Pagina 1 van 1

Slechte service KLM

Geplaatst: 26 okt 2015 15:53
door romani
Twee weken geleden heb ik een KLM vliegticket gekocht. Heen naar noord-Thailand, terug vanuit Cambodja. Eigenlijk is het een retourtje Bangkok met KLM en met Bangkok Airways een enkeltje naar Chiang Rai en een enkeltje Cambodja-Bangkok. Geen goedkoop ticket was het, maar wel met de kortste reistijd. Helaas besloot Bangkok Airways de aansluitende vlucht Bangkok-Chiang Rai te annuleren. KLM heeft als vervanging de vlucht daarna voor me geboekt. Dan moet ik echter 8 uur wachten op Bangkok Airport.
Gelukkig had ik het ticket laten regelen door het TUI reisbureau. Ik ben daarheen teruggegaan en we hebben een andere vlucht met Thai Airways gevonden. Dan moet ik ook nog wel een paar uur wachten maar niet zolang.
De KLM doet helaas geen zaken met Thai Airways. En nu komt dan eindelijk mijn klacht: ik kan niet alléén de latere vlucht annuleren. Dat is dan een wijziging van het ticket en dat kost 130€. Ik kan wel kosteloos het hele ticket annuleren en dan voor de drie vluchten die ik wel wil een nieuw ticket kopen tegen de huidige prijs. En ik heb natuurlijk al de kosten van het extra ticket met Thai Airways.
Uiteindelijk heeft het reisbureau dan maar het laatste voor me geregeld en kost het me bijna 100€ extra. KLM vindt een wachttijd van 8 uur passend, dus heeft ze genoeg gedaan. Ik vind het een slechte service.
Ik wil het prijsverschil terug van KLM. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Re: Slechte service KLM

Geplaatst: 26 okt 2015 16:25
door newmikey
Ik zal de laatste zijn om de KLM te beschuldigen van goede service (heb zelf ook al veel slechte ervaringen) maar deze keer kan ik niet helemaal met u meegaan. KLM lijkt alles gedaan te hebben wat ze kan en het reisburo is uw directe aanspreekpunt. 8 Uur wachten is wel veel maar u zegt zelf dat de vervangende vlucht niet eens zo héél veel wachttijd scheelt. "Bijna €100 extra" op zo'n lange reis is ook al niet wereldschokkend en als u ècht die paar uurtjes wilt besparen, lijkt dat me een redelijke kostenpost.

Kortom: u bent klant van het reisburo, niet van de KLM dus u kunt van die KLM ook geen compensatie verwachten.

Re: Slechte service KLM

Geplaatst: 26 okt 2015 16:28
door stefanhouterman
Wachttijd 8 uur en geen extra´s gekregen in deze 8 uren?

Re: Slechte service KLM

Geplaatst: 26 okt 2015 21:29
door renewouters
Zoals ik het lees heeft KLM een vervangende vlucht geregeld binnen hun mogelijkheden en heb je zelf gekozen voor een alternatief. Dat TUI geen rekening houdt met samenwerkingsverbanden is niet de schuld van KLM. De reisadviseur had hier rekening mee moeten houden, of had kunnen aangeven wat de gevolgen zijn van een bepaalde keuze. Daarvoor ga je immers naar een reisbureau. Als het alleen gaat om de tickets kunnen we dat zelf net zo makkelijk.

Re: Slechte service KLM

Geplaatst: 27 okt 2015 07:24
door kweenie
Inderdaad. Waarschijnlijk was een pakket van vluchten van/via KLM en zijn partners voordeliger dan losse vluchten, maar je bent dan wel gebonden aan die maatschappen. Ook als er wijzigingen in de vluchten komen. Wil je dat risico niet lopen, dan zul je van begin af aan losse vluchten moeten nemen.

Re: Slechte service KLM

Geplaatst: 27 okt 2015 10:40
door Har06
[quote="romani"]Twee weken geleden heb ik een KLM vliegticket gekocht. Heen naar noord-Thailand, terug vanuit Cambodja. Eigenlijk is het een retourtje Bangkok met KLM en met Bangkok Airways een enkeltje naar Chiang Rai en een enkeltje Cambodja-Bangkok. Geen goedkoop ticket was het, maar wel met de kortste reistijd. Helaas besloot Bangkok Airways de aansluitende vlucht Bangkok-Chiang Rai te annuleren. KLM heeft als vervanging de vlucht daarna voor me geboekt. Dan moet ik echter 8 uur wachten op Bangkok Airport.
Gelukkig had ik het ticket laten regelen door het TUI reisbureau. Ik ben daarheen teruggegaan en we hebben een andere vlucht met Thai Airways gevonden. Dan moet ik ook nog wel een paar uur wachten maar niet zolang.
De KLM doet helaas geen zaken met Thai Airways. En nu komt dan eindelijk mijn klacht: ik kan niet alléén de latere vlucht annuleren. Dat is dan een wijziging van het ticket en dat kost 130€. Ik kan wel kosteloos het hele ticket annuleren en dan voor de drie vluchten die ik wel wil een nieuw ticket kopen tegen de huidige prijs. En ik heb natuurlijk al de kosten van het extra ticket met Thai Airways.
Uiteindelijk heeft het reisbureau dan maar het laatste voor me geregeld en kost het me bijna 100€ extra. KLM vindt een wachttijd van 8 uur passend, dus heeft ze genoeg gedaan. Ik vind het een slechte service.
Ik wil het prijsverschil terug van KLM. Hoe krijg ik dat voor elkaar?[/quote]

Dat krijg je niet voor elkaar en 8 uur wachten op een vliegveld stelt niets voor, heeft niets met slechte service te maken.
Stel TUI aansprakelijk, bij TUI komt vermoedelijk bovenstaande regelmatig voor, dat zij het bedrag niet voor hun rekening genomen hebben is bedenkelijk.???.

