Levering van bank met schade
Geplaatst: 27 okt 2015 12:07
Mijn moeder, 81 jaar, koopt bij Sanders Meubelstad in Zwolle een nieuw bankstel, een kast en een tv-meubel voor een totaalbedrag van € 4.700,=.
Deze meubels zijn voor haar nieuwe huis.
Op 15 oktober worden ze geleverd in haar nieuwe huis. Door 2 man wordt 1 bank, die ingepakt en wel op zijn kant op een hondje staat, binnen gereden. De oudste man hangt over de bank en zegt: eerst knaken mevrouwtje anders halen we de rest niet uit de wagen.
Mijn moeder verbaasd dat ze al moet betalen voordat ze de spullen heeft gezien. Hebben ze dat niet aan u verteld dan dat dat bij ons normaal is, vroeg de jongste man. Nee zijn mijn moeder, dat wist ik niet. Maar goed ik betaal wel. Mijn moeder pint en ze moest een brief ondertekenen. Waar is dat voor, vraagt ze. Gewoon tekenen mevrouw, dat is maar een formaliteit.
Mijn moeder tekent braaf.
Even later komt haar schoonzoon binnen. Jeetje wat is er met die bank gebeurt die hier in de hoek staat. Een hele deuk erin.
We hebben gelijk foto's gemaakt en een melding gemaakt. Maandag belde Jolanda van de klantenservice. Maandag 2 november wordt de bank opgehaald en gaan we hem even maken. U bent dan wel een paar weken de bank kwijt. Zo werd gezegd.
Ik, haar dochter, is het daar niet mee eens. Mijn moeder heeft een nieuwe bank gekocht en geen sloop of showroommodel en eist een nieuw bankstel zoals afgesproken op de dag van de koop.
De reacties die terug komen via de mail en telefoon is allemaal hetzelfde.
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw mail wil ik u als volgt informeren.
Wij begrijpen dat het heel vervelend is voor uw moeder echter hebben wij het recht om te herstellen. Zie artikel 15 lid 1 van de CBW-voorwaarden als uit rtikel 7:21 lid 1 BW, in relatie met artikel 7:22 leden 1 en 2 BW.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Jolanda van Nooij
Klantenservice Sanders Meubelstad
Ik ben heel boos. Mijn moeder van 81 jaar is gewoon in de maling genomen. Als de bank even had gestaan en er was dan schade dan snap ik de mail. Maar in dit stadium toch niet?
Mijn moeder heeft toch een nieuwe goede en hele bank gekocht? Ze hebben gewoon een bank met schade neergezet, mijn moeder laten betalen en zijn weg gegaan. Maar mijn moeder kan het slikken en anders kan ze stikken.
Ik ben enorm boos. Hoe neem je een oude dame in de maling.
Vanmiddag heb ik de verkoper in Zwolle gebeld. Hij reageerde heel erg verbaast en zou er achteraan gaan en mij gelijk terug bellen.
Hij heeft niet meer gebeld. Misschien belt hij morgen nog?
Zo gaat men bij Sanders Meubelstad met klanten om. Geld is binnen dus kunnen we ze nu laten stikken.
Zou de media belangstelling hebben voor dit verhaal? Kanniewaarzijn of Radar?
We werden leuk en goed geholpen in Zwolle en we hadden alle vertrouwen. Ik kan me niet voorstellen dat het allemaal gebakken lucht is geweest.
Deze meubels zijn voor haar nieuwe huis.
Op 15 oktober worden ze geleverd in haar nieuwe huis. Door 2 man wordt 1 bank, die ingepakt en wel op zijn kant op een hondje staat, binnen gereden. De oudste man hangt over de bank en zegt: eerst knaken mevrouwtje anders halen we de rest niet uit de wagen.
Mijn moeder verbaasd dat ze al moet betalen voordat ze de spullen heeft gezien. Hebben ze dat niet aan u verteld dan dat dat bij ons normaal is, vroeg de jongste man. Nee zijn mijn moeder, dat wist ik niet. Maar goed ik betaal wel. Mijn moeder pint en ze moest een brief ondertekenen. Waar is dat voor, vraagt ze. Gewoon tekenen mevrouw, dat is maar een formaliteit.
Mijn moeder tekent braaf.
Even later komt haar schoonzoon binnen. Jeetje wat is er met die bank gebeurt die hier in de hoek staat. Een hele deuk erin.
We hebben gelijk foto's gemaakt en een melding gemaakt. Maandag belde Jolanda van de klantenservice. Maandag 2 november wordt de bank opgehaald en gaan we hem even maken. U bent dan wel een paar weken de bank kwijt. Zo werd gezegd.
Ik, haar dochter, is het daar niet mee eens. Mijn moeder heeft een nieuwe bank gekocht en geen sloop of showroommodel en eist een nieuw bankstel zoals afgesproken op de dag van de koop.
De reacties die terug komen via de mail en telefoon is allemaal hetzelfde.
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw mail wil ik u als volgt informeren.
Wij begrijpen dat het heel vervelend is voor uw moeder echter hebben wij het recht om te herstellen. Zie artikel 15 lid 1 van de CBW-voorwaarden als uit rtikel 7:21 lid 1 BW, in relatie met artikel 7:22 leden 1 en 2 BW.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Jolanda van Nooij
Klantenservice Sanders Meubelstad
Ik ben heel boos. Mijn moeder van 81 jaar is gewoon in de maling genomen. Als de bank even had gestaan en er was dan schade dan snap ik de mail. Maar in dit stadium toch niet?
Mijn moeder heeft toch een nieuwe goede en hele bank gekocht? Ze hebben gewoon een bank met schade neergezet, mijn moeder laten betalen en zijn weg gegaan. Maar mijn moeder kan het slikken en anders kan ze stikken.
Ik ben enorm boos. Hoe neem je een oude dame in de maling.
Vanmiddag heb ik de verkoper in Zwolle gebeld. Hij reageerde heel erg verbaast en zou er achteraan gaan en mij gelijk terug bellen.
Hij heeft niet meer gebeld. Misschien belt hij morgen nog?
Zo gaat men bij Sanders Meubelstad met klanten om. Geld is binnen dus kunnen we ze nu laten stikken.
Zou de media belangstelling hebben voor dit verhaal? Kanniewaarzijn of Radar?
We werden leuk en goed geholpen in Zwolle en we hadden alle vertrouwen. Ik kan me niet voorstellen dat het allemaal gebakken lucht is geweest.