LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21924
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door alfatrion »

prijk schreef:Bij de overname van Orange hebt u nieuwe algemene voorwaarden toegestuurd gekregen. Die had u niet hoeven accepteren, maar dat hebt u wel gedaan, want u hebt uw abonnement nog. Ondertekenen is niet nodig voor acceptatie.
Dat kan alleen als is afgesproken dat zwijgen = aanvaarden. Maar zelfs dan zal het bedrijf moeten stellen en bij voldoende betwisting bewijzen wanneer de nieuwe algemene voorwaarden zijn ontvangen.

smastie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2015 11:58

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door smastie »

prijk schreef:@smastie
Bij de overname van Orange hebt u nieuwe algemene voorwaarden toegestuurd gekregen. Die had u niet hoeven accepteren, maar dat hebt u wel gedaan, want u hebt uw abonnement nog. Ondertekenen is niet nodig voor acceptatie.
Overigens werk ik niet voor T-Mobile en keur ik niets goed of af, ik probeer slechts aan te geven hoe de zaak volgens mij in elkaar steekt.
Hmm dan zou je dus automatisch nieuwe voorwaarden accepteren zonder dat ik daar zelf iets voor gedaan heb? Volgens mij werkt dat niet zo hoor. Dan zou men toch gewoon stiekem de prijs gewoon verhogen of zo? Altijd wel mensen die hun post niet of te laat openmaken.. Maar goed is ook niet echt relevant denk ik. De vraag is als je op deze manier tegoed (in euro's, geen minuten of mb's) opbouwt dat eindeloos geldig zou zijn, dit zomaar ineens verwijdert mag worden zonder enige compensatie in mij geval.

Ik ga maar vast eens uitzoeken wat ik zeker nog kan terug krijgen via 0900 nummers, jammer dat het zo moet.. Ik was eigenlijk nog gewoon tevreden over het abbo wat ik heb, dik 6 jaar lang nooit problemen gehad.

alfatrion
Berichten: 21924
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door alfatrion »

smastie schreef:Hmm dan zou je dus automatisch nieuwe voorwaarden accepteren zonder dat ik daar zelf iets voor gedaan heb?
Wat staat hierover in de algemene voorwaarden die je wel hebt gehad?

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door prijk »

alfatrion schreef:Dat kan alleen als is afgesproken dat zwijgen = aanvaarden. Maar zelfs dan zal het bedrijf moeten stellen en bij voldoende betwisting bewijzen wanneer de nieuwe algemene voorwaarden zijn ontvangen.
Toesturen per brief geldt als "ter beschikking stellen", zoals de wet eist. Dat dit zo nodig bewezen moet worden, is een tamelijk futiele opmerking.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

Bij de overgang van Orange kreeg je door T-mobile een nieuw contract en een nieuw abonnement aangeboden, wat je kon accepteren of afwijzen. Ik heb dat geaccepteerd, heel simpel. En blijkbaar iedereen die nu nog flex heeft bij T-mobile.

alfatrion
Berichten: 21924
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door alfatrion »

prijk schreef:
alfatrion schreef:Dat kan alleen als is afgesproken dat zwijgen = aanvaarden. Maar zelfs dan zal het bedrijf moeten stellen en bij voldoende betwisting bewijzen wanneer de nieuwe algemene voorwaarden zijn ontvangen.
Toesturen per brief geldt als "ter beschikking stellen", zoals de wet eist.
Dat is incorrect en irrelevant.

Twee partijen zijn een overeenkomst aangegaan. Dat wil zeggen dat een partij een aanbod heeft gedaan en de ander dat aanbod heeft aanvaard. Wanneer een partij de overeenkomst wil wijzigen dan moet hij een wijzigingsovereenkomst sluiten. Deze komt ook weer tot stand door het doen van een aanbod en aanvaarding daarvan. Beiden zijn rechtshandelingen en daarvoor is vereist een op rechtsgevolg gerichte wil die zich door een verklaring heeft geopenbaard. Daarbij geldt wel dat een partij kan zich niet beroepen op het ontbreken van deze wil wanneer de andere partij daar in de gegeven omstandigheden mocht opmaken dat deze partij de rechtshandeling wilde uitvoeren. Hiervoor is in beginsel onvoldoende dat iemand een ander iets heeft toegestuurd.