Re: Slechte service KLM

Geplaatst: 27 okt 2015 12:28
door sjohie
romani schreef:Twee weken geleden heb ik een KLM vliegticket gekocht. Heen naar noord-Thailand, terug vanuit Cambodja. Eigenlijk is het een retourtje Bangkok met KLM en met Bangkok Airways een enkeltje naar Chiang Rai en een enkeltje Cambodja-Bangkok. Geen goedkoop ticket was het, maar wel met de kortste reistijd. Helaas besloot Bangkok Airways de aansluitende vlucht Bangkok-Chiang Rai te annuleren. KLM heeft als vervanging de vlucht daarna voor me geboekt. Dan moet ik echter 8 uur wachten op Bangkok Airport.
Gelukkig had ik het ticket laten regelen door het TUI reisbureau. Ik ben daarheen teruggegaan en we hebben een andere vlucht met Thai Airways gevonden. Dan moet ik ook nog wel een paar uur wachten maar niet zolang.
De KLM doet helaas geen zaken met Thai Airways. En nu komt dan eindelijk mijn klacht: ik kan niet alléén de latere vlucht annuleren. Dat is dan een wijziging van het ticket en dat kost 130€. Ik kan wel kosteloos het hele ticket annuleren en dan voor de drie vluchten die ik wel wil een nieuw ticket kopen tegen de huidige prijs. En ik heb natuurlijk al de kosten van het extra ticket met Thai Airways.
Uiteindelijk heeft het reisbureau dan maar het laatste voor me geregeld en kost het me bijna 100€ extra. KLM vindt een wachttijd van 8 uur passend, dus heeft ze genoeg gedaan. Ik vind het een slechte service.
Ik wil het prijsverschil terug van KLM. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Niet lijkt me. Je boekt een reeks vluchten, waaronder een paar met de KLM, maar zij zijn niet verantwoordelijk voor alle vluchten van hun partners. Als er binnen hun netwerk een alternatief is, met 8 uur overstaptijd, dan is dat wat binnen het eerste ticket mogelijk is. Ook mis ik even wat TUI hierin betekent, hebben zij dit pakket vliegreizen zo samengesteld en als 1 "ticket" aan je verkocht, of KLM?

Re: Slechte service KLM

Geplaatst: 27 okt 2015 16:34
door Har06
sjohie schreef:
romani schreef:Twee weken geleden heb ik een KLM vliegticket gekocht. Heen naar noord-Thailand, terug vanuit Cambodja. Eigenlijk is het een retourtje Bangkok met KLM en met Bangkok Airways een enkeltje naar Chiang Rai en een enkeltje Cambodja-Bangkok. Geen goedkoop ticket was het, maar wel met de kortste reistijd. Helaas besloot Bangkok Airways de aansluitende vlucht Bangkok-Chiang Rai te annuleren. KLM heeft als vervanging de vlucht daarna voor me geboekt. Dan moet ik echter 8 uur wachten op Bangkok Airport.
Gelukkig had ik het ticket laten regelen door het TUI reisbureau. Ik ben daarheen teruggegaan en we hebben een andere vlucht met Thai Airways gevonden. Dan moet ik ook nog wel een paar uur wachten maar niet zolang.
De KLM doet helaas geen zaken met Thai Airways. En nu komt dan eindelijk mijn klacht: ik kan niet alléén de latere vlucht annuleren. Dat is dan een wijziging van het ticket en dat kost 130€. Ik kan wel kosteloos het hele ticket annuleren en dan voor de drie vluchten die ik wel wil een nieuw ticket kopen tegen de huidige prijs. En ik heb natuurlijk al de kosten van het extra ticket met Thai Airways.
Uiteindelijk heeft het reisbureau dan maar het laatste voor me geregeld en kost het me bijna 100€ extra. KLM vindt een wachttijd van 8 uur passend, dus heeft ze genoeg gedaan. Ik vind het een slechte service.
Ik wil het prijsverschil terug van KLM. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Niet lijkt me. Je boekt een reeks vluchten, waaronder een paar met de KLM, maar zij zijn niet verantwoordelijk voor alle vluchten van hun partners. Als er binnen hun netwerk een alternatief is, met 8 uur overstaptijd, dan is dat wat binnen het eerste ticket mogelijk is. Ook mis ik even wat TUI hierin betekent, hebben zij dit pakket vliegreizen zo samengesteld en als 1 "ticket" aan je verkocht, of KLM?
Tui is de bemiddelaar ( welke ook de fee ervoor opstrijkt), geen wonder dat dit soort reisbureaux geen bestaansrecht hebben in de toekomst, wel bemiddelen en zorgen voor de boekingen en verder niet thuis geven.