LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding en bedrog door Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Misleiding en bedrog door Albert Heijn

Ongelezen bericht door lichtstad »

puma73 schreef:
lichtstad schreef:Dus samengevat betekend het, dat AH in vervolg het woord "vers" niet meer in de advertentie (mag) zet(ten), maar het dan toch dezelfde vis is.
Tip van mij:

Koop echte vis bij een visboer en niet dit soort kunstmatig gefokte vis.
En hoe "vers" denk je dat de vis bij de visboer is?? Ook allemaal eerst bevroren geweest. Storm in een glas water.
Ja, misschien de Pangasius, maar ik praat over een echte Nederlandse visboer, en daar krijg je verse vis zoveel je maar wil hebben.

Ik zou eens naar een vismarkt gaan en informeren en dan opnieuw berichten. :wink:

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Misleiding en bedrog door Albert Heijn

Ongelezen bericht door newmikey »

"Mag 'verse' vis eerst ingevroren zijn geweest?
Vis die in Nederland te koop wordt aangeboden als ‘vers’ is lang niet altijd vlak daarvoor nog gevangen. Vlees of vis dat eerder bevroren is geweest, kan op een later tijdstip ontdooid zijn en zo aan de consument verkocht worden. Op het etiket van de voorverpakte vis staat dan de term ‘ontdooid’.
Tilapia vissen
Het gaat bijvoorbeeld om vissen die van ver komen, zoals Tilapia vissen uit Thailand. Voor sommige vis zoals haring is het zelfs een verplichting om het eerst in te vriezen. Dit doet de visindustrie om eventuele haringworm af te doden.
Bevroren vis
Op vlees of vis dat bevroren verkocht wordt, moet de datum staan waarop het product voor de eerste keer is ingevroren. Dit kan relatief lang geleden zijn. Bijvoorbeeld omdat vis maar in één seizoen gevangen wordt, maar wel het hele jaar verkrijgbaar is. Deze datum zegt weinig over de veiligheid van het product.
Bacteriën
Als vlees of vis snel genoeg wordt ingevroren, krijgen bacteriën weinig kans. De snelheid van het invriezen waarborgt ook de smaak en textuur van diepgevroren vlees en vis.
"

Bron: Voedingscentrum

Bartjuh75
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 dec 2012 16:08

Re: Misleiding en bedrog door Albert Heijn

Ongelezen bericht door Bartjuh75 »

newmikey schreef:"Mag 'verse' vis eerst ingevroren zijn geweest?
Vis die in Nederland te koop wordt aangeboden als ‘vers’ is lang niet altijd vlak daarvoor nog gevangen. Vlees of vis dat eerder bevroren is geweest, kan op een later tijdstip ontdooid zijn en zo aan de consument verkocht worden. Op het etiket van de voorverpakte vis staat dan de term ‘ontdooid’.
Tilapia vissen
Het gaat bijvoorbeeld om vissen die van ver komen, zoals Tilapia vissen uit Thailand. Voor sommige vis zoals haring is het zelfs een verplichting om het eerst in te vriezen. Dit doet de visindustrie om eventuele haringworm af te doden.
Bevroren vis
Op vlees of vis dat bevroren verkocht wordt, moet de datum staan waarop het product voor de eerste keer is ingevroren. Dit kan relatief lang geleden zijn. Bijvoorbeeld omdat vis maar in één seizoen gevangen wordt, maar wel het hele jaar verkrijgbaar is. Deze datum zegt weinig over de veiligheid van het product.
Bacteriën
Als vlees of vis snel genoeg wordt ingevroren, krijgen bacteriën weinig kans. De snelheid van het invriezen waarborgt ook de smaak en textuur van diepgevroren vlees en vis.
"

Bron: Voedingscentrum
Lees even de Europese regelgeving wat wel en niet als verse vis verkocht mag worden......vis die bij minimaal -18 word bevroren en later ontdooid mag NOOIT als verse vis verkocht worden (richtlijn 91/493/EEG)

haring word nergens in Nederland als "verse haring" verkocht. Haring word verkocht als "maatjesharing of Hollandse nieuwe" .........hier word dus in geen enkel geval gesproken over verse vis.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jan 2016 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende teksten verwijderd

