LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Henders &Hazel Morres Hulst

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
fcz
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2015 14:40

Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door fcz »

Hallo,

Wij kochten paar maand terug 6 zitmeubelen van H&H type EVERT bij morres, prijs 1800 EURO.

Reeds bij levering meldden wij op dat er op 3 stoelen plooien in het leder waren, zowel op voor- als rugzijde.
De plaatsers meldden dit aan morres waardoor er een paar weken later een servicemonteur langskwam.
Die vond onze klacht ongegerond, de plooien zijn "eigenschappen van het leder" was zijn verdict.

Wij met 1 van onze stoelen terug naar morres en hem naast de stoel in toonzaal gezet.

Het leder van het toonzaalmodel was strak aangespannen op de vulling van de stoel, terwijl je het leder van onze stoel 2 cm kon indrukken zonder dat het de vulling raakte, er waren op het toonzaalmodel ook geen plooien op de voorzijde, bij ons wel.(slechte vulling rugzijde?)

Wij maakten de opmerking waarom 3 van de 6 zitmeubels ok waren en 3 andere niet ?
Slechte kwaliteitscontrole bij verlaten fabriek H&H ?

Morres ging het zitmeubel bekijken en ons bericht laten.

Vandaag telefoon gekegen dat de afwijkingen op onze stoel" binnen de marge' liggen en dat dit de definitieve uitspraak was.

Zo, hier staan we dus met zitmeubelen die zo uit een kringloopwinkel lijken te komen.

Ik kan hier jammer genoeg geen foto's plaatsen, want 1 foto zegt meer dan 1000 woorden.....

Bedankt Morres en H&H (voor het snel terugbrengen van ons zitmeubel).
Laatst gewijzigd door fcz op 20 nov 2015 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Advies, niets of minimaal aanbetalen, €100,- of minder.

En dan weigeren als er 3 van de 6 niet goed zijn dus alles terug.
Nu alles betaald en geleverd is word het lastiger.
Zowel de winkel als de fabriek heeft er nu minder belang bij.

Het enige wat vaak nog wel helpt even hun op de hoogte te brengen van dit forum bericht, dus plaats in
E mail en laat hun hier eens antwoorden.

Mijn ervaring is dat er dan soms meer mogelijk is.....
Ik gun ze een kans om het via dit forum goed op te lossen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door sjoegel »

Dat is onhandig van Henders en hazel om verschillende stoelen te leveren. Mogelijk zijn er een paar tweedehands ? Weet wel dat er in leer vrijwel altijd plooivorming op zal treden na verloop van tijd.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door tijger1 »

Zijn ze niet aangesloten bij een geschillencommissie?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door crazyme »

Plooivorming is inderdaad een eigenschap van leer. En omdat elke huid verschillend is, en handmatig wordt verwerkt kunnen verschillen optreden. Het is dus een kwestie van beoordelen of de plooivorming acceptabel is of niet.

Met dat oordeel bent u het niet eens. Dan kunt u de geschillencommissie inschakelen voor een objectief en bindend oordeel.

stofzuigertje

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Morres of H&H, wie heeft de klacht afgehandeld....

Mijn voorstel eerst Morres en eventueel ook H&H te laten reageren lijkt me het beste.
Vaak is dan wel een oplossing mogelijk want leer mag kreukelen maar niet zoveel verschil opleveren na enkele dagen.

Dit zijn geen 6 maar 3+3 stoelen!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door crazyme »

stofzuigertje schreef:Morres of H&H, wie heeft de klacht afgehandeld....

Mijn voorstel eerst Morres en eventueel ook H&H te laten reageren lijkt me het beste.
Vaak is dan wel een oplossing mogelijk want leer mag kreukelen maar niet zoveel verschil opleveren na enkele dagen.

Dit zijn geen 6 maar 3+3 stoelen!
Joh, je hebt de stoelen helemaal niet gezien. Hoe kun je dan oordelen.

