LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groente en fruit steeds minder bitter? Tegen kanker

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
gezondheid

Groente en fruit steeds minder bitter? Tegen kanker

Ongelezen bericht door gezondheid »

Laat de smaak nu net preventief werken tegen kanker. In het wetenschappelijk blad New Scientist zie ik dat mensen de smaak bitter er uit filteren. Dit lijkt me verontrustende zaak. Moeten hier niet scherper op toegezien worden? De zorgkosten nemen toe en dit lijkt me een killer tegen de mensheid.

Zie http://www.groentenet.nl/groenten/nieuw ... er-bitter/

newmikey

Re: Groente en fruit steeds minder bitter? Tegen kanker

Ongelezen bericht door newmikey »

Helaas spreekt het artikel waarnaar gelinkt wordt zichzelf tegen bij zorgvuldige lezing:

"De groente en fruit die we eten smaken steeds minder bitter, maar bevatten daardoor ook minder gezonde bestanddelen. Dat moet blijken uit een nieuwe internationale studie die gepubliceerd is in het vaktijdschrift NewScientist.
...
Dat nieuwe groente- en fruitvariëteiten minder bitter zijn van smaak, is volgens professor Maurice De Proft van het laboratorium voor plantenteelt aan de KU Leuven niet noodzakelijk het gevolg van een bewuste strategie. “Telers hebben dit niet bewust gedaan voor de smaak, wel voor de groeikracht van de plant. Witloof groeit nu eenmaal beter als het meer suikers uit zijn wortels haalt", aldus De Proft. “Door de toename van de zoetstoffen proeft het minder bitter, maar er zitten nog altijd evenveel gezonde bitterstoffen in witloof.”

gezondheid

Ik heb zelf het blad gelezen daarin staat heel duidelijk fruit en groente worden steeds lekkerder gemaakt. Maar dat gaat ten koste van onze gezondheid.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

Ook de andijvie en spruitjes zijn minder bitter, zodat "iedereen" ze lust.

[Off-topic bijdrage verwijderd door Forummoderatie]
Laatst gewijzigd door Radar op 02 nov 2015 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic bijdrage verwijderd door Forummoderatie

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

De enige optie is de groente en het fruit niet meer consumeren m.a.g een groter gezondheidsprobleem :x
Behalve misschien alleen nog citroenen eten? Das wel gezond, tenminste als je er niet teveel van eet en geen maagproblemen hebt.
Alle gekheid op een stokje: bijna ieder product is gemanipuleerd , als je alles volgt en moet geloven is niets meer zuiver en natuurlijk, rundvlees dat paardenvlees blijkt te zijn, je kunt het zo gek niet opnoemen of er is iets mee gedaan en bijna overal zijn suikers toegevoegd.
Gewoon zoveel mogelijk zelf opletten en als je het kunt betalen natuurzuivere produkten kopen zonder toegevoegde (rot)zooi.

gezondheid

Landen overzicht waarin kanker meer/minder voorkomt:

http://globalcancermap.com/

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

gezondheid schreef:Laat de smaak nu net preventief werken tegen kanker.
Uit welke wetenschappelijke publicatie heb jij dat bitter preventief werkt tegen kanker?

gezondheid

http://resource.wageningenur.nl/nl/wete ... kanker.htm

En meerdere onderzoeken hierover gelezen. Als u in google gaat zoeken naar 'bitter' en 'kanker' vind u er wellicht meer.

prem

Ongelezen bericht door prem »

moederslink schreef:De enige optie is de groente en het fruit niet meer consumeren m.a.g een groter gezondheidsprobleem :x
Behalve misschien alleen nog citroenen eten? Das wel gezond, tenminste als je er niet teveel van eet en geen maagproblemen hebt.
i.
Een Citroen is zuur niet bitter. Dat is groente uit de landen niet veel meer zit dan water en wat vezels kan ook niet anders he. De meeste hebben niet eens aarde gezien. Gebrek aan selenium is een groot probleem in de groente van Nederland.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Even zoeken levert al gauw het oorspronkelijke onderzoek op waar deze Wageningse professor aan meegewerkt heeft. Zorgvuldige lezing van de oorspronkelijke Engelse tekst levert hele aardige inzichten op die gelukkig ver weg blijken te zijn van de claim dat "bittere groenten helpen tegen kanker".