Het toesturen van de algemene voorwaarden geldt als "ter hand stellen", omdat men iemand iets vertrekt. Bij "ter beschikking stellen" wordt enkel de mogelijkheid geboden om iets te bemachtigen.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 07 nov 2015 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Har06 »

tijger1 schreef:
Har06 schreef:
tijger1 schreef:Bij de overgang van Orange naar T-mobile hebt u de voorwaarden van T-mobile geaccepteerd.
het flex gebeuren past ook niet meer in deze tijd, wie belt er nog?? Facetime Skype WhatsApp etc etc etc
wat heeft dat met de voorwaarden van T-mobile van doen? En wat u aanhaalt gebruik ik niet, maar daar gaat het niet om.
ik wil maar aangeven dat de providers op de bel abo,s fors geld toeleggen, wie belt nog vanuit het buitenland als he hulpmiddelen als Face time skype whatsApp etc in de huidige techno tijd ter beschikking hebt

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

Niet iedereen die in het buitenland is, heeft dat en ook niet iedere persoon waar naar toe gebeld wordt, heeft dat. En geld toeleggen? Hoezo?

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door prijk »

alfatrion schreef:
prijk schreef:
alfatrion schreef:Dat kan alleen als is afgesproken dat zwijgen = aanvaarden. Maar zelfs dan zal het bedrijf moeten stellen en bij voldoende betwisting bewijzen wanneer de nieuwe algemene voorwaarden zijn ontvangen.
Toesturen per brief geldt als "ter beschikking stellen", zoals de wet eist.
Dat is incorrect en irrelevant.

Twee partijen zijn een overeenkomst aangegaan. Dat wil zeggen dat een partij een aanbod heeft gedaan en de ander dat aanbod heeft aanvaard. Wanneer een partij de overeenkomst wil wijzigen dan moet hij een wijzigingsovereenkomst sluiten. Deze komt ook weer tot stand door het doen van een aanbod en aanvaarding daarvan. Beiden zijn rechtshandelingen en daarvoor is vereist een op rechtsgevolg gerichte wil die zich door een verklaring heeft geopenbaard. Daarbij geldt wel dat een partij kan zich niet beroepen op het ontbreken van deze wil wanneer de andere partij daar in de gegeven omstandigheden mocht opmaken dat deze partij de rechtshandeling wilde uitvoeren. Hiervoor is in beginsel onvoldoende dat iemand een ander iets heeft toegestuurd.

Het toesturen van de algemene geldt als "ter hand stellen", omdat men iemand iets vertrekt. Bij "ter beschikking stellen" wordt enkel de mogelijkheid geboden om iets te bemachtigen.
Uw betoog is op alle fronten onzinnig. Het per brief toesturen van de AV geldt wel degelijk als ter hand stellen, daar is uitgebreide jurisprudentie over. Je hebt als klant (wederpartij) dan het recht om die AV niet te aanvaarden en je abonnement te beëindigen, maar als je vervolgens gewoon de rekening maandelijks voldoet, is er geen enkele twijfel dat je de AV en de contractsovergang hebt aanvaard.

alfatrion
Berichten: 21924
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je geeft aan dat er uitgebreide jurisprudentie over is. Kun je dan drie voorbeelden geven waarbij de situatie zodanig is dat:
- partijen bij het sluiten van de overeenkomst niet hadden afgesproken dat de gebruiker van de algemene voorwaarden deze eenzijdig mocht wijzigen; en
- de wederpartij gebonden was aan de nieuwe algemene voorwaarden ondanks dat hij zweeg en zelf geen handelingen uitvoerden?
prijk schreef:Uw betoog is op alle fronten onzinnig.
Leg dat dan eens uit op alle fronten wat er niet zou kloppen en waarom.

