Ergens voor de zomer heb ik na lang wikken en wegen besloten om Ziggo op te zeggen en over te stappen naar een andere internetprovider. Onze keuze was vanwege de prijs en het zenderaanbod, maar ook om de internetsnelheid op TELE2 gevallen. Aansluiten ging perfect en we zijn ook echt heel goed geholpen.
Echter toen ik terugkwam van mijn vakantie kwam ik bij een snelheidsmeting tot de conclusie dat de internetsnelheden gehalveerd waren. Daardoor kon ik in huis nog maar op 1 tv tegelijk tv kijken. Meteen contact opgenomen met Tele2 en ook op dat moment werd ik goed geholpen. Vier dagen later werd ik terug gebeld en kreeg het advies om het contract met Tele2 te verbreken aangezien zij mij niet de minimale service konden garanderen dan zij mij hadden beloofd. Al met al heel netjes van Tele2. We hebben besloten om nog even om ons heen te kijken voordat we weg wilden bij Tele2.
Op mijn vraag of dit echt geheel gratis was en dat ik niet doorbelast zou worden voor de resterende 22 maanden van het contract, kreeg ik een duidelijk NEE te horen. Dit is ook nog bevestigd via de mail.
Tot mijn verbazing kreeg ik enkele weken geleden een factuur van €377,54 van Tele2 in mijn mailbox. DIt is voor de resterende maanden van het contract. Ik heb hierover gebeld maar ze konden mij niet helpen. IN zoverre het was een foutje van Tele2 want er was geen vinkje gezet bij kosteloos en dus geen doorberekening. Helaas kon het ook niet meer veranderd worden. Ik moest dit maar even gaan voorschieten zodat zij het achteraf konden oplossen. Uiteraard aangegeven dat ik daar niet mee akkoord ga en dat ze geen toestemming hebben en krijgen om van mijn bankrekening te innen. Dat was logisch en ze gingen er hard mee aan de slag om dit snel op te lossen.
En ineens zag ik op mijn bankrekening de opdracht verschijnen voor het innen van dit bedrag. Wederom gebeld....het kwam erop neer dat ik mij niet zo druk moest maken. Ze waren er heel hard mee bezig......en mocht ik moeten betalen dan kreeg ik het geld wel weer terug.
Omdat ik geen vertrouwen hierin had, heb ik mijn bank gebeld. Hun rekeningnummer is inmiddels geblokkeerd. Ze kunnen niet innen en het is hen inderdaad ook niet gelukt.
We zijn nu een week verder en de rekening staat nog steeds open op mijn naam. Wederom gebeld en verzocht mij door te verbinden met de financiële afdeling. Volgens de klantenservice was dat niet mogelijk want Tele2 finance heeft geen telefoon. Ik heb maar zo snel als mogelijk opgehangen want zoals je zult begrijpen brak mijn klomp.
Nu maar besloten om nier wat neer te zetten. Innen kunnen ze niet dus ik ben verzekerd dat ik niet betaal, maar tjee wat is de klantenservice van TELE2 ontzettend klantonvriendelijk!!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 factuur
-
- Contacteer:
Re: Tele2 factuur
Gewoon verder negeren, je hebt tenslotte een schriftelijke bevestiging. Ook het incassobureau dat Tele2 nu gaat inschakelen.
Re: Tele2 factuur
Sterk verhaal, uiteraard als je het contract eenzijdig verbreekt moet je dokken, lijkt me logisch.
Indien Ts werkelijk een mail heeft waarin dat de contract verbreking door Tele 2 geadviseerd is zonder kosten ??, dan begrijp ik de heisa niet ???
Indien Ts werkelijk een mail heeft waarin dat de contract verbreking door Tele 2 geadviseerd is zonder kosten ??, dan begrijp ik de heisa niet ???