen ging dus niet meer. Dat zijn er natuurlijk nog een aantal andere mogelijkheden, namelijk;
- via Marktplaats: Nee, bedankt dit is anno 2015 totaal onbetrouwbaar geworden (helaas)
- via Ticketswap: Onlangs had een vriendin van mij hier een slechte ervaring mee
Aangezien deze mogelijkheden mij niet aan stonden, bleef er in feite maar één optie over, namelijk bij bedrijf die "gespecialiseerd" is in het verkopen van kaarten voor evenementen die uitverkocht zijn.
Na enig zoeken kwam ik uiteindelijk uit bij: Tickets4U.nl.
Op hun website staat een zeer mooi logo van EUSTA (European Union Secondary Ticketing Association). Achteraf is dit volgens mij klinkklare onzin.
Ik was in eerste instantie blij dat ze nog kaarten hadden voor het uitverkochte evenement waar ik s'avonds naar toe wilden. Vervolgens schrok ik wel aardig van de prijs, namelijk 83.50 Euro (in totaal), dit t.o.v. de reguliere verkoopprijs van 41,- Euro. Veel geld natuurlijk, maar het risico lopen om een (nep) kaartje via Marktplaats of Ticketswap was mij te groot.
Dus uiteindelijk maar besteld en betaald via iDeal. Binnen de minuut kreeg ik een link toegestuurd met het E-ticket in .pdf formaat. Deze uitgeprint en vervolgens naar mijn vrienden gegaan om daar alvast een paar sappies te doen.
Later op de avond, éénmaal aangekomen bij het evenement, werd de feestvreugde al snel getemperd. Toen mijn kaartje werd gecontroleerd gaf deze direct 'rood' aan (m.a.w. er is iets mis met het kaartje). Vervolgens werd ik vriendelijk verzocht om eimand van crowdsupport mee te gaan.
Deze bracht mij naar iemand van Paylogic, die mijn kaartje nogmaals wou scannen (ter bevestiging). Dus hij scande nogmaals mijn kaartje en wederom de rode kleur. In tegenstelling tot de eerste keer scannen, kon de man van Paylogic wel zien wat de reden was. Het kaartje was niet betaald en derhalve niet geactiveerd.
Hij legde vervolgens uit, dat dit wederom een nieuwe manier van oplichting is, daar deze kaarten besteld worden met creditcard en zodra ze doorgestuurd (= gemaild) zijn, dan wordt er verzocht bij de creditcardmaatschappij de betaling ongedaan te maken. Dus je hebt dan een niet geactiveerd kaartje, oftewel E-ticket. Zucht. Hij vroeg vervolgens waar ik het kaartje besteld had, dus ik hem medegedeeld bij Tickets4U.nl en het verhaal uitgelegd van last-minute een kaartje willen en dat ik Marktplaats/Ticketswap niet vertrouwde voor kaarten. Ook vroeg hij daarnaast wat ik ervoor betaald had (83.50 Euro).
Vervolgens ook gevraagd of dit vaker voor kwam, daarop zei hij dat het steeds meer gebeurd en toevallig op dit evenement wel erg vaak. En dit betroffen dus voornamelijk kaarten die afkomstig waren van Tickets4U.nl. Hij liet zelfs een email zien, verstuurd door Paylogic, naar alle personen / bedrijven die deze kaarten hadden "gekocht" met de mededeling dat deze kaarten niet geactiveerd waren en geen toegang tot het feest/evenement boden.
En toen kwam uiteraard de mededeling dat ik niet binnen gelaten kon worden met dit kaartje (logisch; is niet geactiveerd c.q. nep). Toen dacht ik al meteen, daar gaat mijn geld EN mijn avond. Vervolgens kwam hij wel met een oplossing, mede doordat ik gewoon vrij rustig bleef; ik kon wel naar binnen, maar dan wel tegen de reguliere 'aan de deur verkoopprijs' (50,- Euro), die zij normaliter zouden hanteren wanneer het evenement niet uitverkocht zou raken.
Aangezien dat mijn vrienden al binnen op mij aan het wachten waren en ik toch het feest wou meemaken heb ik besloten om dit bedrag, van 50,- Euro, gewoon te betalen.
Bij binnenkomst heb ik vervolgens meteen Tickets4U.nl per email hiervan op de hoogte gesteld en dat ik het door mij betaalde bedrag retour gestort wou hebben. Immers hebben hun mij een kaart/ticket verkocht waarmee ik geen toegang heb gekregen tot het feest (niet geactiveerd / nep kaart).
(ga verder in mijn volgende post)
Allereerst het is natuurlijk stom van mijzelf om zo'n bedrijf als Tickets4U.nl te vertrouwen. Het is "wederom" zo'n bedrijf dat kaarten en tickets doorverkoopt tegen woekerprijzen, dit terzijde.
