LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] diner-cadeau kaart

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
mir75
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2015 13:34

diner-cadeau kaart

Ongelezen bericht door mir75 »

Hallo,
Ik heb een vraag, zijn er meer mensen die tegen de slechte klantenservice/regels van de diner -cadeau aanlopen.
Wij hadden namelijk een kaart van 100 euro en bij een betaling in het restaurant blijkt deze verlopen. OP de kaart staat wel 1 jaar geldig, maar er staat niet wanneer hij uitgegeven is.
De 100 euro zijn in ieder geval verdwenen en ik moest zelf betalen, wat mij dus 100 euro kostte.
Mag dit zomaar?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: diner-cadeau kaart

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik vraag het altijd VOOR ik ga eten ;-)

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: diner-cadeau kaart

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:Ik vraag het altijd VOOR ik ga eten ;-)
En als het antwoord negatief is stap je weer op ????????

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: diner-cadeau kaart

Ongelezen bericht door tijger1 »

U had van te voren op de site de geldigheid kunnen controleren. Heeft dus niets met slechte klantenservice te maken,

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: diner-cadeau kaart

Ongelezen bericht door igen »

Har06 schreef:
bprosman schreef:Ik vraag het altijd VOOR ik ga eten ;-)
En als het antwoord negatief is stap je weer op ????????
Is dat zo vreemd dan?
Ik ga wel vaker een restaurant uit nog voordat ik het bestelde heb gekregen. Als het me niet zint, ga ik gewoon ergens heen waar het me wel zint..

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: diner-cadeau kaart

Ongelezen bericht door sjohie »

mir75 schreef:Hallo,
Ik heb een vraag, zijn er meer mensen die tegen de slechte klantenservice/regels van de diner -cadeau aanlopen.
Wij hadden namelijk een kaart van 100 euro en bij een betaling in het restaurant blijkt deze verlopen. OP de kaart staat wel 1 jaar geldig, maar er staat niet wanneer hij uitgegeven is.
De 100 euro zijn in ieder geval verdwenen en ik moest zelf betalen, wat mij dus 100 euro kostte.
Mag dit zomaar?
Ik weet niet zo goed wat je als service zou kunnen verwachten van ze, ik zou dan eerder verwachten dat de gever ervan, zich verdiept in het cadeau wat deze geeft. Maar los daarvan, op de kaart en de site van ze staat duidelijk dat de kaart 1 jaar geldig is na uitgifte, dat zal dus normaliter een jaar, gerekend vanaf paar dagen tot weken voor het geven, zijn? Daarnaast is er op hun site een saldochecker waar je het saldo en de geldigheid kan inzien.

Als ik het hier zo lees, mag wat ze doen overigens wel.

Moneyman
Berichten: 30192
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: diner-cadeau kaart

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die kaart is slechts een geldig betaalmiddel zolang de geldigheid niet verstreken is. Feitelijk wil je dus (onbedoeld) met een ongeldig betaalbewijs betalen. Dat mag het restaurant -uiteraard- weigeren. Dus ja, "dat mag zomaar".

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: diner-cadeau kaart

Ongelezen bericht door bprosman »

En als het antwoord negatief is stap je weer op ????????
Nee dan was ik af :wink:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: diner-cadeau kaart

Ongelezen bericht door Har06 »

igen schreef:
Har06 schreef:
bprosman schreef:Ik vraag het altijd VOOR ik ga eten ;-)
En als het antwoord negatief is stap je weer op ????????
Is dat zo vreemd dan?
Ik ga wel vaker een restaurant uit nog voordat ik het bestelde heb gekregen. Als het me niet zint, ga ik gewoon ergens heen waar het me wel zint..
In mijn ogen buitengewoon vreemd, je bestelt iets en verdwijnt dan omdat je het niet zint ??? nog geen kelner achter je aan gehad van 120 kg en 2 m1 lang?

taxikemperman
Berichten: 633
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: diner-cadeau kaart

