Pagina 1 van 1

Ervaring dataplafond Youfone

Geplaatst: 23 okt 2015 15:35
door Duncan94
1. Ik activeer een dataplafond (Een data plafond is dat je niet over je data heen kan gaan).
2. Ik krijg een bevestigingsmail dat mijn dataplafond in is gegaan.
3. Ik krijg een hoog factuur omdat ik blijkbaar over mijn data ben gegaan.
4. Ik neem contact op met Youfone en zei zeggen dat ze de verkeerde datum in de bevestigingsmail hebben gezet en dat mijn dataplafond pas de aankomende maand ingaat.

Dit kan je toch niet maken? Ik heb vol vertrouwen gebruik gemaakt van mijn internet, wetende dat ik een dataplafond heb ingesteld. Ik heb immers een bevestigingsmail gekregen.

Ik heb ook geen sms gekregen dat ik bijna over mijn data heen zou gaan, of dat ik over mijn data heen ben gegaan. ...

Het gaat om 47,50 euro omdat ik 928 MB over mijn data heen ben gegaan.

Advies van harte welkom.

Re: Ervaring dataplafond Youfone

Geplaatst: 24 okt 2015 13:06
door ejdw
Nog eens bellen willen ze niet de klacht voorlegen aan de geschillencommisie als je gebeld hebt en je hebt bewijs van de email met de datum erin hebben zij u verkeerde informatie doorgegeven.
Het is ook erg vreemd dat een dataplafond niet meteen ingeschakeld kan worden.

Re: Ervaring dataplafond Youfone

Geplaatst: 28 okt 2015 11:58
door Duncan94
Bedankt voor je reactie, maar ik kom er nog niet uit. Heb meerdere malen contact opgenomen met youfone, maar zei nemen me niet serieus. Ik heb op deklachtencommisie.nl gekeken, maar daar kost een klacht indienen 50 euro. Aangezien het bedrag wat youfone mij verschuldigd is ook 50 euro is, is dit niet echt geschikt.

Re: Ervaring dataplafond Youfone

Geplaatst: 28 okt 2015 12:12
door 16again
Duncan94 schreef:Ik heb op deklachtencommisie.nl gekeken, maar daar kost een klacht indienen 50 euro.
Krijg je dat bedrag niet terug als je in het gelijk gesteld wordt?

Re: Ervaring dataplafond Youfone

Geplaatst: 06 nov 2015 17:01
door Duncan94
16again schreef:
Duncan94 schreef:Ik heb op deklachtencommisie.nl gekeken, maar daar kost een klacht indienen 50 euro.
Krijg je dat bedrag niet terug als je in het gelijk gesteld wordt?
Volgens mij niet.

Re: Ervaring dataplafond Youfone

Geplaatst: 19 feb 2016 10:17
door MartijnKoopman
Ik heb het zelfde probleem. In januari 2016 had ik een internet abonnement van 2000mb. Ik had een dataplafond een week later ingesteld. Hier krijg ik een bevestigingsmail van (er vanuit gaande dat hij meteen wordt ingezet zoals een belplafond). Ik kreeg sinds kort een factuur van 82 euro,- omdat ik over mijn mb's ben gegaan (16000mb). Mijn mobiel geeft 120mb aan. maar youfone rekent blijkbaar anders. bijvoorbeeld 1 whatsappje kost 3kb, dat rekenen ze naar 100kb. Vervolgens doet de klantenservice niks en ligt het aan mij. Ik wist echt niet dat voor 1 whatsappje 100kb wordt gerekend.