LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brocanterie Sophie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door tenormin »

Miekie29 schreef: Niet iedereen is bekend met de gevaren van internet. Je hoeft mensen niet direct te veroordelen als ze een fout hebben begaan. Ik ben zelf tegen internet bestellen, ik ga liever naar een winkel. Mocht ik iets bestellen via het net, kijk ik altijd eerst op het Radarforum, maar niet iedereen is daar nog mee bekend.
Dan heb je niet goed gelezen: ik veroordeel niemand, wijs alleen op het feit dat het beter is om eerst goed via klachten op internet te kijken op een betreffende winkel en pas daarna te bestellen. Voordeel via internet is dat men een besteld artikel binnen 14 dagen kan terugsturen en geld terug (bij een goede webwinkel); nadeel bij stenen winkel is, koop is koop en dan ligt het eraan hoe soepel een stenen winkel is met ook geld terug (zoals de grote ketens C&A enz.). Of je krijgt uit coulance een tegoedbon.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Har06 »

mika21 schreef:Dus als ik het goed begrijp is deze heisa begonnen om een sticker? Dat moet dan wel een hele mooie zijn.
de heisa bgon met dat Ts vond kado,s te moeten krijgen:)

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door prem »

tenormin schreef:
Postma82 schreef:
Ik zag ook al dat het keurmerk webwinkel is ingetrokken voor deze webshop. En ik ben niet de enige die wel heeft betaald maar niks geleverd krijgt.
Dus als ik het goed begrijp heeft u eerst besteld en daarna pas op internet gezocht en op de site van Brocanterie gekeken?
Dat is de standaard procedure van de forum bezoekers, dat weet je nu toch ook wel?

Postma82
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2014 16:42

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Postma82 »

Tja helaas inderdaad niet eerst gekeken. Ik zag het staan op internet en toen gekeken op facebook. Daar heeft de site bijna 100.000 likes, dus ging ik er vanuit dat het wel vertrouwd was en geen gedoe zou opleveren. Maar ze blijven inmiddels mooi berichten posten op facebook en reageren op mijn mails en dergelijke ho maar. Dat irriteert nog het meest.

amandel
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2014 07:16

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door amandel »

Alle negatieve berichten worden van de site verwijderd, er zijn heel veel gedupeerde die betaalde bestellngen niet krijgen en gewonnen prijzen worden vaak ook niet geleverd. Mensen die negatief reageren op de site worden ook op de site geblokkeerd
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jan 2015 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast: hoofdletters vervangen

amandel
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2014 07:16

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door amandel »

Negatieve reacties worden van de site gehaal , je word dan ook gelijk geblokkeerd zodat je niks meer op de site kunt zetten. Er zijn heel veel gedupeerden die hun al betaalde bestelling niet krijgen.Gewonnen prijzen worden ook vaak niet nagekomen. .lees inderdaad klachten brocanterie sophie op google, denk goed na voor je in zee gaat met dit bedrijf

amandel
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2014 07:16

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door amandel »

Veel gedupeerden die betaalde bestellingen niet krijgen ,negatie meldingen op de site worden verwijderd en je word meteen geblokkeerd. Gewonnen prijzen worden ook vaak niet geleverd. :oops: Suu

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door prem »

Miekie29 schreef:Uiteindelijk heb ik de tweede sticker niet ontvangen, maar later kreeg ik via privebericht van Facebook een bericht dat de sticker vandaag nog op de post ging. Het zou dan om de derde sticker gaan. Ik heb ze gewezen op de communicatie en dat ik de sticker al ontvangen heb. Het is een vreemd zaakje. De winkel bestaat echt, ze zeggen dat ze minder verstandelijk gehandicapten in dienst hebben. Dat klinkt heel mooi. Ze zeggen ook dat ze het heel erg druk hebben, waardoor er heel wat bestellingen er doorheen schieten. Ook mijn berichten (zelfs mijn winnende bericht) is verwijderd van Facebook. Het zaakje stinkt een beetje....
Gelukkig dat het met een sisser is afgelopen voor je het zo maar ellende kunnen zijn.

amandel
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2014 07:16

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door amandel »

Ja dat heb ik ook gezien dat het keurmerk ingetrokken is en dat doen ze niet zomaar!!!

amandel
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2014 07:16

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door amandel »

Har06 schreef:
Postma82 schreef:Tja helaas inderdaad niet eerst gekeken. Ik zag hetanders op internet en toen gekeken op facebook. Daar heeft de site bijna 100.000 likes, dus ging ik er vanuit dat het wel vertrouwd was en geen gedoe zou opleveren. Maar ze blijven inmiddels mooi berichten posten op facebook en reageren op mijn mails en dergelijke ho maar. Dat irriteert nog het meest.

even slikken en eenn glas water drinken :wink:
De site heeft zoveel likes ondat ze dan wat kunnen winnen , dan moet je eerst liken anders doe je niet mee in de race (overigens veel gewonnen prijzen worden niet verstuurd)

amandel
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2014 07:16

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door amandel »

Miekie29 schreef:geen contact kunnen krijgen naar aanleiding van een gewonnen prijs op Facebook
Je bent echt niet de enige met jou vele anderen, zo kan iedere site aan zn veel likes komen.

mh73

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door mh73 »

Je kunt als bedrijf facebook likes kopen, dus het aantal likes zegt niet zoveel...

Als een bedrijf zoveel likes heeft, moet er juist ergens een belletje gaan rinkelen: klopt dit wel?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Har06 »

mh73 schreef:Je kunt als bedrijf facebook likes kopen, dus het aantal likes zegt niet zoveel...

