LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Blauwe envelop verdwijnt
Blauwe envelop verdwijnt
De blauwe envelop van de Belastingdienst gaat na honderd jaar verdwijnen. De envelop zal niet meer nodig zijn als de fiscus overstapt naar volledig digitaal berichtenverkeer met burgers en bedrijven. Lees hier meer: http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... -pensioen/
Wat vind jij van dit nieuws?
Wat vind jij van dit nieuws?
Re: Blauwe envelop verdwijnt
is toch al jaren zo ?
Ik krijg anders nog regelmatig zo'n blauwe envelop op de deurmat. Waarschijnlijk had je het al wel kunnen instellen als u liever alles digitaal ontvangt. Je schijnt nu geen keus meer te hebben blijkbaar. Vond het persoonlijk altijd wel handig als herinnering dat je wat moest betalen.
Ik vrees dat elke dag een vrachtwagen vol blauwe enveloppen de weg op sturen uiteindelijk goedkoper is dan weer een ICT project van de overheid.
Digitaal berichtenverkeer is prima is dat optioneel is, maar mensen die niet beschikken over een computer met internet verbinding worden hier nu de dupe van.
-
Post versturen wordt dan weer duurder omdat PostNL nog meer volume kwijtraakt. Bankafschriften etc. worden ook steeds minder verzonden. Zo verdwijnt er steeds meer.
Ik ben trouwens wel blij met het verdwijnen van de blauwe envelop. Veel post wordt tegenwoordig verkeerd bezorgd en je wil toch niet dat dit soort privacygevoelige post bij je buren terechtkomt.
Ik ben trouwens wel blij met het verdwijnen van de blauwe envelop. Veel post wordt tegenwoordig verkeerd bezorgd en je wil toch niet dat dit soort privacygevoelige post bij je buren terechtkomt.
-
Op de website "Mijn Overheid" worden toch nu al berichten van de BD geplaatst.
-
Het is natuurlijk ook wel weer onzin om een systeem uit de vorige vorige eeuw in stand te houden voor een handjevol mensen...alfatrion schreef:Digitaal berichtenverkeer is prima is dat optioneel is, maar mensen die niet beschikken over een computer met internet verbinding worden hier nu de dupe van.
Haha; dat zou zo maar kunnen kloppen!!16again schreef:Ik vrees dat elke dag een vrachtwagen vol blauwe enveloppen de weg op sturen uiteindelijk goedkoper is dan weer een ICT project van de overheid.
Onzin, het ICT van de overheid werkt meestal perfect, vertrouwen erop is een kunstchrisd1 schreef:Haha; dat zou zo maar kunnen kloppen!!16again schreef:Ik vrees dat elke dag een vrachtwagen vol blauwe enveloppen de weg op sturen uiteindelijk goedkoper is dan weer een ICT project van de overheid.
-
De BD trekt 7 jaar voor deze operatie uit dus in 2022 zijn alle mogelijke aanpassingen echt wel opgelost
Plus: dan is denk ik inmiddels iedereen wel aan de PC .
Plus: dan is denk ik inmiddels iedereen wel aan de PC .
Laatst gewijzigd door moederslink op 14 okt 2015 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
De overheid verspilt jaarlijks 1 tot 5 miljard belastinggeld door het mislukken of uit de hand lopen van ICT-projecten.
http://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/ ... deels-over
Prima, ik krijg de laatste tijd zo vaak post van anderen of mis post, waar (als ik geluk heb) een buur mee aankomt.
Gewoon alles via internet, maar voor mensen die dit niet hebben, miet er wel een andere mogelijkheid komen.
Belastingwinkel zou leuk zijn
Gewoon alles via internet, maar voor mensen die dit niet hebben, miet er wel een andere mogelijkheid komen.
wie heeft er geen pc, tablet of laptop?, wie wordt er niet geholpen door derden ?Quark schreef:Prima, ik krijg de laatste tijd zo vaak post van anderen of mis post, waar (als ik geluk heb) een buur mee aankomt.
weer een bd winkel?