Afgelopen zaterdag besloot ik, last minute, naar een feest te gaan in Ahoy. Dit feest was natuurlijk al lang en breed uitverkocht, dus een gewoon c.q. regulier kaartje aanschaffen ging dus niet meer. Dat zijn er natuurlijk nog een aantal andere mogelijkheden, namelijk;
- via Marktplaats: Nee, bedankt dit is anno 2015 totaal onbetrouwbaar geworden (helaas)
- via Ticketswap: Onlangs had een vriendin van mij hier een slechte ervaring mee
Aangezien deze mogelijkheden mij niet aan stonden, bleef er in feite maar één optie over, namelijk bij bedrijf die "gespecialiseerd" is in het verkopen van kaarten voor evenementen die uitverkocht zijn.
Na enig zoeken kwam ik uiteindelijk uit bij: Tickets4U.nl.
Op hun website staat een zeer mooi logo van EUSTA (European Union Secondary Ticketing Association). Achteraf is dit volgens mij klinkklare onzin.
Ik was in eerste instantie blij dat ze nog kaarten hadden voor het uitverkochte evenement waar ik s'avonds naar toe wilden. Vervolgens schrok ik wel aardig van de prijs, namelijk 83.50 Euro (in totaal), dit t.o.v. de reguliere verkoopprijs van 41,- Euro. Veel geld natuurlijk, maar het risico lopen om een (nep) kaartje via Marktplaats of Ticketswap was mij te groot.
Dus uiteindelijk maar besteld en betaald via iDeal. Binnen de minuut kreeg ik een link toegestuurd met het E-ticket in .pdf formaat. Deze uitgeprint en vervolgens naar mijn vrienden gegaan om daar alvast een paar sappies te doen.
Later op de avond, éénmaal aangekomen bij het evenement, werd de feestvreugde al snel getemperd. Toen mijn kaartje werd gecontroleerd gaf deze direct 'rood' aan (m.a.w. er is iets mis met het kaartje). Vervolgens werd ik vriendelijk verzocht om eimand van crowdsupport mee te gaan.
Deze bracht mij naar iemand van Paylogic, die mijn kaartje nogmaals wou scannen (ter bevestiging). Dus hij scande nogmaals mijn kaartje en wederom de rode kleur. In tegenstelling tot de eerste keer scannen, kon de man van Paylogic wel zien wat de reden was. Het kaartje was niet betaald en derhalve niet geactiveerd.
Hij legde vervolgens uit, dat dit wederom een nieuwe manier van oplichting is, daar deze kaarten besteld worden met creditcard en zodra ze doorgestuurd (= gemaild) zijn, dan wordt er verzocht bij de creditcardmaatschappij de betaling ongedaan te maken. Dus je hebt dan een niet geactiveerd kaartje, oftewel E-ticket. Zucht. Hij vroeg vervolgens waar ik het kaartje besteld had, dus ik hem medegedeeld bij Tickets4U.nl en het verhaal uitgelegd van last-minute een kaartje willen en dat ik Marktplaats/Ticketswap niet vertrouwde voor kaarten. Ook vroeg hij daarnaast wat ik ervoor betaald had (83.50 Euro).
Vervolgens ook gevraagd of dit vaker voor kwam, daarop zei hij dat het steeds meer gebeurd en toevallig op dit evenement wel erg vaak. En dit betroffen dus voornamelijk kaarten die afkomstig waren van Tickets4U.nl. Hij liet zelfs een email zien, verstuurd door Paylogic, naar alle personen / bedrijven die deze kaarten hadden "gekocht" met de mededeling dat deze kaarten niet geactiveerd waren en geen toegang tot het feest/evenement boden.
En toen kwam uiteraard de mededeling dat ik niet binnen gelaten kon worden met dit kaartje (logisch; is niet geactiveerd c.q. nep). Toen dacht ik al meteen, daar gaat mijn geld EN mijn avond. Vervolgens kwam hij wel met een oplossing, mede doordat ik gewoon vrij rustig bleef; ik kon wel naar binnen, maar dan wel tegen de reguliere 'aan de deur verkoopprijs' (50,- Euro), die zij normaliter zouden hanteren wanneer het evenement niet uitverkocht zou raken.
Aangezien dat mijn vrienden al binnen op mij aan het wachten waren en ik toch het feest wou meemaken heb ik besloten om dit bedrag, van 50,- Euro, gewoon te betalen.
Bij binnenkomst heb ik vervolgens meteen Tickets4U.nl per email hiervan op de hoogte gesteld en dat ik het door mij betaalde bedrag retour gestort wou hebben. Immers hebben hun mij een kaart/ticket verkocht waarmee ik geen toegang heb gekregen tot het feest (niet geactiveerd / nep kaart).
(ga verder in mijn volgende post)