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Misleiding en bedrog door Albert Heijn

Ongelezen bericht door langste adem »

Hollandse Nieuwe is bij de betere visboer in de regel ook maar Deense diepvriesharing...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Misleiding en bedrog door Albert Heijn

Ongelezen bericht door sjohie »

GJvdZ schreef:
puma73 schreef:Als jij denkt dat alles wat je bij de visboer koopt "vers" is, ga dan nog maar eens op zoek. Met al die keurmerken van verantwoord gevangen vis, ook verantwoord ingevroren vis.
De visboer op de markt heeft geeneens de capaciteit om bevroren vis op te slaan en te ontdooien voordat de markt opengaat. Als daar een flinke zalm of kabeljauw ligt, dan kan die nooit in een uurtje ontdooit zijn. Die zou die dan ergens minimaal een dag vantevoren ergens moeten opslaan. En ze zijn echt niet bevroren als ze op de markt liggen.
Die hebben allemaal vrieshuizen in/vlakbij hun woonplaats, een fors deel van hun handel is ook gewoon bevroren geweest. De vis waar ze bijvoorbeeld kibbeling van bakken, Alaska pollak, wordt zo ver vanaf Nederland gevangen, dat je die zelden vers hier aan wal zal kunnen krijgen, dat wordt ingevroren. Ook is het best wel raar dat ze vaak veel langer dan het seizoen duurt bijvoorbeeld tong verkopen, let er maar er es op. Rarara hoe kan je verse tong verkopen als ze die vis al een maand of langer niet meer mogen vangen? Idem coquilles, die mogen ze uit mijn hoofd vangen van mei tot september, maar die verkopen ze ook het hele jaar gekoeld. Sterker nog, toen wij verse coquilles wilden bestellen bij een lokale vishandel, hád hij alleen maar bevroren.

Gelukkig leent vis zich erg goed om in te vriezen, omdat het eigenlijk grotendeels eiwit en water is. Het kwaliteitsverlies is daardoor veel minder in verhouding tot vlees. Vet invriezen gaat veel minder, en na langer invriezen krijgt het eigenschappen die lijken op wat er gebeurd na verbranding.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Misleiding en bedrog door Albert Heijn

Ongelezen bericht door Brahms »

Bartjuh75 schreef:.....De commissie verwacht van AH dat ze de branche van deze uitspraak op de hoogte stellen. Dit is AH niet verplicht en verwacht ook niet dat ze dit gaan doen, daarom zal ik zelf een kopie sturen naar de brancheorganisatie......
Niet AH moet van de voorzitter de branche op de hoogte stellen, maar de reclame code commissie.
Dat lijkt me ook logisch in deze...... Immers de reklame code commissie heeftbde uitspraak gedaan.
AH was slechtst de gedagvaarde partij.

http://img105.imagevenue.com/img.php?im ... _435lo.jpg

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Misleiding en bedrog door Albert Heijn

Ongelezen bericht door newmikey »

Even zoeken levert de betreffende uitspraak op: https://www.reclamecode.nl/webuitspraak ... 799&acCode

De uitspraak luidt " De voorzitter beveelt adverteerder aan om uiterlijk acht weken na de datum van deze beslissing niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken." en er zijn nog geen 8 weken verstreken vanaf de uitspraak (24 December 2015). Wat is dan nu uw probleem en waaruit blijkt dat AH de aanbeveling niet respecteert?

Overigens schrijft de commissie ook nog in de uitspraak: " De voorzitter acht het aannemelijk dat de gemiddelde consument om die reden bereid is meer te betalen voor het als ‘vers’ omschreven product dan het diepvriesproduct in de onjuiste veronderstelling dat het ‘verse’ product van betere kwaliteit is. In feite bestaat er echter geen relevant onderscheid, anders dan dat de als ‘vers’ aangeduide pangasiusfilet reeds is ontdooid. "

Aangezien het wel degelijk netjes op de verpakking staat, vind ik uw topictitel mbt misleiding en bedrog wel héél zwaar overtrokken!

