SMEG inductiekookplaat voor vierde keer defect
Geplaatst: 27 okt 2015 20:01
Mijn SMEG inductiekookplaat van €1.499,- is voor de vierde (!) keer (na meerdere reparaties van in totaal meer dan €700,-) weer defect geraakt. En steeds dezelfde kookgroep rechts. Na de laatste reparatie heeft hij het niet eens drie weken volgehouden.
De servicemonteurs gaven bij ieder bezoek verschillende instructies (koken met lade open, lade dicht, een lade open en andere dicht, etc.) en SMEG blijft volhouden dat de plaat verkeerd is gemonteerd maar geeft tegelijk toe dat het in de installatiehandleiding (volgens welke de plaat netjes is geïnstalleerd) fout beschreven staat.
Hoewel iedere keer hetzelfde onderdeel kapot gaat blijven ze er bij dat het niet aan de kookplaat ligt.
Nu schuift SMEG alle verantwoordelijkheid af en kan ik er in stikken met een defecte kookplaat die me inmiddels meer dan €2.200,- heeft gekost.
De (overigens erg onbeleefde) klantenservice van SMEG laat me na veel bellen en mailen van mijn kant dus gewoon in de kou staan. Wat moet ik doen? Iemand advies?
De servicemonteurs gaven bij ieder bezoek verschillende instructies (koken met lade open, lade dicht, een lade open en andere dicht, etc.) en SMEG blijft volhouden dat de plaat verkeerd is gemonteerd maar geeft tegelijk toe dat het in de installatiehandleiding (volgens welke de plaat netjes is geïnstalleerd) fout beschreven staat.
Hoewel iedere keer hetzelfde onderdeel kapot gaat blijven ze er bij dat het niet aan de kookplaat ligt.
Nu schuift SMEG alle verantwoordelijkheid af en kan ik er in stikken met een defecte kookplaat die me inmiddels meer dan €2.200,- heeft gekost.
De (overigens erg onbeleefde) klantenservice van SMEG laat me na veel bellen en mailen van mijn kant dus gewoon in de kou staan. Wat moet ik doen? Iemand advies?