Strik Auto's Boxtel
Geplaatst: 05 nov 2015 15:29
Na oplopende kosten met mijn BMW 523 (o.a. koelvloeistofverbruik) had ik het besluit genomen om de auto te vervangen.
Na veel zoekwerk via Internet had ik een mooie zwarte Passat Variant 2.0 Diesel 2006 in de comfortline uitvoering gezien bij Strik Auto’s in Boxtel. Verder zoekwerk gaf niet veel uitsluitsel over de verkoper, weinig feedback te vinden.
Andere aanbiedingen voor dit model bij andere aanbieders ook goed bekeken. Een belrondje naar de diverse aanbieders gaf het gebruikelijke beeld, veel ontwijkende antwoorden, onjuiste informatie in de advertentie etc.
Alleen de verkoper van Strik (Richard) gaf eerlijke en duidelijke informatie over de werkelijke staat van de auto, hij kwam er o.a. geheel uit zichzelf mee dat de distributieriem en de waterpomp binnen een paar duizend kilometer vervangen diende te worden. Ook de krasjes/beschadigingen die op de foto’s niet goed te zien waren noemde hij meteen al bij het eerste gesprek op. Hij was wel de aanbieder die het verst reizen was, dus ik heb eerst bij 3 anderen gekeken.
Alle andere aanbieders hadden zaken verzwegen. Een wagen startte helemaal niet, een ander zag er van binnen uit alsof er iemand jarenlang in gewoond had etc…..
Aangekomen bij Strik dacht ik eerst een verkeerd adres te hebben. Het was niet op een industrieterrein, maar daarbuiten. Het adres was een woonhuis met een aanbouw en een groot erf als showroom. We werden echter vriendelijk genoeg ontvangen, en belangrijker, de auto was als omschreven.
Na wat wikken en wegen werden we het snel eens, maar aangezien de wagen nog een afleverbeurt moest hebben kon ik hem een week later ophalen. De afspraak was dat ik de auto door een kennis met een eigen autobedrijf mocht laten keuren, en dat problemen opgelost zouden worden na overschrijving.
Een week later kon ik de auto ophalen (hij was wel al eerder klaar), en hebben we de deal rondgemaakt. Ik opgewekt ermee naar huis, maar na ca. 60km kwam ik stil te staan met te weinig koelvloeistof, precies hetzelfde probleem waarvoor ik de BMW weg wilde doen. De verkoper na werktijd gebeld op zijn GSM en met hem besproken wat te doen. Zijn advies was koelvloeistof bijvullen, en thuis bij mijn kennis met een garagebedrijf even laten nakijken, en dat aan hun te laten weten. Hij beloofde nogmaals het wel te zullen oplossen……
Inspectie deed zeer sterk vermoeden dat de koppakking lek was, en dus vervangen moest worden. Aangezien dit een vrij stevige en dure ingreep is die veel tijd kost wilde Strik dit liever zelf doen (op hun kosten). Aangezien de boel toch open moest heb ik ze verzocht om dan maar meteen ook de binnenkort aan de beurt zijnde distributieriem en waterpomp te vervangen. De onderdeelprijs was natuurlijk voor mijn rekening, maar het meerwerk voor hun.
Zo gezegd, zo gedaan. Inderdaad bleek de koppakking lek te zijn, dus het werk was niet voor niets. Na een week was de auto klaar, en kon ik deze ophalen en de leenauto retour brengen.
Het eerste stuk erg rustig aangedaan, maar later toch even wat meer gas gegeven. Toen bleek er een fors verschil in motorvermogen te zijn opgetreden, ik schat dat er wel zo’n 40% minder vermogen in zat. Ook het brandstofverbruik was fors gestegen volgens de boordcomputer.
Weer telefonisch overleg over wat te doen. De monteur was er van overtuigd dat de timing goed was, en dat hij ook geen andere zaken over het hoofd had gezien of iets fout had gedaan. In overleg hier in de buurt de computer laten uitlezen, geen storing te vinden…
Toen (weer in overleg) de auto bij de lokale VW-dealer neergezet, die konden het ook niet vinden.
Daarna heeft Strik (weer in overleg) de auto laten ophalen, en zelf er aan gesleuteld. Ook de pompverstuivers (4x400 Euro consumentenprijs) zijn vervangen, maar niets hielp. Een lokale VW specialist kwam er ook niet mee verder….