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Misleiding en bedrog door Albert Heijn

Ongelezen bericht door langste adem »

Je zou dit ook kunnen toepassen als er op de melkpakken van AH staat : " verse melk".
Ook dat is eigenlijk geen verse melk, want die is al zeker een week geleden gemolken van de koe en is bovendien gepasteuriseerd.
Rauwe melk die net gemolken is, is pas vers ja. Of je diezelfde rauwe melk een dag later nog vers mag noemen, daar kun je natuurlijk weer over discussieren.
Het is gewoon lastig om de definitie "vers" vast te stellen.

Als er op een pak melk zoiets staat als " Biologische melk uit een wei vol bloemen en vlinders" denk ik ook dat dat onzin is (eerder uit een wei gelegen direct naast de snelweg, en dan denk ik laat dat biologische ook maar weg), maar dat zie ik nog steeds niet als echte misleiding.
Men omschrijft een product meestel net even iets rooskleuriger en dat is normaal als je iets verkoopt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Misleiding en bedrog door Albert Heijn

Ongelezen bericht door bprosman »

Blijkbaar kom jij nooit bij de visboer want de meeste vis van de visboer is nooit ingevroren geweest en dus wel degelijk vers.
Ooit aan boord van een vissersschuit (diepvriestrawler) geweest ? :wink: Als de vis gestript is gaat hij meteen de vriezer in.

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Misleiding en bedrog door Albert Heijn

Ongelezen bericht door lichtstad »

bprosman schreef:
Blijkbaar kom jij nooit bij de visboer want de meeste vis van de visboer is nooit ingevroren geweest en dus wel degelijk vers.
Ooit aan boord van een vissersschuit (diepvriestrawler) geweest ? :wink: Als de vis gestript is gaat hij meteen de vriezer in.
Ik ben nog nooit op een vissersschuit mee gevaren, maar documenteren die ik gezien heb, wordt de vis in containers met ijs geplaatst en vervoerd.
Welke groothandel/bedrijf koopt vis die bevroren is.
Dus er is dan geen verse vis te koop?
Dan is niet alleen AH misleidend, maar ook de hele vishandel.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Misleiding en bedrog door Albert Heijn

Ongelezen bericht door sjohie »

lichtstad schreef:
bprosman schreef:
Blijkbaar kom jij nooit bij de visboer want de meeste vis van de visboer is nooit ingevroren geweest en dus wel degelijk vers.
Ooit aan boord van een vissersschuit (diepvriestrawler) geweest ? :wink: Als de vis gestript is gaat hij meteen de vriezer in.
Ik ben nog nooit op een vissersschuit mee gevaren, maar documenteren die ik gezien heb, wordt de vis in containers met ijs geplaatst en vervoerd.
Welke groothandel/bedrijf koopt vis die bevroren is.
Dus er is dan geen verse vis te koop?
Dan is niet alleen AH misleidend, maar ook de hele vishandel.
Dat was inderdaad ook zo. De uitwassen zijn er nu wel uit, maar mijn vader heeft jaren in die branche gewerkt, en het kwam wel voor dat er bijvoorbeeld op vrijdag een paar kisten tong in een koelcel stonden, die er op maandagmorgen ineens niet meer stonden. Dat matcht dan wel met het feit dat je gemakkelijk een maand na het eind van het vangstseizoen nog verse tong kan krijgen in restaurants.. :wink:

Er zijn grofweg 4 soorten vissers, zoetwatervissers die op paling etc vissen op binnenwateren, zeevissers die vanuit IJmuiden etc uitvaren voor een paar dagen vissen op de Noordzee (tong, schar, schelvis etc), pelagische vissers, die met grote fabrieksschepen hele scholen kabeljauw en haring opvissen, verwerken en bevroren afleveren, en de mossel- en garnalenvissers met de kleinere bootjes.

De meeste supermarktvis is afkomstig van die grote pelagische fabrieksschepen, en veel van die producten komen al verwerkt en bevroren aan wal. Of uit kwekerijen in het geval van zalm en bijvoorbeeldpangasius.