Het beste is wanneer bedrijven niet reageren, tenzij ze ruggengraatloos 180 graden draaien natuurlijk.
Een discussie met mensen die vakkennis ontberen en geen enkele consequentie hoeven te dragen met betrekking tot hun standpunt is zinloos.

stofzuigertje

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik verwacht dat je voor €300,- per stuk een redelijk gelijk setje kreeg en niet 3+3.

Als ze alle 6 waren gaan kreukelen hoorde het zo maar 3 strakke en 3 gekreukelde...
Dat zou ik ook niet accepteren.
Ik denk dat de vulling eronder een ander materiaal is en daarom dit verschil is veroorzaakt.
Dus als je een goede en foute stoel beide open zou maken vermoed ik een verschil te zien en te voelen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door crazyme »

stofzuigertje schreef:Ik verwacht dat je voor €300,- per stuk een redelijk gelijk setje kreeg en niet 3+3.

Als ze alle 6 waren gaan kreukelen hoorde het zo maar 3 strakke en 3 gekreukelde...
Dat zou ik ook niet accepteren.
Ik denk dat de vulling eronder een ander materiaal is en daarom dit verschil is veroorzaakt.
Dus als je een goede en foute stoel beide open zou maken vermoed ik een verschil te zien en te voelen.
Zonder iets gezien te hebben kun je zelfs inschatten dat het aan de vulling moet liggen?

Met die gave kun je naar het circus :mrgreen:

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door Esceha »

Bestaan er echt kopers die een aanbetaling doen???? Sterker nog; ik begrijp niet dat soms zelfs het volledige bedrag vooruit wordt betaald. In ieder geval heeft u het volledige bedrag bij aflevering voldaan, niettegenstaande de klacht toen direct al is kenbaar gemaakt. Wat moeten wij daar dan nog van zeggen.....?????

En dan heb ik het nog niet eens over het voorkomende feit dat een zaak kort na de aanbetaling, dan wel volledige vooruitbetaling, soms vòòr de aflevering niet eens meer bestaat.

fcz
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2015 14:40

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door fcz »

stofzuigertje schreef:Morres of H&H, wie heeft de klacht afgehandeld....

Mijn voorstel eerst Morres en eventueel ook H&H te laten reageren lijkt me het beste.
Vaak is dan wel een oplossing mogelijk want leer mag kreukelen maar niet zoveel verschil opleveren na enkele dagen.

Dit zijn geen 6 maar 3+3 stoelen!
Volgens H&H moet ik niet bij hen aankloppen maar bij de verkoper MORRES, voor MORRES liggen de fouten binnen de marge en dat is hun definitieve uitspraak, ze hebben zelfs geen herstelling of ruil voorgesteld.

fcz
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2015 14:40

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door fcz »

stofzuigertje schreef:Ik verwacht dat je voor €300,- per stuk een redelijk gelijk setje kreeg en niet 3+3.

Als ze alle 6 waren gaan kreukelen hoorde het zo maar 3 strakke en 3 gekreukelde...
Dat zou ik ook niet accepteren.
Ik denk dat de vulling eronder een ander materiaal is en daarom dit verschil is veroorzaakt.
Dus als je een goede en foute stoel beide open zou maken vermoed ik een verschil te zien en te voelen.
Ik heb het misschien slecht uitgedrukt, maar het is ook volgens mij de vulling.
Op de rugzijde lijkt het wel of er te weinig vulling geplaatst is, daardoor hangt het leder niet strak en geeft dit een kreukelig uitzicht.

Dat leder kreukelig word door het te gebruiken is aanneembaar, maar niet bij aankoop en zeker niet op de achterzijde van een rugleuning.

Heb Morres een aangetekend schrijven gestuurd waardoor ik een ontbinding van de verkoopsovereenkomst eis, wordt vervolgd..

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door tijger1 »

U moet inderdaad bij Morris zijn. Zijn die aangesloten bij de geschillencommissie?