Vervolg hieronder, posting was te lang voor plaatsing alhier.......
Na veel zoekwerk via Internet had ik een mooie zwarte Passat Variant 2.0 Diesel 2006 in de comfortline uitvoering gezien bij Strik Auto’s in Boxtel. Verder zoekwerk gaf niet veel uitsluitsel over de verkoper, weinig feedback te vinden.
Andere aanbiedingen voor dit model bij andere aanbieders ook goed bekeken. Een belrondje naar de diverse aanbieders gaf het gebruikelijke beeld, veel ontwijkende antwoorden, onjuiste informatie in de advertentie etc.
Alleen de verkoper van Strik (Richard) gaf eerlijke en duidelijke informatie over de werkelijke staat van de auto, hij kwam er o.a. geheel uit zichzelf mee dat de distributieriem en de waterpomp binnen een paar duizend kilometer vervangen diende te worden. Ook de krasjes/beschadigingen die op de foto’s niet goed te zien waren noemde hij meteen al bij het eerste gesprek op. Hij was wel de aanbieder die het verst reizen was, dus ik heb eerst bij 3 anderen gekeken.
Alle andere aanbieders hadden zaken verzwegen. Een wagen startte helemaal niet, een ander zag er van binnen uit alsof er iemand jarenlang in gewoond had etc…..
Aangekomen bij Strik dacht ik eerst een verkeerd adres te hebben. Het was niet op een industrieterrein, maar daarbuiten. Het adres was een woonhuis met een aanbouw en een groot erf als showroom. We werden echter vriendelijk genoeg ontvangen, en belangrijker, de auto was als omschreven.
Na wat wikken en wegen werden we het snel eens, maar aangezien de wagen nog een afleverbeurt moest hebben kon ik hem een week later ophalen. De afspraak was dat ik de auto door een kennis met een eigen autobedrijf mocht laten keuren, en dat problemen opgelost zouden worden na overschrijving.
Een week later kon ik de auto ophalen (hij was wel al eerder klaar), en hebben we de deal rondgemaakt. Ik opgewekt ermee naar huis, maar na ca. 60km kwam ik stil te staan met te weinig koelvloeistof, precies hetzelfde probleem waarvoor ik de BMW weg wilde doen. De verkoper na werktijd gebeld op zijn GSM en met hem besproken wat te doen. Zijn advies was koelvloeistof bijvullen, en thuis bij mijn kennis met een garagebedrijf even laten nakijken, en dat aan hun te laten weten. Hij beloofde nogmaals het wel te zullen oplossen……
Inspectie deed zeer sterk vermoeden dat de koppakking lek was, en dus vervangen moest worden. Aangezien dit een vrij stevige en dure ingreep is die veel tijd kost wilde Strik dit liever zelf doen (op hun kosten). Aangezien de boel toch open moest heb ik ze verzocht om dan maar meteen ook de binnenkort aan de beurt zijnde distributieriem en waterpomp te vervangen. De onderdeelprijs was natuurlijk voor mijn rekening, maar het meerwerk voor hun.
Zo gezegd, zo gedaan. Inderdaad bleek de koppakking lek te zijn, dus het werk was niet voor niets. Na een week was de auto klaar, en kon ik deze ophalen en de leenauto retour brengen.
Het eerste stuk erg rustig aangedaan, maar later toch even wat meer gas gegeven. Toen bleek er een fors verschil in motorvermogen te zijn opgetreden, ik schat dat er wel zo’n 40% minder vermogen in zat. Ook het brandstofverbruik was fors gestegen volgens de boordcomputer.
Weer telefonisch overleg over wat te doen. De monteur was er van overtuigd dat de timing goed was, en dat hij ook geen andere zaken over het hoofd had gezien of iets fout had gedaan. In overleg hier in de buurt de computer laten uitlezen, geen storing te vinden…
Toen (weer in overleg) de auto bij de lokale VW-dealer neergezet, die konden het ook niet vinden.
Daarna heeft Strik (weer in overleg) de auto laten ophalen, en zelf er aan gesleuteld. Ook de pompverstuivers (4x400 Euro consumentenprijs) zijn vervangen, maar niets hielp. Een lokale VW specialist kwam er ook niet mee verder….
Vervolg hieronder, posting was te lang voor plaatsing alhier.......