Maar goed, dit gaat over het feit dat AH eerder bevroren vis als vers verkoopt, en dat mag niet.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Misleiding en bedrog door Albert Heijn

Ongelezen bericht door newmikey »

sjohie schreef:Maar goed, dit gaat over het feit dat AH eerder bevroren vis als vers verkoopt, en dat mag niet.
Rest van de uitleg is uitstekend maar dit klopt feitelijk niet helemaal. De klacht betrof alleen de website van AH met de bonusaanbieding voor “AH Verse pangasiusfilet”. Pas na het bestuderen van de achterkant van de verpakking bleek dat het product diepgevroren vanuit Vietnam is getransporteerd.

Ik vind dan de conclusie dat AH bevroren vis als vers verkoopt een stap te ver. Hooguit zou je kunnen zeggen dat de bonusaanbieding misleidende info bevatte (die echter na bestudering van de verpakking afdoende ontkracht zou zijn). Ik verwacht eigenlijk dat AH er de volgende keer bijzet "Uit het versvak: Tilapia filet" en dat zou gewoon correct zijn.

Bartjuh75
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 dec 2012 16:08

Re: Misleiding en bedrog door Albert Heijn

Ongelezen bericht door Bartjuh75 »

newmikey schreef:
sjohie schreef:Maar goed, dit gaat over het feit dat AH eerder bevroren vis als vers verkoopt, en dat mag niet.
Rest van de uitleg is uitstekend maar dit klopt feitelijk niet helemaal. De klacht betrof alleen de website van AH met de bonusaanbieding voor “AH Verse pangasiusfilet”. Pas na het bestuderen van de achterkant van de verpakking bleek dat het product diepgevroren vanuit Vietnam is getransporteerd.

Ik vind dan de conclusie dat AH bevroren vis als vers verkoopt een stap te ver. Hooguit zou je kunnen zeggen dat de bonusaanbieding misleidende info bevatte (die echter na bestudering van de verpakking afdoende ontkracht zou zijn). Ik verwacht eigenlijk dat AH er de volgende keer bijzet "Uit het versvak: Tilapia filet" en dat zou gewoon correct zijn.

De stichting reclame code was het met mij eens dus de conclusie gaat niet te ver (lees uitspraak), zij zeggen zelfs dat het niet van klant verwacht kan worden dat de achterkant van de verpakking bestudeerd moet worden om er achter te komen dat het hier helemaal geen verse vis betreft zoals in de aanbiedingen te zien en te lezen is. Overigens betreft het niet eens alleen de site, de papieren huis aan huis folder vermeld enkel "verse pangasiusfilet" zonder ook maar enige verdere informatie en aangezien er genoeg mensen zijn die deze folder lezen en niet op internet kijken is het dus pure misleiding. Je mag er als klant vanuit gaan dat wat er staat de waarheid is en je niet misleid word.

Overigens heb ik vanmiddag een bericht van Albert Hein gekregen dat ze niet meer op deze wijze zullen adverteren en dat de pangasiusfilet op hun site is weggehaald uit de groep verse vis, en dat hebben ze ook daadwerkelijk gedaan. Nu Jumbo nog, want die vermelden het op geen enkele manier dat het om ontdooide vis gaat, volgens Jumbo is het echt verse vis, Jumbo gaat zelfs nog verder.......op de verpakking staat zelfs dat het land van herkomst Nederland is........wordt vervolgt

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Misleiding en bedrog door Albert Heijn

Ongelezen bericht door puma73 »

Bartjuh75 schreef:
newmikey schreef:
sjohie schreef:Maar goed, dit gaat over het feit dat AH eerder bevroren vis als vers verkoopt, en dat mag niet.
Rest van de uitleg is uitstekend maar dit klopt feitelijk niet helemaal. De klacht betrof alleen de website van AH met de bonusaanbieding voor “AH Verse pangasiusfilet”. Pas na het bestuderen van de achterkant van de verpakking bleek dat het product diepgevroren vanuit Vietnam is getransporteerd.

