REBO Vastgoed | Laat huurders zitten met problemen
Geplaatst: 27 okt 2015 13:21
Beste forumleden,
Wij huren nu ongeveer 2 jaar een eengezinswoning van REBO vastgoed (oorspronkelijk eigenaar heeft het traject uitbesteedt aan REBO m.b.t. huurincasso en dergelijke).
Vanaf het begin hebben wij al lekkage problemen aan de voorzijde van onze woning, bij (zware) regenval komt het via het kozijn in de woonkamer, en slaapkamer bij ons naar binnen. Badkamer blijft nat, zwel de muren als het kozijn (ook in hoogzomer, lijkt niet droog te krijgen. Veelvuldig last van schimmel). Meerdere keren een reparatieverzoek neergelegd bij REBO en veelvuldig erachteraan moeten bellen wanneer er iemand langskwam. Uiteindelijk kwam er dan een aannemer welke aangaf dat hij een budget van €125,- had meegekregen zijn oplossing was dus om te kitten. Buiten, binnen waar dan ook.
In de zomer verandert het lekkage probleem in een insectenoverlast problemen, waarbij insecten via het kozijn in de woonkamer en slaapkamer bij ons naar binnen kruipen (wespen, mieren enz.). Volgens REBO is dit ons eigen probleem daar het insecten betreffen, wij verschillen van mening aangezien ze via dezelfde gaten naar binnen komen als waar het water doorheen loopt met regenval.
Eerste buien zijn alweer geweest en de eerste gebroken nachten ook door met handdoeken in de weer te gaan om alles maar droog te krijgen. Wederom aangekaart, wederom een aannemer. Dit keer een andere dan voorgaande keren. Deze gaf aan dat er grote problemen lijken te zijn aan de voorzijde van de woning. Natte muren, en natte bakstenen... andere bakstenen zijn weer heel poreus. Veelvuldig aantal gaten rondom met name het kozijn in de woonkamer. Behoorlijk aantal slakken ook op de voorzijde van de woning als enige in het blok.
Aannemer heeft bevindingen (incl. foto's) neergelegd bij REBO (dit is nu al meer dan een maand geleden) en het blijft weer stil. Continue erachteraan gebeld en loze beloftes gekregen waar niks mee wordt gedaan. Dan wordt er gezegd dat de aannemer niks heeft achtergelaten, dan is er helemaal geen verzoek van ons bekend, dan worden we teruggebeld, het ligt bij iemand anders enz. enz. Het blijft stil. Inmiddels overgegaan op schriftelijk klagen maar ook geen gehoor. Nu ligt er ook een klacht bij de regiomanager van REBO maar ook deze blijft stil.
Wat nu te doen ? Bij elke regenbui moeten wij maar afwachten of ons huis nog droog is terwijl wij elke maand €800,- aan huur betalen maar bij problemen blijft het stil bij REBO of duurt alles ontzettend lang.
Graag tips!
Wij huren nu ongeveer 2 jaar een eengezinswoning van REBO vastgoed (oorspronkelijk eigenaar heeft het traject uitbesteedt aan REBO m.b.t. huurincasso en dergelijke).
Vanaf het begin hebben wij al lekkage problemen aan de voorzijde van onze woning, bij (zware) regenval komt het via het kozijn in de woonkamer, en slaapkamer bij ons naar binnen. Badkamer blijft nat, zwel de muren als het kozijn (ook in hoogzomer, lijkt niet droog te krijgen. Veelvuldig last van schimmel). Meerdere keren een reparatieverzoek neergelegd bij REBO en veelvuldig erachteraan moeten bellen wanneer er iemand langskwam. Uiteindelijk kwam er dan een aannemer welke aangaf dat hij een budget van €125,- had meegekregen zijn oplossing was dus om te kitten. Buiten, binnen waar dan ook.
In de zomer verandert het lekkage probleem in een insectenoverlast problemen, waarbij insecten via het kozijn in de woonkamer en slaapkamer bij ons naar binnen kruipen (wespen, mieren enz.). Volgens REBO is dit ons eigen probleem daar het insecten betreffen, wij verschillen van mening aangezien ze via dezelfde gaten naar binnen komen als waar het water doorheen loopt met regenval.
Eerste buien zijn alweer geweest en de eerste gebroken nachten ook door met handdoeken in de weer te gaan om alles maar droog te krijgen. Wederom aangekaart, wederom een aannemer. Dit keer een andere dan voorgaande keren. Deze gaf aan dat er grote problemen lijken te zijn aan de voorzijde van de woning. Natte muren, en natte bakstenen... andere bakstenen zijn weer heel poreus. Veelvuldig aantal gaten rondom met name het kozijn in de woonkamer. Behoorlijk aantal slakken ook op de voorzijde van de woning als enige in het blok.
Aannemer heeft bevindingen (incl. foto's) neergelegd bij REBO (dit is nu al meer dan een maand geleden) en het blijft weer stil. Continue erachteraan gebeld en loze beloftes gekregen waar niks mee wordt gedaan. Dan wordt er gezegd dat de aannemer niks heeft achtergelaten, dan is er helemaal geen verzoek van ons bekend, dan worden we teruggebeld, het ligt bij iemand anders enz. enz. Het blijft stil. Inmiddels overgegaan op schriftelijk klagen maar ook geen gehoor. Nu ligt er ook een klacht bij de regiomanager van REBO maar ook deze blijft stil.
Wat nu te doen ? Bij elke regenbui moeten wij maar afwachten of ons huis nog droog is terwijl wij elke maand €800,- aan huur betalen maar bij problemen blijft het stil bij REBO of duurt alles ontzettend lang.
Graag tips!