Knurft22
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2015 13:16

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Knurft22 »

Het mooie van het Flex abt. was dat het spaartegoed wat je over had automatisch zou blijven staan en dat het maandelijks werd aangevuld met je nieuwe maandtegoed. Je beltegoed zou nooit afgenomen worden en blijft dus van jou. Zo werd gezegd. Nu wil T Mobile het dus wel afnemen. Kan dat? Volgens mij is dat ontneming van eigendom. Dit zou strijdig zijn met de eigendomsbescherming van artikel l van het Eerste Protocol bij het EVRM (Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens) en het Nederlandse bestuursrecht. Ik ga mijn rechtsbijstandsverzekering hierover aanschrijven. Mocht ik de kleine letterjes niet goed hebben begrepen dan zal ik mijn beltegoed opmaken door te SMS'en naar goede doelen op nummer 4333
MvG Rene. 834 euro beltegoed.
Laatst gewijzigd door Knurft22 op 08 nov 2015 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Damaba
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2015 14:51

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Damaba »

Ook ik heb een flex abonnement met wel 532 euro opgebouwd aan tegoed. De klantenservice is vol onbegrip en zegt dat ze een hele goede deal hebben geregeld. Ik geloof er helemaal niets van. Ik wilde met de Kerst, in het buitenland, een deel van dit tegoed gebruiken, maar helaas. Een hele slechte beurt voor T mobile en eigenlijk vind ik dit diefstal.

brandpreventje
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2015 16:41

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door brandpreventje »

Ik heb het volgende geschreven aan T-Mobile:
T-Mobile Klantenservice BV
[bedrijfsgegevens verwijderd]

Betreft; omzetten abonnement mobiel nummer 06 *********

Geachte heer, mevrouw
Op 4 november kreeg ik , geheel onverwacht, het bericht dat mijn abonnement, met mobiel nummer [tel.nummer verwijderd], Flex 15 SIM only '07 wordt omgezet naar een abonnement Stel Samen & Stel Bij. Ik het niet gevraagd om deze omzetting en er is ook geen tijdige waarschuwing geweest uwer zijde dat dit er aan zat te komen. Bij mijn huidige abonnement is nu een gespaard beltegoed van ruim tweehonderd euro aanwezig (Bijgewerkt tot: 7 november 2015 12:07, was dit tegoed € ****, zie hieronder).

<Print screen van My-T-Mobile met bel tegoed>

In uw bericht geeft u aan dat mijn opgespaarde beltegoed omgezet naar onbeperkt bellen en SMS’en in Nederland. U geeft er echter niet bij aan voor hoe lang dit onbeperkt bellen in Nederland gaat gelden.
Onbeperkt bellen en sms’en in Nederland zou met mijn belgedrag normaal een kostenpost van ongeveer 5 euro per maand bedragen, hetgeen inhoudt dat ik nog minimaal 40 maanden dit aanbod tegoed zou moeten hebben.

U geeft aan dat het huidige abonnement € 7,62 per maand kost en dat het Stel Samen & Stel Bij abonnement € 7,50 per maand gaat kosten. U geeft daarbij echter aan dat , omdat u mij waardeert als klant, het Stel Samen & Stel Bij abonnement speciaal voor mij, gedurende 24 maanden eenmalig extra scherp geprijsd is.
Als ik in uw prijslijst kijk is de normale prijs die ik zou moeten betalen voor dit Stel Samen & Stel abonnement twintig euro (€ 20). Echter volgens uw eigen aanbieding voor andere klanten die de komende tijd willen verlengen (internet zie hieronder) zijn de kosten voor de komende 24 maanden voor het abonnement dat u mij aanbiedt slechts € 12,00. Het verschil is dus € 4,50 per maand. U vergoedt hierdoor slechts 24* 4,50 = € 108,00 van mijn beltegoed van ruim € ******.