Als een bedrijf zoveel likes heeft, moet er juist ergens een belletje gaan rinkelen: klopt dit wel?
wat een onzinnige opmerking:(

amandel
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2014 07:16

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door amandel »

Helemaal mee eens likes verkrijgen door te moeten liken om mee te doen met win acties klopt niet helemaal. Je moet likes krijgen om andere redenen

speedy2684
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2014 15:27

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door speedy2684 »

Helaas zijn wij ook de dupe geworden van brocanterie sophisticated. Wij hebben 1 oktober 2014 een wandbord besteld als cadeau. Beloofd wordt via de webstee binnen 5 werkdagen geleverd. Na 5 Werkdagen natuurlijk niets geleverd. Ook de week er na niet. Wij hebben geprobeerd te bellen, maar nooit bereikbaar. En mail zou volgens de webstee binnen 24 uur beantwoord worden, maar natuurlijk gebeurt dat niet. Nu zijn wij beiden met gescheiden Facebook accounts aan het vragen geweest op Facebook, en gemerkt dat er meer mensen zijn die niets ontvangen na betaling. Ik heb meerdere malen ook duidelijk laten merken dat wij het erudiet mee eens zijn hoe de firma werkt, en doet. Nu heeft mijn vriendin wel na de eerste keer vragen en klagen op Facebook een mail gekregen, met antwoord dat zij al eens gemail was ( dit was absoluut niet zo) en dat eind van de week het product uitgeleverd zou worden. Dit is niet gebeurt, want krijg g een mail en geen contact. Nu zijn wij ons geld kwijt, en geen cadeau. Is er iemand die kan helpen?

amandel
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2014 07:16

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door amandel »

[quote="speedy2684"]Helaas zijn wij ook de dupe geworden van brocanterie sophisticated. Wij hebben 1 oktober verschrikkelijk hoen wandbord besteld als cadeau. Beloofd wordt via de webstee binnen 5 werkdagen geleverd. Na 5 Werkdagen natuurlijk niets geleverd. Ook de week er na niet. Wij hebben geprobeerd te bellen, maar nooit bereikbaar. En mail zou volgens de webstee binnen 24 uur beantwoord worden, maar natuurlijk gebeurt dat niet. Nu zijn wij beiden met gescheiden Facebook accounts aan het vragen geweest op Facebook, en gemerkt dat er meer mensen zijn die niets ontvangen na betaling. Ik heb meerdere malen ook duidelijk laten merken dat wij het erudiet mee eens zijn hoe de firma werkt, en doet. Nu heeft mijn vriendin wel na de eerste keer vragen en klagen op Facebook een mail gekregen, met antwoord dat zij al eens gemail was ( dit was absoluut niet zo) en dat eind van de week het product uitgeleverd zou worden. Dit is niet gebeurt, want krijg g een mail en geen contact. Nu zijn wij ons geld kwijt, en geen cadeau. Is er iemand d

Ja en zo gaat het bij zo vele. Dan zeggen ze hebben gemaild hoor! Wat inderdaad niet het geval is . Het is verschrikkelijk hoe ze te werk gaan . En als het door de drukte komt moeten ze stoppen met win acties (die worden trouwens vaak ook niet geleverd.Volgens mij wil de site vlug bij de 100.000 komen.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jan 2015 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

amandel
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2014 07:16

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door amandel »

100.000 likes bedoel ik daar mee. Vinden ze belangrijker denk dan klant vriendelijk werken

speedy2684
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2014 15:27

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door speedy2684 »

Idd amandel, volgens mij gaat het idd om de likes.
Maar ik heb de rechtsbijstand verzekering al ingelicht, en zodra er na een laatste mail die ik vandaag gestuurd heb geen reactie krijg dan stuur ik de documenten door naar rechtsbijstand en hopelijk kunnen hun er resultaten uit halen. Ik ben er zo klaar mee.

amandel
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2014 07:16

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door amandel »

speedy2684 schreef:Idd amandel, volgens mij gaat het idd om de likes.
Maar ik heb de rechtsbijstand verzekering al ingelicht, en zodra er na een laatste mail die ik vandaag gestuurd heb geen reactie krijg dan stuur ik de documenten door naar rechtsbijstand en hopelijk kunnen hun er resultaten uit halen. Ik ben er zo klaar mee.
Ben benieuwd!

revast67
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2014 13:54

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door revast67 »

Ik heb 9 oktober jl een wandbord met tekst besteld en staat op de website dat de verzending binnen 24 uur is!! Nu is het 18 oktober en heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen!! Ik heb meerdere malen naar het 06 nummer gebeld maar krijg geen gehoor en kan ook geen voicemail inspreken!! Ik heb ze een mail gestuurd en wacht ook nog op antwoord!! Ook heb ik op de website in het gastenboek een reactie gegeven en deze is ook weer verwijderd!! Ook alle andere reacties van mensen die deze ervaring hebben zijn verwijderd en de positieve reacties blijven natuurlijk wel staan!! Ik heb 1 wandbord besteld maar dit is tevens ook de laatste!! De winkel is in Dordrecht bevestigd en kan daar ook jammer genoeg niet zomaar naar toe omdat het ook niet naast de deur is zeg!! Ik ging ervan uit dat wat er staat vermeld dat zij zich daar dan ook aan houden maar ik denk er nu heel anders over en wacht het nog even af - anders wil ik mijn geld terug!!

Gesloten