Zoals gewoonlijk trek men wetenschappelijke onderzoeken volledig uit verband en haalt men er één enkel detail uit wat vervolgens tot mythische proporties wordt uitvergroot door o.m. doorlopende onzinposters als dhr.gezondheid op dit forum.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Onderzoek?

Ooit kocht ik als werkgever zeep die Dermatologisch getest was......

Ja, de test is uitgevoerd maar vond nergens de resultaten.
De uitslag was bij erg veel wassen dat 30% van personeel uitslag kreeg.
Dus 70% goed en ze melden nergens of de test positief of negatief was.

Dure zeep en getest maar wat is de uitslag, behalve mijn personeel dan.....
Nu maak ik zelf zeep, gewone basis zonder Chemische zooi en goedkoper en
nu bleek dat een Dermatoloog het voor bepaalde patiënten inkocht bij ons...

Gewoon doe het zelf zeep in pompjes... en zonder geur of conserveer middelen...
Ik denk dat deze Kanker onderzoek hetzelfde is...

Groente is goed, maar een 100% Spinazie dieet zoals een bekende zeeman in strip....
zou ik beslist niet doen!
Variatie en vooral niet uit 1 land, als je overal vandaan koopt is 1x besmette kopen zoals in Italy gedumpt
gif niet een ramp maar plaatselijke bevolking werd wegens eigen regio eten wel ziek!

En het genoemde onderzoek, ook mijn eigen zeep heeft een hoog Wij van WC Eend gehalte....
Dat personeel tevreden is maar een Chinees heeft een andere huid dan Arabier....

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

gezondheid schreef:Ik heb zelf het blad gelezen daarin staat heel duidelijk fruit en groente worden steeds lekkerder gemaakt. Maar dat gaat ten koste van onze gezondheid.
Klinkt erg calvinistisch... Alsof iets wat lekker is niet gezond kan/mag zijn.

gezondheid

Wat lekker is kan ook gezondheid zijn, dat is kwestie van smaak. Een appel vind ik lekker en is gezond. Echter als mensen gaan knoeien aan de natuur lijkt me dat geen goede ontwikkeling.

Monsanto is bijvoorbeeld flink aan het lobbyen in de EU en heeft daar een kantoor staan.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

gezondheid schreef:Echter als mensen gaan knoeien aan de natuur lijkt me dat geen goede ontwikkeling.
Want? Waarop baseer je dit nu weer? Hoe denk je dat verschillende nieuwe soorten fruit en groente zijn ontstaan? En dat bepaalde hondenrassen zijn ontstaan?
gezondheid schreef:Monsanto is bijvoorbeeld flink aan het lobbyen in de EU en heeft daar een kantoor staan.
Wat heeft dit nu weer met het onderwerp te maken?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

gezondheid schreef:Wat lekker is kan ook gezondheid zijn, dat is kwestie van smaak. Een appel vind ik lekker en is gezond. Echter als mensen gaan knoeien aan de natuur lijkt me dat geen goede ontwikkeling.

Monsanto is bijvoorbeeld flink aan het lobbyen in de EU en heeft daar een kantoor staan.
En jij denkt dat met die appel niet geknoeid is? :mrgreen:

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

16again

Ongelezen bericht door 16again »

gezondheid schreef:Laat de smaak nu net preventief werken tegen kanker. In het wetenschappelijk blad New Scientist zie ik dat mensen de smaak bitter er uit filteren. Dit lijkt me verontrustende zaak.
Alsof bitter wel gezond is:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2439 ... tte__.html
Inderdaad, de man uit krante artikel is niet aan kanker overleden......dus kan je stellen dat bitter helpt tegen kanker

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

En hoe link jij precies bitter aan gif?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:En hoe link jij precies bitter aan gif?
bitter -> amandel -> blauwzuur :)

Gesloten