LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen Tele 2

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Alex Zweers

Opzeggen Tele 2

Ongelezen bericht door Alex Zweers »

Goedemiddag,

Ik wil even iets voor de zekerheid weten.
Ik ga verhuizen naar een ander adres en Tele 2 kan niet hetzelfde product leveren i.v.m. de capaciteit van het signaal.
Nu moeten ze het downgraden (tv basis naar tv light), komen er kosten bij voor het verbreken van het huidige contract en ga ik opnieuw een contract van een jaar aan.

Daarnaast betaal ik voor een minder product net zoveel als tv basis, terwijl ik minder krijg. Het voelt niet goed.
Ik moet daarnaast ook nog eens 23 dagen wachten voordat ze het signaal kunnen leveren op het adres.

Mag ik mijn contract nu opzeggen met Tele 2? Omdat ze niet hetzelfde kunnen leveren als het huidige adres? Ook als het gaat om één product? :?

Kan niks vinden in de Algemene Voorwaarden hierover.
Alvast bedankt.

Bob Schurkjens

Re: Opzeggen Tele 2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tele2 neemt het niet zo nauw met consumentenrechten (gebruik de zoekfunctie van dit forum voor meer).

Verhuizen betekent niet dat je een nieuw contract aangaat voor een jaar. Welke kosten wil Tele2 in rekening brengen? Een afkoopsom van het huidige contract?

Alex Zweers

Ongelezen bericht door Alex Zweers »

ja, omdat ik het jaarcontract nu wil opzeggen, aangezien ze mij niet dezelfde diensten kunnen leveren.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Normaal zou je alleen een verhuisvergoeding betalen aan de provider en betaal je per maand gewoon wat minder omdat ze minder kunnen leveren. Maar Tele2 wil dus een afkoopsom zien over de maanden dat je huidige contract nog loopt. Ze maken dus van hun probleem jouw probleem. Uitermate onfatsoenlijk en eigenlijk een vorm van oplichting. Ze mogen dit helemaal niet doen. Maar ze proberen het gewoon. Kun je geen andere provider kiezen?

Gesloten