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door Esceha »

Citaat: ".......... de fouten binnen de marge en dat is hun definitieve uitspraak, ze hebben zelfs geen herstelling of ruil voorgesteld.

U heeft nu in ieder geval afgeleerd om nooit meer vooruit te betalen..... Wij zijn respectievelijk 74 en 73 jaar en hebben derhalve al vele malen de ervaring dat als we geen aanbetaling wilden doen, men achter ons aan dartelde en toch heel graag de deal wilden malen.

fcz
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2015 14:40

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door fcz »

tijger1 schreef:U moet inderdaad bij Morris zijn. Zijn die aangesloten bij de geschillencommissie?
Zijn inderdaad aangesloten bij een geschillencommissie, maar ik woon nu in Belgie en vrees dat ik met de geschillencommissie in Nedrland niets kan doen, iemand die het weet ??

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door tijger1 »

U moet niet bij het CBW zijn, dit is geen garantiekwestie, maar bij

http://www.eccnederland.nl

fcz
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2015 14:40

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door fcz »

mdak27 schreef:U kunt het ook eerst proberen met een aangetekend schrijven waarin u Morres in gebreke stelt.
Volgens de wet moet u Morres de kans geven om het gebrek te herstellen.
Het is daarom verstandig hier een redelijke termijn aan te verbinden (bijvoorbeeld 4 weken).
Bij weigering n.a.v. uw in gebreke stelling aan Morres heeft u recht op ontbinding van de koop en teruggave van de aankoopsom (en Morres krijgt dan uiteraard de stoelen).

Mocht dit alles niet lukken dan kunt u het via de geschillencommissie van het CBW proberen.

Let wel op de tijd die tussen aflevering, in gebreke stelling en start procedure Geschillencommissie zit.

Wijze les voor een volgende keer; nooit de volledige aankoopsom vooraf betalen!

Sterkte.
Eerst en vooral bedankt voor uw informatie.
Na vele email's en telefoontjes heb ik inderdaad vandaag een aangetekend schrijven verzonden naar Morres.

Ik had de volledige aankoopsom niet betaald bij het plaatsen van de bestelling, maar aangezien het om een volledige aankoop ging van een eetplaats met zitmeubelen was een kleine aanbetaling verreist.

Onze grote fout was dat we bij levering de zitmeubelen moesten geweigerd hebben....(we hadden de fout wel laten noteren op de afleverbon, hadden er alle vertrouwen in dat dit wel in orde ging gebracht worden)

Maar wat we niet verwacht hadden was dat een meubelgigangt als MORRES zo moeilijk zou doen om 3 stoeltjes te herstellen of eventueel te vervangen op een bedrag van 6000 euro.

Dit zal ons niet meer gebeuren !!!!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door sjoegel »

Je kunt Habufa ook eens aanschrijven. Zij zijn eigenaar van het concept.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door 16again »

fcz schreef:
tijger1 schreef:U moet inderdaad bij Morris zijn. Zijn die aangesloten bij de geschillencommissie?
Zijn inderdaad aangesloten bij een geschillencommissie, maar ik woon nu in Belgie en vrees dat ik met de geschillencommissie in Nedrland niets kan doen, iemand die het weet ??
In het reglement lees ik nergens dat "de consument" woonachtig in Nederland moet zijn.
https://www.degeschillencommissie.nl/me ... lement.pdf

hans48
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jul 2005 20:40

Re: Henders &Hazel Morres Hulst

Ongelezen bericht door hans48 »

Onze grote vriend Ben Mandemakers is ook eigenaar van Morres in Hulst,hier op Radar staat het bol van klachten over de service van al zijn bedrijven,bijna alle keukenbedrijven in Nederland,veel meubelbedrijven oa Sanders,Montel,Pot etc.
Zal wel geschillencommissie worden of het Europees consumenten centrum.

Gesloten