-
Een enquete was mooi, dan kan je lezen, dat er nog heel veel mensen zijn, die geen pc/tablet en of laptop hebben.Har06 schreef:wie heeft er geen pc, tablet of laptop?, wie wordt er niet geholpen door derden ?Quark schreef:Prima, ik krijg de laatste tijd zo vaak post van anderen of mis post, waar (als ik geluk heb) een buur mee aankomt.
weer een bd winkel?
Ik ben zelf in de 50 en zou niet meer zonder computer kunnen maar toch zitten er in mijn vriendenkring nog een paar, die echt geen computer hebben en gruwen van mobiele telefoons. En met al die leegstand in de dorps en stads kernen, waarom niet een gezellige belasting winkel
En dat komt grotendeels doordat de beslissers, lees de 2e kamer, sneller beslissingen nemen dan dat die daadwerkelijk met IT middelen gerealiseerd kunnen worden. Zie oa de SVB, ze waren bezig om het hele achterliggende datamodel, en de database aan te passen aan wetgeving X, en als je zo'n kritiek systeem moet ombouwen (ze bedienen 1 miljoen Nederlanders), kost dat een paar jaar IT-tijd om het goed te doen. Toen ze goed en wel aan het testen waren, besloten de regering en 2e kamer dat de SVB ook de uitkering van de PGB gelden moesten gaan regelen. Hoppa, 2 jaar IT werk de prullenbak in, en opnieuw beginnen. Als je zo je IT omgeving moet runnen, dan blijf je aan het wijzigen, en komt er nooit iets "af".alfatrion schreef:De overheid verspilt jaarlijks 1 tot 5 miljard belastinggeld door het mislukken of uit de hand lopen van ICT-projecten.
http://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/ ... deels-over
Dat los van het feit dat er ook zeker gewoon inefficiënt en eigenwijs gewerkt wordt door sommige overheidsorganisaties. Zo zijn alle 400+ gemeenten stronteigenwijs, en doen ze bijvoorbeeld de GBKN--->BGT transitie allemaal én te laat, én op net een andere manier, waardoor de meesten de deadline van 01-01-2016 niet zullen gaan halen.
Volgens mij heeft de ICT leverancier gewoon een wanstaltig product geleverd, en nog betaald gekregen ook.sjohie schreef:En dat komt grotendeels doordat de beslissers, lees de 2e kamer, sneller beslissingen nemen dan dat die daadwerkelijk met IT middelen gerealiseerd kunnen worden.
http://zembla.vara.nl/seizoenen/2015/af ... 02-09-2015
-
- Contacteer:
Iemand heeft mij ooit uitgelegd dat er 2 soorten manieren van ontwikkelen zijn.
Het: Ik zet alles van te voren op papier en zo moet het werken (wat de overheid doet)
en: We ontwikkelen stukjes en kijken waar we tegen problemen aanlopen en oplossen.
De eerste optie is goedkoper en ook logischer als je budget e.d. moet aanvragen. Alleen als er problemen opduiken kan het niet op een nieuwe manier opgelost worden en heb je dus een eindproduct wat niet optimaal werkt.
De tweede optie is duurder en duurt langer. Maar heb je wel iets wat werkt uiteindelijk.
Het: Ik zet alles van te voren op papier en zo moet het werken (wat de overheid doet)
en: We ontwikkelen stukjes en kijken waar we tegen problemen aanlopen en oplossen.
De eerste optie is goedkoper en ook logischer als je budget e.d. moet aanvragen. Alleen als er problemen opduiken kan het niet op een nieuwe manier opgelost worden en heb je dus een eindproduct wat niet optimaal werkt.
De tweede optie is duurder en duurt langer. Maar heb je wel iets wat werkt uiteindelijk.
Da's Zembla he...16again schreef:Volgens mij heeft de ICT leverancier gewoon een wanstaltig product geleverd, en nog betaald gekregen ook.sjohie schreef:En dat komt grotendeels doordat de beslissers, lees de 2e kamer, sneller beslissingen nemen dan dat die daadwerkelijk met IT middelen gerealiseerd kunnen worden.
http://zembla.vara.nl/seizoenen/2015/af ... 02-09-2015