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Als wij in een restaurant zitten en wij worden door de bediening genegeerd of het duurt zonder opgaaf van reden 45 minuten na bestelling om een tomatensoep te brengen, dan is het jammer voor het restaurant maar dan vertrekken wij ook.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: diner-cadeau kaart

Ongelezen bericht door sjohie »

taxikemperman schreef:Als wij in een restaurant zitten en wij worden door de bediening genegeerd of het duurt zonder opgaaf van reden 45 minuten na bestelling om een tomatensoep te brengen, dan is het jammer voor het restaurant maar dan vertrekken wij ook.
Da's een heel andere discussie, volgens mij gaat dit topic over het niet kunnen betalen met een gekregen cadeaukaart omdat deze verlopen was..

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: diner-cadeau kaart

Ongelezen bericht door Har06 »

taxikemperman schreef:Als wij in een restaurant zitten en wij worden door de bediening genegeerd of het duurt zonder opgaaf van reden 45 minuten na bestelling om een tomatensoep te brengen, dan is het jammer voor het restaurant maar dan vertrekken wij ook.
Toch een compleet andere discussie, niemand blijft voor jan doedel zitten :oops:

taxikemperman
Berichten: 633
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: diner-cadeau kaart

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Reageerde op Har06

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: diner-cadeau kaart

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik vraag me in dit soort gevallen altijd af waarom mensen zo lang wachten om zo'n cadeau te gebruiken. Het is toch veel leuker om het zo snel mogelijk nadat je het hebt gekregen te gebruiken?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: diner-cadeau kaart

Ongelezen bericht door Har06 »

renewouters schreef:Ik vraag me in dit soort gevallen altijd af waarom mensen zo lang wachten om zo'n cadeau te gebruiken. Het is toch veel leuker om het zo snel mogelijk nadat je het hebt gekregen te gebruiken?
Vreemde gedachte kronkel, ik heb thuis pathe bon, AH restaurant bonnen, NS vouchers etc etc etc liggen, ik maak er gebruik van als het ons uitkomt, kan ook over een half jaar zijn.
Ik hou wel de vervaldata in de gaten

Karin01
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mei 2010 13:28

Re: diner-cadeau kaart

Ongelezen bericht door Karin01 »

Ook ik had een cadeaubon van Dinercadeau twv 50 euro. Mijn man een bon van Restaurantcadeau twv 70 euro. Ook wij waren in de veronderstelling dat de bon een jaar geldig zou zijn: aangeschaft vorig jaar in het kerstpakket in december, dus we dachten dit jaar december de kaarten te kunnen gebruiken. Vorig week een weekendje weg naar Vaals en besproken bij restaurant De Raadskelder te Vaals. De dag voor vertrek op aanraden van een kennis toch even naar het saldo gekeken en inderdaad: verlopen. Beide bedrijven gebeld en de zaak voorgelegd. Ook dat we al hadden besproken bij het restaurant, dus dat de kaarten dan zouden worden verzilverd. Mail gestuurd naar beide bedrijven en Restaurantcadeau bleek zich te kunnen inleven in de situatie: tegen verzendkosten kregen we een nieuwe bon. Dinercadeau echter bleef na veel soebatten vasthouden aan de regels. Ik kreeg echter wel een kortingsbon twv 35 euro waarbij ik 25 procent korting kon krijgen op restaurants. Of ik niet gewoon een bon twv 35 euro kon krijgen: nee dus. Heerlijk gegeten in Vaals en aan dit restaurant doorgegeven hoe e.e.a. was verlopen.
Mijn kaart bij Dinercadeau was overigens pas 4 dagen verlopen.....

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: diner-cadeau kaart

Ongelezen bericht door tijger1 »

Waarom koopt u in december een bon om die in december een jaar later pas te willen gebruiken. Koop bonnen van de Nederlandsche Bank. Blijven veel langer geldig.:-))

Gesloten