LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brein pakt uploaders

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
s0nya

Brein pakt uploaders

Ongelezen bericht door s0nya »

http://nos.nl/artikel/2070287-stichting ... akken.html

En hoe zit het nu met bescherming persoonsgegevens waar ze altijd mee schermen?

mag dit wel volgens de privacy wet??

tenormin

Re: Brein pakt uploaders

Ongelezen bericht door tenormin »

s0nya schreef:http://nos.nl/artikel/2070287-stichting ... akken.html

Overtreedt u dan de auteurswet regelmatig dat u zich daar ongerust over maakt?

stefanhouterman

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

s0nya schreef:http://nos.nl/artikel/2070287-stichting ... akken.html

Persoonbescherming geldt natuurlijk alleen voor legale dingen.
Als je af en toe iets upload, zou je geen post van brein kregen.

Het gaat om veelvoudige uploders, en zou mij ook niet ongerust maken.

s0nya

Nou ik lees onderwerpen,
is niet alleen de uploader,maar ook de downloader is op vele sites dan een uploader want die moet bestanden terug delen,
dus ook die zijn niet meer veilig,gaat mij om je moch altijd 1 kopie hebben,nu mag je niks meer
en ja ik download, nu men zich gaat concentreren op die groep kunne vele providers het wel vergeten
want downloaders en uploaders pakken de snelle lijnen en niet voor alleen te surfen,
Als de groote internet providers het vrij mogen geven van ips raakt men heel wat klanten kwijt,

Maar wet persoons gevens vrijheid van internet,of moeten we allemaal een seedbox pakken om te kunne downloaden dan blijft je eigen ip er buiten en dan haal je de download file via FTP binne,
dus weg dure abbo`s en daar komen de seedboxen??? Dubbel allemaal

stefanhouterman

s0nya schreef:Nou ik lees onderwerpen,
is niet alleen de uploader,maar ook de downloader is op vele sites dan een uploader want die moet bestanden terug delen,
dus ook die zijn niet meer veilig,gaat mij om je moch altijd 1 kopie hebben,nu mag je niks meer
en ja ik download, nu men zich gaat concentreren op die groep kunne vele providers het wel vergeten
want downloaders en uploaders pakken de snelle lijnen en niet voor alleen te surfen,
Als de groote internet providers het vrij mogen geven van ips raakt men heel wat klanten kwijt,

Maar wet persoons gevens vrijheid van internet,of moeten we allemaal een seedbox pakken om te kunne downloaden dan blijft je eigen ip er buiten en dan haal je de download file via FTP binne,
dus weg dure abbo`s en daar komen de seedboxen??? Dubbel allemaal

Als je via Torrents download, dan moet je ook uploaden.
Dit is wat volgens brein niet mag.
Jij moet van sites downloaden, waar je niets hoef te uploaden.

Dan gebruik je alleen de download voor eigen gebruik.

s0nya

Dan stap ik over op nzb bedankt voor de tip!!

stefanhouterman

Succes!

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

stefanhouterman schreef: Als je via Torrents download, dan moet je ook uploaden.
Niet alleen volgens Brein. Het mag ook niet volgens de wet. Het is wat dat betreft weer typisch Nederlands beleid, vergelijkbaar met ons softdrugs beleid, waar een coffeeshop wel mag verkopen maar niet mag inkopen.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

s0nya schreef:Dan stap ik over op nzb bedankt voor de tip!!
Je kunt ook gewoon films bij bijvoorbeeld iTunes huren of kopen. Dan verdienen de makers ook nog iets met hun werk.

stefanhouterman

renewouters schreef:
stefanhouterman schreef: Als je via Torrents download, dan moet je ook uploaden.
Niet alleen volgens Brein. Het mag ook niet volgens de wet. Het is wat dat betreft weer typisch Nederlands beleid, vergelijkbaar met ons softdrugs beleid, waar een coffeeshop wel mag verkopen maar niet mag inkopen.
Downloaden mag, mits het voor eigen gebruik is.
Misschien heb je een andere/nieuwe info wat volgens de wet niet mag, dan laat het hier lezen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

