Hulp gevraagd bij onjuiste apothekersrekening
Geplaatst: 13 nov 2015 01:59
Beste lezers,
Zoals velen is het mij nu ook wederom gebeurd toen ik tussentijds even schakelde na een lokale apotheek ipv me vertrouwde online apotheek. Ondanks me recepten allen herhalingen waren (dit duidelijk vanuit stempels vanuit de behandeling & opname voorafgaand) en ook de assistente gaf aan na ik het gesprek dus daartoe weigerde dat dit klopte, echter maanden later verschrikkend van de belachelijk hoge factuur voor 2 weken recepten meer dan 100 euro blijkt er tot 4 x toe op dezelfde datum een begeleidingsgesprek en tot 4 x toe voor elk medicijn ipv totaalrecept 1ste terhandstelling kosten alles bedragend t'zelfde bedrag van 6,80 (per keer dus x4 en nogmaals x4 plus het rare niet vermelden aantal medicatie of exact soort maar wel hoge aanslag bij de 2de afgifte ineens waar er geen gesprekken gerekend waren maar op deze wijze weer een hoog bedrag gevraagd kon worden)
Ik heb mijn zorgverzekeraar 3 mails reeds gestuurd en verwacht wel antwoord (en tevens bij de facturen op fraude gevinkt en 'tzelfde aangekaart als hier) enkel heb ik hiermee eerder te maken gehad en werd ik toen van kastje na muurtje terug na apotheek gestuurd om daar maar hetzelf te corrigeren terwijl t bedrag al geind was en de apotheek op zijn beurt me terug te verwijzen na de zorgverzekeraar en vage niet kloppende feiten maar volgens hun wel klopten, waardoor ik tegen een muur bleef aanlopen en met de kosten bleef zitten.
Ik wil dit deze keer voorkomen, nu heb ik de brief tot de rekening 2 dagen voor factuur gehad en me rekening tijdelijk overgezet na me spaarrekeni8ng om het automatisch incasso te voorkomen.
Maar kan iemand mij helpen hoe dit verder aan te pakken ?
Vriendelijke groet,
lara
Zoals velen is het mij nu ook wederom gebeurd toen ik tussentijds even schakelde na een lokale apotheek ipv me vertrouwde online apotheek. Ondanks me recepten allen herhalingen waren (dit duidelijk vanuit stempels vanuit de behandeling & opname voorafgaand) en ook de assistente gaf aan na ik het gesprek dus daartoe weigerde dat dit klopte, echter maanden later verschrikkend van de belachelijk hoge factuur voor 2 weken recepten meer dan 100 euro blijkt er tot 4 x toe op dezelfde datum een begeleidingsgesprek en tot 4 x toe voor elk medicijn ipv totaalrecept 1ste terhandstelling kosten alles bedragend t'zelfde bedrag van 6,80 (per keer dus x4 en nogmaals x4 plus het rare niet vermelden aantal medicatie of exact soort maar wel hoge aanslag bij de 2de afgifte ineens waar er geen gesprekken gerekend waren maar op deze wijze weer een hoog bedrag gevraagd kon worden)
Ik heb mijn zorgverzekeraar 3 mails reeds gestuurd en verwacht wel antwoord (en tevens bij de facturen op fraude gevinkt en 'tzelfde aangekaart als hier) enkel heb ik hiermee eerder te maken gehad en werd ik toen van kastje na muurtje terug na apotheek gestuurd om daar maar hetzelf te corrigeren terwijl t bedrag al geind was en de apotheek op zijn beurt me terug te verwijzen na de zorgverzekeraar en vage niet kloppende feiten maar volgens hun wel klopten, waardoor ik tegen een muur bleef aanlopen en met de kosten bleef zitten.
Ik wil dit deze keer voorkomen, nu heb ik de brief tot de rekening 2 dagen voor factuur gehad en me rekening tijdelijk overgezet na me spaarrekeni8ng om het automatisch incasso te voorkomen.
Maar kan iemand mij helpen hoe dit verder aan te pakken ?
Vriendelijke groet,
lara