Verzekering keert een veel lager bedrag uit dan de experts
Geplaatst: 07 nov 2015 16:43
Hallo,
Mijn mijn RNS-E (originele Audi Navigatie) ongeveer 2 a 3 maanden geleden het doelwit geworden van dieven.
Zij hebben de RNS-E pianolak inclusief bluetooth systeem en bedrading meegenomen.
Nog tot de dag van vandaag vind ik overal glasscherven op mijn interieur. De totaal schade dat door Care autoschade vastgesteld werd bedroeg ruim 3800.,- euro.
De verzekering wilt maar 1300,- euro uitkeren en vermeld er nog duidelijk bij dat ik blij moet zijn dat zij het überhaupt uitkeren.
Het zit namelijk zo mijn navigatiesysteem is pas later ingebouwd, in 2012. Het systeem is zelf ook van 2012 en heb daar nog foto's van. Heb zelfs ooit een bericht geplaatst met de vraag hoe ik een Parrot systeem kon gebruiken in combinatie met een RNS-E systeem, dat dateert uit 2013. Dus genoeg bewijs om daadwerkelijk aan te kunnen tonen dat er een RNS-E Systeem in de auto zat. Dus moet ik nog steeds blij zijn dat ik 600,- euro uitgekeerd krijg voor het navigatiesysteem dat 2.600,- euro gekost heeft?
ik heb zelf de polisvoorwaarde niet goed gelezen waarin stond dat zij tot 1.500,- euro uitkeerde als het systeem later ingebouwd zou zijn. Helaas, dat is het geval doe daarom ook niet moeilijk om de 2.600,- euro te vragen voor mijn systeem. Maar om nu 600 euro uit te keren voor een systeem van 2012 is wel heeeel erg laag. Voor dat geld koop ik waarschijnlijk mijn oude RNS-E systeem terug op Marktplaats.
Wat kan ik hier op tegen doen? Akkoord gaan of bezwaar maken? Wie heeft iets soortgelijks meegemaakt? Ervaringen en tips zijn meer dan welkom.
Mijn mijn RNS-E (originele Audi Navigatie) ongeveer 2 a 3 maanden geleden het doelwit geworden van dieven.
Zij hebben de RNS-E pianolak inclusief bluetooth systeem en bedrading meegenomen.
Nog tot de dag van vandaag vind ik overal glasscherven op mijn interieur. De totaal schade dat door Care autoschade vastgesteld werd bedroeg ruim 3800.,- euro.
De verzekering wilt maar 1300,- euro uitkeren en vermeld er nog duidelijk bij dat ik blij moet zijn dat zij het überhaupt uitkeren.
Het zit namelijk zo mijn navigatiesysteem is pas later ingebouwd, in 2012. Het systeem is zelf ook van 2012 en heb daar nog foto's van. Heb zelfs ooit een bericht geplaatst met de vraag hoe ik een Parrot systeem kon gebruiken in combinatie met een RNS-E systeem, dat dateert uit 2013. Dus genoeg bewijs om daadwerkelijk aan te kunnen tonen dat er een RNS-E Systeem in de auto zat. Dus moet ik nog steeds blij zijn dat ik 600,- euro uitgekeerd krijg voor het navigatiesysteem dat 2.600,- euro gekost heeft?
ik heb zelf de polisvoorwaarde niet goed gelezen waarin stond dat zij tot 1.500,- euro uitkeerde als het systeem later ingebouwd zou zijn. Helaas, dat is het geval doe daarom ook niet moeilijk om de 2.600,- euro te vragen voor mijn systeem. Maar om nu 600 euro uit te keren voor een systeem van 2012 is wel heeeel erg laag. Voor dat geld koop ik waarschijnlijk mijn oude RNS-E systeem terug op Marktplaats.
Wat kan ik hier op tegen doen? Akkoord gaan of bezwaar maken? Wie heeft iets soortgelijks meegemaakt? Ervaringen en tips zijn meer dan welkom.