schade aan kleding door Samsung WF70F5EBP4W/EN EcoBubble was
Geplaatst: 23 nov 2015 20:24
Vorige week woensdag een brief gestuurd naar Samsung met de vraag welke oplossing ze gaan aandragen voor de geleden schade..
HIER mijn brief..bij REACTIES het antwoord van Samsung..
Half augustus kwamen wij terug van een bijna 3 weken durende vakantie met de caravan.. Met 4 kids en 2 volwassenen hoef ik denk ik niet uit te leggen hoeveel was dat zal zijn geweest..
Vol goede moed vertrok ik naar de zolder om mn wasmachine te vullen met de eerste was..Ik druk op start en…….helemaal niets.. Na wat onderzoek en het feit dat de wasmachine al bijna 10 jaar intensief gedraaid had..besloten we toch maar een andere wasmachine aan te schaffen..Door reclames en mijn voorliefde van het uiterlijk van apparaten, knopjes lichtjes e.d. viel mijn keuze al snel op de Samsung WF70F5EBP4W/EN EcoBubble wasmachine.
Dat weekend hebben we via Wehkamp op 17 augustus de bestelling geplaatst en 2 dagen later ontvangen.
Ik was heel erg enthousiast..wat een super apparaat..geweldig gewoon..Ik ging druk aan de slag met de was, want na 5 extra dagen zonder wassen was de was nog veel meer geworden dan alleen de grote bult vakantiewas.
Ik ging wassen..wassen en nog eens wassen..Tijdens het opvouwen viel het mij op een gegeven moment op dat ik vrij veel gaatjes ontdekte. Vrij grote gaatjes ook nog..Na een grote inspectie zag ik gaatjes in nagenoeg 90% van alles wat ik tot dan gewassen had. Een groot deel was nog maar net nieuw gekocht voor de zomer, mijn dochter had eind juli voor haar verjaardag nog een aantal nieuwe dingen gekregen, ook allemaal met gaatjes. Zelfs een spijkerbroek had een gaatje..
Ik heb toen voor de zekerheid alle kleding gecontroleerd voor het de machine inging..voorkant..achterkant..mouwen..alles..en toen het uit de machine kwam weer..Alles wat voor het wassen nog ongeschonden was..kwam er gehavend uit. Het was dus de machine die al voor minstens €400 aan kleding, dekbedovertrek, e.d. had kapotgemaakt.
In al die 24 jaar dat ik al was heb ik nog nooit zoiets meegemaakt. Verschrikkelijk gewoon. Gebeld naar Wehkamp maar die verwezen mij door naar een klachtenformulier. Na deze ingevuld te hebben kreeg ik na een dag of 2 bericht dat ik gebeld zou worden door een monteur. Oké..toch zat het me niet lekker..een monteur?? Voor een nieuwe machine??? Binnen de 14 dagen omruilgarantie?? Nee het zat me niet lekker..Uiteindelijk werd ik na een aantal dagen gebeld door een extern bedrijf in opdracht van Samsung o.i.d.. Het verhaal gedaan en ook gezegd dat ik het eigenlijk niet zag zitten dat ik €449 had betaald voor een machine die voor minstens net zoveel schade had gezorgd om die maar te laten repareren..
Maar goed..Wehkamp dus weer gemaild en gebeld..Ik had groot gelijk..was inderdaad niet helemaal juist gegaan..ik kon de wasmachine gewoon omruilen of evt een nieuwe van een ander merk uitzoeken o.i.d. Aangezien ik Samsung nog een kans wilde geven en gewoon verliefd was op de machine een nieuwe van hetzelfde merk en type besteld. Helaas duurde dit weer een aantal dagen en de was ging natuurlijk ook gewoon door..Geprobeerd zo weinig mogelijk te wassen..zo af en toe links en rechts een ander een wasje laten doen.
2 weken na de eerste levering, werd de 2e machine gebracht..Eerst een proefwas gedaan met kleding die in een “doe-maar-weg-zak” zat. Vooraf controle, wassen en weer controleren..Sommige dingen hadden toch weer een gaatje..maar niet meer 90%, maar toch zeker 15-20% wel..Ik vertrouwde het nog niet helemaal..Heb steeds iedere was gecontroleerd..vooraf..wassen..controleren..wassen was inmiddels niet leuk meer..tijdrovend en nog steeds kledingstukken die het niet overleefde zonder gaatjes..
Uiteindelijk toch maar weer Wehkamp gemaild, zij kwamen met het voorstel dat ik er even over moest nadenken wat ik wilde..ik kon de tijd nemen en erover denken of ik deze wilde houden, een nieuw exemplaar wilde of toch een andere machine wilde uitzoeken..
Uiteindelijk, dankzij de vele vele positieve reacties van andere gebruikers, toch gekozen voor 3x is scheepsrecht..inmiddels waren er al wat weken voorbij dus hoopte ik dat ik een apparaat zou krijgen uit een nieuwe productieserie..want ik wist zeker dat er iets fout was met die trommels..
Nu na een aantal weken wassen met de laatste versie heb ik meer vertrouwen..heel af en toe kom ik nog wel een gaatje tegen..maar of dat van dit apparaat komt of dat het een kledingstuk is die ik inmiddels in de kast had liggen na het wassen met het 1e exemplaar toen ik het nog niet wist..dat weet ik niet..
Feit…ik heb een hoop ellende gehad..hoop irritatie..veel tijd kwijt met wassen, andere mensen lastig moeten vallen, bellen, mailen en dan hebben we het nog niet over de financiële schade die ons is toegebracht aan de kleding. Vooral mijn dochter was zeer verdrietig dat een aantal net nieuw gekregen kleding gaatjes hadden gekregen.
