Pagina 1 van 1
vordering van abonnement
Geplaatst: 21 okt 2015 23:32
door josenld
mijn zoon heeft een tijd geleden kort een bedrijf op zijn naam gehad.
hij heeft nu een rekening gekregen van een telefoonabonnement dat hij niet heeft afgesloten dit is afgesloten door de oude eigenaar.de rekening is uit 2010
de vordering is nu in handen gegeven van een deurwaarder.
T-Mobile kan of wil ons geen kopie van het originele contract toesturen.
is hij nu verplicht deze rekening te betalen?
Re: vordering van abonnement
Geplaatst: 22 okt 2015 07:35
door sacredfour
Nee. Wie eist bewijst.
Re: vordering van abonnement
Geplaatst: 22 okt 2015 08:40
door Moneyman
Dat is te kort door de bocht. Het gaat er niet zozeer om wie dat contract namens het bedrijf heeft gesloten (tenzij de rechtsgeldigheid van het contract sowieso wordt betwist), het gaat er vooral om of de achterstand in betaling is ontstaan ten tijde dat het bedrijf op naam van je zoon stond. Zo ja, dan moet hij betalen, ook als het contract al voor zijn tijd is afgesloten.
Re: vordering van abonnement
Geplaatst: 22 okt 2015 09:07
door stofzuigertje
Mijn mening;
Als je het bedrijf op jou naam laat zetten neem je alles over, zowel tegoeden op de bank als eventuele schulden die soms verborgen zijn.
Wel moeten zij aantonen dat dit een zakelijk contract was en geen privé van ex bestuurder/eigenaar bedrijf.
Maar omdat U schreef, hij was eigenaar, als er nu een ander is of bedrijf opgeheven zijn ze te laat.
De huidige eigenaar en zij moeten tijdig claimen.
Ook bij opheffen bedrijf en hebben ze tijdig voldoende meldingen gemaakt van deze oude schulden?
Ik heb persoonlijk gelijke ervaring, sinds feb. 2014 mede eigenaar geworden en als je pas in aug 2015 een factuur kreeg?
Ja deze uit 2009 komende was dus ruim 18 maanden later, en de oude facturen uit 2012 en 2013 die ik voor dat ik in dit bedrijf stapte was ook niets aanwezig.
Ik heb dus van 2012 tot heden overzicht en heb daarom wegens niet of te laat een factuur sturen deze geweigerd.
Dit lijk in de kast van geroyeerde Ex bestuurder uit 2009, daar voor is geen gevraagd bewijs geleverd dus ik wacht lekker op de rechtszaak.
Maar omdat ik bij de incasso na 3x vragen niets kreeg zal ik alle straks op de zitting aangeboden stukken weigeren.
Ik wilde voor de zitting en dus kosten deze hebben en weigerde te betalen tenzij zij de stukken leverden en mij voldoende tijd gaven voor onderzoek.
Verder is voor mij het probleem dat dit bedrijf een andere bank heeft genomen, dus alles voor april 2013 is lastiger in te zien, alleen de prints wat ik de map zat, niets digitaal.
Omdat ze sinds 2012 niets bewijsbaar hebben geleverd weiger ik nu medewerking.
Ik werk voor mezelf, niet voor andere bedrijven die erg traag een rekening / incasso sturen zonder de gevraagde info geven.
Re: vordering van abonnement
Geplaatst: 22 okt 2015 09:11
door stofzuigertje
1 De Huidige eigenaar is verantwoordelijk.
2 Als tijdelijke eigenaar zal de huidige dit wel doorgestuurd hebben dus zelfde doen...
3 Als je kort eigenaar bent ben je verantwoordelijk voor die periode en niet voor alles er na en er voor.
Normaal neem je alles over.
4 Betaal niets, en vraag vooral bewijs, als ze dat niet leveren ga je altijd vrijuit, ook als op een zitting
rechtbank het achteraf dus te laat alsnog geleverd word.
5 Bij een rechtszaak kun je alle kosten claimen bij zowel winst als vrijspraak, vooral als je te laat
of geen gevraagde bewijzen leveren.
Ook onduidelijke info moeten ze toelichten dus de geleverde info moet duidelijk zijn.
Re: vordering van abonnement
Geplaatst: 22 okt 2015 09:12
door stofzuigertje
1 De Huidige eigenaar is verantwoordelijk.
2 Als tijdelijke eigenaar zal de huidige dit wel doorgestuurd hebben dus zelfde doen...
3 Als je kort eigenaar bent ben je verantwoordelijk voor die periode en niet voor alles er na en er voor.
Normaal neem je alles over.
4 Betaal niets, en vraag vooral bewijs, als ze dat niet leveren ga je altijd vrijuit, ook als op een zitting
rechtbank het achteraf dus te laat alsnog geleverd word.
5 Bij een rechtszaak kun je alle kosten claimen bij zowel winst als vrijspraak, vooral als je te laat
of geen gevraagde bewijzen leveren.
Ook onduidelijke info moeten ze toelichten dus de geleverde info moet duidelijk zijn.
Re: vordering van abonnement
Geplaatst: 22 okt 2015 09:17
door sacredfour
Moneyman, dat klopt allemaal wel, maar degene die probeert iets te vorderen moet maar bewijzen dat er een vordering is. Het is dus zaak om altijd de vordering te bestrijden. Je wil niet weten hoe vaak de papierwinkel van de schuldeiser+incassoboer niet in orde is. Hoe willen ze vorderen zonder het contract te laten zien?
Je schrijft het incassobureau: sorry, maar ik ben niet bekent met deze vordering.