< print screen van kosten verlengen abonnement door Stel samen en stel bij>

Ik verzoek u mij aan te geven hoe u het verschil tussen mijn staande beltegoed en uw aanbieding
( te weten € *****) denkt op te lossen.
Daarnaast ik spaar met deze vorm van abonnement geen beltegoed meer. Dit systeem (sparen) vind ik n.l. erg prettig omdat ik dat beltegoed altijd aansprak (wat’s in te name) als ik in het buitenland ben (zie o.a. afrekening oktober 2015). Ik was nu aan het sparen voor beltegoed voor Canada, waar ik volgend jaar naar toe ga. Door deze wijziging en omzetting van mijn beltegoed naar onbeperkt bellen en sms’en in Nederland ben ik die mogelijkheid kwijt.
Ik ben dus als klant erg ontevreden over u aanbod en verzoek u met een beter aanbod te komen.

Met vriendelijk groeten
*******
Laatst gewijzigd door Radar op 07 nov 2015 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Telefoonnummer verwijderd, bedrijfsgegevens verwijderd

Djengiz1
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2015 17:00

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Djengiz1 »

Dit is ronduit belachelijk wat hier gebeurt!

Er zijn zoveel argumenten naar voren gekomen in alle post op verschillende platforms, overigens misschien door sommigen iets te grof verwoord, maar ik kan mij niet voorstellen dat T-Mobile hier echt serieus mee door kan gaan.

Op dit moment worden alle punten gebagitaliseerd of afgedaan als een non argument, etc maar we moeten ons niet op die manier laten weg zetten in een hoekje.

T-Mobile hoopt dat deze "storm" naar een tijdje gaat liggen.

Laten we afspreken dat we met zijn allen Radar, Kassa en klachten kompas gaan contacteren over dit onderwerp! Het moet een Tsunami van meldingen zijn, zodat ze niet om ons heen kunnen.

Maar niet alleen door T-Mobile klanten maar alle consumenten omdat dit niet alleen over beltegoed gaat oid maar over onze rechten als consument. Als we nu niet met zijn allen hier tegen in gaan dan kan dit net zo goed gebeuren met de andere providers of met andere contracten die wij afsluiten.

Laat dit nu het onderwerp zijn en de geschiedenis in gaan waarin wij als consumenten, NEE zeggen tegen eenzijdig voorwaarden opzeggen/wijzigen die naar verloop van tijd toch niet gunstig zijn voor bedrijven MAAR waarmee zij indertijd ons wel hebben gelokt om met hen in zee te gaan...#Youp, #AliB laat jullie horen!

Marianne Bouman
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:58

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Marianne Bouman »

tijger1 schreef:@marianne

Met twee keer bellen hebt u de helft van uw tegoed gecasht. Dus zoveel werk is het niet. En die andere helft hebt u tenslotte gekregen van T-mobile. Maakt dus niet uit.

Dat is wel zo, ga ik ook doen, maar ben het niet eens dat ik ook maar iets heb gekregen van T-Mobile, dat heeft iedereen betaald en met zo'n 80.000 klanten die nu gedupeerd worden !!! T-Mobile is op deze manier heel veel geld aan het verdienen, over de rug van deze 80.000 klanten ........

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door prijk »

alfatrion schreef:Je geeft aan dat er uitgebreide jurisprudentie over is. Kun je dan drie voorbeelden geven waarbij de situatie zodanig is dat:
- partijen bij het sluiten van de overeenkomst niet hadden afgesproken dat de gebruiker van de algemene voorwaarden deze eenzijdig mocht wijzigen; en
- de wederpartij gebonden was aan de nieuwe algemene voorwaarden ondanks dat hij zweeg en zelf geen handelingen uitvoerden?
prijk schreef:Uw betoog is op alle fronten onzinnig.
Leg dat dan eens uit op alle fronten wat er niet zou kloppen en waarom.
Dat heb ik toch al twee keer gezegd? Het toesturen van AV per post geldt als ter hand stellen! Of je de post daadwerkelijk openmaakt, doet niet ter zake. Je moet in de gelegenheid gesteld worden de AV zonder moeite tot je te nemen, om het zo maar te stellen. Bevestiging van akkoord is niet vereist. Zie bijvoorbeeld dit artikel, en nog tientallen andere. U krijgt er nog een arrest van de HR ook bij.

