LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wet omzeilen door indirect bellen Callectief

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
saracas

wet omzeilen door indirect bellen Callectief

Ongelezen bericht door saracas »

Afgelopen week ben ik meerdere keren gebeld door een bedrijf dat zich Callectief noemt. De vrouw die me aan de telefoon kreeg, vergiste zich schijnbaar in de naam. Dit is blijkbaar een vage constructie, waarbij dit bedrijf belt, maar zich voordoet als een ander bedrijf.

Ik kon zgn iets aangeboden krijgen. Over het bedrijf is bijna niets te vinden. Erg vaag allemaal. Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik niet meer door hen, of zgn via een bedrijf maar dan uit hun naam lastig wil worden gevallen.

Zijn er andere mensen die ook ervaring hebben met dit bedrijf Callectief. Ze zitten overigens niet waar hun KVK inschrijving is. Klinkt erg fishy allemaal.

stofzuigertje

Re: wet omzeilen door indirect bellen Callectief

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hallo met Truus.

En als ik dan foute naam hoorde bij deze onbekende nummer, geen of onbekend nummer in display is het ophangen en vooral niet mijn echte naam zeggen.

Als je ophang en niet reageerde verwijderen ze je nummer als niet geschikt voor dit soort .

Een nette reactie zoals het hoorde bekend dat ze door kunnen gaan.
Pleur op of zo is vaak het beste.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

saracas schreef:Afgelopen week ben ik meerdere keren gebeld door een bedrijf dat zich Callectief noemt. De vrouw die me aan de telefoon kreeg, vergiste zich schijnbaar in de naam. Dit is blijkbaar een vage constructie, waarbij dit bedrijf belt, maar zich voordoet als een ander bedrijf.

Ik kon zgn iets aangeboden krijgen. Over het bedrijf is bijna niets te vinden. Erg vaag allemaal. Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik niet meer door hen, of zgn via een bedrijf maar dan uit hun naam lastig wil worden gevallen.

Zijn er andere mensen die ook ervaring hebben met dit bedrijf Callectief. Ze zitten overigens niet waar hun KVK inschrijving is. Klinkt erg fishy allemaal.
Dat valt wel wat mee, callcenter bedrijven werken voor meerdere opdrachtgevers. Callectief bv werkt volgens hun site oa voor Adobe, HP en IBM. De medewerker die belt moet dus, afhankelijk van de campagne waar hij voor ingezet is, een van die namen noemen aan jou, en doet zicht dus voor als medewerker van een ander bedrijf. Zeker als ze bijvoorbeeld de eerstelijns helpdesk van zo'n bedrijf afhandelen.

saracas

Ongelezen bericht door saracas »

Verandert niets aan het feit dat ik ervan baal als ik onnodig wordt lastiggevallen. En aangezien ik niet heb gevraagd om gebeld te worden, wil ik niet lastig worden gevallen, zeker niet als ik dit bij het eerste gesprek al heb gemeld.

En dit valt m.i. niet onder de eerstelijns helpdesk van een bedrijf, daarvan zou sprake zijn als ik een band heb met een bedrijf en zij mij helpen met een probleem (denk aan de ziektekostenverzekering).
Beter is inderdaad het bel me niet register.
Overigens kan iedereen zegen dat ze voor o.a. Adobe etc. werken en dit op hun site plaatsen.
Als ik dan aangeef niet meer te willen worden gebeld, is het vervelend dat ze toch weer bellen... en dan verbaasd zijn als ik aangeef niets met ze te maken wil hebben.

Gesloten