Ik vind dan de conclusie dat AH bevroren vis als vers verkoopt een stap te ver. Hooguit zou je kunnen zeggen dat de bonusaanbieding misleidende info bevatte (die echter na bestudering van de verpakking afdoende ontkracht zou zijn). Ik verwacht eigenlijk dat AH er de volgende keer bijzet "Uit het versvak: Tilapia filet" en dat zou gewoon correct zijn.

De stichting reclame code was het met mij eens dus de conclusie gaat niet te ver (lees uitspraak), zij zeggen zelfs dat het niet van klant verwacht kan worden dat de achterkant van de verpakking bestudeerd moet worden om er achter te komen dat het hier helemaal geen verse vis betreft zoals in de aanbiedingen te zien en te lezen is. Overigens betreft het niet eens alleen de site, de papieren huis aan huis folder vermeld enkel "verse pangasiusfilet" zonder ook maar enige verdere informatie en aangezien er genoeg mensen zijn die deze folder lezen en niet op internet kijken is het dus pure misleiding. Je mag er als klant vanuit gaan dat wat er staat de waarheid is en je niet misleid word.

Overigens heb ik vanmiddag een bericht van Albert Hein gekregen dat ze niet meer op deze wijze zullen adverteren en dat de pangasiusfilet op hun site is weggehaald uit de groep verse vis, en dat hebben ze ook daadwerkelijk gedaan. Nu Jumbo nog, want die vermelden het op geen enkele manier dat het om ontdooide vis gaat, volgens Jumbo is het echt verse vis, Jumbo gaat zelfs nog verder.......op de verpakking staat zelfs dat het land van herkomst Nederland is........wordt vervolgt
Ik zou, als ik u was, ook nog 99% van de visboeren aanklagen want de "verse" vis die deze verkopen is in 99 % ook ontdooide vis.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Misleiding en bedrog door Albert Heijn

Ongelezen bericht door Brahms »

Ik zou, als ik u was, ook nog 99% van de visboeren aanklagen want de "verse" vis die deze verkopen is in 99 % ook ontdooide vis.
En dat is maar goed ook, niets is zo bederfelijk als verse vis.
Een beetje goed invriezen kan dus geen kwaad.

Bartjuh75
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 dec 2012 16:08

Re: Misleiding en bedrog door Albert Heijn

Ongelezen bericht door Bartjuh75 »

Ik zou, als ik u was, ook nog 99% van de visboeren aanklagen want de "verse" vis die deze verkopen is in 99 % ook ontdooide vis.[/quote]


Jij doet uitspraken zonder dat jij deze met ook maar enige feiten en bewijzen kunt onderbouwen. Er bestaan namelijk wetten en Europese regels aangaande wat wel en niet als zijnde vers verkocht kan en mag worden. En over het algemeen houd de Nederlandse vishandel zich hieraan m.u.v. een aantal supermarkten.

Net als de reactie van bprosman over de diepvriestrawler ook onzin is, deze schuiten bevatten zowel koel als vriesruimtes, en met deze schuiten word over het algemeen alleen Haring,Horsmakreel en
Makreel gevangen (gewoon te vinden via google). De haring word bevroren omdat dit moet en vervolgens aangeboden als Hollandse nieuwe of maatjesharing.....dus niet als VERS verkocht. De makreel word deels bevroren en deels gekoeld aangeleverd en worden over het algemeen aan geboden als "gerookte makreel" of "vers gerookte makreel" en bij vers gerookte makreel mag het als vers gerookt verkocht worden als het na het roken niet meer ingevroren is geweest. Als de makreel niet gerookt en vers word verkocht in de winkel zal de ondernemer dit moeten kunnen aantonen dat deze daadwerkelijk vers is en niet ontdooid, en dat is gewoon te traceren met dank aan de Europese regelgeving.