Graag ontvang ik deze week een reactie van u m.b.t. bovenstaande en welke oplossing u in gedachten heeft.
HIER mijn brief..bij REACTIES het antwoord van Samsung..
Half augustus kwamen wij terug van een bijna 3 weken durende vakantie met de caravan.. Met 4 kids en 2 volwassenen hoef ik denk ik niet uit te leggen hoeveel was dat zal zijn geweest..
Vol goede moed vertrok ik naar de zolder om mn wasmachine te vullen met de eerste was..Ik druk op start en…….helemaal niets.. Na wat onderzoek en het feit dat de wasmachine al bijna 10 jaar intensief gedraaid had..besloten we toch maar een andere wasmachine aan te schaffen..Door reclames en mijn voorliefde van het uiterlijk van apparaten, knopjes lichtjes e.d. viel mijn keuze al snel op de Samsung WF70F5EBP4W/EN EcoBubble wasmachine.
Dat weekend hebben we via Wehkamp op 17 augustus de bestelling geplaatst en 2 dagen later ontvangen.
Ik was heel erg enthousiast..wat een super apparaat..geweldig gewoon..Ik ging druk aan de slag met de was, want na 5 extra dagen zonder wassen was de was nog veel meer geworden dan alleen de grote bult vakantiewas.
Ik ging wassen..wassen en nog eens wassen..Tijdens het opvouwen viel het mij op een gegeven moment op dat ik vrij veel gaatjes ontdekte. Vrij grote gaatjes ook nog..Na een grote inspectie zag ik gaatjes in nagenoeg 90% van alles wat ik tot dan gewassen had. Een groot deel was nog maar net nieuw gekocht voor de zomer, mijn dochter had eind juli voor haar verjaardag nog een aantal nieuwe dingen gekregen, ook allemaal met gaatjes. Zelfs een spijkerbroek had een gaatje..
Ik heb toen voor de zekerheid alle kleding gecontroleerd voor het de machine inging..voorkant..achterkant..mouwen..alles..en toen het uit de machine kwam weer..Alles wat voor het wassen nog ongeschonden was..kwam er gehavend uit. Het was dus de machine die al voor minstens €400 aan kleding, dekbedovertrek, e.d. had kapotgemaakt.
In al die 24 jaar dat ik al was heb ik nog nooit zoiets meegemaakt. Verschrikkelijk gewoon. Gebeld naar Wehkamp maar die verwezen mij door naar een klachtenformulier. Na deze ingevuld te hebben kreeg ik na een dag of 2 bericht dat ik gebeld zou worden door een monteur. Oké..toch zat het me niet lekker..een monteur?? Voor een nieuwe machine??? Binnen de 14 dagen omruilgarantie?? Nee het zat me niet lekker..Uiteindelijk werd ik na een aantal dagen gebeld door een extern bedrijf in opdracht van Samsung o.i.d.. Het verhaal gedaan en ook gezegd dat ik het eigenlijk niet zag zitten dat ik €449 had betaald voor een machine die voor minstens net zoveel schade had gezorgd om die maar te laten repareren..
Maar goed..Wehkamp dus weer gemaild en gebeld..Ik had groot gelijk..was inderdaad niet helemaal juist gegaan..ik kon de wasmachine gewoon omruilen of evt een nieuwe van een ander merk uitzoeken o.i.d. Aangezien ik Samsung nog een kans wilde geven en gewoon verliefd was op de machine een nieuwe van hetzelfde merk en type besteld. Helaas duurde dit weer een aantal dagen en de was ging natuurlijk ook gewoon door..Geprobeerd zo weinig mogelijk te wassen..zo af en toe links en rechts een ander een wasje laten doen.
2 weken na de eerste levering, werd de 2e machine gebracht..Eerst een proefwas gedaan met kleding die in een “doe-maar-weg-zak” zat. Vooraf controle, wassen en weer controleren..Sommige dingen hadden toch weer een gaatje..maar niet meer 90%, maar toch zeker 15-20% wel..Ik vertrouwde het nog niet helemaal..Heb steeds iedere was gecontroleerd..vooraf..wassen..controleren..wassen was inmiddels niet leuk meer..tijdrovend en nog steeds kledingstukken die het niet overleefde zonder gaatjes..
Uiteindelijk toch maar weer Wehkamp gemaild, zij kwamen met het voorstel dat ik er even over moest nadenken wat ik wilde..ik kon de tijd nemen en erover denken of ik deze wilde houden, een nieuw exemplaar wilde of toch een andere machine wilde uitzoeken..
Uiteindelijk, dankzij de vele vele positieve reacties van andere gebruikers, toch gekozen voor 3x is scheepsrecht..inmiddels waren er al wat weken voorbij dus hoopte ik dat ik een apparaat zou krijgen uit een nieuwe productieserie..want ik wist zeker dat er iets fout was met die trommels..
Nu na een aantal weken wassen met de laatste versie heb ik meer vertrouwen..heel af en toe kom ik nog wel een gaatje tegen..maar of dat van dit apparaat komt of dat het een kledingstuk is die ik inmiddels in de kast had liggen na het wassen met het 1e exemplaar toen ik het nog niet wist..dat weet ik niet..
Feit…ik heb een hoop ellende gehad..hoop irritatie..veel tijd kwijt met wassen, andere mensen lastig moeten vallen, bellen, mailen en dan hebben we het nog niet over de financiële schade die ons is toegebracht aan de kleding. Vooral mijn dochter was zeer verdrietig dat een aantal net nieuw gekregen kleding gaatjes hadden gekregen.
Graag ontvang ik deze week een reactie van u m.b.t. bovenstaande en welke oplossing u in gedachten heeft.