De upload poort(en) kun je gewoon dichtzetten hoor. Maar goed... nieuwsgroepen is nog steeds een veel beter en sneller alternatief.

stefanhouterman

bprosman schreef:
De upload poort(en) kun je gewoon dichtzetten hoor. Maar goed... nieuwsgroepen is nog steeds een veel beter en sneller alternatief.
Dan is het zo afgelopen met downloaden, dan wordt je namelijk gebannen, als je niets terug geeft.

stefanhouterman

bprosman schreef:
Dan is het zo afgelopen met downloaden, dan wordt je namelijk gebannen, als je niets terug geeft.

bprosman

Goh dan heb ik al sinds Napster , Kazaa en eDonkey geluk dan :wink:

stefanhouterman

bprosman schreef:
Goh dan heb ik al sinds Napster en Kazaa geluk dan :wink:
Geweldige programma', uit het verleden.
Iedereen kan zelf een oordeel over deze links geven.

Heeft Brein niet de schakelaar op OFF gezet?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kazaa

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Napster

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Misschien heb je een andere/nieuwe info wat volgens de wet niet mag, dan laat het hier lezen.
Dat was altijd wel zo voor films en muziek, maar sinds 2014 mag dat niet meer, onder Europese druk.
http://tweakers.net/nieuws/95335/kabine ... erbod.html
http://tweakers.net/reviews/3499/wat-be ... erbod.html

Maar goed, downloaden is nog steeds zeer eenvoudig. En je zal heus niet zo snel door Brein in de kraag gevat worden. Ze pakken liever uploaders aan. Dweilen met de kraan open overigens.

s0nya

thuiskopieheffing we betalen toch al extra om te mogen kopieren?,

en ja als ze betaald zouden maken redelijk bedrag zou ik dat zeker doen,
maar ik ben van de oude garde en wil het dan ook branden en dan hebben ze dus geld gehad voor de download en geld voor de schijfjes,dus als ze nu iets maken dat je mag downloaden en redelijk recent,
en het ook kan branden dus niet alleen streamen,dan zijn ze toch ook uit de problemen,
Ik ben nu op nzb dus download alleen maar,kunne de grote videotheken die er nog zijn niet een systeem maken dan men gewoon de file op de pc krijgt tegen betaling dan wordt iedereen betaald en is het niet meer illegaal??

bprosman

kunne de grote videotheken die er nog zijn niet een systeem maken dan men gewoon de file op de pc krijgt tegen betaling dan wordt iedereen betaald en is het niet meer illegaal??
Of stream het rechtstreeks naar de TV/Telefoon en noem het Netflix of Spotify :wink:

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

stefanhouterman schreef:
renewouters schreef:
Downloaden mag niet en heeft nooit gemogen. Dat het gedoogd werd is wat anders. De rechter heeft inmiddels bepaald dat gedogen onrechtmatig is.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

s0nya schreef:thuiskopieheffing we betalen toch al extra om te mogen kopieren?,

en ja als ze betaald zouden maken redelijk bedrag zou ik dat zeker doen,
maar ik ben van de oude garde en wil het dan ook branden en dan hebben ze dus geld gehad voor de download en geld voor de schijfjes,dus als ze nu iets maken dat je mag downloaden en redelijk recent,
en het ook kan branden dus niet alleen streamen,dan zijn ze toch ook uit de problemen,
Ik ben nu op nzb dus download alleen maar,kunne de grote videotheken die er nog zijn niet een systeem maken dan men gewoon de file op de pc krijgt tegen betaling dan wordt iedereen betaald en is het niet meer illegaal??
De filosofie achter de thuiskopieheffing is als volgt (erg krom, maar toch):
Als je eenmaal hebt betaald voor auteursrechterlijk beschermd materiaal mag deze voor eigen gebruik kopieren naar andere media. Echter, als je dit doet heb je eigenlijk 2 producten terwijl je voor 1 betaald hebt. Daarom is er dus de thuiskopieheffing. Dat je daarmee ook betaald om eigen werk op cd te mogen zetten is natuurlijk van de zotte, maar zo werkt het.

Gesloten