Marianne Bouman
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:58

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Marianne Bouman »

Verder tijger1 ben in ik het met je eens, als je de nota's gaat betalen heb je alles aanvaard, maar ook daar zit wel weer een luchtje aan, je bent verplicht om automatisch je nota's te betalen, zo ook deze keer op 18 oktober krijg ik een sms dat op 18-10-2015 mijn nieuwe flexbundel ingaat, heb je nog beltegoed over, dan blijft dat onbeperkt geldig. Daarna een sms op 22-10-2015 dat mijn factuur klaar staat en omstreeks 29 oktober wordt afgeschreven. Wat vreemd is dat ik dan geen sms krijg over de wijziging van het abonnement, maar dat weer via de mail moet gebeuren. Waarom niet via sms. Vreemd?
Dan op 6 november de mail dat mijn T-Mobile abonnement gaat wijzigen, jammer, maar we kunnen wel blijven strijden en/of cashen !!!

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

Marianne Bouman schreef:
tijger1 schreef:@marianne

Met twee keer bellen hebt u de helft van uw tegoed gecasht. Dus zoveel werk is het niet. En die andere helft hebt u tenslotte gekregen van T-mobile. Maakt dus niet uit.

Dat is wel zo, ga ik ook doen, maar ben het niet eens dat ik ook maar iets heb gekregen van T-Mobile, dat heeft iedereen betaald en met zo'n 80.000 klanten die nu gedupeerd worden !!! T-Mobile is op deze manier heel veel geld aan het verdienen, over de rug van deze 80.000 klanten ........

U hebt niet een dubbel tegoed gekregen van T-mobile en dus maar de helft betaald? Mijns inziens is dat bij alle Flex klanten het geval.

Marianne Bouman
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:58

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Marianne Bouman »

Beste Prijk, m.b.t. conversatie Alfatrion, ik zou er mee ophouden !!!
Zodra je rekeningen gaat betalen ga je ook akkoord met de Algemene Voorwaarden, per post ter hand gesteld, via de mail, via de SMS of anders, dan is er geen weg meer terug.
In deze algemene voorwaarden staat inderdaad dat dit kan gebeuren, voor iedereen heel vervelend, iedereen moet daar zijn eigen oplossing voor vinden, helaas.

Campanulax
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2015 18:35

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Campanulax »

Ook ik heb een Flex abonnement Flex 25.
Deze al vanaf 2010 en daarvoor al jaren klant bij Orange.
Flex genomen omdat dat meegenomen kon worden naar de volgende maand(en), dus geen torenhoge rekeningen meer na vakanties in het buitenland.
Ook laatste 2 jaar alleen maar bij T Mobile gebleven omdat het abonnement deze mogelijkheid had.
Nu een emailtje dat het abonnement in tijd van 1 MAAND overgezet wordt naar ander abonnement.
Dag opgespaard tegoed voor de vakantie...ca 230e
Doe ik daar al maanden zuinig voor!!!
Schandalig!!
Stelen noem ik dat!!!
En dan binnen 1 maand opmaken!!
Ik heb er geen woorden voor!
Ben ook ontzettend boos, wat een klanten zal T mobile weer kwijtraken, en het gaat al veel minder.
Nu van mij Mogen ze over de kop, want zo ga je niet met klanten om!!
En zeker niet met jarenlange trouwe klanten.
En zoals ik staan er velen machteloos tegen een zo schandalig handelen.
Mij zullen ze kwijt zijn als klant.

Gesloten