Misschien word het tijd dat dit topic word gesloten want er komen een hoop onzinreacties waarbij van alles geroepen word zonder dat dat met feiten en bewijs word onderbouwd. Reacties waarbij de Nederlandse visserijvloot totaal niet gebaat is en de reacties wijken steeds meer af van waar het hier om ging (misleidende reclame)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Misleiding en bedrog door Albert Heijn

Ongelezen bericht door bprosman »

waar het hier om ging (misleidende reclame)
Maar nu AH dit gecorrigeerd heeft koop je die vis nu wel ? Of smaakt hij nu anders ?

Bartjuh75
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 dec 2012 16:08

Re: Misleiding en bedrog door Albert Heijn

Ongelezen bericht door Bartjuh75 »

bprosman schreef:
waar het hier om ging (misleidende reclame)
Maar nu AH dit gecorrigeerd heeft koop je die vis nu wel ? Of smaakt hij nu anders ?
Ik zal het je sterker vertellen, ik heb deze vis nooit gegeten en zal het ook zeker niet doen. Het is gewoon een principekwestie, supermarkten denken overal maar mee weg te kunnen komen en de meeste Nederlanders durven hun mond niet open te doen. Om die reden ben ik nu ook tegen Jumbo bezig, want die maken het zelfs nog bonter en beweren zelfs op de verpakking dat hun pangasius vers is en op de verpakking hebben ze zelfs staan dat het land van herkomst Nederland is. En als ze daar niet voor op de vingers getikt worden blijven ze doorgaan met dit soort praktijken

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Misleiding en bedrog door Albert Heijn

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Bartjuh75 schreef:
bprosman schreef:
waar het hier om ging (misleidende reclame)
Maar nu AH dit gecorrigeerd heeft koop je die vis nu wel ? Of smaakt hij nu anders ?
Ik zal het je sterker vertellen, ik heb deze vis nooit gegeten en zal het ook zeker niet doen. Het is gewoon een principekwestie, supermarkten denken overal maar mee weg te kunnen komen en de meeste Nederlanders durven hun mond niet open te doen. Om die reden ben ik nu ook tegen Jumbo bezig, want die maken het zelfs nog bonter en beweren zelfs op de verpakking dat hun pangasius vers is en op de verpakking hebben ze zelfs staan dat het land van herkomst Nederland is. En als ze daar niet voor op de vingers getikt worden blijven ze doorgaan met dit soort praktijken
het is niet dat ik mijn mond niet durf open te trekken, iedereen besteed zijn tijd waar die het aan wil besteden.
Jij vind het je burgerplicht om hier achteraan te gaan, mij persoonlijk kan het me niet zo veel intereseren.
De mensen die werkelijk geloven dat die vis "vers" is denken zeker werkelijk dat 5 medewerkers achter met een hengeltje die vis staan binnen te halen.
Als je "vers" wil ga je niet naar jumbo of albert heijn.

Begrijp me niet verkeerd respect voor je geduld en doorzetting, maar alle "reclames" met "vers" en ander soort ongein lees ik persoonlijk zo doorheen. Koop alleen wat ik wil, aanbieding of niet als ik trek heb in haring kook ik een haring, heb ik trek in een schnitzel koop ik een schnitzel. En de eerste de beste persoon die mij gaat vertellen dat die vis uit nederland komt lach ik hard uit.
Kan me wel voorstellen dat wat minder geinformeerde mensen in dat soort ongein trapt wat betreft vers

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Misleiding en bedrog door Albert Heijn

Ongelezen bericht door bprosman »

Koop alleen wat ik wil, aanbieding of niet als ik trek heb in haring kook ik een haring, heb ik trek in een schnitzel koop ik een schnitzel. En de eerste de beste persoon die mij gaat vertellen dat die vis uit nederland komt lach ik hard uit.
Kan me wel voorstellen dat wat minder geinformeerde mensen in dat soort ongein trapt wat betreft vers
Helemaal mee eens en aan de smaak beoordeel ik of ik het nog een keer koop. Als vis die 18 keer ingevroren is geweest beter smaakt dan de "verse" neem ik die.
Verder zal het me worst zijn wat er op de verpakking staat of dat nu "Vers" , "Diepgevoren" of "In Vietnam gevangen door eerlijke kinderhandjes" is.

Gesloten